ESP ... la Aro

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

ESP ... la Aro

Post by Ionut »

Stiu ca s-a mai vorbit despre asta, insa in topicul respectiv atata s-a vorbit despre atatea lucruri incat e mai bine sa incep un nou topic cu povestea mea.
Teoretic merge si e destul de simplu de realizat, insa n-am vazut pe unu care sa zica: "Merge, am eu!". Ma refer la chestia cu 2 manete de frana pentru rotile din spate, fiecare maneta cu roata ei. Cand o roata patineaza, tragi maneta, blochezi roata, miscarea se trimite la cealalta roata si mergi mai departe.
Chestia cu frana de mana asa cum a lasat-o fabrica, cu o maneta, nu prea ajuta, am incercat si eu de mai multe ori insa ajutorul dat e insignifiant. b-(

Normal ca n-am inceput sa tai din masina verde si sa incep sa montez manete si cabluri, insa am masina de tavaleala rosie, care pare perfecta pentru un asemenea experiment. ;D E 4x2 si nu pot arunca multi bani doar s-o fac 4x4 intrucat o folosesc pentru distractie mai mult. Am vrut sa iau o vechitura pentru transmisia fata, insa cand a vazut ca sunt interesat sa cumpar harbul idiotul a crescut pretul, asa ca m-am hotarat sa imbunatatesc masina cat mai mult cu ce am.

Asadar, doua zile de munca, doua manete de frana, cea veche si una de ford, doua cabluri care duc la rotile din spate si gata. Insa ca sa functioneze frana de mana trebuie sa mearga bine de tot, adica daca tragi de cablu sa blocheze roata, altfel muncesti degeaba: roata patineaza, tragi maneta, sabotii nu blocheaza tamburul, roata patineaza in continuare... ::)
Pentru asta am pus cateva bucati de tabla intre sabot si levierul care il apasa. Asa am procedat si cu aroul verde mai demult si am frana ca fac derapaje pe beton. Am facut un desen cu chestia asta.
Cealalta poza e cu treaba terminata. Dedesubt n-am facut poze, insa pot sa va zic ca am taiat cablul original si am prins capatul cu o brida facuta din doua platbande groase si stranse cu 2 suruburi de 8.


Iar aici o scurta demonstratie, sa vad daca am lucrat degeaba sau nu doua zile ;)
http://www.youtube.com/watch?v=R1MAVjzySXY

Concluzia: a meritat, zic eu, adevarul e ca ajuta foarte mult, insa tot adevarat e ca nu inlocuieste 4x4!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ESP ... la Aro

Post by George »

cred ca te referi la un sistem de control al tractiunii...asr, tcs...chestii din astea.
esp= electronic stability program, si se refera la stabilitatea masinii pe viraj. asta are de-a face cu abs-ul si ebd-ul (electronic brake distribution)
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: ESP ... la Aro

Post by myronutu »

ma e functionala se vede,bravo domnu :)>-
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: ESP ... la Aro

Post by SERGHEI »

Ups...bravo omule ..chiar functioneaza.... \:D/ ...asta da ,,blocant"...

User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: ESP ... la Aro

Post by Ionut »

George wrote:cred ca te referi la un sistem de control al tractiunii...asr, tcs...chestii din astea.
esp= electronic stability program, si se refera la stabilitatea masinii pe viraj. asta are de-a face cu abs-ul si ebd-ul (electronic brake distribution)
Stiu, mai degraba ar semana cu un TCS, insa eu vedeam la cineva ca punea ESP sa nu patineze rotile pe zapada sau asfalt cand pornea mai tare. In fine, oricum n-are importanta numele, caci nu seamana cu niciunul de fapt, nu are senzori, n-are chestii electronice, e doar ceva manual. ;D Important e ca ma ajuta ;)
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ESP ... la Aro

Post by George »

Ionut wrote: In fine, oricum n-are importanta numele,
ba are, prin prisma postarii pe forum, si a utilitatii informatiei. mai ales ca e un forum auto...pretentiile sunt mari asupra corectitudinii. eu am inteles ce ai facut, si ai facut bine...si apreciez munca. da' ideea e sa si spunem corect ce am facut. ;D
depinde la ce masina ai vazut tu respectiva chestie. la bmw de ex, se cheama dsc- dinamic stability control, si asta include esp si tcs (control al tractiunii). cu siguranta, ce ai vazut tu include si un sistem de control al tractiunii, dar nu este NUMAI asta!
stii ce ai facut tu? un sistem de control manual al tractiunii, cu alunecare limitata ! asta daca vrei sa fii si precis in descriere. ca altfel, poti sa ii spui si SCABG- sistem de control al alunecarii berii pe gat, ca oricum nu conteaza... insa, cand inovam, plecam de la ceva existent. e ca si cum becului de la bucatarie i-as spune pom de craciun, doar pt ca are un contact imperfect si clipoceste cand lumineaza... si asta doar pt ca mie mi se pare ca nu conteaza... intelegi?
sper sa nu te superi pe mine, nu o lua personal. stii ca s-a mai discutat si de apometre pe aici... ;D
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
yo2ogm
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 256
Joined: 29 Jun 2009, 09:38
Location: Buzias, jud.Timis

Re: ESP ... la Aro

Post by yo2ogm »

Grozava ideie, cu doua manete de frina. Ma apuc de lucru.
ARO 10,4 DIESEL, 2005
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: ESP ... la Aro

Post by niscu »

Felicitari ! Inca ceva cu adevarat util,si ieftin,aflat de pe forum.Eu am discuri pe spate ,am auzit ca exista etrieri de Renault compatibili ce au si frana de mana integrata.Voi cauta .Multumesc !!!
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
User avatar
yo2ogm
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 256
Joined: 29 Jun 2009, 09:38
Location: Buzias, jud.Timis

Re: ESP ... la Aro

Post by yo2ogm »

Daca gasesti etrierii aia, sa ne spui si noua (si mai ales ce port-etrieri vei folosi).
ARO 10,4 DIESEL, 2005
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: ESP ... la Aro

Post by niscu »

Informatia am luat-o de pe forum.Etrierii sant de la Renault 18, postarea : "Punte spate cu discuri aro 10 " de-"offroad m 461" [razvy" este cel ce stie amanunte]
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: ESP ... la Aro

Post by niscu »

imagini ale etrierilor R 18.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: ESP ... la Aro

Post by razvy »

etrieri sunt de renault 25 pe aro nu am vazut pusi ,dar pe dacie am vazut prinsi in jugu normal de dacie de fata
cea mai buna solutie este diferentialul blocabil
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ESP ... la Aro

Post by Soryn »

razvy wrote:etrieri sunt de renault 25 pe aro nu am vazut pusi ,dar pe dacie am vazut prinsi in jugu normal de dacie de fata
cea mai buna solutie este diferentialul blocabil
nu functioneaza ca,un adevarat diferential blocat,..totusi o roata opune rezistenta la inaintare, unde ramai in aer cu o roata,intradevar face servici :)
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ESP ... la Aro

Post by ydaniel »

La Aro10 cu discuri pe spate,etrierii sunt de dacie de fata,dar bucsati -pistonasul are 35mm diametru in loc de 42;caci altfel la franare derapa spatele.

Post Reply