Renault, probleme ?

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2403
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Renault, probleme ?

Post by vercingetorix »

Dacă-l asculți pe Luca de Meo vorbind despre Dacia, aproape că rămâi vrăjit. Spune că „succesul de aici trebuie conservat” și, mai mult, că trebuie să devină o marcă de sine stătătoare. Frumos, ce să spun. Doar că, după cum bine știți, vorbele nu țin de foame. Și-o să înțelegeți imediat de ce.
Fără înflorituri spus, Renault e cam în rahat. Nu doar că nu prea mai vinde, dar e prinsă și pe picior greșit de evoluția pieței auto. Lovitura de palat pe care și-a auto-administrat-o în Japonia, cu punerea sub acuzare a lui Gohsn, începe să se răzbune. Se vorbește pe față despre îngrijorările japonezilor în ceea ce privește componentele „Alianței” de acolo. Spre deosebire de noi, japonezii sunt foarte atenți când vine vorba de propriile locuri de muncă. Și nu doar de asta, ci și de viitorul industriei lor auto. De aceea sunt planuri serioase de retragere din Alianță și de reunire a tuturor producătorilor japonezi într-un singur concern în jurul Toyota.
În aceste condiții, Renault se trezește prea mic și prea insignifiant pentru a mai face față concurenței globale. Tehnologiile pe care le deține în portofoliu nu mai sunt de actualitate, astfel încât,cel mai probabil, Luca de Meo e adus pentru tranziție. O tranziție dură în care, după cum veți vedea, nu au loc mărcile periferice precum Dacia și, în funcție de evoluția politică din Rusia, Lada.
„Green Deal” - proiectul UE de trecere la așa-zisa energie sustenabilă - e o bălărie alimentată de ideologia verde. Însă, cum interesele sunt nu mari, ci imense, proiectul a fost pus pe tapet, dinamitând întreaga industrie auto. Isteria reducerii amprentei de carbon se va manifesta în scurt timp printr-o teroare care va schimba absolut tot. Vă puteți aștepta nu doar la creșteri teribile ale impozitelor pe mașini, la taxe de acces în orașe, dar și la prețuri din ce în ce mai piperate ale combustibililor fosili. Iar asta va alimenta schimbarea efectivă a obiceiurilor.
„Green Deal” nu presupune - așa cum v-ați aștepta - o simplă trecere de la combustibilii fosili la „energia verde”. Adică nu vă așteptați ca, schimbând mașina actuală cu una electrică, să considerați că „ați făcut pasul”. Nicidecum, aceea e doar prima parte a schimbării. Mafioții care se află în spatele „tranziției” urmăresc inclusiv „optimizarea” parcului auto. Adică reducerea sa. Cum? Spun ei, prin folosirea eficientă a mașinilor. Tradus, vă spun eu ce înseamnă: nu veți mai avea mașină, ci o veți închiria atunci când veți avea nevoie. Asta ar fi o nebunie utilizând modelul clasic, anume semnarea unui contract, ridicarea mașinii de la sediul celui care închiriază s.a.m.d. Tehnologia însă simplifică tot: când ai nevoie de mașină o comanzi și, într-un timp acceptabil, o ai la scară. Nu cu un șofer - ca în cazul taxiului - ci singură, ca și cum ar fi a ta. Iar de plătit plătești fix cât o folosești: de acasă la serviciu, de la serviciul la sală etc.
Așa cum am spus, e un model diferit. Mașinile capabile de așa ceva trebuie să fie inteligente, să fie autonome - nu, nu te vei mai atinge de volan! - și să optimizeze necesitățile unui oraș. Da, de circulat cu mașina vei circula doar în oraș și în proximitate. Nu te aștepta la autonomii fabuloase. Între orașe vei circula cu trenul. Chiar și mersul cu avionul va fi limitat la cursele foarte lungi(și foarte scumpe). La nivel de Europa se preconizează că distanțele vor fi acoperite, într-un procent covârșitor, cu trenul de mare viteză.
Va fi o revoluție și-n ceea ce privește marfa. Toți se întrebau cum vor fi înlocuite TIR-urile actuale, având autonomii de mii de kilometri, cu tehnologie electrică. Se va face, însă, la fel ca și-n cazul transportului domestic, variantele electrice ale TIR-urilor nu vor avea nevoie decât de autonomii mici, de 50-100 km deoarece transportul de marfă se va face exclusiv pe calea ferată și vapor. Adio TIR-uri care „înghit” șoselele continentelor. Și adio, pentru cei mulți, de la călătoriile de plăcere pe infrastructura auto.
