ARO L25

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
mihai1959
Junior
Junior
Posts: 83
Joined: 05 Mar 2009, 19:56
Location: Bucuresti

Re: ARO L25

Post by mihai1959 »

nu am crezut ca se poate intampla asa ceva
Eu credeam ca spui de o usoara degradare a cablurilor care trec prin spatele chiuloasei Asta am patit si eu dar fara sa afecteze buna functionare. Incerc sa mi dau seama ce se intampla dar pur si simplu nu realizez Dupa chestia asta bujiile , ma refer la cele 2 cum aratau?
pt ca ma gandesc ca o asemenea caldura nu poate proveni decat de la buji E o sursa imensa de caldura si imi aduc aminte ca scriai ca se schimbase mersul motorului. Nu vine din alta parte
observ ca ai si protectiile originale deasupra bujiilor si oricum caldura de la galerii se ridica nu coboara
Galeriile supra incinse, acum imi dau seama ca peste masura , deorece si la mine se inrosesc dar din ceea ce vad eu in foto la tine este furnal , deci galeriile supra incinse spun si ele ca se petrece ceva la cei doi cilindri

brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

Nu am mai apucat sa verific iarasi culbutorii in weekend, dar o voi face sunt curios daca ii gasesc dereglati
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

Am desfacut, dar totul ok la culbutori, nu au miscat distanta este corecta. Aprinderea zic eu ca e corect reglata, dar am sa o mai pun odata la punct.
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: ARO L25

Post by KAROLOKW »

pai in primul rand nu te stresa cu bujiile ca nu ele incalzesc,ele nu degaja nici o caldura,caldura o degaja procesul de ardere din cilibdru,iar bujia are rol de "initiator" al procesului prin darea unei scantei de tensiune ridicata dar de intensitate foarte mica.Conform legilor fizice cu cat tensiunea e mai mare si intensitatea mai mica caldura produsa de trecerea curentului prin conductor(tinand cont si de materialul acestuia) este zero sau tinde catre minim,minim.
apropo temperatura de ardere in general e cam de 350-450 grade celsius in interiorul cilindrului iar a galeriei de evacuare poate ajunge pe la 750-800 grade celsius in functie de zona si geometrie.
asa ca problema poate veni doar de la o ardere si o functionare defectuasa a motorului sau de la frecari dar asta din urma lasa urme si ai fi gripat motorul.
verifica distributia,verifica jocurile verifica aprinderea si verifica si compresia sa nu cumva sa ai un raport mai mare decat ce trebuie si asta sa iti duca la cresterea de temperatura si ca idee incearca o benzina fara aditivi daia mai "proasta" cum era pe vremuri sau punei un pic de "plumb" la asta de acum sa vezi ce se intampla.

offtopic: am un tico de pe vremea cand nu erau cu injectie si merge cu benzina deasta normala fara plumb prst de tot iar cand ii pun aditivul ala cu plumb sau ce ma-sa e merge de zbarnaie si are 150 de mii masina si inafara de ulei filtre..consumabile nu sa facut nimic la motor( adica reviziile normale).

brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

Salut,

In urma discutie de azi cu un bun prieten, mecanic iscusit spun eu, care a vazut si masina azi mi-a spus ca e defazata distributia (nu aprinderea). Avand in vedere ca eu am masina de putin timp, si niciodata nu pot spune ca fuctionat impecabil iar fostul proprietar afirma ca facut motorul f.recent si il cred pentru ca atuci cand am defacut capacul de la culbutori era impecabil de curat adica era bec, tind sa cred ca au ratat un dinte.

