Ce urmeaza in industria auto....
-
- Membru
- Posts: 194
- Joined: 26 Oct 2020, 18:22
- Location: Sibiu
Re: Ce urmeaza in industria auto....
E foarte greu sa schimbi de azi pe maine iar noua tehnologie nu poate fi aplicata in masa. Ar ceda retelele sa incarci odata sute de masini, in anumite locuri, nu vorbim de mii sau zeci de mii. Oamenii nu sunt pregatiti cu totii sa schimbe. E vorba de bani multi. Sute de furnizori de piese pentru masini conventionale deja au probleme, e un cerc vicios, oamenii sunt amenintati de somaj banii se devalorizeaza dar in acelasi timp tot ei trebuie sa investeasca in eficientizarea caselor si in schimbarea masinii. Eu am doua diesele skoda intretinute corect care nu cred ca polueaza cat producerea unei masini electrice, se stie ce poluanta e producerea litiului pt baterii. Ar trebui verificati cei care demonteaza filtrul de particule de ex
Multumesc, cu stima Cristian Tase / Aro 10 / Sibiu / 0742141585 / cristiantase@yahoo.com
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Oricat de bine ar fi intretinuta o masina diesel, când o apucă regenerarea pe autostrada zici ca-i tren cu aburi. Motorul diesel care "respecta" normele euro 5/6 e o mare cacealma, parerea mea. Motoare sugrumate cu sisteme egr, dpf, adblue care, ai dreptate, dispar dupa 5-7 ani pentru o functionare mai... relaxata.
-
- Membru legendar
- Posts: 1475
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Aveti idee daca mai este valabila directiva UE in ce priveste schimbarea schimbarea arhitecturii cabinelor la camioanele de fabricatie europeana?Adica trecerea de la cabina avansata la cabina semi-retrasa?Ar schimba mult din monotonia soselelor.
https://www.cargo-bus.ro/daf-renunta-la ... ion-plata/
https://www.cargo-bus.ro/daf-renunta-la ... ion-plata/
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4508
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
https://www.zf.ro/auto/a-inceput-reorga ... a-21387720
„Motorul cu ardere internă se va dezvolta în continuare şi tot va reprezenta 50% din volumele mondiale în 2050. Parteneriatul cu Geely pentru Horse vine în contextul în care noi producem 2,5 milioane de motoare, iar ei alte 2,5 milioane de motoare. Noi producem motoare mici, ei produc motoare mari şi avem geografii diferite. La un loc suntem o companie de 5 milioane de motoare produse anual şi vor exista sinergii“, a explicat luna trecută Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia. Astfel, în viitor motoarele pentru Dacia vor fi cumpărate de uzină de la viitoarea entitate Horse.
Pai ce facem stimabile cu decizia UE referitoare la incetarea productiei de motoare cu ardere interna incepand cu 2035?
Numai asa vedem cat de mare este cacealmeaua cu ecologia...
Sau poate ca gresesc, motoarele cu ardere interna nu vor mai fi utilizate in UE, ci doar pe tot restul planetei si astfel la noi va fi ca-n paradis si doar pe restul planetei poluare, dereglari climatice etc.
Pe de alta parte, nu am vazut multe camioane de mare tonaj electrice, de vapoare nici nu mai spun... La avioane incepe Airbus sa scoata ceva, dar sunt departe de utilizare comerciala normala.
Dar partea cea mai gingasa este cantitatea imensa de energie electrica care ar fi necesara pentru a permite functionarea unui astfel de parc de vehicule electrice.
Asta in momentul in care nu stim daca o sa avem suficient curent electric ca sa ne incalzim la iarna.
Vrem, nu vrem, pana una alta, singura solutie "ecologica" viabila ar fi centralele nucleare,
Constructia EPR-ului francez de la Flamanville (centrala nucleara de ultima generatie) a inceput in 2007 si ... se lucreaza inca. Initial proiectul trebuia sa coste 3.5 miliarde euro si...am ajuns la 13 miliarde euro si inca nu a produs un watt.
