Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2404
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by vercingetorix »

Şi proprietarii vehiculelor istorice vor trebui să plătească rovinietă

CNAIR vine cu un anunţ important pentru proprietarii de vehicule istorice.

Utilizatorii vehiculelor istorice vor avea obligaţia ca, începând din data de 16 octombrie, să achite tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, a transmis Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un comunicat de presă.

"Începând cu data de 16.10.2023, zi până la care CNAIR va finaliza procesul de prelucrare a datelor privind vehiculele istorice care au fost înscrise în baza de date a Sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei cu vehicule exceptate, în vederea eliminării din aceasta, utilizatorii vehiculelor istorice au obligaţia de a achita tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România", precizează sursa citată.

Reprezentanţii CNAIR subliniază că decizia este în conformitate cu prevederile Legii nr. 226/2023 privind aplicarea unor tarife rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.

Astfel, de la data intrării în vigoare a acesteia, exceptarea vehiculelor istorice de la obligaţia de plată a rovinietei şi a tarifului de trecere, stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, încetează.

Potrivit unei ordonanţe din anul 2011, vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecută de la încetarea fabricaţiei tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelaşi tip de caroserie şi acelaşi tip de motor) este de cel puţin 30 de ani, acestea fiind originale, restaurate sau reconstruite, pentru care deţinătorii au obţinut un atestat de vehicul istoric emis de organisme agreate conform reglementărilor, scrie Agerpres.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2404
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by vercingetorix »

Multumim Guvernului si proprietarilor Romaniei pentru conditiile minunate de munca si viata din tara noastra si ne luam angajamentul ca si pe viitor sa continuam sa fim un popor ce behaie ca oile in loc sa punem mana pe o joarda sa-i ardem pe toti politicienii nemernici ce isi bat de munca si stradania celor ce incearca sa mentina pe sosele o parte a patrimoniului tehnic al tarii.
Retromobilul este total depasit de situatie si daca se va ajunge si la plata impozitului, asa cum se preconizeaza, va avea efecte grave, dar deja nu mai conteaza la cate nenorociri se intampla la noi.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by flo »

La cat circuli cu asa masina nu-i o paguba. Sa nu uiti sa o platesti. Asta e mai greu: sa nu uiti de ea.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4494
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by ardeleanu »

Flo, nu este vorba doar de bani, ci de o chestiune de principiu.

Pe de alta parte, am remarcat faptul ca multe guverne utilizeaza aceasta politica de multiplicare a taxelor. Incep cu o taxa mica, daca fraierul votant inghite, o mai maresc putin cate putin pana cand incepe sa strige si atunci facem o reducere... Azi un deget si maine le pare firesc sa iti ia si un rinichi.

Sa le multumiti mult celor de la Retromobil care se ocupa de orice mai putin de lucrurile esentiale pentru conservarea patrimoniului national.

Cat despre guvernanti, poate ca daca s-ar merge la vot in loc de mici si bere, s-ar putea schimba ceva. Avand in vedere rata participarii la vot in Romania, mai este loc de facut mult mai bine.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by flo »

ardeleanu wrote: 06 Oct 2023, 09:23 Flo, nu este vorba doar de bani, ci de o chestiune de principiu.

Pe de alta parte, am remarcat faptul ca multe guverne utilizeaza aceasta politica de multiplicare a taxelor. Incep cu o taxa mica, daca fraierul votant inghite, o mai maresc putin cate putin pana cand incepe sa strige si atunci facem o reducere... Azi un deget si maine le pare firesc sa iti ia si un rinichi.

Sa le multumiti mult celor de la Retromobil care se ocupa de orice mai putin de lucrurile esentiale pentru conservarea patrimoniului national.

Cat despre guvernanti, poate ca daca s-ar merge la vot in loc de mici si bere, s-ar putea schimba ceva. Avand in vedere rata participarii la vot in Romania, mai este loc de facut mult mai bine.
Daca invocam principiul, depinde pe care il alegem. Folosesti drumul, platesti. Nu vad ceva exagerat. La impozit ar fi aiurea sa sa se calculeze unul mare, raportat la cap. cilindrica, etc.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by flo »

Si daca se merge la vot ce crezi ca se intampla?

Ii explicam unui cumnat, care era scandalizat ca nu are o autostrada Bucuresti Arad, ca autostrazile nu aduc voturi. Cand exista asa de mult saraci, ce crezi ca ar vota: marirea pensiei sau o autostrada? Ce sa faca cei in varsta cu o autostrada? Ce sa faca aia care nu au masina? Ce sa faca aia cu masina dar care nu ies din localitatea de domiciliu fiindca nu-si permit excursii, concedii?
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 523
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by toni »

Asa e flo, plus ca rovinieta este 130 de lei pe an. Nu e mare paguba.

