O intrebare am, va rog
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
O intrebare am, va rog
Va rog sa ma ajutati cu informatii privind denumirea motoarelor ce au echipat modelele IMS 57 si M59.
Pina in prezent cunosc, de pe site-uri, urmatoarele:
M59 A - motor IMS 58A si IMS59A
M59 B - motor M207
si prin deductie IMS 57 - motor IMS 58A.
In niste instructiuni de cunoastere a autospecialelor de pompieri realizate pe IMS 57 si M59 am gasit ca acestea aveau motoare M57B, respectiv M59A.
Asadar, cum se codifica denumirea motoarelor, cu IMS sau cu M ?
Sa inteleg ca IMS 57 a avut mai multe variante ale motorului? Daca da, care este denumirea corecta al acestora?
Va multumesc.
Pina in prezent cunosc, de pe site-uri, urmatoarele:
M59 A - motor IMS 58A si IMS59A
M59 B - motor M207
si prin deductie IMS 57 - motor IMS 58A.
In niste instructiuni de cunoastere a autospecialelor de pompieri realizate pe IMS 57 si M59 am gasit ca acestea aveau motoare M57B, respectiv M59A.
Asadar, cum se codifica denumirea motoarelor, cu IMS sau cu M ?
Sa inteleg ca IMS 57 a avut mai multe variante ale motorului? Daca da, care este denumirea corecta al acestora?
Va multumesc.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
n-ar strica sa incerci intai sa respecti lumea pe aici, trecand pe la prezentare forumisti. apoi, s-ar putea sa primesti si raspunsuri. succes!
ARO CLUB ROMANIA
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: O intrebare am, va rog
Imi cer scuse. Nu am dorit nicio clipa sa fiu necuvincios. Ametit de organizarea unui forum nou pentru mine si in primul rand lipsa obisnuintei de activa ca membru a unui forum, m-au condus in aceasta situatie nepoliticoasa, cu adevarat de nescuzat.
Imi cer iertare inca o data, cu speranta ca imi veti acorda intelegere.
Multumesc.
Imi cer iertare inca o data, cu speranta ca imi veti acorda intelegere.
Multumesc.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
ok, multumim de intelegere. nu e cazul sa te scuzi atata...intelegem cand nu e cu intentie. stai pe receptie, ca te lamureste nenea george pantelimon, cand apare p'aci
bine ai venit!
bine ai venit!
ARO CLUB ROMANIA
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: O intrebare am, va rog
Multumesc mult.
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
discutii destul de "imprastiate" gasesti pe aici:
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=65&t=24
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=65&t=665
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=65&t=323
http://www.retromobil.ro/
spor
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=65&t=24
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=65&t=665
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=65&t=323
http://www.retromobil.ro/
spor
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
M57 sigur nu a avut motorul M207. Pentru ca avea bujiile în "capul" motorului, deci verticale. Dar, spre rusinea mea, nu stiu cum se numea acest motor. Trebuie ca Nea Pantelimon, sau Magnum, ne pot lamuri. Din pacate nu exista decât foarte putina documentatie despre aceste Automobile.
- badlion
- Membru de elita
- Posts: 560
- Joined: 13 Dec 2006, 16:56
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
Citez de pe un site de unde poti afla si alte informatii despre istoria acestei masini: "Echipat cu un motor "MAS" cu patru cilindri in linie, de 3260 cmc, 50 CP / 2800 rpm, IMS 57 poate atinge o viteza maxima de 80 km/h, consumul fiind de 24 l/100km."Werner wrote:M57 sigur nu a avut motorul M207. Pentru ca avea bujiile în "capul" motorului, deci verticale. Dar, spre rusinea mea, nu stiu cum se numea acest motor. Trebuie ca Nea Pantelimon, sau Magnum, ne pot lamuri. Din pacate nu exista decât foarte putina documentatie despre aceste Automobile.
sursa: http://www.arom461.ro
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: O intrebare am, va rog
Multumesc tuturor. Aceste informatii le cunosc. Poate George Pantelimon sau Magnum stiu mai multe. Din pacate informatiile scrise despre IMS57 si M59 sunt f. putine. Nici poze nu sunt prea multe.
Multumesc inca odata.
Multumesc inca odata.
