Evacuare cut out

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Evacuare cut out

Post by Cristian1 » 08 Mar 2011, 20:34

Salutare!
Avand in vedere ca ne-am tot lovit de reclamatii, vecini furiosi si alarme "urlatoare", a trebuit sa montam tot traseul de evacuare la Suzuka. Ei bine, mintea mea nu a stat degeaba si a cochetat la un fel de "robinet" care mai adineaori l-am gasit pe net sub numele englezesc "Cut Out Exhaust", care este defapt un Y facut din teava pe care exista una sau doua clapete. Una este conectata la tot traseul de evacuare iar cealalta iese direct afara la o distanta mica de toba mica de la mijloc. Cand se inchide clapeta de la tot traseul se deschide cealalta cu iesire rapida afara si avem un fel de 2in1 , sunet si cai putere in plus si sunet de masina de spalat si talonul la masina in buzunar.
O foarte mare problema la "robinetii" astia este pretul , aproximativ 68lire ce-l manual http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops ... ut_out.jpg si vreo 250lire ce-l electric cu solenoid.http://www.enginebasics.com/Advanced%20 ... Cutout.jpg
Bun...nu o sa-mi cumpar eu asa o bijuterie cu toate ca imi curg balele dupa unul manual ca e mai ieftin, dar vreau sa imi fac eu unul HOMEMADE.
Ma lovesc insa de cateva probleme pe care nu le stiu si nici cum sa le fac nu stiu, si anume:
-unde gasesc o clapeta/valva asemanatoare cu diametrul de 4-5 cm,
-m-am gandit la clapetele de soc de la carburatoare, rezista antimoniul la temperaturi mari ?
-daca as face eu clapetele cu manutele mele, cum sa le fac mai bine, sa si etanseizeze cat de cat ... mai mult partea care iese direct afara.
-daca pun doar o valva la bucata care iese direct afara si ii pun un dop in capat in toba, se fac ceva presiuni inauntru de poate mai bubuie ?
-sau o idee simpla ar fi sa ii pun un dop la iesirea scurta si il to mut cand pe tot traseul cand pe evacuare rapida si il prind cu piulite fluture ?! http://i.ebayimg.com/05/!CEvf%28GgB2k~$ ... ~~0_12.JPG
http://static.summitracing.com/global/i ... 670136.jpg observati aici capacul care ii e mai sanatos zic eu decat valvele pentru ca ar mai putea scapa gazele, dar este mai incomod, trebuind sa te bagi pe sub masina sa il demontezi...
-astept idei de la voi, bune, rele cum or fi :)>-
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS


User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 » 09 Mar 2011, 22:51

NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 » 15 Mar 2011, 21:26

Am gasit un fel de valva si probabil o adaptez pe aia...este valva de la filtrul de aer de dacie care comuta sensul de aer de pe iarna pe vara, e fix ce caut.
De indata ce imi iese smecheria cu "robinetul" va zic si voua`. ;))
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Evacuare cut out

Post by Dan CHIRIAC » 16 Mar 2011, 09:28

Vezi ca valva aia e dintr-un soi de plastic sau ebonita.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011


User avatar
adielec
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 452
Joined: 25 Aug 2008, 16:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by adielec » 16 Mar 2011, 11:59

Exista si din fier (tabla), dar mi-e greu sa cred ca o sa reziste.

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 » 17 Mar 2011, 10:14

De tabla este, dar de ce sa nu reziste ? se arde pana se gaureste ? sau....?
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

User avatar
adielec
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 452
Joined: 25 Aug 2008, 16:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by adielec » 17 Mar 2011, 10:58

Mi s-a parut cam moale tabla si "balamaua" cam fragila. Plus ca nu etanseaza prea bine.

Dar o clapeta fluture nu e chiar asa greu de facut. Se gasesc si o-ring-uri rezistente la temperatura pentru etansare.

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3127
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Evacuare cut out

Post by Soryn » 17 Mar 2011, 13:04

poti incerca prin a confectiona un dispozitiv artizanal , daca le ai bine inteles cu sculele necesare ;D avand la baza modelu acela pentru inspiratie

mosu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 318
Joined: 27 Feb 2007, 05:41
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by mosu » 17 Mar 2011, 13:51

Nu are cum sa reziste tablita aia acolo,cand dai ture o rupe,asta daca reusesti sa etansezi.Daca nu etanseaza nu are rost ca vei avea zgomot de toba sparta sau de toba lipsa(cam tot pe acolo)Ai putea sa cauti pe la dezmembrari o admisie de la motoare cu debitmetre si sa o adaptezi,desi majoritatea sunt din dural.

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 » 21 Mar 2011, 22:46

Deci cand e "activat" tot traseul sa nu faca nici un fel de alt zgomot in afara de ala ca de ... masina de spalat.
Dar cand supapa e deschisa si gazele ies direct afara dupa toba mica de la mijloc, atunci sa faca ca un elicopter.
Astept idei de supape, am cautat eu de la debitmetre dar nu prea stiu eu cum arata unu in realitate si pe unde as putea sa gasesc...
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by KAROLOKW » 22 Mar 2011, 21:37

parerea mea :) daca e la rubrica cu idei este sa faci pe iesire la toba la evacuare un capac cu filet si garnitura care sa etanseizeze iar acelasi capac pe acelasi diametru pe acel brat care spui tu ca e supapa cut off.
nu trebuie sa pui fluturi sau altceva pentru ca oricum sistemul dupa ce se umple prima oara la pornire cu gaze arse dupa ies pe la bifurcatie:)
dar daca montezi o chestie ca la turbinele de la diesel supapa aia bypass oare nu e o idee si o poti face singur cu un solenoid cu tija si o faci cu "boton" :)

User avatar
ady2010
Junior
Junior
Posts: 51
Joined: 20 Apr 2010, 11:02
Location: campia-turzii
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by ady2010 » 29 Mar 2011, 22:09

cauta clapeta de opritor de camion,momentan sunt plecat din tara si am eu o clapeta .daca ai rabdare 2 luni te anunt cand sunt in tara.
Aro 324 td
Alfa romeo 156 2,4jtd
Renault Magnum V8

nenicu
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 29 Oct 2009, 19:32

Re: Evacuare cut out

Post by nenicu » 02 Apr 2011, 18:18

Camioanele au o clapeta numita frina de esapament \decompresor\.Mergi la remat si cauta la un camion ROMAN.

KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by KAROLOKW » 04 Apr 2011, 15:48

nenicu wrote:Camioanele au o clapeta numita frina de esapament \decompresor\.Mergi la remat si cauta la un camion ROMAN.
pai aia nu e ca o frana de motor care actiona prin obturarea evacuarii si era actionata de un contact pneumatic sau electropneumatic? se monta parca in stanga la podea ca la IMS la schimbatorul de faza doar ca iti obtura evacuarea si era "relativ"eficienta.

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 » 04 Apr 2011, 20:44

Multumesc pentru idei, ramane sa gasesc pe undeva un Roman si sa vad cum arata clapeta. Probabil cand o sa ajung prin SB pe la vreun remat ca in Agnita nu prea este.
Zilele trecute iar am rupt toba... %-( . Daca reusesc sa ii fac un "robinet" atunci, tot traseul de evacuare o sa fie ceva HD si cat mai sus si mai aproape de grinda sasiului sa nu o mai agat prin padure.
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS


Post Reply