taxa de prima inmatriculare 2011

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by George »

flo wrote: Statul ....? Pai nu el este nervos. Renault si importatorii sunt isterizati.
Statul nu se exprima direct, pentru ca ar atrage antipatie, dar el este cel mai isterizat de treaba asta. Taxa asta a fost introdusa la intrarea in UE si ca masura de protectie a importatorilor, taricelu fiind si prim ministru si importator, dar si sa acopere gaura in buget lasata de disparitia taxelor vamale si accizelor. Acelasi lucru ii ustura si acum, gaura din buget! Si cum ei au de acoperit promisiuni electorale, iti dai seama cat e de disperata situatia.

Referitor la textele cu poluarea, cel mai concret exemplu ca nu asta urmareau: in 2013 am inscris masina noua, platind taxa de ce dracu era, 150 de euro. In acelasi timp, un prieten al meu inscrie masina SH din 2010, diesel, si plateste taxa vreo 60 de euro. Explicati-mi voi cum are statul grija de poluare, in felul asta.
Iar cu faptul ca este normal sa platesti daca poluezi...da, este. Dar nu vi se pare ca platiti deja prin pretul de achizitie al masinilor noi, care datorita normelor din ce in ce mai restrictive cu poluarea si siguranta, s-au scumpit in draci? Ia cautati preturi la masini noi in 1990, si vedeti acelasi model la pretul din 2017. Din preturile astea castiga si statul, ca are TVA de incasat si la masina, si la piese de schimb (vezi catalizatoare, filtre de particule etc)
Cea mai buna masura ar fi reimpaduririle, cum spunea un coleg pe aici. Asta daca cetateanul ar fi interesul statului, si nu banii la buget, sa aibe ei de unde sa fure.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo »

Chestia cu gaura in buget este si ea adevarata intr-o anumita masura. Disperati sunt importatorii si producatorii locali pt. au scazut vanzarile.
Astia de la Renault sunt cei mai obraznici. Au avut tupeul sa reproseze fara perdea faptul ca specificatiile tehnice nu sunt facute in asa fel incat sa castige ei licitatiile.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by costy84 »

Aşa este, totuşi ăştia de la Renault vor să li se atribuie contractele pentru produse pe care le realizează în ţară, totuşi de Ford ce să mai zicem, pe lângă faptul că nu au realizat aproape nimic din ce îşi asumaseră mai au şi tupeul să reproşeze că au cele mai bune camionete dar acestea nu câştigă licitaţiile datorită specificaţiilor tehnice, idem şi cu gluma aia de B-max.
Renault este indreptăţit să ridice anumite pretenţii când vine vorba de contracte cu statul, dar Ford???
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by George »

Zici ca Ford nu si-a respectat angajamentele? Dar statul roman, si le-a respectat? Nu cumva li s-a promis autostrada de la Craiova la Constanta?!
Fiecare trage spuza pe turta lui, si e firesc sa fie asa. Niciunul nu sta de dragul nostru pe aici, ci ca sa faca profit, ca e firma, nu organizatie de ajutor.
Ideea e ca tu ca stat trebuie sa fii atractiv, sa oferi conditii ca oamenii sa investeasca, nu sa plece in alta parte. Asta e valabil la orice nivel, nu doar pentru reno sau ford.
Raman la parerea ca producatorii sunt doar niste trompete ale guvernului. Ei sunt cei ce pot sa strige in public introducerea de taxe, pentru ca guvernul ar fi penalizat de populatie. Amintiti-va ca acum un an sau doi, APIA striga sa se scoata taxa, ca si-au dat si ei seama ca le stopeaza vanzarile de masini noi. Toata lumea stie, mai ales producatorii de masini noi, ca vanzarea de SH sustine vanzarea de masini noi. Una fara alta nu se poate, ca nu toata lumea isi cumpara masina noua, si la 3-5 ani o da la remat. Insa ei au nevoie de crearea unei imagini in randul publicului cum ca avem nevoie de taxe, si desi psd nu vrea, totusi fug investitorii. Nu?! Voi chiar credeti in teatrul asta ieftin?!
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by Soryn »

Statul este reprezentat de niște scârbe ordinare a căror valoare morală nu reprezintă nimic,nu valorează nici măcar cât mizeria rezultată în urma ștergerii încălțămintei mele de un preș,înainte să intru în casă. Cum poți să îți explici că unul care a înmatriculat o rablă adusă din ue,prin plata timbrului de mediu sau a taxei, își poate recupera taxa, iar cel care a plătit timbrul pentru a transcrie dreptul de proprietate al unei mașini bune ,nu îl poate recupera?
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by costy84 »

