Despre Romania si doar de bine...

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

Post Reply
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1420
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by dragospetres » 21 Jul 2022, 13:01

Eu nu zic apriori ca nu putea,dar stiti cum e :demonstatia unde e ?!Avioanele acestea pot fi folosite si ca drone,deci sunt foarte actuale.Vedeti ca unele razboaie au inceput sa semene cu ww1:multa artilerie,infanterie,iar pe post de dirijabile(sau zeppeline,cum le spuneu nemtii),vin dronele.


User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1837
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by flo » 21 Jul 2022, 16:01

Nu numai ca putea, dar si poate. In Romania si fostul ministru Berceanu a proiectat si produce un avion ultrausor cu tehnologii noi (carbon nu Al nituit). Fabrica aia s-a furisat la noi pt a fi perceputa producatia ca fiind din ue. Poate se depisteaza ceva capital rusesc si se complica lucrurile.
Alea drona? Sa fim seriosi. Oricum lipseste ce e mai importand la o drona: sistemele care asigura comanda zborului. Ca nu o platforma zburatoare e chestia dificila. In plus, te rog sa ma crezi ca esti in eroare in privinta WW1. Acel razboi s-a caracterizat prin razboiul de transee, pe lipsa mobilitatii. Nu semana deloc cele doua razboaie.
Ca apar locuri de munca e bine. Trist e ca ne entuziasmam la asa ceva.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4072
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by ardeleanu » 21 Jul 2022, 19:42

Eu le-as numi mai modest, ateliere de montat avioane usoare... Fabrici de avioane au Airbus, Boeing, Dassault etc

Am fost invitat la interviu pentru un job care nu ma interesa, dar avea avantajul ca imi permitea sa visitez Safran Aircraft Engines (motoare pentru avioane si sateliti) langa Paris.
https://www.safran-group.com/companies/ ... ft-engines
A trebuit sa trimit copii dupa toate actele de identitate si doar dupa OK-ul capatat de la minister, am primit invitatia oficiala. Nu mai spun cat de controlat am fost etc. In schimb a fost echivalentul unei vizite la Disneyland pentru un copil de 5-10 ani. Am raspuns ce au vrut ei sa auda la interviu stiind ca urmeaza vizita uzinei (ma rog, a partii motorizari avioane civile). M-am delectat timp de aproape trei ore cu un insotitor super pasionat.
A fost simpatic, la plecare mi-a zambit si mi-a spus ca si-a dat seama de la inceput ca am venit doar pentru faimoasa vizita...

Deci sa revenim cu picioarele pe pamant si sa nu ne imbatam, iarasi, cu apa rece.

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1420
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by dragospetres » 21 Jul 2022, 21:46

Cu exceptia titlui bombastic facut de presa pentru atentionarea unui public-tinta,toata lumea a inteles exact dimensiunea acelei investitii.In grupa cu"baietii mari" nu va intra niciodata nici Romania,nici Serbia.
p.s.in vara lui'89 s-a reusit ,in sfarsit, cooptarea RSFI in proiectul IAR-95( de la Petre Opris citire)


User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1837
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by flo » 22 Jul 2022, 00:11

Ma indoiesc ca afirmatia ii apartine lui Opris.

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1420
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by dragospetres » 22 Jul 2022, 05:08

Nimeni n-o spune foarte explicit,dar cititi cu atentie acest articol :
https://www.contributors.ro/avioane-noi ... 1986-1994/
Si mai sunt lucruri interesante mentionate:Romania a cumparat probabil si vreo 32 motoare MiG-29 de rezerva!
Si in cartea cu ''Licente.."(pe la sfarsit),mi s-a parut cel mai interesant pasaj din carte.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1837
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by flo » 22 Jul 2022, 15:05

