Restaurare Aro 10.4
Moderators: Werner, mariusjaz, socratee
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Restaurare Aro 10.4
Cred ca ceea ce incerc eu sa fac se poate inscrie la restaurare .
Acum sase ani cand ''m-am procopsit'' cu masina i-am facut o reparatie capitala dar fara sa sudez nimic , chiar daca a avut cate o gaura am astupat-o ''la rece'' .
Dupa sase ani si cateva mii bune de km prin tara aveam doua optiuni : sa o dau la casare sau sa o repar ( am ales-o pe ultima )
Dupa doua zile de demontat arata asa :
Acum sase ani cand ''m-am procopsit'' cu masina i-am facut o reparatie capitala dar fara sa sudez nimic , chiar daca a avut cate o gaura am astupat-o ''la rece'' .
Dupa sase ani si cateva mii bune de km prin tara aveam doua optiuni : sa o dau la casare sau sa o repar ( am ales-o pe ultima )
Dupa doua zile de demontat arata asa :
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Apoi am inceput sa tai si sa carpesc :
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Daca la sasiu a fost mai simplu :
... la parbriz este ceva mai complicat :
... la parbriz este ceva mai complicat :
- rica
- Membru de elita
- Posts: 640
- Joined: 19 Oct 2012, 12:51
- Location: bucuresti
Re: Restaurare Aro 10.4
Spor la treaba.
Promite sa iasa treaba buna din primele poze.
Promite sa iasa treaba buna din primele poze.
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
- aro_geo
- Membru
- Posts: 190
- Joined: 09 Nov 2008, 21:37
- Location: Bucuresti
Re: Restaurare Aro 10.4
De ce nu ai reparat tablaraia mai devreme cand erau gaurile mai mici ? Se stie ca rugina (bat-o vina) o data ce a aparut se tot extinde si se hraneste, daca nu e tratata, pana nu mai are ce sa manance find ca nu mai e material. Mai stiu eu pe unul care a vazut ca infloreste rugina in coltul cabinei pe plafon si a zis sa treaca iarna ca o repara la primavara, si evident a fost tarziu pt facuse deja gaura. Rama aia parbriz mai bine o schimbi pentru ca e prea canceroasa.
PS: cand dai rama parbriz jos fa te rog o poza din interior la coltul din dreapta al plafonului cabinei. Trebuie sa repar si eu pe acolo .
PS: cand dai rama parbriz jos fa te rog o poza din interior la coltul din dreapta al plafonului cabinei. Trebuie sa repar si eu pe acolo .
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Nu am cum schimba rama , daca te uiti atent la imagine observi ca taiasem deja o portiune din cupola , cca 5 cm si aceasta fiind slabita .
Am taiat pe portiuni ca sa nu modific geometria si am sudat rama si in partea de sus si in partea de jos inlaturand garniturile de cauciuc . De fapt acest mod de ansamblare a fost dupa mine o eroare de fabricatie la modelul acesta de Aro , fiindca apa tot avea sa intre pe la imbinari si implicit sa produca rugina , in plus oricat de bine ar fi fost stranse suruburile tot exista un joc sesizabil al bordului cand se inchidea sau deschidea portiera .
Nu mai vorbesc despre stalpii laterali ( unde se inchid usile ), care flambau la propriu daca tranteai portiera mai tare , din acelasi motiv , ca erau din doua bucati .
Am sudat dupa cum spuneam rama parbrizului dar si stalpii la locul de imbinare , deja are alta rezistenta .
Am sa revin cu ceva poze peste cateva zile , oricum mai am mult de lucru ...
Am taiat pe portiuni ca sa nu modific geometria si am sudat rama si in partea de sus si in partea de jos inlaturand garniturile de cauciuc . De fapt acest mod de ansamblare a fost dupa mine o eroare de fabricatie la modelul acesta de Aro , fiindca apa tot avea sa intre pe la imbinari si implicit sa produca rugina , in plus oricat de bine ar fi fost stranse suruburile tot exista un joc sesizabil al bordului cand se inchidea sau deschidea portiera .
Nu mai vorbesc despre stalpii laterali ( unde se inchid usile ), care flambau la propriu daca tranteai portiera mai tare , din acelasi motiv , ca erau din doua bucati .
Am sudat dupa cum spuneam rama parbrizului dar si stalpii la locul de imbinare , deja are alta rezistenta .
Am sa revin cu ceva poze peste cateva zile , oricum mai am mult de lucru ...
- offroad m461
- Membru de elita
- Posts: 583
- Joined: 02 Dec 2008, 17:49
- Location: Domnesti Arges
Re: Restaurare Aro 10.4
Foarte buna alegerea si bine ca nu a mai ajuns inca unul la fier vechi, se pare ca merge treaba si nu te lasa pagubas, satisfactia o sa fie pe masura :>
Meserie lucrarea, spor la lucru si sa.l vedem cum rama in teren
Meserie lucrarea, spor la lucru si sa.l vedem cum rama in teren
- icXu
- Membru de elita
- Posts: 571
- Joined: 28 May 2008, 12:58
- Location: Mioveni
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Bravo!
