Imbunatatire performante L25
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
se pot face multe unui benzinar, important e cat de mult esti dispus sa investesti si cat de mult acces ai la unele utilaje..cum ar fi un aparat de rectificat came, sau de copiat dupa alta cama.
ma bucur ca am gasit un segment de topic unde sa pot discuta in cunostinta de cauza..
ideea cu rabotatul din chiuloasa este foarte buna, vei castiga cuplu, simtitor mai mult, dar nu se face "la ureche" 2mm de aici, 4 de acolo, se fac niste calcule.
avand in vedere ca este ajunul pastelui, va rog sa ma scuzati vreo 2 zile pana imi revin din betie si ne apucam de "tunat" l25-ul macar virtual,daca fizic nu putem, pentru a avea macar o lista de imbunatatiri.
ma bucur ca am gasit un segment de topic unde sa pot discuta in cunostinta de cauza..
ideea cu rabotatul din chiuloasa este foarte buna, vei castiga cuplu, simtitor mai mult, dar nu se face "la ureche" 2mm de aici, 4 de acolo, se fac niste calcule.
avand in vedere ca este ajunul pastelui, va rog sa ma scuzati vreo 2 zile pana imi revin din betie si ne apucam de "tunat" l25-ul macar virtual,daca fizic nu putem, pentru a avea macar o lista de imbunatatiri.
ARO - organised religion
Forumist tacut
Forumist tacut
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
asa, acu ca mi-am revenit putin.. desi e tarziu si sunt cam aburit incerc sa schitez cateva notiuni de baza pentru prepararea oricarui motor benzinar.
pentru sporirea puterii si a cuplului,se fac o serie de modificari ce vor afecta inevitabil consumul, deci daca veti porni din start cu gandul sa nu consume mult...nu o sa obtineti nimic.
la fel ca majoritatea motoarelor benzinare romanesti,L25-ul sufera de un mare handicap : hranirea insuficienta a motorului pe de-o parte si faptul ca nu a fost exploatat din proiectare la o limita cat mai inalta (vezi motoarele moderne cu cilindree mica si puteri mari) preferand fiabilitatea in locul puterii.. desi fiabilitatea cam scartaie datorita prelucrarii si calitatii pieselor de schimb.
voi incepe cu ceva ce vad ca deja se discuta , si anume chiuloasa:
Mentionez ca nu stiu ce forma are camera de ardere la L25 dar in orice caz, aceasta camera de ardere are un anumit volum. Daca vom intoarce chiuloasa cu fata in sus, vom pune garnitura de chiuloasa peste si masurand de la suprafata garniturii in jos, vom obtine un anumit volum determinat de "gaurile" din chiuloasa. Acest volum se determina bineinteles cu bujiile si supapele la locul lor.
Asaaa... in general, volumul camerei de ardere este rar oferit in cartile tehnice, dar se poate obtine deducandu-l din raportul de comprimare si cilindreea efectiva a motorului. Iarasi doua notiuni pe care nu le cunosc exact.
Sa presupunem ca raportul de compresie este de 8:1 adica.. in momentul in care pistonul este jos, in interior este delimitat un anumit volum X. Cand pistonul este la punctul mort superior ramane un volum Y determinat doar de camera de ardere de care vorbeam mai sus. Avand cele doua volume, raportul de compresie 8:1 este de fapt raportul volumelor x:y. Nu are o unitate de masura ci este doar un raport volumetric, respectiv a doua valori.
Ceea ce am citit pe-aici cu rabotarea planului inferior al chiuloasei 1 mm , 2 mm, 3 mm.. sau mai cat vreti voi practic va influenta acest raport, cu alte cuvinte, "rashchetand" din inaltimea chiuloasei, scadem inaltimea camerei de ardere, implicit micsorandu-i volumul. Chestie foarte buna de-altfel dar nu dupa ureche.
