ARO M461 Butuc fatza

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

ARO M461 Butuc fatza

Post by cim95 »

Salut tuturor!
De curand am dat de un subiect care m-a pus pe ganduri si nu stiu cum sa-l apuc. De fapt nu stiu nici denumirea subansamblului respectiv asa ca nu am stiut cum sa caut pe FORUM ceva informatii.
Este vorba de butucul rotilor fin fata.

M-ul meu, probabil ca toate M-urile, are cutie de angrenare 2x4 si 4x4.
Am fost convins ca situatia respectiva este d.p.d.v. tehnic in ordine.
Cuplezi si decuplezi in 4x4, in functie de situatie.
Nu mi-am pus niciodata intrebarea de ce ARO seria 24 are la butuc fatza un dispozitiv de cuplare-decuplare.
Intamplator am dat de informatie ca si la IMS/ARO M461 ar fi necesar acest dispozitiv.
:-?? :-?? :-??
Intrebari:
Stiti despre ce este vorba?
Subiectul a mai fost dezbatut pe FORUM?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

SergiuV
Incepator
Incepator
Posts: 46
Joined: 22 Aug 2011, 20:53
Contact:

Re: ARO M461 Butuc fatza

Post by SergiuV »

Avantajul de a avea MRL-uri (Mecanism Roata Libera) consta intr-o crestera usoara a eficientei transmisiei si o scadere usoara a consumului. Un alt avantaj este faptul ca in cazul unei defectiuni a transmisiei puntii fata, aceasta poate fi complet izolata prin decuplarea tractiunii fata din reductor si MRL-uri.
Nu toate ARO-urile 24 si 32 au avut MRL-uri, au fost si care aveau doar o flansa fixa precum la M461.
Practic MRL-urile nu sunt necesare la nici o masina si nici la M461, dar daca vrei in mod special sa iti montezi se pare ca exista AVM 409 pentru ARO M461: http://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=65&t=10888
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Butuc fatza

Post by cim95 »

Aha, incep sa ma luminez!
Multumesc
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Butuc fatza

Post by cim95 »

Am intrat pe topicul indicat, am citit si am pus o intrebare.
Probabil ca nu s-a mai uitat nimeni dintre comentarori de mult timp si nu a citit intrebarile mele.
-In final, merita facuta adaptarea respectiva?
-Reusesc sa o fac si eu asa nemecanic cum sunt?

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO M461 Butuc fatza

Post by Soryn »

Aspectul cu daca merita, ține mai mult de utilizator și de ce drumuri parcurge masina. Cât despre reducerea consumului, maxim 1L/100km.
Reduci uzura la grup și cardan, scazi consumul, dar adaugi 2 chestii butucănoase la roție față, chestii pe care trebuie să le actionezi manual de fiecare dată când estimezi intrarea in teren dificil.
Montajul este simplu, trebuie urmate instructiunile din prospect.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Butuc fatza

Post by cim95 »

ok, multumesc ptr. raspuns.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO M461 Butuc fatza

Post by vercingetorix »

LA IMS si TV se puneau pe vremuri capace "oarbe", adica strunjite la interior ca sa mai salveze din benzina.Cand se dorea 4x4 se demontau "oarbele" si se puneau cele originale.
Solutia ideala este AVM 409, dar nu se gasesc usor si par scumpe.
O alta solutie s-a folosit la primele modele de Aro, cutia cu reductor cu 2 manete ce iti permite cuplarea/decuplarea puntii fata.
A existat si cutie cu reductor de M cu iesire pe stanga, dar nu cred ca mai exista pe undeva, incearca pe facebook.
Daca nu Aro, atunci ce ?

Post Reply