Nemultumiri legate de transportul in Bucuresti, licitatii trucate, etc.

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

Post Reply
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Nemultumiri legate de transportul in Bucuresti, licitatii trucate, etc.

Post by toni »

Ce alternativa as avea daca las masina acasa ?

Cum ziceam mai demult legat de infrastructura de trasnport deficitara. Mor ars intr-un troleibuz vechi defect ?

https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... ul-ars.htm

Mor intr-un accident intre doua tramvaie din cauza macazelor si infrastructurii vechi ?

https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... ti-1313786

Mor in metrou din cauza softului prost al metroului, care accelereaza in loc sa franeze ?

https://www.libertatea.ro/stiri/un-metr ... ni-2526311

Toate astea sunt din cauza primariei, care in loc sa investeasca in infrastructura, ne baga taxe pe gat. La metrou e discutabil, apartine de ministerul transportului, dar licitatiile au fost facute tot pe vremea guvernului PSD, tin minte ca noile metrouri nici nu incapeau in statii, asa bine a fost facut caietul de sarcini.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

In nici unul din accidentele de mai sus nu au fost morti...in schimb cam cati morti sunt pe zi din cauza celor care nu respecta cele mai elementare reguli pe carosabil?
Asa ca ai mai multe sanse (teoretic si practic, o spun pana si statisticile) sa ai un accident mortal (Doamne fereste!) cu masina personala decat utilizand mijloacele de transport in comun.
Asta nu inseamna ca nu mai sunt multe (foarte multe) de facut pentru a ameliora transportul in comun...
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 09 Jun 2020, 02:46 Ce alternativa as avea daca las masina acasa ?

Cum ziceam mai demult legat de infrastructura de trasnport deficitara. Mor ars intr-un troleibuz vechi defect ?

https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... ul-ars.htm

Mor intr-un accident intre doua tramvaie din cauza macazelor si infrastructurii vechi ?

https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... ti-1313786

Mor in metrou din cauza softului prost al metroului, care accelereaza in loc sa franeze ?

https://www.libertatea.ro/stiri/un-metr ... ni-2526311

Toate astea sunt din cauza primariei, care in loc sa investeasca in infrastructura, ne baga taxe pe gat. La metrou e discutabil, apartine de ministerul transportului, dar licitatiile au fost facute tot pe vremea guvernului PSD, tin minte ca noile metrouri nici nu incapeau in statii, asa bine a fost facut caietul de sarcini.
Cati morti au fost inregistrati din vina mijloacelor de transport?
Vad cu tu ai ceva cu psd. Adica nici vorba de obiectivitate si buna credinta.
Metroul este chiar treba guvernului. Nu-i nimic discutabil aici. Tu crezi ca specificatia tehnica (ca acolo apar cerintele tehnice) au fost facute de ministru, de vreun politician, indiferent de culoare?
CU SIGURANTA NU. Dar de ce sa nu vorbim asa ...
Pai daca psd nu s-a ingrijit, atunci despre ceilalti ce sa spunem? Ca sub Oprescu si Firea tot s-a mai innoit cate ceva din parcul auto.
Ai habar cate tramvaie au ars pe vremea lui basescu? Eu imi amintesc de trei incidente.
Singurul motiv serios ar fi faptul ca esti mai ferit de contaminare in masina ta.

Asta este tipul de disctie precum: Din cauza drumurilor avem mii de morti pe sosele.
In realitate din aceste cauze se inregistreaza cateva cazuri. Cele mai multe din cauza nesemnalizarii corespunzatoare, culmea in localitati.

Principala cauza este : omul. Romanul nesimtit si egoist pentru care interesul si placerea proprie este peste regula(lege), indiferent la cel de langa el. Dovada stau accidentele pe care le provoaca in strainatate, unde infrastructura nu-i mai rea pentru ei ca pentru bastinasi.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Intotdeauna vor exista cocalari care merg fara sa semnalizeze, cu viteza, pe linia de tramvai, etc. Nesimtiti care se baga de pe stradute cu masina pe jumatate de banda, pietoni care traverseaza pe unde nu trebuie, soferi beti/drogati care pleaca cu masina de la restaurant. Nu vad ce legatura are cu ce am postat eu si cu topicul acesta.