Se face un calcul. Un raport de compresie scazut asigura functionarea motorului cu benzine proaste, un efort mic in arbore si paliere, bolt de piston, etc etc etc. Insa contibuie semnificativ la scaderea cuplului si mai putin la scaderea puterii (cailor) motorului, asigurand un consum de combustibil semnificativ mai mare.. uneori ajungand chiar la 0,5 - 1 l % diferenta peste insa durabilitate ... vezi motoarele americane v-uri de litri intregi si 100-200 de cai
Buuuuuuun, acum sa nu credeti ca rashchetatul unu cm din chiuloasa va transforma masina in avion.Diferentele majore apar in raspunsul mult mai bun la accelerare intrucat creste comprimarea gazelor in faza de compresie, deci explozia va fi mai puternica, va creste cuplul simtitor si scade usurel consumul, INSA aceasta modificare trebuie atent calculata.
Un raport de compresie ideal pentru a circula cu benzinele de la noi din tara este de maaaaaaxim 11:1. La un raport de 11:1 se poate folosi fara probleme benzina cu cifra octanica de 98. Teoretic, daca OMV 100 ar avea chiar cifra octanica 100 un raport de 11:1 ar fi usor de folosit insa... benzina de la noi nu e ceea ce scrie pe pompa intotdeauna, eu am avut de multe ori probleme in sensul asta, prin urmare e bine sa nu mergem pe un raport cumplit de extrem, si anume:
in cazul unui raport de compresie foarte ridicat(pentru benzinele noastre) sa zicem peste 10-10,5 si folosirea unor benzine de CO scazut 90-95 apar detonatiile..mai precis, benzina slab calitativa, in faza de comprimare ia foc singurica inainte de momentul oportun... ceva asemanator motorinii prin urmare apar solicitari si socuri deosebit de periculoase in ansamblul "biela - manivela" adica piston, bolt, biela, cuzineti, arbore cotit.. rezultatele fiind dezastruoase, pistoane sparte, biele indoite, arbori rupti, etc etc etc.. deci nu va jucati cu asa ceva. Daca aveti un raport ridicat de peste 10- 10,5 folositi numai benzina peste 98.. si daca apar detonatiile, luati un aditiv de crestere a co (apar batai asemanatoare masinii de cusut, ce cresc o data cu turatia, batai ascutite)
prin urmare.. sa purcedem la rabotarea chiuloasei de L25. (exista posibilitatea ca pentru trecerea de la 8:1 sa zicem, la 11:1 in urma calculelor sa avem de rabotat 5 mm DAR sa nu putem face asta din cauza unor canalizatii interne de racire, respectiv gaurile prin care curge apa,ungere, etc. si grosimea peretelui chiuloasei in locul respectiv..ca doar n-o sa o lasam foita de tigara acolo.) exista niste limite fizice de modificare ale unui motor.
In cazul in care nu se poate trece prin rabotare de un anumit raport de compresie, se trece la o modificare mai adevarata, respectiv pistoanele cocosate, pistoane ce au o cocoasa ca sa ii zicem asa, care urmeaza indeaproape forma camerei de ardere, pentru a patrunde in ea, peste nivelul garniturii de chiuloasa lasand un loc mult mai mic pentru gazele comprimate.
Cam care ar fi etapele:
avem nevoie de raportul de compresie standard al motorului, si de o chiuloasa ne-rectificata pana acum.
Avand raportul de compresie si cilindreea efectiva a motorului, impartim cilindreea la 4 si obtinem volumul fiecarui cilindru in momentul in care pistonul este la punctul mort inferior. De-aici vom deduce usor volumul camerei de ardere, in fine,cand avem datele socotim.
Ideal este sa verificam acest volum obtinut, turnand cu o seringa gradata apa, sau alt lichid asemanator pana ajunge ca suprafata apei sa fie plana, la linie cu garnitura de chiuloasa, avand aderenta la peretii laterali, dar nu sub forma de u, nici sub forma bombata, ci plana. Normal ar fi ca cele doua volume sa corespunda,cel teoretic cu cel practic. Dar in realitate apar mici diferente datorita etalonarii seringii,compresiei garniturii la strangerea la cuplu,etc. etc, insa, daca reiese cu 1/4 - 1/6 cm cubi eroare inseamna ca sunteti foarte aproape de adevar, deci e ok.
