ARO M461 vs ARO 240
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
ARO M461 vs ARO 240
Va salut
nu stiu in ce masura s-a discutat deja acest subiect si nici unde gasesc opiniile voastre, de aceea pun intrebarea:
-In ce masura merita sau nu sa schimb ARO M461, stare originala, cu un ARO 240?
nu stiu in ce masura s-a discutat deja acest subiect si nici unde gasesc opiniile voastre, de aceea pun intrebarea:
-In ce masura merita sau nu sa schimb ARO M461, stare originala, cu un ARO 240?
- toni
- Administrator
- Posts: 523
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: ARO M461 vs ARO 240
Depinde ce vrei sa faci cu ea. Aro 240 e mai modern, ai confort mai bun chiar si cu dotarile anilor 70. Cutie sincronizata, punte fata pe bascule, e mai comoda la drum pe sosea. Diverse optiuni si retrofituri pe la care le poti face de la modelele mai noi, piesele fiind compatibile. Exemplu: blocant spate, diverse modele de aeroterme, discuri/etrieri fata, servodirectie, servofrana, etc.
Personal pt mine IMS e mai ok din punct de vedere offroad fiind mai capabil din cauza puntii rigide pe fata. Pentru unii conteaza si pentru originalitate sau mai bine zis vechime. Din nou, depinde ce vrei sa faci cu masina.
Personal pt mine IMS e mai ok din punct de vedere offroad fiind mai capabil din cauza puntii rigide pe fata. Pentru unii conteaza si pentru originalitate sau mai bine zis vechime. Din nou, depinde ce vrei sa faci cu masina.
-
- Membru
- Posts: 176
- Joined: 04 Jan 2019, 13:54
- Location: Piatra Neamt
Re: ARO M461 vs ARO 240
Ca masina de zi cu zi, dupa parerea mea, nu merita nici una. Dar pentru placerea de a te simti minunat cand esti la volanul unui aro... tine de gustul tau pana la urma. Mie imi place mai mult M-ul, de exemplu. Ma simt ca pe locomotiva cu abur.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2406
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461 vs ARO 240
Este si o chestiune de statura.
Eu avand 1,92m efectiv nu pot sta comod la volanul M-ului din cauza podelei drepte si a pedalierului ingust, cel putin ptr vitezele 1 si 2 trebuie sa ma sucesc la volan.
Insa M-ul e mai vintage, mai iconic, cum se spune, desi cu cat trec anii si 240 ii calca pe urme.
Nu sunt masini de mers zilnic, desi taica-meu exact asta facea acum 45 de ani, inclusiv cu TV-ul.
Conteaza si perceptia proprie a fiecaruia, ambele sunt la fel de valoroase.
Solutia e sa le detii simultan !
Eu avand 1,92m efectiv nu pot sta comod la volanul M-ului din cauza podelei drepte si a pedalierului ingust, cel putin ptr vitezele 1 si 2 trebuie sa ma sucesc la volan.
Insa M-ul e mai vintage, mai iconic, cum se spune, desi cu cat trec anii si 240 ii calca pe urme.
Nu sunt masini de mers zilnic, desi taica-meu exact asta facea acum 45 de ani, inclusiv cu TV-ul.
Conteaza si perceptia proprie a fiecaruia, ambele sunt la fel de valoroase.
Solutia e sa le detii simultan !
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 vs ARO 240
Cele scrise de voi se potrivesc 100% cu parerile mele!
Intradevar, M-ul este mai prezentabil decat ARO240 dar, sa nu uitam, ca este o copie imbunatatita a GAZ-lui 69. Deci, ARO 240 este "original" romanesc.
Cu M-ul am vesnic aceleasi probleme:
-Aprinderea nu-mi functioneaza optimal
-consum foarte mare de combustibil
-piese de schimb greu de gasit
-ca urmare a unei operatii la coloana vertebrala, depun eforturi la condus. Pozitie incomoda la volan, trepidatii caroserie, schimbare greoaie a vitezelor, etc.
Nu am mai condus ARO 24-- si am sperat ca este un autovehicul mai modern deci mai comod si mai usor de intretinut. In schimb, ARO 240 nu gasesc nici sa-l testez nici sa cumpar unul.