Visul " ITER " (International thermonuclear experimental reactor) este, inca o lunga perioada, doar un vis frumos, chiar daca s-a inceput asamblarea lui. Daca toate merg bine, lucru care nu se intampla niciodata intr-un proiect total experimental, undeva incepand cu 2070, in cel mai bun caz, am putea incepe constructia primului reactor nuclear comercial de acest tip.
Asa ca putem sta linistiti, o sa avem ce pune in rezervoarele masinilor noastre de colectie.
„Motorul cu ardere internă se va dezvolta în continuare şi tot va reprezenta 50% din volumele mondiale în 2050. Parteneriatul cu Geely pentru Horse vine în contextul în care noi producem 2,5 milioane de motoare, iar ei alte 2,5 milioane de motoare. Noi producem motoare mici, ei produc motoare mari şi avem geografii diferite. La un loc suntem o companie de 5 milioane de motoare produse anual şi vor exista sinergii“, a explicat luna trecută Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia. Astfel, în viitor motoarele pentru Dacia vor fi cumpărate de uzină de la viitoarea entitate Horse.
Pai ce facem stimabile cu decizia UE referitoare la incetarea productiei de motoare cu ardere interna incepand cu 2035?
Numai asa vedem cat de mare este cacealmeaua cu ecologia...
Sau poate ca gresesc, motoarele cu ardere interna nu vor mai fi utilizate in UE, ci doar pe tot restul planetei si astfel la noi va fi ca-n paradis si doar pe restul planetei poluare, dereglari climatice etc.
Pe de alta parte, nu am vazut multe camioane de mare tonaj electrice, de vapoare nici nu mai spun... La avioane incepe Airbus sa scoata ceva, dar sunt departe de utilizare comerciala normala.
Dar partea cea mai gingasa este cantitatea imensa de energie electrica care ar fi necesara pentru a permite functionarea unui astfel de parc de vehicule electrice.
Asta in momentul in care nu stim daca o sa avem suficient curent electric ca sa ne incalzim la iarna.
Vrem, nu vrem, pana una alta, singura solutie "ecologica" viabila ar fi centralele nucleare,
Constructia EPR-ului francez de la Flamanville (centrala nucleara de ultima generatie) a inceput in 2007 si ... se lucreaza inca. Initial proiectul trebuia sa coste 3.5 miliarde euro si...am ajuns la 13 miliarde euro si inca nu a produs un watt.
Visul " ITER " (International thermonuclear experimental reactor) este, inca o lunga perioada, doar un vis frumos, chiar daca s-a inceput asamblarea lui. Daca toate merg bine, lucru care nu se intampla niciodata intr-un proiect total experimental, undeva incepand cu 2070, in cel mai bun caz, am putea incepe constructia primului reactor nuclear comercial de acest tip.
Asa ca putem sta linistiti, o sa avem ce pune in rezervoarele masinilor noastre de colectie.
-
- Membru legendar
- Posts: 1475
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Solutia transportului cu camion electric nu este ceva nou pentru Europa de Vest.Au utilizat-o in perioada interbelica, nu dintru-un moft ecologic,ci din nevoi strict economice date de lipsa resurselor energetice sau a sanctiunilor din epoca.Sigur ca este comod motorul cu ardere interna,dar viata a devenit plina de provocari si surprize,anul 2022 va ramane in istorie,asa ca nu se stie...
https://brasseriesdemons.blogspot.com/2 ... de-la.html
https://brasseriesdemons.blogspot.com/2 ... de-la.html
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4508
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
"La vitesse ne dépassait pas les 15 km/h, avec une autonomie de 30 km"... performante de trotineta electrica
Eu ziceam de camioane de 40 de tone care ruleaza pe autostrada sute de km la viteze relativ mari, nu de camioane mici de distributie marfa in interiorul oraselor.
