Fire electrice neidentificate

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Fire electrice neidentificate

Post by Werner »

Astazi am vrut sa montez o aprindere electronica la 320ul meu. Primul soc l-am primit, câmd am vazut ca bobina si delocul sunt tabu pentru modificari. Deci am lasat aprinderea electronica în cutiuta ei. Dar, m-am uitat în compartimentul motor si am descoperit mai multe fire, care nu stiu unde vin puse. Odata sunt firele care ar fi trebuit sa fie pe paharele cu lichid de frâna. Erau cazute si becul de frâna în bord arde. Le-am pus cumva, dar nu cred ca sunt bine puse, deoarece becul tot mai arde. Pe urma am descoperit 2 fire cu papuc, care sunt legate împreuna cu un fir care duce la bobina. Astea unde ar fi trebuit sa fie prinse? O schema electrica a masinii nu am. :( Este un ARO 320 cu motor L25, anul fabricatiei 1986.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by ydaniel »

-ce aprindere electronica aveti?
-firele din cele 2 borcanase cu lichid de frana-SEMNALizeaza scaderea nivelului>ar trebui cand nivelul scade sa se aprinda martorul (!) sau cel cu pedala.
User avatar
Cip
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 415
Joined: 24 Jan 2009, 15:14
Location: Tg-jiu-bucuresti

Re: Fire electrice neidentificate

Post by Cip »

Firele cu papuc pe ce borna a bobinei se duc?
E greu pana incepi...pe urma e si ma greu...
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by Werner »

@Daniel: am cumparat aprinderea electronica AT01 de la Gotronic Târgu Mures. Teoretic merge pusa, dar bobina si delcoul sunt protejate (fiind masina de securitate/armata). Nu vreau sa stric instalatia care este acuma. În schimb, i-am cumparat bujii noi, ca au fost de mai multe feluri, una fara saiba, 2 cu 1 saiba si una cu 2 saibe! :-?? Acuma toate 4 sunt Bosch Super Plus si masina porneste la sfertul sfertului de cheie! ;)
Lichidul de frâna este la nivel, dar becul tot mai arde. Asa ca, ma gândesc ca nu am pus bine firele pe borcanase. Becul arde continuu.

@cip: firele cu papuc se duc pe sub pompa centrala de frâna si intra (cred), sub bord. O sa ma uit mânie pe lumina zilei. Mâine îi vine rândul la spalat exterior/interior, gresat, verificat tot ce este nasol. Astazi am mai gasit fire cazute, le-am curatat de pamânt, conservat si pus la loc. Dar erau usor de urmarit.

P.S. Daniel, daca ma mai iei o data la persoana aIII.a, iei ban! (nu Lei si nici € ;D )

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by ydaniel »

protejate,adica antiparazitate nu?
sau sunt acoperite,asa de aspect?
User avatar
Cip
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 415
Joined: 24 Jan 2009, 15:14
Location: Tg-jiu-bucuresti

Re: Fire electrice neidentificate

Post by Cip »

Turometru aveti? Functioneaza?
E posibil ca firele alea sa colecteze impulsuri de la ruptor?
Referitor la becul martor...e posibil ca sonda sa fie defecta si sa nu mai intrerupa circuitul,teoretic,cand firele sunt scoase becul trebuie sa fie stins,iar atunci cand le scurtcircuitati sa fie aprins.
Si...nu ar trebuii sa conteze ordinea in care le puneti.

Later edit:uitandu-ma mai bine la poza observ ca la una din sondele pt lichid de frana ori nu mai aveti lichid ori nu se mai ridica plutitorul. Daca le comparati veti vedea ca una din ele,cea din stanga are boltzul acela jos pe cand cea din dreapta din poza il are sus. Cand boltul are pozitia jos=>plutitorul este jos=>lipsa lichid=>se aprinde becul martor.
E greu pana incepi...pe urma e si ma greu...
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by razvy »

din ce vad in prima poza paharul de langa servofrana nu prea are lichid si plutitorul este lasat in jos si de aceea se aprinde becul scoate firele sau completeaza cu lichid sa vezi ce se intampla timburusul acela din centru "sondei" trebe sa stea ridicat

L.E. @CIp imi pare rau ca am scris si eu ce ai zis tu dar nu am citit tot postul tau inainte de a posta
aro 10,4 power by renault 1,9 diesel 5 trepte 4x4 dif blocabil spate
costel_bv
Membru
Membru
Posts: 160
Joined: 11 Nov 2007, 15:04
Location: Brasov - Romania
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by costel_bv »

Becul ramane aprins cand sonda din pompa de frana este defecta scoateti papucul de la sonda si becul se va stinge
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: Fire electrice neidentificate

Post by SERGHEI »

costel_bv wrote:Becul ramane aprins cand sonda din pompa de frana este defecta scoateti papucul de la sonda si becul se va stinge

Pai si unde vezi tu sonda??!!! Pe vremea aia (ca si pe vremea asta ) pompele nu aveau acea ,,sonda" ...adica ,,preso-contact"..

Parerea mea este ca : sunt prea multe fire pe acolo...mai scoate din ele si inceraca sa verifici aprinderea becurilor prin atingerea a doua dintre ele .Dupa aceea faci paralelul si la celalalt borcan si ai rezolvat..Si m ie imi sta becul aprins ,dar pt ca este legat altceva pe el...in conectori si nu reusesc sa descopar. ;D
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Fire electrice neidentificate

Post by alex »

nea werner are 320.
suuuuuper ;)
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by Werner »

Din pacate nu am mai reusit sa fac nimic, se apropie concediu si mai am muuuuulte de rezolvat pâna atunci! :(

Alex, as fi vrut eu sa am o camioneta 320, în loc de Caddy, dar nu am gasit (înca) ce îmi trebuie. Asta este un 320 deosebit, de fapt nici nu stiu de ce are denumirea de 320, ca are bena fixa. O poza dupa operatiunea de curatire, care nu a dus la rezultatul dorit. Mai trebuie 2-3 tratamente, sa fie bec!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by myke »

Haoleu ca-ti ia ochii :o :o
Arata super....
User avatar
bujye
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 542
Joined: 08 Dec 2007, 18:18
Location: Vulcan-Hunedoara
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by bujye »

chiar e frumoasa,avem si noi una la primarie, arata bine acum vreo 2 ani dar acum a inceput degradarea pacat de modelul acesta ca are ceva special.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Fire electrice neidentificate

Post by Werner »

Mi-a spus Mari ca este una la voi la Primarie. Dar haideti cu poze, poate o mai putem salva! Pacat de ea, ca sunt decât foarte putine!
User avatar
amb13
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1553
Joined: 02 Mar 2008, 20:15
Location: petrila-hunedoara

Re: Fire electrice neidentificate

Post by amb13 »

Nu ai ce salva, masina functioneaza zi de zi. din pacate nu este pe miini prea bune. Si am observat ca au schimbat motorul pe benzina cu unul diesel, banuiesc ca Brasov dupa galagie.

Post Reply