M-am gandit ca poate fac un schimb desi, solutia ideala ar fi sa le am pe amandoua, asa cum spune Vergingetorix.
Intradevar, M-ul este mai prezentabil decat ARO240 dar, sa nu uitam, ca este o copie imbunatatita a GAZ-lui 69. Deci, ARO 240 este "original" romanesc.
Cu M-ul am vesnic aceleasi probleme:
-Aprinderea nu-mi functioneaza optimal
-consum foarte mare de combustibil
-piese de schimb greu de gasit
-ca urmare a unei operatii la coloana vertebrala, depun eforturi la condus. Pozitie incomoda la volan, trepidatii caroserie, schimbare greoaie a vitezelor, etc.
Nu am mai condus ARO 24-- si am sperat ca este un autovehicul mai modern deci mai comod si mai usor de intretinut. In schimb, ARO 240 nu gasesc nici sa-l testez nici sa cumpar unul.
M-am gandit ca poate fac un schimb desi, solutia ideala ar fi sa le am pe amandoua, asa cum spune Vergingetorix.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4495
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: ARO M461 vs ARO 240
Faci o vizita lui Werner in Germania si poti compara la fata locului si chiar discuta despre achizitia unui ARO mai modern.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 vs ARO 240
Cred ca Werner numai de mine mai are timp dar am sa incerc sa-l contactez.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461 vs ARO 240
Cu aprinderea ar trebui să îi faci o vizită lui George Pantelimon!
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2406
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461 vs ARO 240
Da, ar fi o idee buna, doar ca mesterul traieste acum in Detroit, SUA.
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 vs ARO 240
Cu aprinderea este poveste veche!
In ultima saptamana am reusit sa fac praf toata aprinderea. Am inceput sa umblu la bujii, apoi la carburator , am trecut la delcou si fise si , in final, m-am ales cu un motor gata sa moara.
Maistru mecanic!
Ajutat de un vecin, am ajuns totusi cu M-ul la un atelier de electricaauto. Electricianul s-a luat cu mainile de cap dar s-a apucat de lucru si cred /sper ca la pus nin nou in functiune.
Motiv ptr. care ma gandeam ca, poate, ies mai bine cu un ARO 24-
In ultima saptamana am reusit sa fac praf toata aprinderea. Am inceput sa umblu la bujii, apoi la carburator , am trecut la delcou si fise si , in final, m-am ales cu un motor gata sa moara.
Maistru mecanic!
Ajutat de un vecin, am ajuns totusi cu M-ul la un atelier de electricaauto. Electricianul s-a luat cu mainile de cap dar s-a apucat de lucru si cred /sper ca la pus nin nou in functiune.
Motiv ptr. care ma gandeam ca, poate, ies mai bine cu un ARO 24-
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4495
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: ARO M461 vs ARO 240
Daca nu merge nici acum OK, suna-l pe Werner, pleaca in august in vacanta in Romania si trece prin Austria... El are un mecanic bun (Uwe), mi-a montat si mie aprindere electronica pe M si porneste la sfert de cheie si merge fara probleme. Poate te poate ajuta cu mai mult decat sfaturi.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4495
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: ARO M461 vs ARO 240
Ar mai fi o solutie radicala, daca tot vrei sa schimbi si linia de esapament...
Trimiti M-ul in Romania (de langa Paris pana in Romania (Leresti) a costat 800 de euro transportul, door-to-door, deci de la tine maxim 500 de euro, mai precis 1000 de euro dus-intors) si rezolvi cu un drum toate problemele (poate ii faci si o buna revizie generala).
Si nu mai ai dureri de cap cu gasitul unui mecanic, piese etc.
Trimiti M-ul in Romania (de langa Paris pana in Romania (Leresti) a costat 800 de euro transportul, door-to-door, deci de la tine maxim 500 de euro, mai precis 1000 de euro dus-intors) si rezolvi cu un drum toate problemele (poate ii faci si o buna revizie generala).
Si nu mai ai dureri de cap cu gasitul unui mecanic, piese etc.