Eu ziceam de camioane de 40 de tone care ruleaza pe autostrada sute de km la viteze relativ mari, nu de camioane mici de distributie marfa in interiorul oraselor.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2004
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Calea ferata va asigura ce spui.ardeleanu wrote: ↑13 Dec 2022, 23:14 "La vitesse ne dépassait pas les 15 km/h, avec une autonomie de 30 km"... performante de trotineta electrica
Eu ziceam de camioane de 40 de tone care ruleaza pe autostrada sute de km la viteze relativ mari, nu de camioane mici de distributie marfa in interiorul oraselor.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4508
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Ma indoiesc sincer, cel putin pentru urmatorii zece ani... Fortand un pic comparatia suntem ca si in cazul autovehiculelor electrice...lipseste infrastructura care ar permite dezvoltarea acestui tip de transport plus complicatiile birocratice etc.
Daca utilizezi calea ferata, teoretic cel mai nepoluant (deja depinde cum este produsa energia care asigura locomotia) mijloc de transport marfa, desi cei de la transportul continental pe apa contesta, timpul de transport al marfii creste semnificativ plus probleme grele de logistica plus ca, in final, marfa tot cu un camion ajunge la clientul final.
Colegii de la logistica societatii pentru care lucrez (firma mama este in UK, cu unitati de productie In UK, Germania si Spania) au facut deja testul in Europa. Rezultatul final este ca inchiriem camioane dedicate, chiar daca, de multe ori, sunt departe sa fie incarcate la capacitatea maxima. Doar traversarea din UK catre Europa si invers se face cu feriboturi care transporta doar remorcile fara capul tractor.
Problema este ca ai niste obligatii la livrare, nu poti spune clientului, ca marfa sa va ajunge candva, intr-un anume interval de ordinul zilelor. De obicei, la marea majoritate a clientilor industriali, intervalul de livrare poate sa fie de maxim cateva ore pe considerente logistice (motostivuitor, acces rampa descarcare, orare de functionare etc) si nu numai, lucru pe care transportul pe cale ferata nu il poate garanta (si nici nu streseaza, containerul tau este incarcat/livrat in functie de disponibilitati).
Si in final, tot un camion livreaza, camion care trebuie sa se adapteze la aceleasi constrangeri logistice la livrare.
Iar argumentul final ar fi ca nu sunt deloc mai ieftini, dimpotriva.
Este frumoasa ecologia, dar cand este vorba de "money and time", se schimba radical discursul celor care conduc lumea asta...
Acum nu multa vreme, am comandat in Franta un set de jante mai speciale pentru un prieten din Romania.
Firma propunea si un transport "ecologic", adica pe apa, pana in regiunea parisiana.
Din curiozitate, am optat pentru acest mod de transport.
Rezultatul: mai bine de o saptamana de asteptat pentru livrare, fata de maxim 48h cu transport terestru, iar la pret diferenta a fost nesemnificativa.
Daca utilizezi calea ferata, teoretic cel mai nepoluant (deja depinde cum este produsa energia care asigura locomotia) mijloc de transport marfa, desi cei de la transportul continental pe apa contesta, timpul de transport al marfii creste semnificativ plus probleme grele de logistica plus ca, in final, marfa tot cu un camion ajunge la clientul final.
Colegii de la logistica societatii pentru care lucrez (firma mama este in UK, cu unitati de productie In UK, Germania si Spania) au facut deja testul in Europa. Rezultatul final este ca inchiriem camioane dedicate, chiar daca, de multe ori, sunt departe sa fie incarcate la capacitatea maxima. Doar traversarea din UK catre Europa si invers se face cu feriboturi care transporta doar remorcile fara capul tractor.
Problema este ca ai niste obligatii la livrare, nu poti spune clientului, ca marfa sa va ajunge candva, intr-un anume interval de ordinul zilelor. De obicei, la marea majoritate a clientilor industriali, intervalul de livrare poate sa fie de maxim cateva ore pe considerente logistice (motostivuitor, acces rampa descarcare, orare de functionare etc) si nu numai, lucru pe care transportul pe cale ferata nu il poate garanta (si nici nu streseaza, containerul tau este incarcat/livrat in functie de disponibilitati).
