Vigneta Oxigen !

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

Cel mai intelept lucru. Si pamantul arabil va fi o investitie in viitorul nu foarte indepartat.
[/quote]

Nu sunt inginer agronom ca să-mi dau cu presupusu' dacă ar mai prinde "vro' bureană" într-un sol bătătorit de hoarde, pe care sol au fost arse zeci de tone de cabluri, demontate zeci de mașini, sute de schimburi de uleiuri și tone de lichide automobile deversate, zeci de tone de cioburi și saci de plastic îngropate... Cred că mai rapid, mai bio și mai ușor ar fi de inseminat solul la Prypiat decât în locul de care vorbeam mai sus... Vorbesc din ce am văzut. Nu departe de acolo fusese o altă colonie a unora care mi-au furat(2010-2012 )o capotă de aro lăsată la uscat pe o remorcă în parking privat cu barieră în fața blocului și m-am dus să fac scandal. Colonia era organizată ca un sat cu străzi pe sistem rusesc de tip cvartal, casa, de fapt baraca din paleți și moloz cea mai barosană, pi șientru fiind a lu' bulibașa, un fel de Calea Victoriei, cu topitorii industriale fiecare baracă având topitorie proprie dar fără putere de ștanțare, centre de fabricarea pâinii, hidrantul fiind în piața centrală ca fântânile arteziene, loc special de depozitat bececlete cu remorcă, loc de păstrat puradei, alimentară tip aprozar cu galantar cu prețuri pentru produse cotrobăite din magazine cât și produse cotrobăite prin pubelele de cartier civile și cârciumistice, dezmembrări mașini pe o parte, electrocasnice pe altă parte, muntele de feroase era departe de neferoase, cântar industrial, organizare ce să mai pomenim...
Om de cuvânt bulibașa. L-a trimis pe hoț la mine acasă ca să-mi returneze paguba...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Scuze. Afirmatia era fata de postarea Ardealenului si la investitiile sale.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

No problem...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 10 May 2020, 21:04
flo wrote: 10 May 2020, 20:43 Si de ce trebuie "omul de rand" sa detina masina? Oare isi va permite mai apoi sa o intretina? Ma tem ca si parcarea i se va parea scumpa.
Atunci hai sa dam dreptul doar celor care au salariu peste 1000e pe luna sa poata avea o masina, ca doar ei isi permit masina noua.

In contextul in care vreo 40% din populatia romaniei inca se duce noaptea la toaleta in fundul curtii, incercam sa fim noi mai catolici decat papa si sa fim primii care forteaza populatia saraca sa fie si mai saraca. Stim cu totii cum s-a dezvoltat societatea din momentul in care automobilele au fost la indemana oricarui cetatean. Inainte majoritatea oamenilor nici nu visau vreodata in viata sa ajunga mai departe de 100km in jurul localitatii. Ce va face o persoana de la tara care depinde de masina pentru a ajunge la munca in oras ? Infrastructura CFR a fost distrusa sistematic, multe sectii inchise sau aproape de inchidere, ce alternativa au ? Nu imi spune de transportul cu microbuze, stim in ce stare infecta sunt maxi-taxi de la sat la oras.

Tarile care au implementat diverse limitari si restrictii au total alta putere de cumparare, au un transport public pus la punct din toate punctele de vedere, e usor sa dea sfaturi.

Eu am masina euro 5 pe benzina, cele vechi nu le tin in Bucuresti, nu pot zice ca ma afecteaza intr-un fel legea, as putea sa spun foarte usor ca e normal, da-i in ma-sa de saraci, daca nu isi permit aia e, pe mine nu ma afecteaza. Dar totusi incerc sa gandesc obiectiv.
Si este cumva dat un drept de detinere a unui yaht numai unora, cu un venit anume?

Pai asta nu-i un semn de anormalitate? N-ai buda civilizata, dar iti cumperi masina? Nici un european nu ar considera pe cineva sanatos la cap si cu bun simt, daca inainte de a-si rezolva situatia toaletei isi cumpara masina.

Eu nu am un euro 5. Sunt afectat de reglementare. Am economisit ceva bani si ma voi baga la un credit la o masina noua la un moment dat, chiar daca nu imi face placere.

