ARO a murit?!

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Da merci, o emisiune (articolul este rezumatul emisiuni "România te iubesc" despre Aro) făcută la comandă cu scopul de a pune la adăpost pe cei vinovaţi şi de ai face să tacă pe cei care ştiau adevărul şi aveau mâncărimi pe limbă! Jumătate din informaţiile de acolo sunt fabulaţii sau discuţii de la cantină fără a avea vreo legătură cu realitatea.
Din articolul ăsta destul de recent reiese că Perez în calitate de fost distribuitor şi Mahindra nu mai au nici o problemă legală în S.U.A. ;)
http://www.autonews.com/article/2017110 ... late=print
Iar din ăsta reiese că Mahindra i-a tras-o lui Perez nu invers.
https://automotivelogistics.media/news/ ... h-mahindra

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Apropo că tot îl ai pe domnul Bădiţa în lista de prieteni, ai văzut în postările sale să zică ceva de rău de Perez?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Tractorul romanesc..

Post by flo »

Nu este nicio suparare Costy. Evident ca la ingroparea ARO au contribuit masiv si altii. Inclusiv lucratorii.
O fi cheltuit ceva Perez, insa nu suficient. Sincer sa fim, el incerca sa carpeasca un model vechi, produs cu tehnologie nu tocmai peformanta, atat privitor la calitatea produselor cat si al rentabilitatii. Sanse mici sa reuseasca pe piata libera in acest fel. Sa admitem ca cheltuit intr-un model. Ce folos daca nu a avut capabilitatea sa-l produca. Rezultatul este fix acela ca si in cazul in care nu ar fi cheltuit nimic.

Tot nu inteleg ce bete in roate i s-au pus. Este firesc ca nimeni nu dorea sa mai ofere produse unei firme care acumulase datorii fata de furnizori, indiferent ca se numea intr-un fel sau altul. Werner, ai mai postat candva un text despre care se zicea ca ar fi al contractului de privatizare si in care era stipulat faptul ca se stergeau niste datorii (nu mai retin daca cele fata de stat sau si cele catre furnizori). Nu are rost sa discutam autenticitatea textului, insa amintesc ca , la momentul privatizarii, legal nu se mai puteau sterge datorii. Lucrul acesta il cunostea si un jurist mediocru. Daca clauza era legala, ar fi putut sa se bata in justitie Perez. In plus, reamintesc faptul ca si atunci ca si acum, multi producatori/furnizori nu doreau sa admita ca nu poti spera la un contract cu institutii ale statului atata vreme cat aveai datorii la stat.

Sa nu uitam ca alti "potentiali" investitori conditionau cumpararea unei unitati de productie de cumpararea directa, fara licitatii, a produselor acestora. Va amintiti de americanii care doreau IAR Brasov numai daca se cumparau atatea elicoptere exact cate kit-uri nemontate mai detineau?
Magirus a dorit sa devina actionar la ROMAN, dar conditiona ca toate masinile de pompieri sa se cumpere direct de la ei, fara licitatii, fara negocieri macar.

Atentie, respectarea legislatiei nu inseamna bete in roate.

Este drept ca, polonezii spre exemplu, au tavalit legislatia europena oridecate ori interesele companiilor lor ( in special cele din fostul si actualul sector special) impuneau asta. Este deja celebra zicerea unui oficial polonez: La voi este o problema cu coruptia fiindca chiar voi vorbiti prea mult de ea. Au facut bine polonezii?

Costy, daca tin bine minte, cabina T (cum este denumita uneori) nu mai fost montata pe autosasiuri civile dupa aparitia RNTR-urilor.
Cate autosasiuri cu cabine blindate crezi ca s-ar fi comandat?
ROMAN trebuie sa ofere o cabina noua, ndiferent de utilizator .
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Flo, întradevăr Perez cârpea un model vechi însă asta nu era o reţetă sortită eşecului. Aş putea pune pariu că Perez îşi făcuse planul de afaceri uitându-se la Land Rover în special la evoluţia lui Defender. Chiar guvernul recunoştea ( http://www.aaas.gov.ro/ndex.php?option= ... 65&lang=ro ) la aceea vreme că nu a respectat termenii din contractul de privatizare în special cele din vamă, ori dacă ăsta trebuia să importe motoare cutii reductoare şi să exporte cum putea face asta dacă nu putea face operaţiuni în vamă? Băieţii s-au asigurat că planurile nu îi vor reuşii blocându-l în vamă. Cum se face că Dinel şi Măgureanu erau pregătiţi să preia Aro şi să "reânceapă" producţia imediat după plecarea lui Perez?