Autobuzele Citaro au fost cumparate de Videanu, de la PDL. Troleibuzele IrisBus daca nu ma insel tot in perioada aia au fost comandate (acum 15 ani). De atunci nu s-a mai facut nicio licitatie pentru cumpararea de vehicule (pana de curand).

Firea se plange ca nu o lasa sa cumpere ce vrea ea si ca ceilalti producatori contesta (pe buna dreptate) licitatiile. A cumparat autobuze de la Otokar, troleibuze de la Bozanskaia si tramvaie de la Durmazlar, toate turcesti. Observati ceva in neregula ?

Legat de metrou, se tot arunca pisica moarta peste gard de la unii la altii, ca nu pot face treaba cat timp e la ministerul transportului. A fost guvern PSD si primar PSD atatia ani, nu i-a interesat treaba asta, daca nici atunci nu s-au inteles sa faca asta, cand s-or intelege ? Directorii de la STB/Metrou sunt numiti politic, se schimba odata ce se schimba culoarea politica a Guvernului/Primariei. Ei semneaza toate contractele, ei numesc sefii de depouri, pe cei care se ocupa de documentatie, licitatii, in general sunt consilieri numiti politic ! Hai sa nu ne ascundem dupa deget.

Sa raspund si legat de morti in accidente. A fost noroc chior ca nimeni nu a patit nimic pana acum, asa a fost si pana la Colectiv, oamenii mergeau in fel de fel de spelunci fara sa isi puna absolut nicio problema despre pericolele care ii pot pandi (incendiu, cutremur, etc, mai ales in Centrul Vechi).

Pentru intretinerea vehiculelor din parcul STB se iau piese de pe unele si se pun pe altele, mai rau decat se intampla in comunitatea ARO, unde uneori chiar nu avem de ales. Piese pentru vehicule se gasesc cu siguranta dar trebuie facuta licitatie, e prea complicat :)

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

Colectiv?
S-a rezolvat. Piedone candidează iar...
A propos de candida (boala nu neprihănita firea) treaba cu troleu' e simplă, moldoveanca face același circ precum dracnea cu caratiștii ăia chileri profesioniști care nu au putut nici măcar să-l caftească...Cică opoziția pune foc(fire in ingliș). Se știe, înainte de venirea turcilor:Johannis a pus foc la troleu, Orban a otrăvit fântânile și poporu' s-a refugiat pe DN1
Dacă feseniștii ăștia mai consumă mult oxigen o să avem noi infuzii de capital.
Dacia nu se va mai numi Dacia, nici măcar Tracia ci Tatacia...(tatacia feta 1300 punjab 2021abibas edișăn,tatacia Jeepney 4x4 sedan bukreș acadea rahat baclava pecsicola), banca națională va fi administrată de Surgün Isăresoglu Beÿ și va fi filială a Shaormabenk Ltd cu sediul în piața de blugi, scara B, etaj 2 pe stânga, la Stambul.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Are legatura Toni. Pentru ca astfel de moduri de a justifica nenorocirile ne cam stau in obicei. Dam vina pe altceva. Ai vazut tragedia cu politistii carbonizati? Repede s-au gasit cativa subofiteri cretini care sa spuna ca masinile vechi sunt vinovate. Iar masina implicata in tragedie era din 2018.

Ai dreptate prima serie de Citaro le-a luat Videanu. Restul Oprescu.

Vad ca nu puteti renunta cu prostiile : a cumparat. Nu a cumparat, pentru ca nu a ales un model anume din mai multe oferite. A fost o licitatie in care s-au calificat mai multi ofertanti. Ce este asa de greu de priceput? Oferta cea mai avantajoasa a fost declarata castigatoare pe SEAP, nu de FIREA! Chiar pe forum s-a mai discutat subiectul. Prilej cu care am observat ca multi nu cunosteau ce inseamna o oferta, o licitatie, ce ai voie sa ceri in specificatia tehnica si multe altele. Daca revedeai discutiile poate te lamureai. Chestia asta cu: a cumparat, e o trasnaie tendentioasa. Daca vezi ceva in neregula spune ce anume consideri ca-i asa. Cu Costy am avut disctii pe aceasta tema. Sper ca a inteles.

