uleiul potrivit
Moderators: mariusjaz, socratee
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: uleiul potrivit
Inca o data merci pentru sfaturi.
O sa-l schimb zilele urmatoare si nu o sa-l las mai mult de 3mkm dupa care am sa pun 10w40.Intre timp sper sa gasesc timp sa repar kilometrajul si turometrul.
O sa-l schimb zilele urmatoare si nu o sa-l las mai mult de 3mkm dupa care am sa pun 10w40.Intre timp sper sa gasesc timp sa repar kilometrajul si turometrul.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: uleiul potrivit
daca nu consuma si nu da fum albastru, nu e cazul sa-l schimbi la 3 mii, pentru ca 5w e full sintetic, e ulei ce rezista 15mii km. nu e un lucru rau sa o tii pe asa ceva, ca ii face mult mai bine decat 10w, insa avand in vedere km masinii, trebuie vazut cat de uzat este motorul. 10w nu merge mai mult de 10mii km cu un schimb, e semisintetic. semi, un fel de a spune, ca defapt e cam 70% mineral si 30% sintetic.
de ex eu merg in pejo de 1.9 diesel, masina la 200mii km, cu 5w si nu consuma deloc. la tine problema ar fi la axul turbinei, ca daca pisca acolo exista riscul sa il bage in admisie si sa faca autoaprindere de nu mai opresti motorul decat calat. dar...intai verifica, si apoi te pronunti. cand faci schimbul urmareste culoarea fumului, sa nu se albastreasca, si daca totul e ok, verifica nivelul la fiecare mie de km si vezi daca ai consum. daca nu...drum bun !
de ex eu merg in pejo de 1.9 diesel, masina la 200mii km, cu 5w si nu consuma deloc. la tine problema ar fi la axul turbinei, ca daca pisca acolo exista riscul sa il bage in admisie si sa faca autoaprindere de nu mai opresti motorul decat calat. dar...intai verifica, si apoi te pronunti. cand faci schimbul urmareste culoarea fumului, sa nu se albastreasca, si daca totul e ok, verifica nivelul la fiecare mie de km si vezi daca ai consum. daca nu...drum bun !
ARO CLUB ROMANIA
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: uleiul potrivit
Merci.
Masina si motorul au 30.000km doar si nu par deloc uzate dar anul trecut mi-a zis un mecanic de la Toulouse sa fac cateva schimburi mai dese .
Masina si motorul au 30.000km doar si nu par deloc uzate dar anul trecut mi-a zis un mecanic de la Toulouse sa fac cateva schimburi mai dese .
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: uleiul potrivit
daca vrei spalari, ia un 10w40 si pune-l, mergi cu el vreo mie, doo km, apoi baga o solutie in el "motor flush" sau 250 ml motorina, lasi sa mearga la ralanti 3-5 min si apoi dai drumu la ulei. dupa spalatura asta baga 5w40 de l-ai luat deja si lasa-l linistit acolo cel putin un an, sau 15mii km.
ARO CLUB ROMANIA
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: uleiul potrivit
Asa am sa fac.Merci.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- niscu
- Membru de elita
- Posts: 735
- Joined: 20 Oct 2009, 17:14
- Location: Galati-Tulcea
Re: uleiul potrivit
Specificatiile producatorului [Aro 10-cu motor Dacia 1400cmc] pentru piata externa.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
- cristian54mcm
- Membru Devotat
- Posts: 491
- Joined: 26 Sep 2010, 23:01
- Location: Curtea de Arges
- Contact:
Re: uleiul potrivit
Salut!Am prins o oferta de ulei Addinol.Cei de la MAN il recomanda a fi mai bun decat ARAL,pe care deja l-au folosit.Spun ca este 100% facut in Germania.Are norma 10w40.Prietenul meu il foloseste cu succes si spune ca este garantat 45.000 km.Daca ar fi bun ptr TDX28 l-as schimba la 10.000 km sau un an.Ce parere aveti?