Era o dorinta a lui Ceausescu, intradevar. Numai ca Iugoslavia nu mai era cea din 1968. Ceausecu nu mai era prietenul vestlui si nici Iugoslavia nu mai era in tensiune cu URSS, dimpotriva sarbii in dorinata de a mentine conducerea cu orice pret a federatiei erau prieteni cu sovieticii.
Foarte interesanta cartea cu "Licente..." Am recomandat-o.
Intr-un interviu luat dupa 1990 lui Stanculescu, acesta lua in deradere munca la IAR95, spunand ca "aia" se chinuiau ani de zile cu el in suflerie. Afirma ca oricum nu aveam motor si avionica pt ele, deci era timp pierdut. Loialitatea lui Stanculescu fata de Romania e clar discutabila. Deci el a fost unul dintre agentii care au descurajat proiectul. Despre motor afirma ca aflase ca unora le trecuse prin cap sa copieze motorul de pe MIG 21 (pe care il reparam capital) dar a luat la timp "masuri" sa nu apara un scandal. La fel cand s-au gandit sa obtina varianta militarizata a motorul de pe BAC 1-11.
Asadar, cu oameni ca Stanculescu la inzestrare, chiar cu motoarele sovietice, nu exista nicio sansa.
Sa nu uitam ca el cu Petre Roman refuza sa realizeze o comanda de 5 IAR/BAC 1-11 pt o companie americana, cu motoare ne poluante. Adaptarea motoarelr trebuia sa o faca alt firma, romanii neobtinand acest drept de la englezi. Cunoscut faptul ca proiectul BAC a fost alturi de OLTCIT una din cele mai paguboase afaceri.

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1420
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by dragospetres » 23 Jul 2022, 04:47

Eu n-as merge pe teoria conspiationista.Greseala mare care s-a facut este ca s-a optat pentru solutia maximalista,totul sau nimic.Cred ca asa ,mai in profunzime, cineva s-a gandit sa faca o tara autarhica. Si ce s-a obtinut.NIMIC,in ciuda masivelor forte umane,materiale,financiare angajate.Desteptii,daca ar fi avut tarie de caracter,puteau argumenta cu multe solutii intermediare.Dar s-au preferat solutiile comode,nu deranjam .

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4072
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by ardeleanu » 23 Jul 2022, 12:58

Exact ceea ce fac acum rusii cu MC-21 pe fondul sanctiunilor comunitatii internationale.
Fabricantii de avionica civila recunoscuti mondial ii numeri pe degetele de la o mana si rusii nu se numara printre ei. Vorbim de avionica actuala, nu de cea de acum 50 de ani.
Ei se lauda (sunt multe filmulete de propaganda pe YouTube) ca o sa reuseasca sa asimileze in productie interna 100% din componente. Este interesant de remarcat in aceste filmulete faptul ca marea majoritate a echipamentele esentiale pentru productia acestui avion (productie celula, aripi, avionica etc) sunt de provenienta vest. Sunt curios cum o sa reuseasca sa le faca sa functioneze fara asistenta sau piese de schimb.
Una este sa produci autovehicule fara airbag, electronica etc (vezi uzinele Renault din Rusia) si alta avioane de ultima generatie.
Nu cred ca dezvalui secrete de stat spunand ca toate aceste echipamente au softuri speciale care, dupa un anumit interval de timp, incetinesc in prima faza echipamentul si il opresc total la final. Bineinteles, toate acestea se intampla daca nu introduci anumite coduri... La firma la care lucram acum vreo 20 de ani erau deja instalate pe echipamente (marea majoritate erau neutralizate in momentul instalarii la client in tarile occidentale, cu coduri de unica folosinta).

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1837
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by flo » 23 Jul 2022, 16:20

Nu e nici un secret. La autocamioane metoda asta te obliga sa faci reviziile la reprezentanta. La produsele militare e cam la fel.

NNnicusor
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 406
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by NNnicusor » 25 Jul 2022, 20:14

dragospetres wrote:
22 Jul 2022, 05:08
Si mai sunt lucruri interesante mentionate:Romania a cumparat probabil si vreo 32 motoare MiG-29 de rezerva!
Romania a primit doar un motor in loc de doua cat era minimul , asa reiese din articol .
Mai sunt si alte documente care arata ca URSS nu era dispusa sa coopereze in domeniul aeronautic militar cu Romania .
De altfel IAR-95 ME era calculat pentru motorul RU-19 A 300 , s-a si incercat cumpararea licentei si am fost refuzati , exista documente .
Le era cam frica sa iasa din liniile politice stabilite de Gorbaciov .
Seria de articole este de fapt o justificare a distrugerii industriei romanesti .