Oamenii nu-si puneau si nici nu isi pun astfel de probleme. Faptul ca s-au inghesuit in asa hal arata si cat de nepastori si tantalai erau. Nu s-au schimbat. Acum legea obliga sa fie averizari de genul: Aceasta unitate nu detine autorizatie de securitate la incendiu. E plin litoralul de hoteluri si carciumi de acest fel. Pline ochi erau anul trecut, cu tot anuntul. Ce inseamna asta?

Piesele, fiind vorba de sume mai mici, se pot achizitiona si prin cerere de oferta si prin cumparare directa chiar. Bani sa fie.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Nu doar pretul cel mai mic este singurul criteriu pentru alegerea castigatorului.

La licitatia pentru troleibuze au depus oferta doar turcii de la Bozanskaya. Ceilalti probabil nu au depus pentru ca nu se incadrau in caietul de sarcini, facut cu dedicatie. Sa nu mai amintim faptul ca turcii au venit la licitatie cu un prototip desi se cerea in specificatii sa fi produs minim 20 de bucati pana atunci.

https://mainnews.ro/exclusiv-primaria-c ... reloaded=1

La metrourile pentru magistrala 5, caietul de sarcini a fost la fel facut incat sa castige Alstom. Ceilalti producatori vezi doamne nu s-au incadrat la greutatea pe osie, stabilita ca limita special incat sa castige un anumit model de la un anumit producator. Culmea Alstom se ocupa de peste 15 ani de mententanta trenurilor Metrorex.

https://clubferoviar.ro/breaking-caf-sp ... e-trenuri/

La licitatia de tramvaie se pare ca din nou sunt probleme:
Ofertarea unui prototip era interzisă prin caietul de sarcini
Și aici mai intervine o problemă, poate la fel de gravă: ofertarea unui tramvai pe care nu l-au fabricat niciodată înseamnă că turcii au venit la licitație cu un prototip, deşi acest lucru este strict interzis de Caietul de Sarcini. Speranţa celor de la Astra Vagoane Călători este la Curtea de Apel Bucureşti, unde se judecă contestaţia făcută de PMB. Trebuie amintit faptul că firma turcească nu a contestat Decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, deşi Astra a concurat cu Durmazlar, nu PMB.
https://clubferoviar.ro/licitatia-pentr ... aie-a-pmb/

Cu politistii se pare ca a fost neatentie, viteza, etc. Nici vorba de masina veche.
Accidentul s-a produs pe fondul neadaptării vitezei la condițiile de drum. Șoferul autospecialei de poliție, un agent de 45 ani, a pierdut controlul asupra direcției de mers, a părăsit suprafața de rulaj și a lovit un copac, după care mașina a luat foc. În urma accidentului, șoferul și pasagerul, o femeie în vârstă de 21 ani, ambii agenți de poliție în cadrul Secției 4 Ianca – IPJ Brăila, aflați în timpul serviciului, au decedat.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Pentru fiecare procedura se alege criteriul de atribuire. La autobuzele Otokar pretul cel mai mic a fost criteriul.

Mai toni, tie iti place sa te asculti si sa crezi numai ce-iti este pe plac. Cum de poti spune asa ceva ? (Ceilalti probabil nu au depus pentru ca nu se incadrau in caietul de sarcini, facut cu dedicatie.)
Pai daca nu aveau produse conforme cu o specificatie, inseamna musai ca este dedicatie? Daca nu le convenea pretul si din acest motiv nu au participat? La autobuze, un ofertant marca consacrata, s-a retras fiindca a realizat ca are pret mult prea mare. Faptul ca nu respecta o cerinta, precum aceea cu 20 de buc. anterior produse, adica existenta unei serii, conduce clar la eventual o solicitare de clarificari si daca nu este solutionata neclaritatea automat eliminarea ofertantului. Adica se poate solicita prin cerere de clarificare cum se interpreteza documentul prezentat, pentru ca s-au mai produs erori materiale. Daca raspunsul nu este satisfacator se ajunge negresit la eliminare.