Tu nu gandesti obiectiv. Cu tot respectul. Tu gandesti prin prisma protectiei sociale. Exemplifici situatii care nu fac decat sa puna sub semnul intrebarii locul Romaniei in UE. Trebuie sa ne hotaram. Ori acceptam exigentele UE (multe din ele absurde pe drept cuvant), votate unele si de europarlamentarii romani, ori renuntam la pretentia de tara membra UE.
In zilele noastre, in Europa, masina paraseste lista bunurilor de stricta utilitate pe care a patruns prin anii '70-'80 (in SUA mult mai devreme) si devine moft. Tu te raportezi la situatia particulara din Romania. Stim bine ca este inutil. Cand se va reglementa interzicerea masinilor sub euro 5 pe cuprinsul UE, atunci ce o sa faca prapaditii pe care-i aminteai?
Revin cu intrebarea: daca sunt necajiti, au resurse sa intretina o masina ? Nu cumva umbla cu carpeli?
Cand in Capitala parcarea din Centru s-a scumpit, o serie de astfel de necajiti bazaiau ca ei nu castiga cat ii costa transportul si parcarea in aceasta situatie.
Nimeni nu accepta prin forurile europene sa sacrifici mediul din motive sociale. Asta e realitatea de care trebuie sa tinem seama. Normal ca le este usor sa dea sfaturi, pentru ca nu ne-au bagat cu sila in UE. Sa nu iti inchipui ca europenii te privesc cu intelegere, cu condescendenta, cu compatimire cand afla ca esti parlit. Rar se mai intampla printre italieni sau spanioli. Repet ce am mai spus: In ochii unor finlandezi care au aflat cam cat castiga romanii, au spus ca suntem snobi si iresponsabili la cate masini in circulatie au vazut.
Asta este realitatea obiectiva, aceea care nu depinde de noi. Important este sa fim constienti de ea.

User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Intradevar, e un argument bun faptul ca daca nu isi permit buda nu ar trebui sa isi permita nici masina. Uiti insa un lucru: multi si-ar face toaleta in casa daca ar avea canalizare pe strada. Multi poate ar merge cu trenul, autobuz, tramvai, daca ar exista posibilitatea. Problema e ca statul nu face nimic, doar se uita cum cotizez luna de luna iar cei care se schimba periodic la conducere sunt doar ocupati sa obtina foloase personale. As merge cu mare placere prin tara cu trenul in loc sa poluez cu masina, chiar faceam asta destul de des cand eram in liceu sau facultate si nu aveam carnet. Problema e ca trenul face din 2020 mai mult pe o anumita distanta decat facea acum 50 de ani. Incearca sa iei un tren din Gara Obor catre Constanta si cred ca te dai jos la prima statie. Tigani fara bilet, mancatori de seminte, manele la telefon, batai, tarani cu porcul/gaina vie, etc.

Am mers in 2012 cu trenul Bucuresti Sud-Oltenita, fix dupa ce il preluase Regiotrans. Inainte de inchiderea sectiei care apartinea CFR am vazut un reportaj in care reporterul isi cumparase bilet iar nasul nici nu stia ca se trecuse la biletele moderne, nu mai erau cele mici de carton gros. Asta ca sa iti dai seama cam ce fel de oameni circulau cu trenul. Dupa ce l-au preluat privatii, nasul (da acelasi nas) mergea cu doi bodyguarzi BGS si dadea jos pe oricine nu avea bilet, facea scandal in tren, etc.

La fel si cu Politia Rutiera, am vazut un video in care ii luasera talonul unui amarat care avea nu mai stiu ce defectiune la masina, masina politiei arata ca si cum ar fi trecut prin ambele razboaie mondiale, picai efectiv din ea.