Cum am mai scris si pe un grup de Whatsapp unde e si domnul ardeleanul prezent, de faptul ca s-a facut asigurarea 2500 de lei la un ARO nu zice nimeni. Pentru ca cei cu masini istorice s-au obisnuit cu mocangeala. 0 impozit, 0 taxe, 200 de lei asigurare.

Noi, care avem cateva ARO care sunt mai noi de 1993 platim taxe, roviniete si RCA de mii de euro anual si nu ne plangem. De fapt ce poti face, ca nu e diferenta intre ARO din 2003 si logan din 2004.

Si masinile astea fac parte din patrimoniul national chiar daca sunt mai noi, plus ca parerea mea ca sunt mai "interesante" sau mai rare decat ARO din 1987 cu motor Brasov luat de la armata care mai sunt sute.

Ca si paranteza pentru necunoscatori, detin: 244 an 2000 motorizare Toyota Benzina, 244 an 2000 motorizare Toyota Diesel, 328 an 2004 Motorizare Andoria Euro 3 (cred ca singurul din tara), 323 an 2003 Motorizare TDX (singura fabricata), 11.4 Super 2000 motorizare VM (singurul fabricat).
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2404
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by vercingetorix »

Asta e din seria ''sa moara si capra vecinului'', boala specifica romanului.
Daca eu platesc, de ce altul e scutit de plata, asta e problema ?
Scutirea de impozit e o incurajare pentru cei ce mentin active masini mai vechi de 30 de ani.
Felicitari pentru parcul auto, dar vizavi de costuri asta trebuie sa fie o decizie anterioara cumpararii oricarui vehicul, stiut fiind ca in Romania taxele auto sunt o problema raportate la salariul mediu.
Daca nu Aro, atunci ce ?
Synergy
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 04 Jul 2020, 23:01
Location: Constanta

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by Synergy »

Mie mi se pare o veste proasta, chiar daca nu detin un vehicul istoric si chiar daca suma platita nu e mare. Mi se pare o taxa tipic romaneasca , nu prea sunt drumuri dar sa cerem taxe. Si pana la urma, nu m-ar deranja sa platesc taxele astea daca as stii ca banii se duc unde trebuie, dar din pacate stim cu totii ca realitatea e alta. Pe de alta parte sunt convins si ca multe masini sunt trecute istorice la noi si nu prea sunt asa, tot o chestie tipic romaneasca. Da-i romanului o portita sa nu mai plateasca taxe, ca o sa circulam toti cu dacii istorice in curand.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2404
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by vercingetorix »

CNAIR a anunțat că începând din 16.10.2023, vehiculele istorice nu vor mai fi exceptate de la plata taxei de drum. Știrea a produs multă indignare, însă am văzut și opinii care încercau să minimizeze impactul acestei acestei măsuri. Iată de ce eliminarea scutirii de rovinietă este periculoasă și nu ar trebui tratată cu nepăsare:
1. Această măsură creează un precedent periculos. Într-o țară europeană, membră UE, unde Federația Internațională a Vehiculelor Istorice (FIVA) este prezentă la numeroase evenimente cu automobile și motociclete retro, statul elimină facilități fiscale menite să sprijine această mișcare. Vehiculele istorice au un regim special în țările dezvoltate, fiind scutite de taxe sau taxate mult mai puțin. În țara noastră, guvernul a încercat eliminarea scutirii de impozit (o măsură la care a renunțat momentan), iar acum elimină scutirea de rovinietă. Eu cred că aceasta este doar o abordare graduală, menită să-i obișnuiască pe oameni cu noile taxe, iar discuția despre impozit va reveni.
2. Rovinieta nu înseamnă doar 28 de euro pe an, cât plătim pentru un autoturism. Vehiculele istorice nu sunt doar mașini mici. Există și autocamioane militare istorice (de la SR-132, la DAC-uri 6x6) , autobuze istorice (de la TV-20 la 111 RD) și autoutilitare istorice (ARO sau TV). În cazul camioanelor sau autobuzelor, taxa este de peste 500 de euro/an. Autoritățile se mândresc când acestea vin la parade și expoziții de zilele orașelor și alte sărbători, însă nu contribuie cu nimic la salvarea, recondiționarea și întreținerea acestora. Era oricum nedrept că un autobuz istoric trebuie să meargă la ITP la fiecare 6 luni, ca orice vehicul de transport peroane, acum îl mai costă și 7 euro în fiecare zi în care iese pe drum.
3. Din 2026 va intra în vigoare noua taxă de drum. Conform textului de lege inițial publicat pentru dezbatere publică, scutirea vehiculelor istorice era valabilă până la 1 ianuarie 2026. CNAIR a revenit abuziv asupra acestei măsuri și a decis ca eliminarea vehiculelor istorice din sistem să se facă din momentul publicării legii în Monitorul Oficial. Mai mult de atât, deși Retromobil Club România a trimis o adresă către CNAIR, nu a primit niciun răspuns, niciun număr de înregistrare, nimic.
4. Noua lege din 2026 va taxa vehiculele în funcție de norma de poluare. Majoritatea vehiculelor istorice sunt non-euro și vor fi taxate dur, fără a ține cont că acestea circulă foarte rar, în scop cultural.
5. Unii au impresia că pasionații de vehicule istorice sunt persoane înstărite, care nu ar avea nicio problemă să plătească taxe pentru aceste automobile. Este o atitudine răutăcioasă, chiar trufașă aș spune, a omului frustrat de realizările altora. Nu, pasiunea pentru automobilele clasice nu este o pasiune doar pentru milionari. Nicidecum. Există pensionari cu venituri modeste care vin la parade cu mașinile lor conservate zeci de ani cu multe sacrificii. Există studenți care salvează Dacia 1300 a bunicului și o recondiționează după posibilități. Există oameni care au 20-30 de mașini strânse în zeci de ani, unii făcând rabat la aspecte principale ce țin de confortul vieții. Ne bucurăm când îi vedem la parade și le apreciam munca.
6. Eliminarea scutirilor sau introducerea unor taxe va duce la diminuarea interesului pentru vehiculele istorice. România este oricum codașă în raport cu țările din Vest. Ca idee, în ultimii 25 de ani de-abia s-au strâns 10.000 de vehicule istorice în România. Germania are 600.000, Marea Britanie 1,5 milioane...