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
Daca îmi aduc bine aminte, acest motor a fost licenta de la Dodge, care s-a montat pe GAZ 69.
- Misi din Cluj
- Membru legendar
- Posts: 1005
- Joined: 24 Oct 2007, 10:37
- Location: Cluj-Napoca
Re: O intrebare am, va rog
Cele doua motoare nu au nici o legatura, in afara de arhitectura lor asemanatoare de tip "flathead".Werner wrote:Daca îmi aduc bine aminte, acest motor a fost licenta de la Dodge, care s-a montat pe GAZ 69.
Ca si comparatie vedeti pozele cu motor de Gaz69 si motorul de la IMS 57-ul care se afla in holul uzinei de la Campulung si o sa va dati seama ca sunt multe diferente semnificative intre ele.
Motorul de Gaz 69 este de provenienta Dodge Weapon, insa motorul Dodge era in 6 cilindrii si la Gaz 69 este varianta "scurtata in 4 cilindrii. Varianta in 6 cilindrii era montata pe camioanele Gaz 51 sau Molotov, cum se mai numeau.
Motorul de pe primele IMS-uri, din cate am citit este de provenienta Ford (parca Ford A, dar nu stiu sigur). In anii 30 in Bucuresti a exista o uzina Ford si de acolo a fost preluat conceptul motoarelor de IMS 57.
Din pacate, cum zice si Werner istoria acestor masini si in principal ai primelor variante este destul de confuza si invaluita in ceata vremii.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: O intrebare am, va rog
Corect, in cea mai mare parte. IMS 57 avea un motor care echipase GAZ 67, licenta a Fordului A, cumparata de sovietici prin '30. Implicarea muscelenilor in industria auto a inceput prin fabricarea de piese de schimb pt. GAZ 67, autocam. GAZ MM, de aici sursa pt. mecanica viitoarelor IMS. FORD Romania (pe locul acesteia fiintand apoi intreprinderea Automatica) a fabricat Ford V8, revalorificat ulterior la autocamioanele Carpati si Bucegi. Jumatatea cestuia a devenit M207.Misi din Cluj wrote:Cele doua motoare nu au nici o legatura, in afara de arhitectura lor asemanatoare de tip "flathead".Werner wrote:Daca îmi aduc bine aminte, acest motor a fost licenta de la Dodge, care s-a montat pe GAZ 69.
Ca si comparatie vedeti pozele cu motor de Gaz69 si motorul de la IMS 57-ul care se afla in holul uzinei de la Campulung si o sa va dati seama ca sunt multe diferente semnificative intre ele.
Motorul de Gaz 69 este de provenienta Dodge Weapon, insa motorul Dodge era in 6 cilindrii si la Gaz 69 este varianta "scurtata in 4 cilindrii. Varianta in 6 cilindrii era montata pe camioanele Gaz 51 sau Molotov, cum se mai numeau.
Motorul de pe primele IMS-uri, din cate am citit este de provenienta Ford (parca Ford A, dar nu stiu sigur). In anii 30 in Bucuresti a exista o uzina Ford si de acolo a fost preluat conceptul motoarelor de IMS 57.
Din pacate, cum zice si Werner istoria acestor masini si in principal ai primelor variante este destul de confuza si invaluita in ceata vremii.
Multumesc Misi si tuturor pt. interes.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: O intrebare am, va rog
Revin cu o rugaminte.
Un modelist din Galati lucreaza (cu rezultate incurajatoare) la macheta unui M 461 la scara 1:12.
Ajuns cu munca la interior, nu intelege la ce foloseste piesa in forma de trapez de sub parbriz. In spatele ei nu se gaseste nimic.
Multumesc.
Un modelist din Galati lucreaza (cu rezultate incurajatoare) la macheta unui M 461 la scara 1:12.
Ajuns cu munca la interior, nu intelege la ce foloseste piesa in forma de trapez de sub parbriz. In spatele ei nu se gaseste nimic.
Multumesc.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
eu zic ca e un aerator pe care merge caldura la parbriz sa nu abureasca
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: O intrebare am, va rog
Sa-ti spun drept, nu stiu pentru ce a fost conceputa tabla aceea, stiu numai ca Tata tinea foile de parcurs în chestia aia! Trebuie întrebat pe George Pantelimon, poate ca stie el mai multe!