Urmand sfatul unui coleg de al nostru de pe forum, voi duce masina la un mecanic si sa ma sune cand e gata.
Cunostintele mele de mecanica se opresc aici.
Cand va fi rezolvata problema am sa scriu ce a avut.
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: ARO L25

Post by KAROLOKW »

te asteptam cu detalii ca e bine daca inchidem subiectul macar la arhiva sa ramana cu solutia problemei afisata sa stie si altii in cazul in care patesc sau intalnesc aceeasi problema unde sa caute :)
Pana la urma "brainstormingul" face bine uneori cand oamenii vor sa ajute s sa faca bine,mai apar idei mai apar informatii din experienta patanii,lucruri intalnite si experimentate de catre unul sau altul care in final te pot conduce catre o rezolvare :)
spor la treaba si bafta in rezolvarea problemei.
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: ARO L25

Post by pantelimon »

prietene ai probleme cu distributia. schimba pinioanele {evita-le pe cele noi de prin magazine}si daca nu se rezolva schimba si axa cu came.
am patit asta cu un hyundai acum multi ani in urma,inrosea galeria de evacuare omu era disperat nu mai stia ce sa-i faca.am reusit sa-l vindec .
problema ta e ca ai avans la supapa de evacuare prea mare,deci deschide prea devreme si galeria de evacuare devine incandescenta,in rest motorul merge e OK. atit in comparatie cu altul normal are putere mai mica,isi pierde suflul pe evacuare.

ps:
am citit tot topicul dupa ce am scris mesajul meu se pare ca te-au lamurit si alti baieti.succesuri
brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

Imi pare bine sa mai am confirmare referitoare la distributie. Aste e, mergem la mecanic, deface si vedem ce si cum. Oricum asa cum am scris voi reveni cu solutia gasita.
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

Salut,

Daca stie cineva cum se pune la punct distributia la Aro cu motor L 25.

Precizez ca nu am nici un fel de semne nici pe pinionul de la arbore, nici pe pinionul de la axul cu came. Nici o sageata, nici un punct, apsolut nici un marcaj.
Plecand de la acest aspect, rog daca stie cineva cum se pune distributia la punct neavnd nici un semn de plecare.

Multumesc.
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: ARO L25

Post by KAROLOKW »

in linii mari as putea sa te ajut dar nu vreau sa omit ceva si sa se intample ceva mai ales ca motorul e imima masini si trebuie sa "bata"bine.
ca solutie empirica daca ai posibilitatea sa vezi semnele de la alta distributie,(pinioane) si sa le faci si pe ale tale lafel ar fi cea mai buna si simpla idee,iar apoi sa mergi conform cu semnele si sa o asezi frumos la semne pe toata.In caz ca nici asa nu merge dai un telefon lui nenea George:) te lamureste el:)
brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

Cred ca e idee buna si asta, sa fac semnele dupa alte pinioane.

Daca stie cineva sa imi explice cum se pune ditributia la punct, fara semne, astept sugestii cu mare drag.
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

poate sa puna cineva o fotografie cu roata dintata de axul cu came, sa imi dau seama daca cea pe care o am e marcata gresit?
Multumesc
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: ARO L25

Post by KAROLOKW »

din pacate nu am ca te ajutam cu placere dar am vazut pe aici ca sunt colegi care au manuale tehnice si de reparatii,incearca la ei poate exista in ele si ceea ce vrei tu si ai nevoie,eu urmaresc demult un manual tehnic de M da mereu sunt altii mai rapizi in taste :) asa ca astept pana se indura careva si imi face dadou unul :) slabe sanse asa ca voi opta pentru varianta cumpararii unuia cand voi gasi sa imi si convina :)
brisco
Junior
Junior
Posts: 63
Joined: 15 Dec 2010, 14:19
Location: IASI
Contact:

Re: ARO L25

Post by brisco »

Asa este, am tot incercat sa gasesc un manual pentru motorul L25. Cu greu am gasit o notita tehnica pentru Aro, ca sa am interale de revizie....etc. Dar nu e manual de reparatii, este de intretinere. Sunt surprins cat de putine informatii de gasesc depre Aro comparativ cu alte marci/masini facute in serie mai mica decat Aro.
si cei de pe TITANIC erau sanatosi, noroc nu au avut
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: ARO L25

Post by KAROLOKW »

stiu sigur ca sunt si manuale de reparatii pe aici pe undeva pe la membrii forumului ca stiu ca am vazut undeva niste scanari din ele dar nu stiu unde ca nu imi amintesc,si eu caut dar asa este mai repede am gasit de uaz si de aro prea putine.

Post Reply