George, întradevăr nu le-a făcut autostrada dar au beneficiat de ajutor de stat "fără număr" fără a indeplini ceea ce îşi asumaseră, producătorii şi importatorii şi-au dat seama la ultima variantă a taxei că nu este convenabil pentru ei, dar variantele precedente le veneau "mânuşă". Orice ai zice taxa asta a început ca "taxa Renault",în 2007-2008 când arunca Tăriceanu cu bani în stânga şi în dreapta nu cred că îşi făcea probleme că nu mai vin taxele vamale şi accizele la buget şi totuşi a introdus taxa, dacă imi aduc bine aminte de câte ori se vorbea de modificarea sau scoaterea ei Renault vorbea de Maroc aşa că ...... .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo »

George wrote:Zici ca Ford nu si-a respectat angajamentele? Dar statul roman, si le-a respectat? Nu cumva li s-a promis autostrada de la Craiova la Constanta?!
Fiecare trage spuza pe turta lui, si e firesc sa fie asa. Niciunul nu sta de dragul nostru pe aici, ci ca sa faca profit, ca e firma, nu organizatie de ajutor.
Ideea e ca tu ca stat trebuie sa fii atractiv, sa oferi conditii ca oamenii sa investeasca, nu sa plece in alta parte. Asta e valabil la orice nivel, nu doar pentru reno sau ford.
Raman la parerea ca producatorii sunt doar niste trompete ale guvernului. Ei sunt cei ce pot sa strige in public introducerea de taxe, pentru ca guvernul ar fi penalizat de populatie. Amintiti-va ca acum un an sau doi, APIA striga sa se scoata taxa, ca si-au dat si ei seama ca le stopeaza vanzarile de masini noi. Toata lumea stie, mai ales producatorii de masini noi, ca vanzarea de SH sustine vanzarea de masini noi. Una fara alta nu se poate, ca nu toata lumea isi cumpara masina noua, si la 3-5 ani o da la remat. Insa ei au nevoie de crearea unei imagini in randul publicului cum ca avem nevoie de taxe, si desi psd nu vrea, totusi fug investitorii. Nu?! Voi chiar credeti in teatrul asta ieftin?!
Ce legatura are autostrada promisa cu o specificatie facuta cu dedicatie?

Crezi ca DNA are aceeasi opinie?
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by oncioiuo »

poate ca cel mai indicat ar fi sa nu mai punem pe tava ,,alternative" investitorilor straini si sa nu mai coboram chiloteii cand ni se da in fata cu plecarea .....!
tipam ca sunt taxe mari ? da sunt foarte mari la motoarele mari !
zilele trecute am ramas surprins de cate Logan si Duster erau pe strazile/autostrazile din Germania; am ajuns acasa si vad doar MOTOARE MARI !

este posibil oare sa fie ceva gresit in comportamentul nostru ?!
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by George »

costy84 wrote:George, întradevăr nu le-a făcut autostrada dar au beneficiat de ajutor de stat "fără număr" fără a indeplini ceea ce îşi asumaseră, producătorii şi importatorii şi-au dat seama la ultima variantă a taxei că nu este convenabil pentru ei, dar variantele precedente le veneau "mânuşă". Orice ai zice taxa asta a început ca "taxa Renault",în 2007-2008 când arunca Tăriceanu cu bani în stânga şi în dreapta nu cred că îşi făcea probleme că nu mai vin taxele vamale şi accizele la buget şi totuşi a introdus taxa, dacă imi aduc bine aminte de câte ori se vorbea de modificarea sau scoaterea ei Renault vorbea de Maroc aşa că ...... .
Taxa lui taricelu a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, odata cu data la care Romania a devenit membru UE, deci legea e data din 2006, ca stiau ce va urma. La 31 decembrie 2006 erau in vigoare taxele vamale si TVA la importul de masini. Taricelu a devenit prim ministru in decembrie 2004. Din 2003 este si presedinte de onoare APIA, al carei membru fondator este, si presedinte in doua perioade.
Legea 343/2006, art. 214 prevede modul de calcul al noii taxe ce urma sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2007.
http://www.lege-online.ro/lr-LEGE-343%2 ... (179).html
A fost adoptata de parlament la 17 iulie 2006.
http://www.lege-online.ro/lr-LEGE-343%2 ... (198).html

A fost modificata prin O.U.G. nr.110/21.12.2006, ghici de care prim ministru. In nota de fundamentare a OUG ia uite ce zice: "În ceea ce priveşte taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, menţionăm că prin Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, ce urmează a intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007, regimul accizelor pentru autoturisme şi autoturisme de teren, inclusiv cele rulate din import, a fost înlocuit cu regimul taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, ca urmare a desfiinţării frontierelor vamale cu statele membre ale Uniunii Europene şi a liberei circulaţii a mărfurilor între aceste state."
http://arhiva.gov.ro/nota-de-fundamenta ... 85507.html
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by George »

flo wrote: Ce legatura are autostrada promisa cu o specificatie facuta cu dedicatie?