Cand vorbim de finlandezi, olandezi sau alte natii din vest, sa precizam si ce salarii au, ce infrastructura au, cat de mult se implica si investeste statul, nu doar sa copiem anumite parti care ne convin personal din civilizatia lor. Din moment ce statul nu arata ca misca un deget sa ne arate schimbarea, nu vad de ce ar incepe sa impuna noi taxe/biruri asupra cetateanului.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

Mişto idei flo, de buricul capitalei, în satul în care stă soacră-mea şi cumnată-mea microbuzul se duce de două ori pe zi dacă are chef şoferul, în sat (deşi toţi au buda în fundul curţii că nu există canalizare) sunt vreo 7 masini şi apelează unii la alţii să meargă la oraş pentru diverse probleme. Din cele spuse de tine mai sus ăştia nu trebuia să îşi ia maşini că nu îşi permit şi poluează, că aşa vrea UE, apropo, a fost vreo "consultare populară" să se vadă dacă populaţia vrea ca ţara să intre în NATO şi UE sau a fost ca intrarea în Pactul de la Varşovia? ;))
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Dragule, eu nu uit. Numai cu tu ai adus argumentul cu toaleta. Si plusezi cu argumente care ne conving ca Romania nu ar avea ce cauta in UE. Caci exigentele cu poluarea de acolo vin. Alora nu prea le pasa ca tu stat sau cetatean esti prea sarac. Dar, pe dealta parte tu ai idee cate gospodarii de la tara ,unde se fac sisteme de canalizare cu fonduri UE, refuza sa se racordeze pe motiv ca nu au bani.

Politia nu prea mai are rable din 2015. Pe de alta parte, si masinile Politiei trec pe la ITP la fel ca ale tale. Si ce ar trebui? Sa fie doua masini neconforme pe drum in loc de una singura (admitand ca cea a politiei este necorespunzatoare)? Asa de dragul unei asa zise echitati? Pai ar fi clar o tampenie, nu un exemplu de echitate. Ca nu exista o competitie intre cetatean si stat.

Si daca precizam cu ce ne ajuta? Pai finlandezii asta au si spus: Dupa ca ce nu sunteti in stare sa castigati decent, va cumparati masini. Pe biciclete si schiuri.
Tu nu intelegi ca statul este somat sa faca ceva sa scada poluarea, sa descurajeze utilizarea masinilor si in special a celor vechi. Nu este somat sa-ti ofere tie solutii. UE nu se supara ca nu ai tu cu ce circula. Atentie la nuanta. Daca ai fi fost atent, ai fi vazut de ce se impun aceste taxe, fara se misca un deget, dupa cum spui. Cum adica "copiem anumite parti care ne convin personal din civilizatia lor"? Pur si simplu indeplinim niste obligatii. Din nefericire obligatia asigurarii unui venit ca in Finlanda sau Olanda nu exista.
Toni, multi dintre romani judeca in limitele unei paradigme pe care vesticii nu o accepta.
Romania este condamnata pentru ca nu asigura anumite conditii puscariasilor, dar nu pateste nimic pentru faptul ca nu sunt asigurate conditii copiilor institutionalizati sau a celor saraci. Si romanii nu pricep de ce.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

Poate toate astea din cauză că mentalitatea noastră a balcanicilor nu se pretează cu ceea ce vrea UE, sau mai corect spus Germania şi vasalii ei? Nu suntem numai noi în situaţia asta, Ungaria le dă flit cu fiecare ocazie, Polonia la fel, Serbia nici nu vrea să adere, Bulgaria merge pe burtă, zice ca ei face ca ea, păi UE parcă trebuia să fie o uniune în care se luau decizii comune în interesul tuturor ,deocamdată pare al patrulea Reich instaurat cu media, nu cu armata. Revin la o idee mai veche, ce mă f..i tu UE cu norma de poluare când toată Asia este undeva pe la Euro 2/3 iar Africa nu are deloc, aerul şi gazele circulă nu rămân în interiorul graniţelor şi cu toate astea tu îmi bagi pumnul în gură să nu poluez (că poluezi tu cu industria şi pentru mine) dar nu bagi pumnul în gură la nivel european împotriva tăierii masei lemnoase ce reprezintă plămânul planetei.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