În aceste condiții, producătorii auto trebuie să migreze de la modelul de producători-vânzători la cel de firme tehnologice, ofertante de servicii. Ce înseamnă asta? În loc să-ți vândă o mașină, producătorul auto va instala un parc imens de „mașini inteligente” la marginea orașului. În fiecare dimineață mașinile vor merge singure să-și ia clienții de acasă și să-i ducă pe unde vor. În business-ul acesta optimizarea este totul. Un exemplu: nu trebuie să aștepți ca Gigel să comande mașina și apoi să i-o livrezi în 30 de minute. Nu, pe baza datelor pe care le ai, trebuie „să intuiești” că în următoarele 30 de minute Gigel o să-ți comande mașina ca să meargă la serviciu. Astfel, comanda pe care o face Gigel devine o formalitate deoarece va primi instantaneu răspunsul că „mașina vă așteaptă la poartă”. Pentru a face asta ai nevoie de două ingrediente magice: Big Data și AI.
Astfel, business-ul auto devine o chestie mult mai complexă, în care capacitățile de producție pică pe poziția a doua. Practic, pe aceeași bandă de producție, dacă utilizezi o singură platformă, poți scoate o infinitate de modele, cu design-uri diverse. Fabrica se standardizează: are doar roboți care se reprogramează și de scos va putea scoate orice tip de mașină, aparținând oricărui producător. Așadar, producția devine ceva uniform, fără mari „secrete de fabricație”. Ceea ce contează e softul care rulează întreg parcul auto, modul în care mașina optimizează traseul și, la urma urmei, numărul de clienți pe care reușește să-l atragă.
Cunoscând toate acestea, să ne reîntoarcem acum de unde am pornit, adică de la Renault. Dintr-un punct de vedere, mandatul lui Luca de Meo e unul complicat întrucât el trebuie să facă tranziția. După cum ați văzut, în scurt timp, noțiunea de mașină nu va mai reprezenta, ca până acum, un element de statut. Va fi o utilitate La fel ca apa sau gazul. Toată lumea știe asta. De aceea japonezii încearcă să-și grupeze toți producătorii, să uniformizeze platformele și să „bage inteligență” în mașinile proprii. Ca idee, vom avea și în domeniul auto o luptă între globaliști și naționaliști.
Ați auzit până acum de Togg? Dar de EMP? Togg este mașina electrică turcească, iar cealaltă alternativa poloneză. Atât turcii cât și polonezii au investit în propriile mașini electrice. De ce, e simplu de intuit: vor să satisfacă necesitățile pieței interne cu produsele lor. Pe partea cealaltă, marii producători se pregătesc să atace, ca și până acum, multiple piețe, venind cu produse optimizate și având în spate „experiența globală”. Dar ce înseamnă „experiență gloală” în noul context? Răspunsul scurt e că un AI mai antrenat e capabil de optimizări mai bune care, automat, se transpun în marje de profit mai mari.
Așadar, unde se situează Renault în tot acest spațiu? Pe moment, pentru ei treaba arată foarte prost. Sunt mari, dar degeaba. Dacă se micșorează, pierd piețe. Însă oare mai au sens piețele globale așa cum arată ele acum? Nu prea deoarece în viitorul apropiat business-ul va fi altul. De aceea, în ciuda faptului că pare o nebunie, Luca de Meo caută să scape de mărcile periferice precum Dacia. Lada probabil o va păstra deoarece acolo e vorba de piața rusească care, dacă nu „se globalizează” după plecarea lui Putin, va trebui abordată separat. Însă Dacia, cel mai probabil, o să fie pusă la vânzare deoarece România e globalizată și accesul pe piața sa se va face facil, ca și-n celelalte piețe-sclave. La fel de probabil, Dacia va ajunge în portofoliul unui producător chinez. Care de ținut o va ține doar pentru asamblarea de mașini din CKD-uri pentru un acces facil pe piața europeană. Ce înseamnă asta pentru economia românească vă spun de pe acum: un dezastru. Dacia, împreună cu tot „fenomenul economic” din jurul său, se duce spre 5-6% din PIB(singură are cam 3%). Când se va întâmpla vânzarea, prostovanii de la putere vor da neputincioși din umeri arătând cu degetul către „factorii externi”. Doar că pe-aici se va instaura foamea!
Scopul de acum al Renault este să iasă neșifonat din carnagiul care urmează. Nu se va mai orienta spre piețe pentru creștere, ci pentru activități care s-o pregătească pentru „noul val”. Una dintre activitățile preferate va fi colectarea de date. Mașinile sale vor fi mult „mai conectate” și vor trimite date care să burdușească serverele companiei cu date numai bune de disecat și analizat. Astfel, treptat, Luca de Meo urmărește să crească tehnologic compania pentru a putea da lovitura în următorii doi-trei ani cu soluțiile de masă, odată ce va exploda „sharing economy”.
Desigur că, în ciuda existenței informațiilor despre care vă vorbesc, asasinii economici instalați în fruntea țării noastre vor continua politica de jaf pentru a fura cât se mai poate. Iar când țara se va lovi de noua paradigmă economică, o vom lua iar de la cap, ca în 1989, atunci când un târlici făcea pariuri cu agricultura. Vă mai amintiți? Uitați unde am ajuns și imaginați-vă unde vom ajunge atunci! Nu mai e mult.