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: uleiul potrivit
probabil este un ulei pentru camioane, unde 45.000km ii face pe autostrada. nu cred ca este ceea ce iti trebuie tie...
uleiurile de camioane difera putin de uleiurile de autoturisme, intrucat regimul de utilizare e cu totul altul.
uleiurile de camioane difera putin de uleiurile de autoturisme, intrucat regimul de utilizare e cu totul altul.
ARO CLUB ROMANIA
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: uleiul potrivit
filtru de ulei e la fel de important l, daca are supapa de bypas(MAN) si filtru propriu zis (Hartia) se imbacsit , se acumuleaza presiune,valva de bypas este deschisa si uleiul ajunge de la pompa direct in lagare nefiltrat, e valabil si daca uleiu e prea gros iarna
- uivil10
- Incepator
- Posts: 13
- Joined: 05 Sep 2012, 18:18
- Location: Arges
Re: uleiul potrivit
Va rog frumos sa-mi spuneti pentru ARO 320 D Autoutilitara, se intelege motor de Brasov ce tip de ulei pentru motor se foloseste? ....marca, producator...ce cantitate intra la un schimb, si ce filtru de ulei se pune!!!!!!!!, si in final din ce loc le cumpar????????
Astept un raspuns din partea dumneavoastra cat mai repede daca se poate.
Astept un raspuns din partea dumneavoastra cat mai repede daca se poate.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: uleiul potrivit
Depinde ce uzura are motorul:
in stare buna:10w40 la 15w40
In stare medie spre uzata 15w50 la 20w50
Filtru ulei:ROMCARBON BUZAU
iNTRA cam 8-8,5l ulei.
in stare buna:10w40 la 15w40
In stare medie spre uzata 15w50 la 20w50
Filtru ulei:ROMCARBON BUZAU
iNTRA cam 8-8,5l ulei.
-
- Membru
- Posts: 200
- Joined: 05 Mar 2010, 14:35
- Location: braila
- Contact:
Re: uleiul potrivit
ydaniel,dar cum ne dam seama ce uzura avem la motor?ca sa stim ce ulei ii bagam.
eu vorbesc de motorul de dacie 1.4 .
apropo,am cautat ulei dela care recomanzi tu prin mai toata br si nu am gasit (10w60 castrol ).
eu vorbesc de motorul de dacie 1.4 .
apropo,am cautat ulei dela care recomanzi tu prin mai toata br si nu am gasit (10w60 castrol ).
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: uleiul potrivit
Asa ochimetric:daca consuma ulei si in ce cantitate.
UN consum de 100-200 gr la 5.000km = motor in stare buna
Un consum de 1-1,5l la 1000km=motor uzat.
UN consum de 100-200 gr la 5.000km = motor in stare buna
Un consum de 1-1,5l la 1000km=motor uzat.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: uleiul potrivit
iti trimit eu, sile, pe curier, daca chiar vrei.sile wrote:apropo,am cautat ulei dela care recomanzi tu prin mai toata br si nu am gasit (10w60 castrol ).
acuma, problema e de care? cacastrol 10w60 exista edge sport, si edge fst fluid. sa vedem ce zice daniel, ca el e specialistu in castrol.
ARO CLUB ROMANIA
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: uleiul potrivit
Edge sport este super suficient.
Si saptamana viitoare vom vedea lada niva cu 10w60.by ubu pregatindu-se de viitoarele iesiri
ps si off topic:cu ce gresor se ung crucile de la niva?am incercat cu 2 si e f mic spatiul intre niplul de gresare si furca cardanului;asa este la toate cele 4 cruci.la culisante insa merge.
Si saptamana viitoare vom vedea lada niva cu 10w60.by ubu pregatindu-se de viitoarele iesiri
ps si off topic:cu ce gresor se ung crucile de la niva?am incercat cu 2 si e f mic spatiul intre niplul de gresare si furca cardanului;asa este la toate cele 4 cruci.la culisante insa merge.