Si in final, tot un camion livreaza, camion care trebuie sa se adapteze la aceleasi constrangeri logistice la livrare.
Iar argumentul final ar fi ca nu sunt deloc mai ieftini, dimpotriva.
Este frumoasa ecologia, dar cand este vorba de "money and time", se schimba radical discursul celor care conduc lumea asta...
Acum nu multa vreme, am comandat in Franta un set de jante mai speciale pentru un prieten din Romania.
Firma propunea si un transport "ecologic", adica pe apa, pana in regiunea parisiana.
Din curiozitate, am optat pentru acest mod de transport.
Rezultatul: mai bine de o saptamana de asteptat pentru livrare, fata de maxim 48h cu transport terestru, iar la pret diferenta a fost nesemnificativa.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2004
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Pai tocmai aspectul "money and time" este pus in discutie. Dupa cum bine cunosti bani europeni pt autostrazi nu se mai dau. Romania ramanad cu getul in gura. Acum sunt programe pt calea ferata. Da va creste timpul de livrare. Vom ajunge ca in anii 70. Camionul de care spui, va fi electric cu autonomie redusa .ardeleanu wrote: ↑16 Dec 2022, 10:38 Ma indoiesc sincer, cel putin pentru urmatorii zece ani... Fortand un pic comparatia suntem ca si in cazul autovehiculelor electrice...lipseste infrastructura care ar permite dezvoltarea acestui tip de transport plus complicatiile birocratice etc.
Daca utilizezi calea ferata, teoretic cel mai nepoluant (deja depinde cum este produsa energia care asigura locomotia) mijloc de transport marfa, desi cei de la transportul continental pe apa contesta, timpul de transport al marfii creste semnificativ plus probleme grele de logistica plus ca, in final, marfa tot cu un camion ajunge la clientul final.
Colegii de la logistica societatii pentru care lucrez (firma mama este in UK, cu unitati de productie In UK, Germania si Spania) au facut deja testul in Europa. Rezultatul final este ca inchiriem camioane dedicate, chiar daca, de multe ori, sunt departe sa fie incarcate la capacitatea maxima. Doar traversarea din UK catre Europa si invers se face cu feriboturi care transporta doar remorcile fara capul tractor.
Problema este ca ai niste obligatii la livrare, nu poti spune clientului, ca marfa sa va ajunge candva, intr-un anume interval de ordinul zilelor. De obicei, la marea majoritate a clientilor industriali, intervalul de livrare poate sa fie de maxim cateva ore pe considerente logistice (motostivuitor, acces rampa descarcare, orare de functionare etc) si nu numai, lucru pe care transportul pe cale ferata nu il poate garanta (si nici nu streseaza, containerul tau este incarcat/livrat in functie de disponibilitati).
Si in final, tot un camion livreaza, camion care trebuie sa se adapteze la aceleasi constrangeri logistice la livrare.
Iar argumentul final ar fi ca nu sunt deloc mai ieftini, dimpotriva.
Este frumoasa ecologia, dar cand este vorba de "money and time", se schimba radical discursul celor care conduc lumea asta...
Acum nu multa vreme, am comandat in Franta un set de jante mai speciale pentru un prieten din Romania.
Firma propunea si un transport "ecologic", adica pe apa, pana in regiunea parisiana.
Din curiozitate, am optat pentru acest mod de transport.
Rezultatul: mai bine de o saptamana de asteptat pentru livrare, fata de maxim 48h cu transport terestru, iar la pret diferenta a fost nesemnificativa.
Ma injurau unii cand le spuneam acum 10 ani ca dieselul va fi scos din marile orase. Cate turisme pe motorina se mai produc? Intelegi si ca motoarele stationare pt utilaje se vor ecologice?
Nu te baza ca noua orientarea creaza cheltuieli suplimentare.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4508
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Problema este ca voi aveti nevoie de bani pentru autostrazi, in Occident sunt deja construite de multi ani, chiar si date in exploatare unor societati private.