(Autor: Dan Diaconu)
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Frumos, stufos si ... mult SF... pana una, alta nu suntem in stare sa asfaltam drumurile pe care le avem si ne dam cu parerea despre masini inteligente si strategiile marilor grupuri.
Referitor la japonezi, cand Nissan era pe duca, a fost bun Carlos Ghosn, acuma cand o duc bine, au schimbat placa.
Cu tot respectul pentru domnul autor, a auzit dansul de faptul ca mana de lucru din Romania a devenit prea scumpa pentru a produce low cost?
Poate ca explicatiile sunt mult mai simple decat vor unii sa le prezinte.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2403
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Renault, probleme ?

Post by vercingetorix »

Si eu as fi acum ceva vreme zis ca e de SF sa avem mineriada tip Iliescu pe treptele Capitoliului.
Ca unii s-au gandit sa puna mortii sa voteze dupa metoda romaneasca, deja nu mai e SF.
Trebuie sa admitem ca guvernele lumii la ora actuala sunt doar niste interfete ale marilor companii, corporatii si multinationale.
Alea dau tonul la cantec si pinguinii pun in practica, guvernanti si guvernati.
Deci daca alea pun cartile pe masa la modul asta, asta va si urma.
Altfel esti nationalist, sceptic-european , retrograd, bun de deportare in Nord Coreea.
Cu ani in urma, profesorul meu de termodinamica de la Politehnica ma asigura ca problema epuizarii combustibilior fosili e deja rezolvata, solutiile fiind tinute la sertar din cauze geopolitice si strategice.
Cred ca incepem sa traim asta, se fac primii pasi.
Primul pas e sa convingi pinguinii ca le va fi mai bine asa...cu masini la comun...cu dreptul de proprietate un simplu moft...si mai urmeaza ! ;D
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Hai sa fim seriosi... povestile cu masini electrice inteligente nu sunt pentru maine, nici poimaine...
Tari dezvoltate precum Germania au probleme mari sa realizeze infrastructura pentru asa ceva, desi nu se lucreaza ca in Romania.
Faceti doar un calcul simplu... cam cata energie electrica trebuie pentru ca doar jumatate din parcul auto actual sa ruleze pe electric. Trebuie construite centralele care vor furniza aceasta energie, realizate retelele de transport si distributie etc
Chiar si daca utilizam masini pe baza de hidrogen (pile de combustie), productia hidrogenului tot cu curent electric se face.

Am incercat sa montam prize pentru vehicule electrice la noi (in Franta) in parking-ul subteran, bineinteles pentru toata lumea. Am fost refuzati pe motiv ca reteaua electrica a cartierului, relativ nou, nu a fost dimensionata pentru asa ceva. Nu pot sa montez doar trei prize pentru un parking cu peste 40 de locuri.
Lucruri aparent banale, dar care nu pot sa fie rezolvate decat cu investitii masive si in timp.
Cat despre masina care vine singura sa te caute acasa, ce sa mai vorbim...

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2403
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Renault, probleme ?

Post by vercingetorix »

Daca glovo sau sameday iti aduc pizza sau coletul acasa, ce mare lucru sa te caute o masina...
Care masina o fi inteligenta, dar nu e chiar de capul ei, big brother e la butoane. O0
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Nu va faceti probleme ca nu exista infrastructura. Va exista. Si asta este o mare afacere. Crearea si dezvoltarea acestei infrastructuri. Nu va fi vorba in prima parte de autovehicule 100% inteligente/autonome. Dar un serviciu precum cel cu trotinetele electrice nu-i imposibil.
Nu va merge singura masina, dar nu va depasi o anume viteza, nu va patrunde pe interzis si altele de acest gen. Nu-i chiar SF.