Crezi ca DNA are aceeasi opinie?
Daca s-a facut caiet de sarcini cu dedicatie, sa se duca DNA sa ii ia, n-am nicio problema. Ca cere unul sau altul, iarasi n-am nicio problema. E dreptul fiecaruia sa ceara. Ideea este daca i se si acorda. Da, o vanzare de niste sute de masini nu strica nimanui, producator sau importator...insa daca reno da vina pe guvern pentru ca au ratat ei o licitatie, de ce trebuie sa ma agit eu?! Da, eu ca cetatean, ma agit ca nu am autostrazi, si lipsa lor poate sa il faca pe reno sa plece, si sigur nu face pe altii sa vina. Vezi cateva cazuri de fabrici ridicate in Ungaria, fix din cauza lipsei de infrastructura din Romania. Asta e treaba concreta, demonstrata cu cifre, nu e vorba de o parere sau o "cerinta aberanta" a unuia sau altuia. Lumea are nevoie sa se miste repede. Care ati mai fost prin europa, cu masina...nu va pune pe ganduri furnicarul de pe acolo? Nu va ingrijoreaza ca aia se misca, si nu vezi sate parasite pe la ei? Oare de ce?!
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by George »

oncioiuo wrote:poate ca cel mai indicat ar fi sa nu mai punem pe tava ,,alternative" investitorilor straini si sa nu mai coboram chiloteii cand ni se da in fata cu plecarea .....!
tipam ca sunt taxe mari ? da sunt foarte mari la motoarele mari !
zilele trecute am ramas surprins de cate Logan si Duster erau pe strazile/autostrazile din Germania; am ajuns acasa si vad doar MOTOARE MARI !

este posibil oare sa fie ceva gresit in comportamentul nostru ?!
Nu zice nimeni ca daca ai scos taxa asta ti-ai dat chilotii jos. Era o taxa aberanta, si care nu se mai gaseste pe nicaieri. Abia putem spune ca am intrat in normalitate, chiar daca asta s-a produs printr-o greseala sa zic asa, printr-o lege populista care a avut alt scop, nu normalizarea Romaniei.
Dupa cum am spus mai devreme, si vad ca nu m-ai citit: in 2013 EU am platit 150 de euro taxa de mediu la logan 1.2 NOU. Un prieten si-a inscris tot atunci un Focus 2010 1,6 DIESEL, si a platit 50 de euro taxa! Caz concret spun, nu imi dau cu parerea. Unde e protectia mediului? Unde e taxa aia mica pentru motoare mici?! De ce in 2014 nu mai puteai vinde logan de 7 ani, cu motor benzina 1.4 din cauza taxei ABERANTE de o mie de euro? Masina care a fost achizitionata din tara, de noua, inscrisa cu toate taxele platite la data achizitiei? Cum sa dai tu lege sa impui taxe cu efect retroactiv? Asta este aberant in tara asta, si nu trebuie introdusa NICIO alta taxa la inmatricularea de masini, noi sau SH. Piata se regleaza singura, masinile se innoiesc oricum, dar nu incurajezi pe nimeni sa cumpere o masina noua daca nu si-o poate vinde pe aia veche!
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by oncioiuo »

Se pare ca citim pe sărite comentariile si doar din punctul nostru de vedere.... Nu am avut intenția de a face referire la comentariul cuiva( citam daca era cazul ) ; doar am schițat ce am remarcat pe alte străzi !
Cred ca o masina scoasă din uz se vinde pe piata cu mai putin decat valoarea oferita la ,,rabla " !
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
User avatar
pcv
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 330
Joined: 30 Dec 2007, 16:11
Location: PITESTI

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by pcv »