Dupa 1990 se vorbea in aviatie de modernizarea MiG-21 cu motorul RD-33 , dar s-a stabilit directia NATO + UE ( faimoasa intrevedere Iliescu - Mitterrand in halat , cu telefonul catre Kohl ) si a cazut totul .

In alta ordine de idei , industria de aparare de inalta tehnologie din Romania avea totusi clienti .
Partea proasta e ca clientilor astazi li se pune lumanarea la " raposati " : Ghaddafi , Khomeini , adica cei carora nu le mai vindea nimeni in 1989 armament .
In Iran existau contracte pentru vanzare si asamblare locala de rachete aer-aer , aer-sol si aer-nava , de IAR-93 ( l-au testat la noi doi piloti de F-14 cu experienta de razboi si s-au declarat multumiti ) precum si de crearea unei fabrici de transportoare blindate.
In Libia trebuia sa construim o sectie de asamblare de tancuri .

Singurele motoare de aviatie importate cu adevarat au fost niste motoare Limbach daca nu ma insel pentru motoplanoare si avionete si care au disparut misterios dupa 1990 , dupa cum spunea un fost director la IAvBucuresti.

NNnicusor
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 406
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by NNnicusor » 25 Jul 2022, 20:35

flo wrote:
22 Jul 2022, 15:05

Asadar, cu oameni ca Stanculescu la inzestrare, chiar cu motoarele sovietice, nu exista nicio sansa.
Sa nu uitam ca el cu Petre Roman refuza sa realizeze o comanda de 5 IAR/BAC 1-11 pt o companie americana, cu motoare ne poluante.
1º Stanculescu a oprit toate programele de dezvoltare in domeniul radiocomunicatiilor , inclusiv statia radio cu salt de frecventa .
Stanculescu ura statia asta , ii lipsea un chip ( nu mai tin minte , cred ca o memorie ) care trebuia importat din Bulgaria si pe vremea lui Leana a reusit sa opreasca importul ( Victoras, ai grija de copii )
Facea pe grozavul , la o reuniune imediat dupa 1989 i-a spus dr.ing Nona Millea ca daca esti destept cumperi de la altii . Femeia l-a intrebat ce coeficient de inteligenta are .
https://www.agir.ro/carte/electronica-r ... 21592.html
Despre afacerea Motorola stim toti .
Si nu, nu a intrat la puscarie nici pentru Timisoara nici pentru Motorola .



2º Rombac era in dezvoltare in 1989 , era in stadiu de fuselaj prototip varianta cargo
Era in dezvoltare si o varianta militara , si se lucra la o racheta de croaziera , exista in lucru pana si scannerul laser de navigatie la rasul solului , centrala inertiala pentru autopilot era realizata .
Cand a auzit Israelul s-a luat de o groaza .
De Gerald Bull iti aminteti ?

3º A existat o cerere de 6 IAR-93 din Mauritania dupa 1990.
A fost sabotata local .

4º Fabricile de cartuse si pulberi din Romania erau oprite , firmele generalilor importau cartuse de 12,7 mm .

5º. Stop Nicusor
Topicul era Despre Romania , numai de bine .
Daca acesta e binele, cum o fi raul ?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4072
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by ardeleanu » 25 Jul 2022, 22:03

Raul ar fi sa nu invatam nimic din cele de mai sus. Sau sa nu facem nimic ca sa schimbam situatiile evocate mai sus.

NNnicusor
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 406
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by NNnicusor » 25 Jul 2022, 22:16

NNnicusor wrote:
25 Jul 2022, 20:14

De altfel IAR-95 ME era calculat pentru motorul RU-19 A 300 , s-a si incercat cumpararea licentei si am fost refuzati , exista documente .
Motorul care urma sa fie utilizat pe prototipul IAR-95 ME era R-29-300 si era de fapt motorul de rezerva pentru avioanele MiG-23 din dotarea noastra , neprimind din URSS nici licenta nici motoare

RU-19 A 300 era de fapt APU pe avioanele AN-26 spre exemplu . A fost asamblat la IAv Bacau sub licenta , unde se fabricau partile statice , restul pieselor componente aduse din URSS .
Imi cer scuze pentru repezeala .

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4072
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Despre Romania si doar de bine...

Post by ardeleanu » 07 Aug 2022, 22:07

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Post Reply