Aceasta noua lume este una extrem de convenabila pentru marile companii multintionale. Individul va depinde aproape TOTAL de ce ofera si doresc acestea.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Servicii de partaj de vehicule electrice exista de multa vreme in Franta.
Defunctul Autolib a fost inlocuit de Mobilib, Zity, Ubeeqo, Sharenow, Getaround, Kezako...

https://www.lemonde.fr/economie/article ... _3234.html
https://www.paris.fr/pages/vehicules-electriques-2776

Infrastructura se poate realiza, de acord... atata doar ca investitiile sunt imense si vor dura multi ani. Ma uit cum se instaleaza fibra optica in Franta de catre firme private... este mult, mult mai simplu si mai ieftin decat ceea ce este necesar pentru reincarcarea vehiculelor electrice si "Plan France Très Haut Débit" a inceput undeva prin 2013 si se estimeaza ca fibra optica va ajunge peste tot in Franta undeva inainte de 2030. Pret estimativ 20 de miliarde de euro. Asta ca sa va faceti o idee de cat dureaza si costa o retea la nivel national.
De constructia de centrale electrice (nucleare, hidroelectrice, eoliene, solare etc) nici nu mai vorbesc, constructia reactorului nuclear EPR in Franta a inceput in 2007, a inghitit multe miliarde de euro si inca nu este gata...
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

... abia aștept. O să apară în același timp și undița inteligentă, amanta modulabilă,
prezervativul servosculabil cu aromă de pwlă...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

O sa apara ceva mai ieftin. O pastila ca sa-ti treaca pofta de orice.

Sa fiu sincer, ma bucur ca nu am copilarit cu asa scule. Ma bucur ca am prins vremurile cand pe strazile din Militari inca mai circula camioane hipo cu carbuni si lemne pentru incalzire. Imi amintesc cu placere cand unchiu-miu ma lua in curse cu basculanta Bucegi care mirosea, placut pentru mine, a benzina. Cand, pusti de vreo 5-6 ani, ma minunam cum un vecin isi pornea Dacia 1100 cu manivela.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

ARO din garaj nu mi-l va lua nimeni, indiferent cate impozite/taxe/restrictii poluare se vor institui. Numai sa gasesc motorina si la 70 de ani, sa plimb nepoții cu el in jurul casei macar :). Cred ca ma apuc de ingropat niste canistre ;D
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

Dacă le îngropi, bagă ceva în ele ca să nu se deformeze...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Mai bine de jumatate de planeta foloseste autovehicule care nu au inca electronica imbarcata si voua va este frica ca nu o sa mai gasiti maine motorina? De flota mondiala de vapoare si camioane nu mai vorbesc...
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Renault, probleme ?

Post by BAGADI »

Mai glumim exagerând, ardeleanu. Oricum, nu implinesc "mâine" 70 de ani ;). In 30 de ani se pot intampla multe...Acum 30 de ani mai existau soferi care porneau masina la manivela, cu jar sub ea iar acum....o directionezi din cheie sa iasa singura din garaj, gata pornita si incalzita, recunoaste semnele de circulatie, pastreaza distanta fata de masina din fata, te duce la cel mai apropiat restaurant, iti maseaza fesele , reactioneaza sistemul multimedia la semnele pe care le faci tu cu degetele in aer, stie daca te ia cu somn, etc...Iti comanda si mancare pe care ti-o aduce o drona in mijlocul padurii :)
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Si acum mai exista soferi care pornesc zilnic masinile "prin impingere" si alte metode "speciale", stai linistit.
Nu avem noi bani de masinile de care vorbesti tu mai sus... nu de alta, dar i-am bagat in ARO-uri... :-j

https://www.planeterenault.com/1-gamme/ ... pour-2021/
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2403
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Renault, probleme ?

Post by vercingetorix »

Constructorul auto francez Renault SA a raportat vineri pierderi record de opt miliarde de euro într-un an 2020 marcat de criza coronavirusului, informează AFP.

Proprietarul Dacia a precizat că a reuşit să limiteze pierderile în al doilea semestru, când cifra de afaceri a scăzut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro. Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2020 veniturile grupului Renault au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, în condiţiile în care numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

"2021 va fi un an dificil, având în vedere incertitudinile cu privire la criza sanitară, precum şi problemele în aprovizionare cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea şi generarea de numerar", a declarat directorul general Luca de Meo.

Directorul general de la Renault a prezentat luna trecută un plan strategic botezat "Renaulution", conform căruia Renault va atinge o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de cel puţin 5%. Comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, precizează Agerpres.
Daca nu Aro, atunci ce ?

Post Reply