Taxa asta a fost si va fi,pentru ca o sa se bage alta,ceea mai mare "vrajala" conceputa de "deosebitii" care ne conduc de ceva anii tara.Aceasta taxa,trebuia sa ajunga la Mediu,si de acolo,fiind taxa pt reducerea poluarii,trebuiau sa impaduresca miile de hectare defrisate in ultimi ani,ecologizate zone poluate.....ati vazut vreun program de genul asta???Nu!Ne-au "scos ochii" cu programul Rabla!Nu toata lumea poate sa cumpere o masina noua sau este dispusasa plateasca rate pe 7-10 ani .Deci restul banilor au ajuns sa umple gaurii din buget si in buzunarele unora.
Si sa nu mai vorbim de majoritatea tarilor din Africa,Asia,zona araba unde se polueaza in draci cu masini foarte vechi fara norme de poluare,centrale electrice care functioneaza cu carbuni,etc.,eu zic ca acolo trebuie actionat .
Si hai sa fim seriosi,ca parcul auto de la noi nu mai e ce era odata,s-a innoit destul si nu ca avem salarii mari si nu platim taxe aberante,ci datorita banilor facuti afara,in vest.
in the end we are just stardust
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo »

George wrote:
flo wrote: Ce legatura are autostrada promisa cu o specificatie facuta cu dedicatie?

Crezi ca DNA are aceeasi opinie?
Daca s-a facut caiet de sarcini cu dedicatie, sa se duca DNA sa ii ia, n-am nicio problema. Ca cere unul sau altul, iarasi n-am nicio problema. E dreptul fiecaruia sa ceara. Ideea este daca i se si acorda. Da, o vanzare de niste sute de masini nu strica nimanui, producator sau importator...insa daca reno da vina pe guvern pentru ca au ratat ei o licitatie, de ce trebuie sa ma agit eu?! Da, eu ca cetatean, ma agit ca nu am autostrazi, si lipsa lor poate sa il faca pe reno sa plece, si sigur nu face pe altii sa vina. Vezi cateva cazuri de fabrici ridicate in Ungaria, fix din cauza lipsei de infrastructura din Romania. Asta e treaba concreta, demonstrata cu cifre, nu e vorba de o parere sau o "cerinta aberanta" a unuia sau altuia. Lumea are nevoie sa se miste repede. Care ati mai fost prin europa, cu masina...nu va pune pe ganduri furnicarul de pe acolo? Nu va ingrijoreaza ca aia se misca, si nu vezi sate parasite pe la ei? Oare de ce?!
Autostrada trece prin Cernavoda si prin Medgidia,in plus portul la mare este la doi pasi . Ce industrie a atras? Chestia cu autostrada este doar partial adevarata.
DNA nu se duce la aia. Se duce la functionarul care semneaza specificatia. S-au facut plangeri la DNA. Fara efect. Nu vedeti ca niciun operator economic strain nu este atins de cacatul asta de DNA?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: taxa de prima inmatriculare 2011

Post by flo »

George wrote:
oncioiuo wrote:poate ca cel mai indicat ar fi sa nu mai punem pe tava ,,alternative" investitorilor straini si sa nu mai coboram chiloteii cand ni se da in fata cu plecarea .....!
tipam ca sunt taxe mari ? da sunt foarte mari la motoarele mari !
zilele trecute am ramas surprins de cate Logan si Duster erau pe strazile/autostrazile din Germania; am ajuns acasa si vad doar MOTOARE MARI !

este posibil oare sa fie ceva gresit in comportamentul nostru ?!
Nu zice nimeni ca daca ai scos taxa asta ti-ai dat chilotii jos. Era o taxa aberanta, si care nu se mai gaseste pe nicaieri. Abia putem spune ca am intrat in normalitate, chiar daca asta s-a produs printr-o greseala sa zic asa, printr-o lege populista care a avut alt scop, nu normalizarea Romaniei.
Dupa cum am spus mai devreme, si vad ca nu m-ai citit: in 2013 EU am platit 150 de euro taxa de mediu la logan 1.2 NOU. Un prieten si-a inscris tot atunci un Focus 2010 1,6 DIESEL, si a platit 50 de euro taxa! Caz concret spun, nu imi dau cu parerea. Unde e protectia mediului? Unde e taxa aia mica pentru motoare mici?! De ce in 2014 nu mai puteai vinde logan de 7 ani, cu motor benzina 1.4 din cauza taxei ABERANTE de o mie de euro? Masina care a fost achizitionata din tara, de noua, inscrisa cu toate taxele platite la data achizitiei? Cum sa dai tu lege sa impui taxe cu efect retroactiv? Asta este aberant in tara asta, si nu trebuie introdusa NICIO alta taxa la inmatricularea de masini, noi sau SH. Piata se regleaza singura, masinile se innoiesc oricum, dar nu incurajezi pe nimeni sa cumpere o masina noua daca nu si-o poate vinde pe aia veche!
Piata este stimulata. Nu ar fi Romania singura tara care face asta. Se descurajeaza utilizarea masinilor cu norma de poluare veche prin impozit. Simplu. Baiul este ca romanii sunt prapaditi si nu isi schimba des masina cu una noua.

Post Reply