Acum, avand noul raport de compresie, sa presupunem ca se va merge la maxim, respectiv 11:1 vom relua calculul matematic si deduce un volum al camerei de ardere mult mai mic, evident. Turnam iarasi apa, sau benzina (insa benzina e volatila si nu avem o baza asupra volumului efectiv) in chiuloasa pana terminam din seringa solutia si vom observa ca mai sunt necesari 1-2-3-4-....x mm pana la atingerea planului exterior al garniturii de chiuloasa. Prin urmare acei x mm vor trebui rabotati pentru obtinerea respectivului raport de compresie.(se poate masura cu coada sublerului pana la atingerea suprafetei lichide.
Bineinteles, se poate rabota empiric, azi 1 mm, maine 2.. dar nu veti sti niciodata ce raport de compresie aveti, ce benzina sa folositi, si cel mai important.. cat de aproape este limita detonatiilor.
sper ca am fost suficient de clar, daca nu, am sa incerc sa fac desene ceva, schite..va rog, pentru orice nelamuriri, va stau la dispozitie.
Asta a fost episodul unu, ca sa va linistesc cu "planarea" chiuloasei.
urmeaza tips & tricks referitor la alimentare, zilele astea. (mi-ar fi deosebit de util daca mi-ati posta niste poze cu camerele de ardere la L25 si eventual o pagina plina de date tehnice ale motorului.. dar vedem noi,pe parcurs)
pentru sporirea puterii si a cuplului,se fac o serie de modificari ce vor afecta inevitabil consumul, deci daca veti porni din start cu gandul sa nu consume mult...nu o sa obtineti nimic.
la fel ca majoritatea motoarelor benzinare romanesti,L25-ul sufera de un mare handicap : hranirea insuficienta a motorului pe de-o parte si faptul ca nu a fost exploatat din proiectare la o limita cat mai inalta (vezi motoarele moderne cu cilindree mica si puteri mari) preferand fiabilitatea in locul puterii.. desi fiabilitatea cam scartaie datorita prelucrarii si calitatii pieselor de schimb.
voi incepe cu ceva ce vad ca deja se discuta , si anume chiuloasa:
Mentionez ca nu stiu ce forma are camera de ardere la L25 dar in orice caz, aceasta camera de ardere are un anumit volum. Daca vom intoarce chiuloasa cu fata in sus, vom pune garnitura de chiuloasa peste si masurand de la suprafata garniturii in jos, vom obtine un anumit volum determinat de "gaurile" din chiuloasa. Acest volum se determina bineinteles cu bujiile si supapele la locul lor.
Asaaa... in general, volumul camerei de ardere este rar oferit in cartile tehnice, dar se poate obtine deducandu-l din raportul de comprimare si cilindreea efectiva a motorului. Iarasi doua notiuni pe care nu le cunosc exact.
Sa presupunem ca raportul de compresie este de 8:1 adica.. in momentul in care pistonul este jos, in interior este delimitat un anumit volum X. Cand pistonul este la punctul mort superior ramane un volum Y determinat doar de camera de ardere de care vorbeam mai sus. Avand cele doua volume, raportul de compresie 8:1 este de fapt raportul volumelor x:y. Nu are o unitate de masura ci este doar un raport volumetric, respectiv a doua valori.
Ceea ce am citit pe-aici cu rabotarea planului inferior al chiuloasei 1 mm , 2 mm, 3 mm.. sau mai cat vreti voi practic va influenta acest raport, cu alte cuvinte, "rashchetand" din inaltimea chiuloasei, scadem inaltimea camerei de ardere, implicit micsorandu-i volumul. Chestie foarte buna de-altfel dar nu dupa ureche.