Sa te inarmezi cu multa rabdare.
Spor la treaba!
Sa te inarmezi cu multa rabdare.
Spor la treaba!
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Restaurare Aro 10.4
Spor la treaba. Cu muuuulta pasiune si cu rabdare , vei avea o caroserie ok. Satisfactia nu are unitate de masura.
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Am terminat in sfarsit de sudat la caroserie : am consumat doua coli de tabla ( 1 / 2 m , 1,5 mm )si aproximativ 12 kg sarma pentru sudura de 0,6 mm .
Mult am muncit la rama parbrizului :
...da' intr-un final am reusit sa o scot la capat : daca initial caroseria era formata din trei parti , acum este un monovolum ( am sudat si stalpii de la mijloc si din spate la locul de imbinare prin suruburi ) .
Mult am muncit la rama parbrizului :
...da' intr-un final am reusit sa o scot la capat : daca initial caroseria era formata din trei parti , acum este un monovolum ( am sudat si stalpii de la mijloc si din spate la locul de imbinare prin suruburi ) .
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Stalpii i-am sudat pe ambele parti : interior - exterior ...
Acea ''elasticitate'' care exista inainte la inchiderea usilor , oricat de bine ar fost stranse suruburile de la imbinare , acum a disparut .
Acea ''elasticitate'' care exista inainte la inchiderea usilor , oricat de bine ar fost stranse suruburile de la imbinare , acum a disparut .
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Aripile spate le-am refacut dupa un proiect propriu :
- asa arata inainte :
- asa arata acum :
N-am sa mai folosesc aparatorile din plastic ci am sa fac altele din tabla . In acest scop am prins dupa cum se vede in imagine , o banda de tabla de 2 cm latime pe interiorul aripei pe care am sa prind aparatoarea cu autofiletante .
- asa arata inainte :
- asa arata acum :
N-am sa mai folosesc aparatorile din plastic ci am sa fac altele din tabla . In acest scop am prins dupa cum se vede in imagine , o banda de tabla de 2 cm latime pe interiorul aripei pe care am sa prind aparatoarea cu autofiletante .
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
O privire de ansamblu a spatelui :
- baciudibaciu
- Membru legendar
- Posts: 3075
- Joined: 12 Aug 2007, 22:26
- Location: Bucuresti Titan
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Constat ca si la tine - ca de altfel la toti zecari, este NESIMTIT de multa rugina !
O bila colorata -inca una ,pe langa multele.pentru raposata uzina ARO .De fapt daca stau sa ma gandesc nu uzinei,nici muncitorilor,ci celor ce se ocupau de tehnologizare si aprovizionarea cu materiale''de calitate"
O bila colorata -inca una ,pe langa multele.pentru raposata uzina ARO .De fapt daca stau sa ma gandesc nu uzinei,nici muncitorilor,ci celor ce se ocupau de tehnologizare si aprovizionarea cu materiale''de calitate"
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
- sinergie
- Junior
- Posts: 68
- Joined: 03 Aug 2013, 22:00
- Location: Neamt
- Contact:
Re: Restaurare Aro 10.4
Ai dreptate ; materialele de calitate mediocra dar si erori de proiectare care n-au fost remediate desi cred ca erau cunoscute ...
Ieri am montat puntea spate pe sasiu ( grupul l-am demontat inainte si am reglat atat jocul la sateliti prin montarea unor saibe mai groase cat si la pinionul de atac ), iar astazi puntea fatza ... aici m-am confruntat cu o problema : nu demontasem initial planetarele si abia acum am observat ca sunt dusi ambii rulmenti din spate si semeringurile .
Pana la rezolvarea problemei am sa circul fara tractiune fatza ( trebuie sa schimb si burdufurile la planetare ) , va rog totusi sa-mi dati un sfat : ce cota sunt rulmentii aceia si daca pot sa-i inlocuiesc la o adica cu bucse din bronz ?
Zilele urmatoare am sa mai pun poze ...
Ieri am montat puntea spate pe sasiu ( grupul l-am demontat inainte si am reglat atat jocul la sateliti prin montarea unor saibe mai groase cat si la pinionul de atac ), iar astazi puntea fatza ... aici m-am confruntat cu o problema : nu demontasem initial planetarele si abia acum am observat ca sunt dusi ambii rulmenti din spate si semeringurile .
Pana la rezolvarea problemei am sa circul fara tractiune fatza ( trebuie sa schimb si burdufurile la planetare ) , va rog totusi sa-mi dati un sfat : ce cota sunt rulmentii aceia si daca pot sa-i inlocuiesc la o adica cu bucse din bronz ?
Zilele urmatoare am sa mai pun poze ...