sursa: masinistul.ro
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4494
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by ardeleanu »

Am remarcat cā nu prea se face deosebirea in Romania intre masini de colectie atestate FIVA si masinile "istorice". Aici s-ar putea incerca o delimitare a masinilor care meritā sā fie numite de colectie si vechituri care sunt pericole pe roti, dar au peste 30 de ani in acte.
Si pe urmā putem discuta despre scutiri de taxe etc.
Incā tot nu am aflat la ce categorie este atestatul dat de Retromobil.
Normele sunt total diferite intre colectie cu atestat FIVA si "istorice".
In plus atestatele FIVA sunt valabile doar o anumitā perioadā si pânā la schimbarea proprietarului.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vehiculele istorice vor plati rovigneta din 16 oct 2023

Post by flo »

Draga vercingetorix, cam amesteci lucrurile. Scutirea de taxa de drum nu-i facilitate fiscala. Daca ne place rigoarea.
Mai apoi amintesti de camioane si de nivel de poluare. Sa intelegem ca taxa de drum va fi functie de nivelul de poluare? Oricum, cu un vehicul aflat in discutie, atestat in mod serios riguros, nu circuli zilnic. Poti cumpara o rovignieta de 1 saptamana cand exista un eveniment. Daca insa ducem discutia in directia: Daca eu vreau sa ma duc zilnic la servici cu o masina istorica ma priveste si trebuie sa fiu tratat ca orice posesor de masina istorica! , atunci clar ca masina in cauza nu este o masina de colectie.
Cu ani in urma cand aparea impozitul mare, va intrebm de ce nu se asociaza posesorii de masini istorice intr-o organizatie si sa ceara facilitati fiscale. Vad ca asa ceva s-a intamplat.
Acum intreb: De ce nu se solicita de catre asociatie un tip de rovignieta pt astfel de masini, cu un pret acceptabil si care sa acopere un anumit nr de zile intr-un an (sa se evite abuzurile amintite)?

Nu uita: guvernul nu poate incuraja ceva ce tu consideri a fi un gest cultural, daca acel gest nu se incadreaza in reglementarile referitoare la manifestarile/activitatile culturale. Un obiect cu importanta istorica se clasifica conform legii. Am mai discutat. Masinile in cauza sunt clasificate sub acest aspect? Iti reamintesc ca acum cativa ani nu exista restauratori de automobile acreditati de Ministrul Culturii. Adica nu exista cine sa se ocupe de exponatele din Muzeul National Militar, Muzeul National al Pompierilor, etc. Adica, sa fie greu a se gasi o justificare legala pt o anumita facilitate. Dar daca exista ceva pt impozit, prin similitudine se poate solicita si pt taxa de drum.

Post Reply