Deci se investeste in alta parte, indiferent de ce au nevoie statele estice. Cred ca am depasit stadiul de naivitate in care credeam ca Occidentul "moare" de grija statelor estice.
Timpul de livrare, cel putin in Franta, este din ce in ce mai scurt, si suntem deja nu prea departe de limita posibilului legal, nu se pot pune doi soferi pe camioane ca si in alte tari si nici nu are rost.
Un camion care incarca la amiaza in nordul Angliei ajunge (cu feribotul) la Zeebruges (Belgia) a doua zi dimineata, face formalitatile vamale langa Lille (Franta) pana maxim la ora 10 (daca actele sunt OK) si livreaza in curtea clientului din zona parisiana catre ora 13. Deci in 24 de ore. Nu cred ca utilizand calea ferata o sa se poata vreodata asa ceva. Si nici asa nu este suficient de rapid pentru unii clienti.
Deci se investeste in alta parte, indiferent de ce au nevoie statele estice. Cred ca am depasit stadiul de naivitate in care credeam ca Occidentul "moare" de grija statelor estice.
Timpul de livrare, cel putin in Franta, este din ce in ce mai scurt, si suntem deja nu prea departe de limita posibilului legal, nu se pot pune doi soferi pe camioane ca si in alte tari si nici nu are rost.
Un camion care incarca la amiaza in nordul Angliei ajunge (cu feribotul) la Zeebruges (Belgia) a doua zi dimineata, face formalitatile vamale langa Lille (Franta) pana maxim la ora 10 (daca actele sunt OK) si livreaza in curtea clientului din zona parisiana catre ora 13. Deci in 24 de ore. Nu cred ca utilizand calea ferata o sa se poata vreodata asa ceva. Si nici asa nu este suficient de rapid pentru unii clienti.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2004
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Da, asa este cum spui. Romania nu a beneficiat cand se putea de finantari UE. Acum nu se mai incurajeaza de la UE transportul rutier.ardeleanu wrote: ↑17 Dec 2022, 01:40 Problema este ca voi aveti nevoie de bani pentru autostrazi, in Occident sunt deja construite de multi ani, chiar si date in exploatare unor societati private.
Deci se investeste in alta parte, indiferent de ce au nevoie statele estice. Cred ca am depasit stadiul de naivitate in care credeam ca Occidentul "moare" de grija statelor estice.
Timpul de livrare, cel putin in Franta, este din ce in ce mai scurt, si suntem deja nu prea departe de limita posibilului legal, nu se pot pune doi soferi pe camioane ca si in alte tari si nici nu are rost.
Un camion care incarca la amiaza in nordul Angliei ajunge (cu feribotul) la Zeebruges (Belgia) a doua zi dimineata, face formalitatile vamale langa Lille (Franta) pana maxim la ora 10 (daca actele sunt OK) si livreaza in curtea clientului din zona parisiana catre ora 13. Deci in 24 de ore. Nu cred ca utilizand calea ferata o sa se poata vreodata asa ceva. Si nici asa nu este suficient de rapid pentru unii clienti.
O fi scurt, dar nu-i exclus sa redevina lung. Evident ca inteleg ca trenul va lungi acesti timpi. Dar ecologia va bate acest aspect: timpul. Oricum , indiferent de performantele logisticienilor, vamesii si granicerii unguri rezolva totul.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4508
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Pana una, alta, ecologia este praf aruncat in ochii fraierului votant.
Pe de alta parte si noi vrem energie electrica "ecologica", dar nu vrem eoliene pe campuri sau in mare pe motiv ca strica peisajul si sunt zgomotoase, nu vrem panouri solare pentru ca nu au un randament suficient si nu sunt foarte estetice, nu vrem baraje pentru ca distrug ecosistemele si lista este foarte lunga.
Cum zice francezul " Tout le monde veut que ça change, mais personne ne veut changer" (toata lumea vrea schimbarea, dar nimeni nu vrea sa se schimbe). Unii atribue cuvintele de mai sus lui Albert Einstein, nu conteaza asta prea mult.
