Tudor Vladimirescu/Autobuzul/Rocar

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
aztec
Incepator
Incepator
Posts: 27
Joined: 11 Dec 2006, 21:03
Location: Bucuresti

Tudor Vladimirescu/Autobuzul/Rocar

Post by aztec » 20 Dec 2006, 22:10

Inteprinderea Tudor Vladimirescu, numita ulterior Autobuzul, a preluat productia de autobuze tip Vulcan, fabricate de uzina cu acelasi nume (care erau echipate cu motor SR 101) fiind profilate apoi pe fabricarea autobuzelor, microbuzelor si autosanitarelor.
In cadrul acestei inteprinderi, colectivul condus de inginer Sergiu Cunescu, proiecteaza tipurile de autobuze TV 1, TV 2U, TV 2R, dintre care tipul U era destinat transportului urban, iat tipul R celui rural.
Caspacitatea lor de transport era de circa 40 persoane.
Autobuzele TV1 sunt echipate cu motoare SR 101 asezate in fata, iar TV2 cu motoare SR 211, dispuse in partea din spate. Aerul necesar raciri si formari amestecului carburant este captat de deasupra caroseriei. Au mai fost fabricate de asemenea tipurile TV 4, TV 5, TV 51, TV 52, TV 41, TV 71R, TV 20R, etc.
In cadrul acestei Inteprinderi a mai fost realizata si o alta varianta TV 7, un autobuz cu capacitate mijlocie, cca 27 locuri, care foloseste motorul SR 211, dar avand suspensia la rotile din fata prevazuta cu roti independente si bare de torsiune, iar puntea din spate suspensie cu flexibilitate variabila, inspirata dupa sistemul conceput de ing francez Gregoire.
Motorul este asezat in spate, iar diferentialul este prevazut cu un dispozitiv de blocaj pentru a se putea iesi usor din noroaie sau zapada.
A mai fos construit un autobuz cu etaj descoperit, in scopul folosiri lui pe litoral, pe rutele Constanta-Mamaia sau Constanta-Eforie-Mangalia.
Microbuzele de 14-15 locuri realizate de aceasta uzina au fost de tipul TV 4 M (microbuz) si TV 4 S (sanitara) ambele echipate cu motoare IMS 59 de 56 CP precum si tipul TV 5 prevazut cu noile motoare SR-M-207 A cu patru cilindri inclinati, cu capacitatea cilindrica de 2.5L cu alezajul si cursa de 97x85 mm, cu puterea de 77-80 cp la 3800 rpm, raportul de compresie 6,7 si carburator Weber 42 D-SR-1.
Viteza maximaa este de 100 km/h, ele sunt prevazute cu doua diferentiale, dintre care cel din fata se poate pune in functiune la comanda.
Last edited by MagnuM on 06 Feb 2007, 11:50, edited 1 time in total.


User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 28 Jan 2007, 15:38

Unul din primele tipuri de Autobuzele fabricate la Bucuresti.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 28 Jan 2007, 15:48

Urmeaza cele mai frumoase Autobuze care s-au fabricat vreodata (parerea mea). Nu s-a facut deloc economie la piese cromate! Din pacate nu a supravietuit nici unul "casarile" care au fost facute atunci.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 28 Jan 2007, 15:52

Acestea au fost inlocuite de Autobuzele "Roman", licenta cumparata de la MAN.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 28 Jan 2007, 15:57

Autobuzele "DAC" 111 sunt urmasii, s-au fabricat cu si fara articulatie, interesante au fost cele care functionau cu amestec Diesel-Gaz Metan, care era ceva mare pentru acele timpuri!!!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 28 Jan 2007, 16:09

Urmeaza prietenii mei personali, Autoutilitarele TV. Din pacate nici din acestea nu au supravietuit prea multe, mai ales din primele generatii, nici unul!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 28 Jan 2007, 20:36

Autoutilitarele TV au fost supuse de-a lungul timpului unor modificari tehnice si face-lifturi. La motoare au fost montate motoare ARO L25 si D127 (Brasov). Ulimele TV-uri fabricate aveau motoare Andoria.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by MagnuM on 06 Feb 2007, 11:52, edited 1 time in total.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 28 Jan 2007, 20:41

Ultimul "TV" din pacate nu a mai ajuns in fabricatia de serie, cu toate ca avea sanse foarte bune de succes, in Romania si in strainatate. Acest Rocar Avantaj avea motor Andoria TD.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by MagnuM on 06 Feb 2007, 11:52, edited 1 time in total.

User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1488
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Raspuns: TV-ul..

Post by pantelimon » 03 Feb 2007, 18:23

nea bubule  mai omorat cu pozele astea. istoria scrie de monica macovei (un cacat cu ochi). asa ceva ce pui tu aici e mai ceva decat istorie e sangele si sudoarea parintilor si bunicilor nostri pa care multi nu dau doi bani dar si-au umplut buzunarele din munca lor. noi astia care mai avem un pic de bun simt nu avem decat sa privim neputinciosi la toata mascarada politica. ceausescuuuuuuuuu  era mic copil ASTA E SFARSITUL
Last edited by MagnuM on 06 Feb 2007, 11:53, edited 1 time in total.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Raspuns: TV-ul..

Post by Werner » 05 Feb 2007, 20:48

Si eu la fel spun, Ceausescu a fost un copil prost pe langa banditii care domina TOATE Parlamentele, nu numai in Romania si in Strassbourg si Bruxelles..... >:(

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: TV-ul..

Post by Werner » 18 May 2007, 23:43

Un pliant.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: TV-ul..

Post by Werner » 18 May 2007, 23:47

Drezina TV 14.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: TV-ul..

Post by Werner » 19 May 2007, 00:27

Cele 4 tipuri de baza TV 12.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4360
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: TV-ul..

Post by ydaniel » 13 Jun 2007, 11:56

ultimu tv care l-am vazut nou era la sab 99.era o autosanitara cu motor de andoria de 90 de cp.ce mi-a placut era ca tot interiorul era tapitat cu vinilin alb.dar pana la urma ce s-a intamplat cu toate sculele de la rocar?adica prese ,strunguri....
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TV-ul..

Post by tarzy » 13 Jun 2007, 12:19

ydaniel wrote: ultimu tv care l-am vazut nou era la sab 99.era o autosanitara cu motor de andoria de 90 de cp.ce mi-a placut era ca tot interiorul era tapitat cu vinilin alb.dar pana la urma ce s-a intamplat cu toate sculele de la rocar?adica prese ,strunguri....
din pacate au ajuns la fier vechi ... alea de nu le-au ciordit muncitorii inainte
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)


Post Reply