Dacia 500 Lastun si... INA 900

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Piniuli
Incepator
Incepator
Posts: 43
Joined: 12 Nov 2009, 12:44
Location: Brasov / Reghin
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by Piniuli »

Dan Popescu wrote:si a sa mai pun gaz pe foc, lastunul a fost "preluat" de rusi care l-au fabricat pana acum cativa ani sub denumirea de OKA. Oka este un rau un Rusia, care curge relativ prin zona Uralilor. S-a fabricat in aceeasi fabrica KAMAZ care produce si celebrele camioane. Era alintat mai in gluma mai in serios Avortonul Kamaz. Am facut in expeditia mea in Siberia cateva poze cu OKA, inclusiv cu bordul si cu tablita fabricantului din compartimentul motor. Surpriza: are motor...juma de mosckvici....ii lipsesc farafastacurile capitaliste gen fibra de sticla, etc, dar este de tabla si merge beton....trege si remorca...este in loc de tico.
nu pot pune poze, sunt prea mari
Eu m-am mai interesat si asta pare doar un zvon. Desi seamana un pic, Oka si Lastun n-au nimic in comun. Oka seamana cu ceva Fiat si Autobianchi. Doar comparati oricare 2 poze de pe Google

Dan Popescu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 263
Joined: 25 Sep 2008, 20:16

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by Dan Popescu »

seamana cu lastun ca doua picaturi de apa. zici ca este trasa la xerox. du-te in siberia, si dupa ce o sa vezi cateva sute de OKA o sa te convingi. Eu m-am convins. nu ma iau dupa zvonuri.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by George »

1. oka
2. lastun
picaturi amandoua, dar parca una de apa, alta de otet.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

un lastun si o ramasita
am sa merg sa fac o poza mai calumea...ca atunci era zapada
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by costy84 »

Prototip Lăstun

http://classiccar.3xforum.ro/post/4048/ ... _mai_este/
nicu rares wrote:prototipul avea un volan cu doua spite paralele si scria lastun pe el, avea pe fata capetele planetarelor ca la dacia cu tripoda jos la roata,usile erau de tabla, caseta de directie era clasica, pompa de frana avea dublucircuit ca la initial,motorul avea cilindri mai mari ca la oltcitul 12trs si de la 499cmc avea 512cmc ca ambielajul avea ceva in plus deoarece bielele erau decalate una sus si alta jos nu ca manivela veche de dacia cu ambele biele pe aceeasi faza de se zguduia motorul si orice surub slabit se desfacea instant,avea suportul spate de cutie blindat de jur imprejurul cutiei si se sprijinea nu pe un tampon de spate de cutie de dacia ci pe un tampon circular gros dar foarte moale iar suportul de motor cu lonjeronul era pe tip leagan adica motorul se sprijinea de sus in jos pe leagan tot pe acel tampon moale si era imbracat ca o colivie sa nu zboare motorul in fata sau in spate.mai avea inlocuit suportul fata de cutie de viteze cu un tampon dreptunghiular ca de punte spate de oltcit acel sandvis,si mai era sudata de traversa parasoc fata de dupa bara exact unde se imbina cutia de viteze cu motorul si cutia avea planul de separatie la cele doua semicarcase unde multi se intrebau de bosajul acela gaurit si turnat nefolositor ce vine acolo ei bine acolo venea un mic jug cu un flexibloc foarte mic ca acela de furca de schimbator de viteze de dacia 1300 de sub masina de la imbinarea schimbatorului.acest leagan impiedica motorul sa nu se duca in fata sau spate la demaraje cu tot cu cutia de viteze,jantele erau in 13" si anvelopele 145/70/13 pe care Victoria Floresti le-a produs incepind cu 1989-1998 si pe care unii le cumparau pentru dacia si erau ff mici iar pe oltcit tot mici erau.pentru acest model trebuiau sa se fabrice dar proiectantii au descoperit ca consumul iesea din parametrii cu circa 2-2,8litri in plus si ajungea mai mult ca o dacia 1310L bine reglata cu cutie de 5trepte, demarajul avea probleme deoarece avea tendinta sa fuga in stinga sau dreapta deoarece rotile fiind mai grele modificau si convergenta si-n anumite viraje frecau de caroserie si-n special de podeaua pedalier asa ca au renuntat la rotile in 13" 145/70/13" ultrarapid.esapamentul era modificat cu o evacuare tip sarpe din conducta metalica de d=38mm fata de evacuarea de fonta tip oltcit ,deoarece la primele modele era tendinta de rateu in carburator acea tuse la accelerare dat de tipul ambielajului"TWIN" paralel si axa cu came avea camele mai inalte, iar toba intermediara era identica ca la oltcitul club.au incercat ei sa faca o aeroterma cu motor electric la interior fata de cea cu butoanele de tonomat de bomboane centrale cu iz de cablu de soc.sunt multe de zis...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by costy84 »

un LASTUN frumos foc
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

Lastun la el acasa :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
SergiuV
Incepator
Incepator
Posts: 46
Joined: 22 Aug 2011, 20:53
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by SergiuV »

Un Lastun mai interesant vazut la REMAT-ul din Cluj. A fost model de serie sau prototip?
DSC_2545.JPG
DSC_2548.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

La ce te referi ? La masca,stopuri si faruri ? Eu cred ca sunt home-made..

Si un Lastun gasit la Timisoara.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
SergiuV
Incepator
Incepator
Posts: 46
Joined: 22 Aug 2011, 20:53
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by SergiuV »

Ma refeream la farurile din fata si la capota, mie nu mi se par chiar home-made.
lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 524
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by lica_lkw »

SergiuV wrote:Ma refeream la farurile din fata si la capota, mie nu mi se par chiar home-made.
Pentru cineva care stie sa lucreze cu fibra de sticla este chiar floare la ureche modificarea.
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

un lastun gasit la birda
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by ydaniel »

Caut un lastun bun cu acte si 1-2-3 buca fara acte de piese.
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

Cum sa faci camioneta dintr-un Lastun ? ::)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

Lastun pus pe post de reclama chiar la el acasa.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image

Post Reply