Dacă nu mă înşel între 2005-2010 au mai fost făcute autoşaiuri 6x6 cu cabina militară pentru Petrom, armata nu pune problema câte ci dacă se poate sau nu să fie blindate. Sunt de acord cu tine că este nevoie de o cabină nouă (sau poate de un manager nou că Rugaci a rămas cu obiceiurile din ani ´80-´90) şi chiar nu înţeleg de ce nu adoptă strategia celor de la Tatra care folosesc cabine de DAF şi Renault.

Totuşi bănuiala este că Roman nu ar mai avea matriţele pentru cabina militară, Niculaie a vândut masiv fier înainte de evacuare, este suspectă şi întoarcerea la mânerele uşilor nichelate aşezete în poziţia iniţială ţinând cont că mai mult ca sigur costul de producţie este mai mare şi duc la lipsă de ergonomie ţinând cont de poziţia înaltă în comparaţie cu cele de plastic. Practic nu există o explicaţie logică pentru această schimbare, o supoziţie ar fi că folosesc piese vechi rămase prin magazii.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

Pentru Land Rover este posibil sa nu fie o reteta sortita esecului. Ce piata avea Land Rover si ce piata avea ARO? Numai la asta sa ne gandim. Ce putere de influenta are Land Rover si tara mama si ce putere de influenta avea ARO si Romania?
Am citit pe fuga, dar totusi am retinut ca Perez putea denunta contractul, dar nu a facut-o. Ce, era prost sa renunte la active pe care platise nici 200000 de dolari? Mai departe statul s-a oferit sa-i ofere (cu toate ca legal nu mai era obligat de nimic) un ajutor de stat. Dar Perez nu a intocmit documentatia de solicitare. Sincer, nici nu prea avea argumente. Daca Ford sau Dacia au oferit argumente solide (piata, comenzi, dar si numar important de locuri de munca) Perez cu greu ar fi fost capabil sa ofere date solide, cu posibilitate rezonabila de indeplinire. Sa fim seriosi, importul si exportul se rezolvau banal prin intermediari valizi.
Dinel si cu alalat erau la fel de pregatiti cum suntem si noi doi.

Tatra are un parteneriat serios cu Renault. Nu numai cabine au de la frantuzi. Cu parere de rau, dar nu vad cine sa mai doreasca un parteneriat cu ROMAN. Poate vreun chinez habauc.

Da, ROMAN lucreaza cu piese uitate prin magazii. Cineva imi spunea ca dupa ce se vor termina puntile fata produse in secolul trecut vor trebui sa caute pe la chinezi, daca le da Domnul vreo comanda.

Si ce importanta are cum pune problema armata? Cate camioane comanda armata anual? Armata ar dori un producator de camioane care sa aiba propriul motor.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

costy84 wrote:Apropo că tot îl ai pe domnul Bădiţa în lista de prieteni, ai văzut în postările sale să zică ceva de rău de Perez?
Nu, am vazut doar articolul din Evenimentul Muscelean in care il vorbea de rau pe Victor Naghi.
Pentru mine a fost suficient.
Insa toata stima si tot respectul din partea mea pentru inginerul si profesorul Badita.
Daca nu Aro, atunci ce ?
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Tot respectul pentru inginerul Bădiţa şi îl inţeleg că nu îl putea suporta pe Naghi, dânsul era/este inginer deci intelectual iar Naghi era un "băiat de cartier" cu un comortament nu tocmai civilizat totuşi sub conducerea lui Naghi a ieşit IMS 57, M59, M461, Aro 24, Aro 10, după pensionarea lui forţată nu a mai ieşit nici un produs de serie iar asta spune multe despre calităţile sale de conducător chiar dacă i-a lipsit diplomaţia.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Flo, armata urmează să achiziţioneze camioane de ordinul miilor, are foarte mare importanţă cum pune armata problema deoarece poate face specificaţiile tehnice sau caietul de sarcini în aşa fel încât să scape de cei nedoriţi (cum a făcut tanti Firea cu autobuzele sau cum a făcut poliţia să iasă Polo câştigător la cel puţin 2 licitaţii). Armata a încercat să ajute Roman în limitele legale însă Roman a garantat în primă fază livrarea a 100 camioane anual apoi s-a răzgândit.