Se face un calcul. Un raport de compresie scazut asigura functionarea motorului cu benzine proaste, un efort mic in arbore si paliere, bolt de piston, etc etc etc. Insa contibuie semnificativ la scaderea cuplului si mai putin la scaderea puterii (cailor) motorului, asigurand un consum de combustibil semnificativ mai mare.. uneori ajungand chiar la 0,5 - 1 l % diferenta peste insa durabilitate ... vezi motoarele americane v-uri de litri intregi si 100-200 de cai
Buuuuuuun, acum sa nu credeti ca rashchetatul unu cm din chiuloasa va transforma masina in avion.Diferentele majore apar in raspunsul mult mai bun la accelerare intrucat creste comprimarea gazelor in faza de compresie, deci explozia va fi mai puternica, va creste cuplul simtitor si scade usurel consumul, INSA aceasta modificare trebuie atent calculata.
Un raport de compresie ideal pentru a circula cu benzinele de la noi din tara este de maaaaaaxim 11:1. La un raport de 11:1 se poate folosi fara probleme benzina cu cifra octanica de 98. Teoretic, daca OMV 100 ar avea chiar cifra octanica 100 un raport de 11:1 ar fi usor de folosit insa... benzina de la noi nu e ceea ce scrie pe pompa intotdeauna, eu am avut de multe ori probleme in sensul asta, prin urmare e bine sa nu mergem pe un raport cumplit de extrem, si anume:
in cazul unui raport de compresie foarte ridicat(pentru benzinele noastre) sa zicem peste 10-10,5 si folosirea unor benzine de CO scazut 90-95 apar detonatiile..mai precis, benzina slab calitativa, in faza de comprimare ia foc singurica inainte de momentul oportun... ceva asemanator motorinii prin urmare apar solicitari si socuri deosebit de periculoase in ansamblul "biela - manivela" adica piston, bolt, biela, cuzineti, arbore cotit.. rezultatele fiind dezastruoase, pistoane sparte, biele indoite, arbori rupti, etc etc etc.. deci nu va jucati cu asa ceva. Daca aveti un raport ridicat de peste 10- 10,5 folositi numai benzina peste 98.. si daca apar detonatiile, luati un aditiv de crestere a co (apar batai asemanatoare masinii de cusut, ce cresc o data cu turatia, batai ascutite)
prin urmare.. sa purcedem la rabotarea chiuloasei de L25. (exista posibilitatea ca pentru trecerea de la 8:1 sa zicem, la 11:1 in urma calculelor sa avem de rabotat 5 mm DAR sa nu putem face asta din cauza unor canalizatii interne de racire, respectiv gaurile prin care curge apa,ungere, etc. si grosimea peretelui chiuloasei in locul respectiv..ca doar n-o sa o lasam foita de tigara acolo.) exista niste limite fizice de modificare ale unui motor.
In cazul in care nu se poate trece prin rabotare de un anumit raport de compresie, se trece la o modificare mai adevarata, respectiv pistoanele cocosate, pistoane ce au o cocoasa ca sa ii zicem asa, care urmeaza indeaproape forma camerei de ardere, pentru a patrunde in ea, peste nivelul garniturii de chiuloasa lasand un loc mult mai mic pentru gazele comprimate.
Cam care ar fi etapele:
avem nevoie de raportul de compresie standard al motorului, si de o chiuloasa ne-rectificata pana acum.
Avand raportul de compresie si cilindreea efectiva a motorului, impartim cilindreea la 4 si obtinem volumul fiecarui cilindru in momentul in care pistonul este la punctul mort inferior. De-aici vom deduce usor volumul camerei de ardere, in fine,cand avem datele socotim.
