Grup de fuga la aro 10

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

stefan94
Nou venit
Nou venit
Posts: 1
Joined: 21 Jan 2016, 20:27

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by stefan94 »

salut.nu stiu prea multe despre aro insa am inceput constructia unui buggy cu piese de dacie papuc si aro 10.
problema este ca am puntea de pe un papuc cu o cutie de 4 trepte.
eu pe buggy pun cutia de aro 10 dar am inteles ca sunt diferite rapoartele grupuli fata de cel de papuc,.
am mai inteles ca si cutia cu 5 trepte are sensul invers de rotatie fata de cea cu 4.
daca m ati putea lamuri un pic as fi recunoscator.

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by razvy »

Roteste puntea 180 grade , la bughy va rezista grupul , cutia de zece in 4 ,cand mergi in fata se ivarte invers acelor de ceasornic , cea de dacie papuc in 4sau5 trepte si cutia de zece in 5 trepte se invarte in sensul acelor de ceasornic
mugurel05
Incepator
Incepator
Posts: 18
Joined: 04 Feb 2016, 22:10

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by mugurel05 »

Salutari! Eu caut un raport cat mai " puturos", 7/32 sau 7/36 . Am motor 1.6 D de VW.are cineva?
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by Soryn »

Descrie "puturos". Acceleratie greoaie insotita de viteza maxima mare sau acceleratie rapida si viteza maxima mica.
Am mers ,condus echipare cu motorul ăsta,e foarte slab ca cuplu si putere.Configuratia avea cutie in 4,roti 175R14, 41/9.Viteza de croaziera era 70km/h,chiar si asa nu te mai intelegeai in masina.Desi avea rotile mici,raportu la grup mare,cutia de benzinar, acceleratia era anemica.

mugurel05
Incepator
Incepator
Posts: 18
Joined: 04 Feb 2016, 22:10

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by mugurel05 »

As vrea un raport cat mai bun in teren accidentat( noroaie,rampa etc) ... Motorul l-am refacut. Intr-adevar,nu are cine stie ce putere sau cuplu,dar consuma putin. Cutia e in 4 trepte.
Din cate am auzit si citit pe forum, ar exista rapoarte de " fuga"(9/41), indermediare(8/33) si " de coasta"(7/36). Eu sunt incepator, e primul Aro 10, dar sunt pasionat si as vrea grupuri " de coasta". Exista? mai gasesc? ce implica montarea lor?
Multumesc!
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by Soryn »

Tie iti functioneaza reductoru ?Cutia de viteze are 4 trepte,cutia normal are atasat inca o cutie de viteze (reductor) cu optiunea de 4x4 H ,si 4x4L . Ce anvelope ai? Ce impilca inlocuirea diferentialelor, in principiu ai nevoie de 2 seturi de coroane si pinion perechi,fata spate .De inlocuit este nevoie de o persoana cu experienta in astfel de lucrari-mecanica in general .Ca investitie piesele sar de 500 de lei.Manopera etc. Per total nu se merita la motorul care il ai. Poti sa i pui niste anvelope bune de bani aia.Daca restul sistemelor sunt in stare buna.
8 33 fuga
41 9 INTERMEDIAR
7 32 INTERMEDIAR
7 36 de forta -viteza mica .
Consuma putin motoru in comparatie cu un motor pe benzina ,7-8% , dar si performante pe masura.1.4 benzina 10-12%.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by Constantin »

Eu am 8/33 pe Carpat si nu prea fuge.Adevarul e ca am mers un kilometru/dus si un kilometru/intors .Doua semafoare si doua viraje la 90 de grade,pe fiecare sens dar impresia generala a fost ca nu fuge asa ca am verificat daca reductorul era pe viteze mici si nu era.Motorul nu se aude,in schimb,transmisia se aude bine.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
mugurel05
Incepator
Incepator
Posts: 18
Joined: 04 Feb 2016, 22:10

Re: Grup de fuga la aro 10

Post by mugurel05 »

SorinTVY wrote:Tie iti functioneaza reductoru ?Cutia de viteze are 4 trepte,cutia normal are atasat inca o cutie de viteze (reductor) cu optiunea de 4x4 H ,si 4x4L . Ce anvelope ai? Ce impilca inlocuirea diferentialelor, in principiu ai nevoie de 2 seturi de coroane si pinion perechi,fata spate .De inlocuit este nevoie de o persoana cu experienta in astfel de lucrari-mecanica in general .Ca investitie piesele sar de 500 de lei.Manopera etc. Per total nu se merita la motorul care il ai. Poti sa i pui niste anvelope bune de bani aia.Daca restul sistemelor sunt in stare buna.
8 33 fuga
41 9 INTERMEDIAR
7 32 INTERMEDIAR
7 36 de forta -viteza mica .
Consuma putin motoru in comparatie cu un motor pe benzina ,7-8% , dar si performante pe masura.1.4 benzina 10-12%.
Da.Functioneaza reductorul. Masina e in stare buna raportat la faptul ca era pregatita pt fier vechi.....dar mai am muuuuuult de munca la ea. Instalatia electrica e praf, tablaria ....mmmm, cat de cat e ok Am anvelope 175/80R14 second hand.
Vreau anvelope agricole....gresesc?

Post Reply