Marea majoritate a societatii este condusa, recunoscut sau nu, de un singur element numit profit.
Iar acesta nu face "casa buna" cu ecologia decat cand aceasta din urma genereaza si mai mult profit.
Restul sunt povesti, ce-i drept frumoase de spus langa bradul impodobit.
Pe de alta parte si noi vrem energie electrica "ecologica", dar nu vrem eoliene pe campuri sau in mare pe motiv ca strica peisajul si sunt zgomotoase, nu vrem panouri solare pentru ca nu au un randament suficient si nu sunt foarte estetice, nu vrem baraje pentru ca distrug ecosistemele si lista este foarte lunga.
Cum zice francezul " Tout le monde veut que ça change, mais personne ne veut changer" (toata lumea vrea schimbarea, dar nimeni nu vrea sa se schimbe). Unii atribue cuvintele de mai sus lui Albert Einstein, nu conteaza asta prea mult.
Marea majoritate a societatii este condusa, recunoscut sau nu, de un singur element numit profit.
Iar acesta nu face "casa buna" cu ecologia decat cand aceasta din urma genereaza si mai mult profit.
Restul sunt povesti, ce-i drept frumoase de spus langa bradul impodobit.
-
- Membru legendar
- Posts: 1475
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Iata un producator bulgar ce are ambitia sa ajunga la o capacitate de 20000 camioane/an.Tractiunea electrica se pare ca permite mai multa fantezie designerilor de cabine,decat deja obositele segmente pe cabinele clasice.Prevad o fragmentare a marilor companii producatoare,ne vom intoarce la vremurile cand in multe tari erau 50-60 uzine producatoare de camioane.Ei,atunci vom vorbi de diversitate.
Si atentie,are interes si pentru o locatie de productie la Giurgiu.
https://lcitycars.com/#
Si atentie,are interes si pentru o locatie de productie la Giurgiu.
https://lcitycars.com/#
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4508
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Care producator bulgar? Probabil dupa ce o sa bage nemtii bani multi.
Uita-te un pic pe rapoartele financiare pentru investitori (publicate in bulgara ) si...razi.
Uita-te un pic pe rapoartele financiare pentru investitori (publicate in bulgara ) si...razi.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4508
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Hopa, iarasi intoarcem vesta cand sunt multi bani in joc...
Mult laudata hotarare UE de a lichida motoarele termice incepand cu 2035 a durat cateva luni si ...cam atat.
Solutia ar fi carburanti sintetici neutri in CO2 (ma rog, reducere a CO2-ului emis undeva intre 50-90%) care sunt deja utilizati pe scara larga in tari precum Suedia, Olanda etc.
https://fr.auto55.be/actu/33607-un-carb ... -le-savoir
Atata tot ca pretul acestui carburant, HVO100, era in 2021 undeva la 2,86 euro/litru, cu posibilitatea unei scaderi relativ importante in cazul productiei pe scara larga.
https://www.caradisiac.com/hvo-le-carbu ... augmentera.
Sa vedem acum ce se va intampla cu mult laudatele masini electrice. Ca pana in 2035 mai este cale lunga...
Mult laudata hotarare UE de a lichida motoarele termice incepand cu 2035 a durat cateva luni si ...cam atat.
Solutia ar fi carburanti sintetici neutri in CO2 (ma rog, reducere a CO2-ului emis undeva intre 50-90%) care sunt deja utilizati pe scara larga in tari precum Suedia, Olanda etc.
https://fr.auto55.be/actu/33607-un-carb ... -le-savoir
Atata tot ca pretul acestui carburant, HVO100, era in 2021 undeva la 2,86 euro/litru, cu posibilitatea unei scaderi relativ importante in cazul productiei pe scara larga.
https://www.caradisiac.com/hvo-le-carbu ... augmentera.
Sa vedem acum ce se va intampla cu mult laudatele masini electrice. Ca pana in 2035 mai este cale lunga...