Legat de Perez nu am văzut în nici o declaraţie de a sa să considere România piaţă de desfacere deci planurile lui erau pe SUA, America de Sud şi din ce am înţeles Cross Lander Brazilia tatona terenul pe la arabi iar la capacitatea Aro de maxim 20000 bucăţi anual cred că se descurca. Mă îndoiesc că statu era întradevăr dispus să îi acorde un ajutor de stat. Dinel şi Măgureanu chiar fără pregătire dar cu Ciobanu pe post de "mare specialist" făceau parte din gaşca care l-au rezolvat pe ăsta. În perioada 2003-2006 doi directori au plecat invocând ameninţări cu moartea şi astea nu veneau din partea lui Perez, unul din ei cu puţin timp înainte a muri declara pentru un ziar că i s-a atras atenţia să fie atent cum îi traversează copiii strada, după moartea sa a apărut un alt articol în care "el" spunea că înţelegerea cu Perez a fost să stea până lansează maşinile în SUA, nu este un pic bizar?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

Armata urmeaza, dar nu o prea face. De ani de zile tot urmeaza... dar nu cumpara. Cum de ani de zile urmeaza sa achizitioneze transportoare dar nu o face. Firmele vor contracte ferme nu promisiuni. Nici macar acordurile cadru nu le impresioneaza. Vorbesc de producatorii seriosi.
In privinta "nedoritilor" spui o mare trasnaie, legat de Polo. Am facut parte din comisia de evaluare si atribuire. Achizitia s-a facut de DRPCIV printr-o comisie a carei membrii proveneau din toate armele. Nu a fost eliminat niciun ofertant. Nu stiu cine ti-a spus tampenia asta. Polo a castigat pe SEAP , avand un pret mai mic decat cel cerut de Dacia. SIMPLU. La motorizare Diesel, cum au dorit pompierii, a castigat Dacia Logan.
Ba mai mult, aia de la Dacia au avut ulterior tupeul sa faca reprosuri guvernului ca nu s-a asigurat achizitia de produse Dacia. Adica, ca nu s-a elaborat o specificatie care sa-i favorizeze. Asta in conditiile in care Politia a renuntat la puterea motorului de min. 100CP, asa cum le sunt cerintele , tocmai pentru a se putea incadra si Loganul.
S-au mai cumparat autoturisme in cadrul MI, cate o bucata sau doua, si tot asa, Dacia a pierdut din cauza pretului. Erau din bani care apareau la sfarsitul anului, din acest motiv sunt cantitatile mici.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Flo, nu ţi se pare puţin ciudat că Midocar a câştigat cam tot ce înseamnă distribuire VW către MAI şi chiar şi pe la M.Ap.N? Mie mi se pare, chiar şi poliţiştilor li se pare în discuţiile de pe forumul lor (mă rog, ei nu spun că este ciudat ci că este mânăreală). Chiar să nu fi fost o ofertă mai bună de pe la dealerii coreenilor sau italienilor? Mă rog să o lăsăm aşa.

Legat de M.Ap.N şi achiziţiile au tras de timp aproape un an în speranţa că Roman se va implica, se pare că au cerut aprobare de la consiliul concurenţei pentru achiziţie directă dar au fost refuzaţi pe motiv că autocamioanele nu se încadrează la tehnică de luptă.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ARO a murit?!

Post by flo »

