Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany »

Diferenta la directie nu se simte ca nu prea are legatura una cu alta...mai degraba se simte o imbunatatire la ''starea'' de directie pt ca masina nu se mai balangane chiar asa la o viteza mai superioara... Eu am directie asiatata si actionata full manual asa ca trag tare b-(
Si ieri dupa o plimbare mai lunga pe asfalt m-am bagat un pic si prin niste noroi ca tot a adus ploile astea destul..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by georgenis »

Bara aceea stabilizatoare este prea subtire in raport cu greutatea masinii ca sa aiba vreun efect. Trebuie una mai groasa.
User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany »

Serios isi face treaba, am pe aici destule curbe in panta si stranse pe care cand coboram inainte ziceam ca intra botul in pamant ca sunt si amortizoarele obosite... acum tot in curbele alea masina se mentine aproape cu inclinatia drumului ;) Bara are diametrul de 19mm. Acuma nu stiu ce grosime au avut cele puse de fabrica pe ARO. In rest lu brasovica" ii place turbina, desi sunt amandoi obositi si cam uzati( motorul si turbina) fac trupa buna, azi am venit acasa cu aproape o tona si pe Dn cu suta fara probleme, cand accelerez cu a 5-a creste presiunea in admisie pana la 8 psi si motorul merge frumos, se accelereaza mai repede in sarcina..fum mai putin... O sa imi fac timp sa imi pun si intercoolerul ca asteapta de ceva vreme sa intre la datorie, vreau si o pompa de injectie de pe un motor turbo dar nu prea mai sunt bani acum...si alte trasnai de la mine inventate... Mai trebuie pus motorului setul nou care asteapta si el dar nu m-am hotarat le ce atelier sa il pun ca nu prea am incredere...Daca l-ar face de fata cu mine as fi mai de acord, oricum la atelier montez doar camasile si bucsile care trebuiesc alezate la cote iar restul fac eu ca sa fiu sigur de ce iese.
User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany »

Am decis sa schimb placa de presiune model original cu ''catei'' cu o placa model mai nou adica tip 'soare'. Am inteles ca s-a montat pe aro asa ceva dar nu stiu daca s-au montat si pe cele cu motor BV, in consecinta nu stiu daca se potriveste pe volant cat si pe priza de la cutie. Daca stie cineva mai multe detalii despre aceasta placa tip soare il/ii rog sa imi comunice si mie pentru ca m-am saturat sa tot reglez placa de presiune iar cand se deregleaza/uzeaza sa trepideze la schimbarea vitezelor. Mai postez cateva poze pe care aveam impresia ca le-am pus dar dupa ce am vizualizat paginile am observat ca nu le-am pus b-(
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by tarzy »

despre placa tip soare stiu ca a experimentat vstef si nu a fost deloc incantat
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by vstef_is »

Am experimentat, si se gaseste povestea toata pe aici pe undeva.

Pe scurt, ce am facut, si tot nu a mers (deloc).

- placa soare, si restul pieselor de pe masina
- rulment special placa soare
- disc special andoria / placa soare
- dat jos volanta si alezat
- incercat iar toate combinatiile de mai sus, cu volanta alezata (largita gaura centrala, in care "intra" discul).
- incercat cu alta volanta originala din nou

Masina nu mergea, ambreiaj lipsa. Pompa, furca, si cilindrul erau noi, si mergeau perfect anterior.

Ce am facut:

- alta volanta originala (in loc de cea strunjita)
- placa veche, disc vechi, rulment vechi.
- a mers perfect, si acum mai merge.

Ce trebuie facut pentru placa normala de ARO - cu catei. - Manufacturate niste sigurante de tabla, cu decupaj hexagonal care sa vina peste suruburile de la catei, ca sa nu se mai slabeasca / deregleze. Daca sunt cateii uzati, sudate niste bile de rulment in locul "bumbilor" pentru "rectificare".

Daca faci asta nu are moarte. Practic singura problema e ca se "desfac" suruburile de la catei si se deregleaza. Solutia e simpla, iei tabla si ii faci sigurante, si dupa aia nu mai ai probleme. Ar merge probabil si cu pasta de blocaj, sau prin alte metode.

Succes.

Daca vrei placa soare, am eu, inclusiv rulment pt placa soare (e mai "lung"), insa trebuie sa fii masochist ca sa te chinui, o spun dupa ce am dat jos cutia de 5 ori intr-o zi, fara succes. Ar mai fi o singura ipoteza, pentru ca am incercat toate variantele posibile - sa fie placa defecta. Insa deocamdata e aruncata in canal in garaj si nu am mai studiato.
lexy
Incepator
Incepator
Posts: 44
Joined: 15 Sep 2010, 13:43

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by lexy »

mdany ..turbinica functioneste sau nu? ce diferente sunt cu ea?
User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany »

Turbina functioneaza, de cand am montat-o nu am avut nici o problema cu ea, cel mai simtitor este faptul ca a scazut consumul de combustibil, accelereaza mai repede...si...zgomot de motor turbo ;D .. Masina este utilizata zi de zi, la gradini..fan..si cam tot ce se mai face.
Nu am mai avut timp sa mai perfectionez la motor, in ultima vreme m-am preocupat de achizitionarea altei masini (de fite) si cu multa putere sub capota..(120kw)... In rest , toate bune ;)

Post Reply