costy84 wrote: 10 May 2020, 23:57 Mişto idei flo, de buricul capitalei, în satul în care stă soacră-mea şi cumnată-mea microbuzul se duce de două ori pe zi dacă are chef şoferul, în sat (deşi toţi au buda în fundul curţii că nu există canalizare) sunt vreo 7 masini şi apelează unii la alţii să meargă la oraş pentru diverse probleme. Din cele spuse de tine mai sus ăştia nu trebuia să îşi ia maşini că nu îşi permit şi poluează, că aşa vrea UE, apropo, a fost vreo "consultare populară" să se vadă dacă populaţia vrea ca ţara să intre în NATO şi UE sau a fost ca intrarea în Pactul de la Varşovia? ;))
Nu sunt ideile mele. Nici nu zic ca sunt bune.
Daca nu-si permit sa isi cumpere masina, nu prea vad cum ar face-o in mod legal.
Nimeni nu zice sa nu isi cumpere masini. Conditioneaza insa ce fel de masini vor avea drept de circulatie. Ai bani pentru una corespunzatoare, bine. Nu ai. Asta iti este conditia. Germania te asteapta la cules de legume.
Va inchipuiti ca cei care fac reglementari la UE sunt sensibili la povesti cu Fefeleaga contemporana care ar ramane fara Bator-ul ei non-euro?

Mai are vreo importanta daca a existat consultare? Romania s-a angajat sa respecte, fara rezerve, toate conditiile ce se impun. Punct. Ca suntem saraci si multe hotarari ne deranjeaza sau chiar ne dezavantajeaza, nu mai are importanta.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Pai te f..e pentru ca in UE traiesti. Pentru ca politicienii nostrii in frunte cu Johannis condamna atitudinea Ungariei si Poloniei. Repet: reprezentantii unei firme poloneze au ramas consternati cand au inteles ca daca favorizezi o firma romaneasca ajungi la puscarie. Intrebau: Procurorii nu sunt romani?
Polonia si-a negociat aderarea. Pentru agricultura, minerit, mediu. Nu-i am stat si capra numai sa ne primeasca. Este firesc sa vemi parte de acest tratament acum.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Flo, omiti un anumit lucru, nu UE ne-a impus sa nu mai avem masini sub euro X in Romania, dovada ca nu au impus nici la ei peste tot. Au cerut sa scadem poluarea. Atat. Cum facem asta e problema noastra.

Pe doamna Gabriela Vranceanu Firea si CatiOrMaiFiFost atat o duce capul. Vrei ca reprezentant al statului sa scazi poluarea ? Incepi de la stat, iei masini noi la institutiile statului, bagi tramvaie/troleibuze, linie de tren, etc. De ce eu nu am voie cu euro 3 dar STB are voie cu euro 3 ? De ce armata are voie sa circule cu camion DAC euro 0 dar eu nu am voie cu euro 3 ? De ce o mare parte din infrastructura feroviara este neelectrificata in 2020 ? De ce sistemul de termoficare in Bucuresti este total ineficient, se ard cantitati enorme de pacura sa acopere gaurile din retea ? De ce toti oamenii au trecut la centrale de apartament care per total polueaza mai mult ? Iti zic eu, din cauza ca nu s-a investit un leu de catre statul roman din 90 pana acum. Bani au stiut sa incaseze si sa isi garniseasca buzunarele si mai arunca o vorba de la geamul unui X6, Q7, Touareg, cu motoare de 5 litrii, in timp ce noi pulimea trebuie sa ne conformam.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Nu stiu daca ati observat, pe linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni, pe care s-au chinuit minim 10 ani sa o construiasca, sunt primii km de cale ferata construita dupa revolutie. A durat doar minim 10 ani. La fel si cu autostrazile, am platit taxe de ne-au iesit pe nas, in pretul benzinei pentru constructia de autostrazi. Ce s-a facut cu ele ? Fix nimic, iti zic eu.

