Acumulatorul Auto ( bateria )

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
dede
Junior
Junior
Posts: 62
Joined: 21 Oct 2008, 18:15
Location: Covasna
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by dede »

sunt surprins!si eu am tot un acumulator pilot de 77 si de nou nout invartea bine,acum tractorul porneste usor,adica are putere bateria sa invarta,dar pe aro nu.ma gandeam sa pun 2 dar nici bani si si gandul ca pe tractor merge bine....gata acum sunt convins!!!mai pun una!!!
:)

User avatar
lambd4
Junior
Junior
Posts: 58
Joined: 18 Oct 2009, 11:29
Location: Borsa Maramures
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by lambd4 »

Va salut!.


Io am la aro 2 baterii de 66 ah...

intrebarea mea este.. :Pot sa pun doar o baterie de mai multi ah in loc de 2..???

sau electromotorul merge pe 24... sau nu stiu cum sunt legate :-??

lamuriti-ma si pe mn.. va rog .

Cu multa stima! @};-
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by Dan CHIRIAC »

In primul rand, o rugaminte: incearca, te rog, sa scrii in limba romana.
Acum despre baterii/baterie.
Daca nu sunt facute modificari pe la masina, demarorul merge pe 12 v, bateriile sunt legate in paralel.
Da, se poate sa pui o singura baterie in loc de doua, dar apar unele dezavantaje. In locasul prevazut pentru baterii nu vei putea introduce o baterie de capacitate cel putin egala cu cele pe care le ai acum, in plus, cam in toate situatiile, curentul de pornire pe care il poate da o singura baterie este mai mic decat cel pe care il pot da doua baterii legate in paralel.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
siles

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by siles »

miine ma duc sa vad alt aro 243.
intrebare-nu are baterii ,deci eu ca sa pornesc un aro acceptabil care sint bateriile cele mai accesibile ca pret????
pentru ce sa optez ? una mare sau una mica?firma?(proprietarul zice ca porneste cu una de dacie-eu crez ca aiureaza,e posibil????)
mentionez ca am fost informat ca are electromotor de tractor u-650,pompa injectie tot de tractor u 650,motor brasov.
va rog sa imi dati sfaturi in seara asta ca miine ma duc sa il vad si sa stiu cit trag de pret in functie de costuri baterii.multumesc

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by alex »

aro normal merge cu doua bat de 65A daca nu ma insel.

la 320 intra doua baterii de 80A marca Zapp. e cam 330 ron una.
poti sa iei una si apoi sa o iei si pe a doua.
happily mending an Aro 320 D127
siles

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by siles »

alte solutii ca tu cu doua de 330 ma bagi pur si simplu in faliment.
User avatar
lambd4
Junior
Junior
Posts: 58
Joined: 18 Oct 2009, 11:29
Location: Borsa Maramures
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by lambd4 »

Cumpara doar o baterie de 150 ah pretul fiind de aproximativ 350 lei
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by George »

lambd4 wrote:Cumpara doar o baterie de 150 ah pretul fiind de aproximativ 350 lei
plus manopera sa ii faca loc, pentru ca nu mai incape in locul dedicat. deci...tot pe acolo, ca pret.

sile, gasesti pe la 220 li/buc baterii de 75Ah, de la caranda parca.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by Soryn »

zap sunt slabe calitativ, la munca un papuc 1.9D a schimbat 3 baterii pa garantiie, incarcarea e ok, si vorba aia nu e gen brasov , okiu magic era verde -totusi ciuciu curent ;D probabil elementi morti :)

eu merg pa caranda pana la capat
sile
Membru
Membru
Posts: 200
Joined: 05 Mar 2010, 14:35
Location: braila
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by sile »

cit am fost suspendat mi-am cumparat un aro.am si eu o nelamurire ,proprietarul il pornea pe 24v ,chiar daca se incalzea nu pornea apoi pe 12v pentru ca nu invirtea pe 12v decit foarte incet.(cu trei baterii in paralel l-am pornit).am desfacut electromotoru si l-am reparat ,am masurat bateriile si sint bune cind sa il pornesc pe 12v invirte tot incet si nu o ia(am pus pe 24v si dupa citeva incercari a luato)mentionez ca pe 24v nu prea prinde in coroana (din 4 incercari prinde o data ,de ce???)azi dupa ce s-a incalzit am facut o pornire si pe 12 si a luato.dar totusi parca invirte mai incet ca pe 24 v.ce am observat la borne la pornire frig bornele cind mut inapoi pe 12 v(mentionez ca am ca un fel de cleme cilindrice ce intra una in alta ,la borne ca sa pot schimba repede de pe o tensiune pe alta)ceva sfaturi?,sa le prind in suruburi?pierd curent pe acolo?si la aroo mai pleaca vreun cablu gros de la baterii inafarea de + si- ca eu mai am una ce e izolata la capat dar nu e legata nicaieri la baterii.
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by baciudibaciu »