Ideal este sa verificam acest volum obtinut, turnand cu o seringa gradata apa, sau alt lichid asemanator pana ajunge ca suprafata apei sa fie plana, la linie cu garnitura de chiuloasa, avand aderenta la peretii laterali, dar nu sub forma de u, nici sub forma bombata, ci plana. Normal ar fi ca cele doua volume sa corespunda,cel teoretic cu cel practic. Dar in realitate apar mici diferente datorita etalonarii seringii,compresiei garniturii la strangerea la cuplu,etc. etc, insa, daca reiese cu 1/4 - 1/6 cm cubi eroare inseamna ca sunteti foarte aproape de adevar, deci e ok.
Acum, avand noul raport de compresie, sa presupunem ca se va merge la maxim, respectiv 11:1 vom relua calculul matematic si deduce un volum al camerei de ardere mult mai mic, evident. Turnam iarasi apa, sau benzina (insa benzina e volatila si nu avem o baza asupra volumului efectiv) in chiuloasa pana terminam din seringa solutia si vom observa ca mai sunt necesari 1-2-3-4-....x mm pana la atingerea planului exterior al garniturii de chiuloasa. Prin urmare acei x mm vor trebui rabotati pentru obtinerea respectivului raport de compresie.(se poate masura cu coada sublerului pana la atingerea suprafetei lichide.
Bineinteles, se poate rabota empiric, azi 1 mm, maine 2.. dar nu veti sti niciodata ce raport de compresie aveti, ce benzina sa folositi, si cel mai important.. cat de aproape este limita detonatiilor.
sper ca am fost suficient de clar, daca nu, am sa incerc sa fac desene ceva, schite..va rog, pentru orice nelamuriri, va stau la dispozitie.
Asta a fost episodul unu, ca sa va linistesc cu "planarea" chiuloasei.
urmeaza tips & tricks referitor la alimentare, zilele astea. (mi-ar fi deosebit de util daca mi-ati posta niste poze cu camerele de ardere la L25 si eventual o pagina plina de date tehnice ale motorului.. dar vedem noi,pe parcurs)
ARO - organised religion
Forumist tacut
Forumist tacut
- myke
- Membru legendar
- Posts: 1336
- Joined: 23 Mar 2007, 09:01
- Location: Petrosani
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
Frumos zis.Dar decit sa te apuci sa frezezi/masori , cifre octanice mari , alta curba de avans(se schimba si asta)......etc , mai usor este de pus o turbina.Insasi raportul de compresie mic e un factor decesiv in alegerea unei supra-alimentari.
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
urma si distractia asta la capitolul "alimentare" to be continued.
ARO - organised religion
Forumist tacut
Forumist tacut
- Cotizo
- Membru Devotat
- Posts: 409
- Joined: 19 Jan 2009, 08:18
- Location: Sibiu
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
Nu turbina, compresor - il poti porni numai cand vrei - ca la Mad Max - si iti baga si la turatii mai joase...
Asta-i tara lui Dracula/ In care ne bagam noi... banii...
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
hai ca m-ati provocat si am chef de hartza revin diseara cu episodul 2 sa va lamuresc pe amandoi
ARO - organised religion
Forumist tacut
Forumist tacut
- myke
- Membru legendar
- Posts: 1336
- Joined: 23 Mar 2007, 09:01
- Location: Petrosani
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
Toate sunt compresoare...diferenta e ca unu e pus in miscare de palele elicei din galeria de evacuare celalalt este mecani,prin curea si in cazul tau cu ambreiaj electromagnetic(madmax).Problema la cel prin curea sunt vitezele cam mari de rotatie(merlinul englezilor avea 2 trepte)Cotizo wrote: Nu turbina, compresor - il poti porni numai cand vrei - ca la Mad Max - si iti baga si la turatii mai joase...
Pui de drac astept lamuriri...poate invat ceva nou decit cu ce m-am ocupat acuma 8-9 ani.
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
n-a mai evoluat mare lucru, stai calm ) decat ceva electronica in plus degeaba
insa de trecut de la un aspirat la turbo nu-i asa simplu ..
insa de trecut de la un aspirat la turbo nu-i asa simplu ..