De ce sa mi sa para ciudat? In primul rand, ce te face sa crezi ca MAI a cumparat VW?
Pe forumuri isi dau cu parerea tot soiul de idioti care nu cunosc mai nimic, dar comenteaza. Aflatul in treaba ca metoda de lucru la romani, spunea bine un intelept. M-am saturat de opiniile acestor specialisti.
Tii minte ce taraboi au facut niste imbecili de subofiteri de la politie cand s-au cumparat turismele acelea fara rampe? Strigau ca idiotii in presa ca nu pot sa-si faca treaba, ca nu pot prinde infractorii. Dar habar nu aveau ca pentru a se beneficia la maxim de fondurile pe care le stransese in timp DRPCIV, s-a hotarat sa se cumpere cat mai multe masini, renuntand la anumite dotari, care urmau sa se achizitioneze din alocatiile bugetare curente. Asta se intampla intrucat Boc interzisese sa se mai cumpere autoturisme de catre institutiile statului, si se profita de exceptia oferita de faptul ca din fondurile acumulate in ani de catre DRPCIV nu se puteau, conform legii, achizitiona decat tehnica de mobilitate terestra. Asa ca s-a renuntat la rampe si parca si la statii radio, care se puteau cumpara din bugetul , normal sa-i zicem si s-au cumparat cateva masini in plus. Asta a fost strategia, dar carcotasii nu s-au multumit sa fie prosti, au dorit neaparat sa arate ca sunt si magari. Pana sa li se monteze rampe, masinile erau alocate ca autoturisme de serviciu, nu de interventie. Pentru ei nu avea importanta asta.
Am avut si noi pompierii tampitii nostrii. Acum cativa ani, se trezisera unii sa spuna ca li s-au cumparat castii necorespunzatoare. Spuneau asta pentru ca o caramida cazuta de etajul 8 rupsese cozorocul unei casti. S-au facut verificari si casca s-a dovedit ca se incadra in standard. Mintea luminata a domnului plutonier nu pricepea asta. Nu pricepea ca la o energie mai mare nu-i rezista lui gatul.
Costy, tu ai ceva cunostinte privind achizitiile publice? Nu trebuie sa ti se para ciudat. Trebuie sa arati fara ezitare unde ar fi ilegalitatea.
Pai daca exista vreo oferta de care zici tu, ar fi fost cunoscuta.
Au fost destul de rare cazurile de descalificare a unor ofertanti. Adica indepartarea lor din licitatie. Majoritatea covarsitoare din alte motive decat oferta tehnica. De regula nu se respectau criteriile fiscale. Aveau datorii la stat. Sau mai rar, pentru faptul ca nu puteau face dovada unei capacitati de productie/furnizare. Uite, aici ROMAN s-ar putea sa se trezeasca cu o mare problema, caci nu cred ca in ultimii ani sa fi livrat sute de unitati/an.

Cat de suspect ti se pare faptul ca pentru un tip de microbuz este declarat castigator Yac Management cu Opel Movano, iar peste un an, pe aceeasi specificatie tehnica , aceeasi Yac castiga cu Mercedes?

Cat de suspect ti se pare faptul la un autobuz se prezinta cu oferta numai IVECO. Este admis, iar la livrare vine cu o motorizare mai slaba decat cea din oferta, dar care intradevar se incadra in cerinte. Este evident respins produsul. Se pierd banii si se ramane si fara autobuz. De ce? Fiindca cineva de la dealer-ul respectiv a fost incompetent, crezand ca se poate face o smecherie.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ARO a murit?!

Post by costy84 »

Flo întradevăr nu mă pricep la achiziţii publice totuşi într-o discuţie avută cu cineva care se ocupă cu aşa, ceva fără să vrea, s-a dat de gol că deşi nu poţi face nimic în caietul de sarcini pentru a favoriza pe cineva poţi face specificaţiile tehnice să se muleze pe un anumit produs. Prin "să scape de cei nedoriţi" nu m-am referit la ai descalifica pe participanţi ci la ai descuraja să participe.

Dacă îmi aduc bine aminte acelaşi Midocar a furnizat în trecut VW de la Poliţia de Frontieră, chiar şi acum PF s-a ales cu câteva Polo.

Acum ştii cum se spune, nu am nici o probă care să îmi confirme bănuielile deci este negoţ cinstit totuşi mă uit şi în curtea noastră şi mă întreb chiar aşa oferte bune are DACIA/RENAULT de ne-am umplut de Logan, Duster, Logan Van, Dokker şi Trafic?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ARO a murit?!

Post by flo »

Costy, in MAI specificatiile tehnice trebuiau insotite de un tabel cu trei modele pentru fiecare produs. Altfel nu erau aprobate de minister. Deci specificatia se "mula" minim pe trei modele.

Evident ca poti sa faci specificatii tehnice care sa inlature pe unii. Spre exemplu ceri motor benzina de 100CP si pa-pa Logan. Sau ceri trei volume si pa-pa Polo. Sa fim cinstiti. Intotdeauna o specificatie va exclude pe cineva.
Midocar a furnizat vehicule, ca ele sunt VW este altceva. Cum spui tu, se intelege ca s-au licitat musai VW si Midocar este furnizorul castigator din randul furnizorilor de VW.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ARO a murit?!

Post by costy84 »

Dacă am înțeles bine au mai câștigat o licitatie tot cu Polo pentru ordine publică.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO a murit?!

Post by Soryn »

Îmi aduce aminte de lingăul ăla care îți dorise zacuziii șâ hA 8 . Într-o economie sărăcăcioasă , capetele luminate ar prefera și utiliza dotare fabricată local -regional teritorial ,asta fără să comenteze și fără să despice papura în 18 . Sistemele fiind controlate în mare parte de către boșorogi ,normal că nu merge nimic bine . Hodorogii își văd doar de traista lor și atât , nu îi înteresează dacă mai rămâne ceva sau cineva în urma lor .

Post Reply