Sau asta: Ceilalti producatori vezi doamne nu s-au incadrat la greutatea pe osie, stabilita ca limita special incat sa castige un anumit model de la un anumit producator.
De unde stii tu ca asa a fost stabilita? Dupa mintea ta, inseamna ca in conditiiile in care un singur producator de masini de pompieri s-ar incadra la o inaltime maxima ceruta, atunci cerinta a fost pusa cu dedicatie? Daca politia solicita motoare pe benzina cu putere min.100 CP, inseamna ca este pusa special sa elimine DACIA?

Repet, caietul de sarcini este public. Competitorii au drept de contestatie daca observa ceva ilegal. In plus la sume mari, ANAP verifica documentatiile si supervizeaza procedurile. Adica exista filtre care elimina eventuale nereguli.

Urmariti cum se deruleaza litigiile, inclusiv in instante si atunci se vede daca a existat favorizare. Daca se constata intentie poate fi vorba de infractiune. Legislatia nu te lasa sa achizitionezi ce vrei (chiar daca se lauda) ci ceea ce iti permite. Am dat exemple cu alte prilejuri.

Clar ca nu a fost vorba de masina, dar nu s-au abtinut niste tampiti sa comenteze.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Grestesti, la autobuze au fost doua criterii egale care se punctau subiectiv: financiar si calitativ.

https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... c-pret.htm

Daca citeai articolul legat de Metrorex ai fi vazut ce zic legat de "chichite". Cand depasesti cu 10kg la un vehicul de zeci de tone din cauza unei "rotunjiri" care nu e specificata in caiet, cum o numesti ?
Trenurile CRRC – Astra Vagoane au depășit greutatea maximă admisă pe osie cu 10 kilograme sau 40 de kilograme pe vagon (patru osii la vagon, două boghiuri). Competitorii de la CAF Spania, implicați într-un scandal de corupție acum câțiva ani la o licitație similară a Metrorex), au oferit vagoane mai grele cu 0,076 tone (76 kilograme) pe osie, adică sub 300 de kilograme pe vagon. Pentru a fi plastici, producătorul sino – român a fost descalificat pentru că vagoanele sale erau cu 0,2857% mai grele.

Potrivit caietului de sarcini, producătorii au trebuit să ofere vagoane cu o sarcină maximă de 14 tone pe osie. Metrorex a impus o masă medie a fiecărui călător de 70 de kilograme și o capacitate minimă a trenului de șase vagoane de 1200 de locuri (minimum 216 scaune standard și 4 călători pe metru părtrat, în picioare). Producătorul rus Metrowagonmash nu a depus ofertă tehnică.

Cum s-a ajuns aici?
Producătorii participanți la licitație au calculat câți călători pot fi încărcați pentru a respecta limita de 14 tone pe osie, ținând cont de greutatea trenului lor), iar rezultatul a fost, în mod logic, în exprimare zecimală. Metrorex a rotunjit numărul de persoane la valoarea superioară, rezultând astfel o greutate de peste 14 tone pe osie. Cel puțin aceasta susțin unii producători consultați de Club Feroviar.

În cazul coreenilor de la Hyundai (o a treia companie participantă) situația fost similară. Ei nu au depășit limita de 14 tone, dar nu au respectat nici numărul de călători cerut.

Ceea ce este o curiozitate și sugerează faptul că a fost vorba de o capcană în documentație este faptul că, dacă ar fi cunoscute aceste aspecte, producătorii ar fi ocolit foarte simplu situația. Ar fi fost foarte ușor pentru ei să ”scoată” câteva zeci de kilograme la un ansamlu de zeci de tone prin optimizări privind materialelor folosite, dimensiuni, grosimi etc.