ARO - organised religion
Forumist tacut
Forumist tacut
- deluca
- Membru de elita
- Posts: 536
- Joined: 10 Jan 2008, 16:26
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
daca tot am luat-o pe aratura imi dau si eu cu parerea. doar suntem pe 4x4 aro si ne permitem...pe aratura ma refer.
ca sa contribui constructiv la cele spuse pana acum: pornim de la formula de baza: P=M*n unde P este puterea in Kw, M este monetul in Nm si n este turatia in U/Min.
1. a.cresterea M: umplere mai buna a cilindrului, obtinuta prin prelucrarea admisiei, a evacuarii si a chiuloasei.
b. marirea capacitatii cilindrice prin prelucrarea pistoanelor (sau schimbarea lor) si a chiuloasei.
c. marire a raportului de compresie prin slefuirea chiuloasei.
2. crestere a n: usurarea pieselor in miscare.
dintre toate astea recomand punctul 1a, un filtru mare de aer, carburator in perfecta stare, reglat pe stand, nu dupa ureche, evacuarea in starea ei originala (buna). ulei de calitate.
ca modificari majore, adaptarea unei injectii de ford.
ca sa contribui constructiv la cele spuse pana acum: pornim de la formula de baza: P=M*n unde P este puterea in Kw, M este monetul in Nm si n este turatia in U/Min.
1. a.cresterea M: umplere mai buna a cilindrului, obtinuta prin prelucrarea admisiei, a evacuarii si a chiuloasei.
b. marirea capacitatii cilindrice prin prelucrarea pistoanelor (sau schimbarea lor) si a chiuloasei.
c. marire a raportului de compresie prin slefuirea chiuloasei.
2. crestere a n: usurarea pieselor in miscare.
dintre toate astea recomand punctul 1a, un filtru mare de aer, carburator in perfecta stare, reglat pe stand, nu dupa ureche, evacuarea in starea ei originala (buna). ulei de calitate.
ca modificari majore, adaptarea unei injectii de ford.
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
n-am luat-o deloc pe aratura, foarte buna completarea ta , daca-mi dai voie sa te corectez: cresterea numarului de rotatii pe minut nu se efectueaza datorita usurarii pieselor in miscare, ci modificand profilul camelor si timpii de distributie.
insa, de un mare ajutor este usurarea, intrucat motorul se ridica in ture mult mai repede.
p.s.: nu stiu ce se urmareste in acest topic, dar parerea mea este ca vrem sa lucram pe motorul L25, prin urmare nu stiu daca recurgerea la unele masuri de genul marirea cilindreei sau folosirea unor pistoane "cocosate" sunt niste recomandari intrucat aceste modificari sunt greoaie si costisitoare.. realizabile, dar nu la indemana oricui si nu cred ca asta a fost ideea la initierea topicului.
permiteti sa intarzii cu partea a doua intrucat din motive personale in seara asta nu mai am chef de mecanica, sanatatea celor din jur fiind mai importanta
insa, de un mare ajutor este usurarea, intrucat motorul se ridica in ture mult mai repede.
p.s.: nu stiu ce se urmareste in acest topic, dar parerea mea este ca vrem sa lucram pe motorul L25, prin urmare nu stiu daca recurgerea la unele masuri de genul marirea cilindreei sau folosirea unor pistoane "cocosate" sunt niste recomandari intrucat aceste modificari sunt greoaie si costisitoare.. realizabile, dar nu la indemana oricui si nu cred ca asta a fost ideea la initierea topicului.
permiteti sa intarzii cu partea a doua intrucat din motive personale in seara asta nu mai am chef de mecanica, sanatatea celor din jur fiind mai importanta
ARO - organised religion
Forumist tacut
Forumist tacut
-
- Junior
- Posts: 83
- Joined: 05 Mar 2009, 19:56
- Location: Bucuresti
Re: Imbunatatire performante L25
Pai e bine ca s a deschis acest subiect dar va propun ca cei care stiu sau poate chiar au incercat ceva sa treaca de la vorbe la descrieri tehnice
Spre exemplu " adaptareea unei injectii Ford" OK ce presupune , de unde??? cum se face Ce reglaje???
