Malaxa si MR

Despre masinile fabricate inainte de 1940

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
aztec
Incepator
Incepator
Posts: 27
Joined: 11 Dec 2006, 21:03
Location: Bucuresti

Malaxa si MR

Post by aztec » 14 Dec 2006, 16:15

MALAXA

The Malaxa was a car built in 1945 in Resita, Romania by the factories of the Romanian tycoon Nicolae Malaxa. The car had a 3 cylinder engine and was capable to develop 30 BHP. The top speed was 120 km/h. The confort of the car was high and it could carry 6 persons. The production was stopped when the Soviets decided to move the production line in the Soviet Union after a high ranking official from Moscow had a ride with the car in Sofia, Bulgaria."


User avatar
aztec
Incepator
Incepator
Posts: 27
Joined: 11 Dec 2006, 21:03
Location: Bucuresti

Malaxa si MR

Post by aztec » 14 Dec 2006, 16:22

Mocroautomobil MR

"Astfel, in 1945, inginerul constructor de avioane Radu Manicatide, creatorul scuterelor prezentate la Expozitia Academiei Militare din 1950, concepe si realizeaza in cadrul uzinelor I.A.R. din Brasov un microautomobil M.R. tip 1945 de doua locuri cu caroserie aerodinamica, decapotabil si cu parbriz ce se putea inclina. Rotile prevazute cu jante pline(disc) erau imbracate perfect in acroserie. Aripile propriu-zise lipseau, caroseria terminandu-se deasupra rotilor cu o prelungire asemanatoare aripilor de avion.
Doua usi cu deschidere mare permiteau accesul cu usurinta in automobil.
Microautomobilul M.R. 1945 era echipat cu motor monocilindric racit fortat cu aer, amplasat in spate, care consuma 4.5 l/100km. Viteza normala de deplasare era de 70-85 km/h, iar cea maxima depasea 105km/h.
Acest microautovehicol avea greutatea de numai 270 kg"

"Din istoria automobilului" Ing A. Brebenel/Ing D Vochin

User avatar
aztec
Incepator
Incepator
Posts: 27
Joined: 11 Dec 2006, 21:03
Location: Bucuresti

Malaxa si MR

Post by aztec » 14 Dec 2006, 16:34

Malaxa

"In 1946, un grup de specialisti condusi de ing. Petre Carp a construit prototipul autoturismului Malaxa (23 august) executat in colaborare cu uzinele I.A.R., A.S.A.M. si Malaxa.
Autovehicolul, echipat cu un motor cu trei cilindri raciti cu aer era montat in spate, formand un tot cu diferentialul si cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferentialul si cutia de viteze ajungea la 150 kg.
Aerul pentru racirea mororului era captat din fata, de deasupra parbrizului si canalizat prin acoperisul masini( care era dublu) cu ajutorul unui ventilator care il absorbea, impingand o parte peste cilindri, restul trimitandu-l la carburator.
Caroseria de forma aerodinamica, foarte eleganta, avea portbagajul in partea din fata, sub capota, unde se afla si roata de rezerva: prinderea ei pe sasiu se facea prin tampoane de cauciuc.
Viteza de deplasare atinsa era de 120 km/h iar consumul era de 10l /100km, greutatea proprie de 500kg.
Datorita conditilor economice destul de grele existente in tara noastra la acea vreme, nu s-a putut trece la fabricatia de serie a acestor prototipuri"

"Din istoria automobilului" Ing A. Brebenel/Ing D Vochin

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5109
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: Malaxa si MR

Post by Werner » 03 Jan 2007, 13:42

Sa punem si o poza a unui Automobil Malaxa, sa stie lumea cum arata.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
adiR
Junior
Junior
Posts: 91
Joined: 18 Feb 2007, 21:12
Location: baile govora/bucuresti
Contact:

Raspuns: Malaxa si MR

Post by adiR » 16 Mar 2007, 21:43

cam uratica...dar de...la vremea aia, nu prea gaseai masini frumoase. impresionante viteza maxima si greutatea f mica.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4365
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Malaxa si MR

Post by ydaniel » 13 Jun 2007, 11:50

intotdeauna m-am intrebat cum arata automobilul malaxa.si e chiar frumos :)
dar din cate stiu nu se mai gaseste nici unul in tara.
eu am facut practica de la facultate la faur si acolo mai nimeanea nu stiu despre el. :(
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

User avatar
Boboc Silvian
Membru
Membru
Posts: 120
Joined: 05 Apr 2008, 23:42
Location: Bucuresti

Re: Malaxa si MR

Post by Boboc Silvian » 22 Apr 2008, 18:42

Au facut Romanii asa ceva ?
Asta nu stiam puteai sa ma omori, are cineva mai multe poze ca sunt curios.
Recunosti un om inteligent dupa un singur indiciu: Toti imbecili se unesc impotriva lui.

User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3050
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Malaxa si MR

Post by baciudibaciu » 23 Apr 2008, 18:33

Boboc Silvian wrote: Au facut Romanii asa ceva ?
Asta nu stiam puteai sa ma omori, are cineva mai multe poze ca sunt curios.
romanii au facut mult mai multe dar la noi nu a existat  un cult al automobilului si din pacate nici al valorilor .  Cauta si vei gasii multe despre acest subiect. Numele  PERSU iti spune ceva ?
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d

User avatar
Boboc Silvian
Membru
Membru
Posts: 120
Joined: 05 Apr 2008, 23:42
Location: Bucuresti

Re: Malaxa si MR

Post by Boboc Silvian » 23 Apr 2008, 21:53

NU ,in materie de masini asa vechi sunt varza.
Nu am stiut ca romanii au facut Malaxa dar stiu ca au facut un model vechi , nu mai stiu acum cum ii zice, unul din cele care au fost in filmele lui Nicolaescu.
Recunosti un om inteligent dupa un singur indiciu: Toti imbecili se unesc impotriva lui.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5040
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Malaxa si MR

Post by costy84 » 30 Mar 2013, 16:48

Senilata Malaxa (liceenta Renault).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1373
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Malaxa si MR

Post by dragospetres » 05 Apr 2013, 17:07

-prin 1937 s-au purtat negocieri cu Franta ptr. construirea in Romania a unei fabrici de tancuri:nu s-a reusit,industria franceza era supraaglomerata de comenzi.(carte autor Chiriac Vasiliu:Motorizarea si mecanizarea Armatei romane)


Post Reply