Producătorul consultat spune că rotunjirea s-a făcut în sus de către Metrorex și astfel s-a ajuns ca greutatea să fie mai mare. Nemulțumirea este că Metrorex a invocat o așa-zisă practică generală aplicabilă în materie pentru a proceda astfel și nu standarde precise exacte, ce pot fi consultate. De aceea, cel mai probabil vor apărea contestații, spunea recent un producător consultat de Club Feroviar. Oferta a fost respinsă pe „o chestie neconcretă, cum ar fi așa-zise bune practici în industrie, nimic concret”.
Ca sa explic mai clar, eu vin cu un vagon care are 40 tone gol si trebuie sa incapa minim 200 de pasageri la o greutate de 70 de kg fiecare (14 T). In acelasi timp, se masoara cati sunt pe scaune si cati sunt in picioare (raportat la metru patrat) si mie imi iese ca nu intra 200 ci intra 202, ca asa a iesit din calculele lot rotujite si depasesc si nu ma incadrez. Deci vorbim de cateva zeci de kg raportat la un tren de 56 de tone. Sa facem o paralela la masinile de pompieri cu inaltimea maxima cum ai zis tu. Se calculeaza inaltimea pe baza presiunii din roti. Daca ai 2.5 bari te incadrezi, daca ai 2.7 bari nu te mai incadrezi. Presiunea standard sa zicem ca e 2.5 bari dar cei de la garaj baga 2.7 ca asa e standard la ISU si depasesti cu 5mm, in timp ce asta nu scrie in caietul de sarcini. Ti se pare normal ?

In momentul in care din 5 participanti elimini 4 pentru diverse chichite, nu e clar ca a fost facut cu dedicatie ? In momentul asta deja nu mai este vorba de criterii cum ar fi pretul, din moment ce este facut expres sa ramana un singur participant. Precedenta licitatie a fost anulata fix din motivele astea, membrii comisiei fiind cercetati de DNA. Si acolo a fost la fel, o pura intamplare ?

Se pare ca si la troleibuze si la tramvaie singurul ofertant ramas in cursa (intamplator din Turcia) a trisat oferind un prototip (nefabricat inca) si totusi a castigat licitatia. Nici aici nu vezi ceva in neregula ? O sa te intreb pe dea dreptul, tu ti cu ursul ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Spui chichite. Sunt chichite pentru nepriceputi. Daca instanta admite practica generala, asta este. Dar cum de ANAP a admis asa ceva? Pentru ca se cer referentiale certe. Cel putin pt MAI asa cerea.
Pai nu membrii comisiei de evaluare stabilesc procedura. Ei pot raspunde daca nu o respecta.

Repet, daca nu s-a respectat cerinta cu seria, atunci este clar nerespectarea unei cerinte. Nu exista prototip nefabricat. Daca comisia de evaluare nu a vazut , a gresit fara dubiu. Dar exista contestatie. Nu pot sa o castige si aici.
Dar este curios sa pretinzi o serie pentru fix configuratia ta. Asta inseamna ca cunosti in prealabil ca cineva produce fix ce doresti. Si ca la el iti este gandul, adica dedicatie. Un autobuz, troleibuz este configurat cum doreste clientul. Nu este obligatoriu sa se fi produs initial ceva fix cum vrei. Sunt insa cerintele de probare a capacitatii de productie. Fatul ca arata, prin contracte anterioare, ca a produs autobuze in cadenta care sa asigure onorarea contractului, este suficent. De exemplu pompierilor li s-a solicitat in urma unei contestatii sa se modifice cerinta caietului de sarcini, in sensul ca era suficient ca producatorul sa prezinte ca a produs orice fel de autospeciale (gunoiere, vidanje, etc.) pentru a-si demonstra capacitatea. la fel, este aberant sa soliciti la evaluare omologarea RAR, pentru ca produsul inca nu a fost executat nici in faza de prototip. Lui Arafat ii trecea prin cap sa se solicite omologari la evaluare pentru ambulante. Evident pentru Deltamed. Dar ANAP a respins ferm asa ceva.
Din aceasta cauza spun ca o corecta parere nu poti sa-ti face decat cunoscand toate documentele si urmarind pasii procedurali.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Din ce am inteles din articole, la licitatia precedenta de la metrou a fost problema ca cei din interior au comunicat detalii confidentiale despre criteriile de evaluare a licitatei firmei care apoi a castigat, de exemplu in cazul de vorbeam mai sus cum se calculeaza nr de calatori pe metrul patrat (prin rotunjire). Ceilalti au presupus fix pe baza a ce scria in caietul de sarcini.
Dar este curios sa pretinzi o serie pentru fix configuratia ta. Asta inseamna ca cunosti in prealabil ca cineva produce fix ce doresti. Si ca la el iti este gandul, adica dedicatie. Un autobuz, troleibuz este configurat cum doreste clientul. Nu este obligatoriu sa se fi produs initial ceva fix cum vrei.
Pai si nu revenim ca ei doresc ceva complet special pe care doar producatorul respectiv se face ca-l are ? Cum se face ca niciun producator serios nu si-a batut capul sa adere la specificatiile lor din caietul de sarcini ? Nu inseamna ca a fost facut fix pentru ce aveau turcii de oferit ? Cum se face ca in toate celelalte tari europene pot circula 95 de calatori intr-un troleibuz dar noi vrem 98 ? Ceva de genul asta au fost chichitele de care zic eu.