o gramada de probleme
Oricum carburatorul pe care L 25 il are este ceva groaznic Sa nu va mai aud ca e bine sa l ai reglat Nu am crezut ca poti sa construiesti o masina in anul 1998 anul masinii mele) cu acest carburator primitiv
Spre exemplu " adaptareea unei injectii Ford" OK ce presupune , de unde??? cum se face Ce reglaje???
o gramada de probleme
Oricum carburatorul pe care L 25 il are este ceva groaznic Sa nu va mai aud ca e bine sa l ai reglat Nu am crezut ca poti sa construiesti o masina in anul 1998 anul masinii mele) cu acest carburator primitiv
- myke
- Membru legendar
- Posts: 1336
- Joined: 23 Mar 2007, 09:01
- Location: Petrosani
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
Primitiv=fiabilmihai1959 wrote: Pai e bine ca s a deschis acest subiect dar va propun ca cei care stiu sau poate chiar au incercat ceva sa treaca de la vorbe la descrieri tehnice
Spre exemplu " adaptareea unei injectii Ford" OK ce presupune , de unde??? cum se face Ce reglaje???
o gramada de probleme
Oricum carburatorul pe care L 25 il are este ceva groaznic Sa nu va mai aud ca e bine sa l ai reglat Nu am crezut ca poti sa construiesti o masina in anul 1998 anul masinii mele) cu acest carburator primitiv
Bag sama` ca n-ai facut conostinta cu solexul de pe oltcit.Superb gindit....belea cind se deregleaza.
-
- Junior
- Posts: 58
- Joined: 04 Nov 2008, 11:47
- Location: Bucuresti - Fundeni
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
am deschis acest topic pentru ca sunt extrem de interesat de ce pot face pt. batranul L25, sa-l revigorez...deci...continuati! la cat mai multe pareri...
@pui de drac: daca stiam ca vine episodul 2... nu-mi mai cumparam pompa electrica de benzina...ahhh si ...am unde sa fac in bucuresti tot felul de ghidusii apropos de strungarie auto. dar...cine face toate calculele astea???
@pui de drac: daca stiam ca vine episodul 2... nu-mi mai cumparam pompa electrica de benzina...ahhh si ...am unde sa fac in bucuresti tot felul de ghidusii apropos de strungarie auto. dar...cine face toate calculele astea???
461 "M-elangevagen"
-
- Membru Devotat
- Posts: 316
- Joined: 01 Apr 2009, 00:45
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
e foarte bine ca ti-ai luat pompa electrica, te va ajuta daca ai de gand sa folosesti mai multe carburatoare, debit la care pompa originala nu ar face fata.
promit zilele astea sa revin si cu restu de gogomanii, imi cer scuze, dar am soacra in spital cu anevrism cerebral,am trecut si printr-un botez acu 8 ore.. sunt cam straveziu de oboseala si alergatura, si ma mai chinuie si mintea.. ca deh, daca nu mai am servici,n-am nici bani.. si nu ma simt prea bine in pielea mea:(
promit zilele astea sa revin si cu restu de gogomanii, imi cer scuze, dar am soacra in spital cu anevrism cerebral,am trecut si printr-un botez acu 8 ore.. sunt cam straveziu de oboseala si alergatura, si ma mai chinuie si mintea.. ca deh, daca nu mai am servici,n-am nici bani.. si nu ma simt prea bine in pielea mea:(
ARO - organised religion
Forumist tacut
Forumist tacut
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L25
off topic : ce pompa de alimentare electrica sa iau pt un motor de dacie pe carburator?
aro 10,4 power by renault 1,9 diesel 5 trepte 4x4 dif blocabil spate