Nu vreau sa intru in statistici, dar cata poluare s-ar reduce daca ar exista autostrazi iar masinile ar circula cu 120km/h in loc de 50, 70, 90 pe anumite tronsoane ale drumului national ? Cata poluare s-ar reduce daca am avea locomotive electrice peste tot ? Cata poluare s-ar reduce daca tirurile nu ar mai merge bara la bara pe centura capitalei ? Cata poluare s-ar reduce daca CET-urile nu ar mai arde de 2-3 ori mai multa pacura sa acopere gaurile din retea ? Cata poluare s-ar reduce in orase daca ar exista centura ocolitoare peste tot ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Repet: speta se refera la poluarea Bucurestiului.
Pentru ca la STB sunt relativ putine euro 3 comparativ cu cele ale populatiei. Pentru ca cele ale armatei au rulaje nesemnificative si sunt si putine. Pompierii aveau undeva peste doua mii de masini in toata tara. Nesemnificativ la nivelul unei tari. Rulaje mari nu au decat ambulantele.
Termoficarea, productia, nu-i a Bucurestiului, a Capitalei. Este a Min. Economiei. Vorbim de Capitala.
Tu ai o obsesie cu statul. Si zici eronat. Nu ai vazut ca poluarea scade, cand scade si traficul populatiei? Aici e sursa. Ca industrie nu mai este in mijlocul orasului. Iar pompierii si armata au circulat chiar mai mult.
Ai vazut care este programul pt. emisia de noxe a automobilelor in UE. Ce va zice pulimea cand sub euro 5 nu se va mai putea circula in UE? Sunt curios. Nemtii nu sunt cuprinsi de panica.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Asa, si tie cate masini non-euro, euro 1 si euro 2 ti se pare ca mai circula in Bucuresti ? Ca eu nu prea le vad pe strada. Tot ce este mai nou de 2001 este minim euro 3. Vorbim de maxim 10 mii de masini.

Normal ca scade poluarea, una e sa mearga 1 milion de masini pe zi si alta e sa mearga 5000 acum in perioada de pandemie. Alea euro 6 nu polueaza deloc, scot abur de trandafiri ?

Arata-mi te rog unde a zis UE ca trebuie sa dispara masinile vechi. A zis sa reducem poluarea, atat. Tu ma contrazici si imi zici ca UE a zis, ca a dres, ca au facut in Germania nu stiu ce. Bun, reducem poluarea, interzicem sub euro 3 in Bucuresti. Nea Gica de la Adunatii-Copaceni sau Dragomiresti merge in continuare cu Dacia sau tractorul la 10km de Bucuresti, aia nu polueaza ? Ti se pare ca daca tu nu mai mergi cu euro 3 in Militari si mergi cu euro 6, si toata lumea va face la fel, o sa ai aerul mai curat ? Raspuns gresit, trebuie incurajate alte mijloace de locomotie mai putin poluante, tramvai, troleibuz, metrou, tren. Ca sunt 1 milion de euro 2, euro 3, euro 4, euro 5, etc sau 1 milion de euro 6, tot polueaza. Cine se ocupa de ce am zis eu mai devreme, ma apuc sa cumpar eu tramvaie pentru Bucuresti sa nu mai circul cu masina ?
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

costy84 wrote: 10 May 2020, 23:57 Din cele spuse de tine mai sus ăştia nu trebuia să îşi ia maşini că nu îşi permit şi poluează, că aşa vrea UE, apropo, a fost vreo "consultare populară" să se vadă dacă populaţia vrea ca ţara să intre în NATO şi UE sau a fost ca intrarea în Pactul de la Varşovia? ;))
Prin 2003 a avut loc un referendum de revizuire a Constitutiei.
Imi aduc aminte ca dupa prima zi, sambata, nici 30% nu se prezentasera la vot, drept pentru care s-a votat si a doua zi, duminica, cu urne volante, cu liste cu morti, tot tacamul electoral...
Printre altele s-a stabilit atunci ca intrarea în Uniunea Europeană și NATO nu va fi votată prin referendum, ci de către Parlament.
Asta dupa ce s-a dat chix prin Franta si Olanda cu asa-zisa constitutie europeana, le era teama.
Nici o problema, s-a facut tratatul de la Lisabona ce contine o aroma de constitutie.
Cum sa-i dai bizonului dreptul de a vota ?
Exact cum spunea Mark Twain, daca prin vot am putea schimba ceva, nu ne-ar mai lasa sa votam...

In alta ordine de idei, e total falsa ideea cu masinile vechi si noi, statul are tot interesul sa creasca consumul de combustibili intrucat cel putin 50% din pretul la pompa merge la buget sub forma de taxe si accize, deci...
Daca nu Aro, atunci ce ?

Post Reply