sile wrote:cit am fost suspendat mi-am cumparat un aro.am si eu o nelamurire ,proprietarul il pornea pe 24v ,chiar daca se incalzea nu pornea apoi pe 12v pentru ca nu invirtea pe 12v decit foarte incet.(cu trei baterii in paralel l-am pornit).am desfacut electromotoru si l-am reparat ,am masurat bateriile si sint bune cind sa il pornesc pe 12v invirte tot incet si nu o ia(am pus pe 24v si dupa citeva incercari a luato)mentionez ca pe 24v nu prea prinde in coroana (din 4 incercari prinde o data ,de ce???)azi dupa ce s-a incalzit am facut o pornire si pe 12 si a luato.dar totusi parca invirte mai incet ca pe 24 v.ce am observat la borne la pornire frig bornele cind mut inapoi pe 12 v(mentionez ca am ca un fel de cleme cilindrice ce intra una in alta ,la borne ca sa pot schimba repede de pe o tensiune pe alta)ceva sfaturi?,sa le prind in suruburi?pierd curent pe acolo?si la aroo mai pleaca vreun cablu gros de la baterii inafarea de + si- ca eu mai am una ce e izolata la capat dar nu e legata nicaieri la baterii.
la astfel de porniri sa ai un stingator de incendiu langa tine .
Daca ai un electrician auto mergi cu electromotorul la el sa-l verifice . sunt multe chichitze care nu se vad si la prima vedere totul pare OK
succes
ps ar fi bine sa postezi la probleme tehnice
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
User avatar
bebelu
Membru
Membru
Posts: 123
Joined: 14 Jun 2009, 20:44
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by bebelu »

Se intreaba multi de ce sunt doua baterii pe ARO si, la un moment dat, cat pe ce sa se obtina un raspuns porivit.
Incerc eu sa explic:
ARO a fost proiectat acum vreo 40 de ani.
La momentul respectiv, bateriile erau de o anumita capacitate (cele implementate in productia romaneasca).
Sa zicem ca aveau cam 65 Ah la dimensiunea respectiva. Problema este ca 65 Ah descrie capacitatea bateriei de a livra un anume curent in ora respectiva.
Curentul necesar la pornire (pentru circa 50 secunde) este foarte mare. Ajunge la sute de A.
O caracteristica a bateriilor cu Pb este faptul ca nu suporta curentii mari de descarcare (de ordinul a 20C- unde C este capacitatea nominala) necesari la pornire.
E mai usor sa pui doua baterii cu 10C decat o singura baterie de 20C atunci cand tehnologia nu este accesibila.
In plus, la temperaturi scazute, se reduce si puterea livrata la pornire.
In "vremurile" noastre, producatorii au ajuns sa anunte curenti instant de peste 500A. Totusi, ei nu spun ce efect asupra vietii bateriei are exploatarea in aceste conditii. Descarcarea la curenti mari este un stress puternic pentru chimia bateriei, de aceea, daca punem doua baterii in paralel, ele vor fi exploatate ceu ceva menajamente, scazand riscul de a ramane in strada.
yo3hjv
User avatar
Arcasul
Membru
Membru
Posts: 216
Joined: 26 Feb 2010, 22:35
Location: Focsani

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by Arcasul »

amicul wrote:Citeste aici la ce iti spun eu.
Eu am avut una de 150A pe masina mea si am dato jos, pt ca ocupa spatiu si era grea la carat ( mutat de colo colo, de unul singur ). Acum am optat pt 2 de 80A puse in paralel ( sunt si usor de carat, si nu mai ocupa mult spatiu in masina ), le-am pus in locasul lor sub scaun.

Acum pt toata lumea.
Indiferent daca aveti baterie de 150A sau doua de 80A, este bine sa aveti alternator de 12V/ 50A. Asta ca sa va incarce bateria asa cum trebuie. Daca aveti pe masina alternator de 12V/36A schimbatil cu unul de 12V/50A, nu are timp sa incarce bateria asa cum trebuie ( decat la drum lung, si nici atunci ).
Cel mai mare consumator de pe masina este electromotorul.

Eu unul sunt patit in bucuresti cu o baterie de 180A si alternator de 12V/36A ( ramas in drum ). Remediat prin inlocuirea altrnatorului de 12V/36A cu unul de 12V/50A.

Tin sa-i multumesc lu Serghei, dupa un mic calcul facut de mine, a avut dreptate ( P = U * I ) ;D ;)


Servus! De unde iei alternator de 50A? Pe ce masina este montat?
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by KAROLOKW »

de unde il iei de la ce magazin nu stiu sau de la cine poti sa il iei,fa un apel la cumparari,
pot sa iti spun ca se potriveste ala de dacie:)
eu ceea ce se discuta mai sus am patit-o:) exact alternator de 36 aveam si am ramas in drum cu el:)am pus alternator de 50 A si acum incarca si mergte beton:) doamne ajuta sa nu mai am treaba:)
intra daca vrei si ai nevoie la sectia de cumparari si lanseaza un topic si poate are cineva si te ajuta daca are:)
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by baciudibaciu »

KAROLOKW wrote:de unde il iei de la ce magazin nu stiu sau de la cine poti sa il iei,fa un apel la cumparari,
pot sa iti spun ca se potriveste ala de dacie:)
eu ceea ce se discuta mai sus am patit-o:) exact alternator de 36 aveam si am ramas in drum cu el:)am pus alternator de 50 A si acum incarca si mergte beton:) doamne ajuta sa nu mai am treaba:)
intra daca vrei si ai nevoie la sectia de cumparari si lanseaza un topic si poate are cineva si te ajuta daca are:)


ma bucur sa vad/aflu ca merge
ps mai am una bucata de 50 dar acesta nu este nou ,deci este mai "EFTIN ;D
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d

Post Reply