Paralela cu masinile pompierilor nu e chiar corecta desi ai dreptate fix pentru cazul acela. Autobuzele si troleibuzele sunt cam peste tot in configuratii standard (12m pentru cele cu 2 osii si 18m pentru cele articulate cu 3 osii). Turcii din ce am inteles fabricasera doar autobuze de 12m si troleibuze de 18m dar au participat la licitatie cu un prototip de troleibuz de 12m. E ca si cum Man face masini de pompieri doar cu 2 axe dar licitatia cere cu 3. Degeaba are capacitate de productie, nu are un model care s-a dovedit fiabil, la 20 de bucati fabricate iti dai seama cat de cat de deficiente, la un prototip care nu a circulat, nu.

In general la autobuze si troleibuze sasiele sunt facute de un producator renumit (Mercedes, Man, Iveco etc). Apoi vine producatorul de exemplu Otokar, Solaris, Irisbus care isi pune caroseria lui. Modificari se pot face la numarul de locuri, asezarea scaunelor incat sa respecti certintele, asta nu e o problema. In cazul troleibuzelor adauga echipamente electrice de la o firma cu care este in colaborare. Discutia cu troleibuzele era ca ei nu fabricasera decat un prototip pe respectivul sasiu cu echipamentele electrice de la Sileo. Nu stiau daca este fiabil, daca duce in sarcina cu pasageri pe termen lung, nu stiau nimic. La cele de 12m ai unele motoare, la cele de 18m ai alte motoare mai puternice. La autobuze ai total altceva.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Comunicare de date competitorilor este interzisa. Clar. Nu trebuie discutat. Aici este treaba penala.

Si de ce nu ar avea dreptul la ceva special? De ce nu ar avea dreptul sa solicite 98 de calatori? Au tot dreptul. Autoritatea contractanta are aceasta libertate. Ea hotaraste ce-i trebuie. Ca sunt unii care comenteaza... apa de ploaie. Frustrati. Ba mai mult, ce spui tu ingradeste accesul la progrs tehnic. Uite un exemplu. Acum ceva ani cand incepusera achizitia de scule pentru descarcerare, o firma reusise sa produca furtunurile de actionarea hidraulica concentrice. Adica turul de inalta presiune era in interiorul celui de retur (joasa presiune). Se reducea mataraia de furtun de la interventie si cel mai important servantul era protejat in caz de spargere a furtunului de inalta presiune. Consecintele pot insemna si amputare. Ce sa vezi, cineva a gandit ca tine, ca-i o chichita pt a se cumpara de la acea firma. Judecati indelungi cu blocarea achizitiei pana s-a inteles ca se interzicea accesul la noutate tehnica.

Gresesti. Nu poti sa-i pretinzi sa aduca proba ca a produs modelul licitat. Ci doar ca a produs troleibuze/autobuze in numar suficient pentru a demonstra capacitatea tehnica. Chiar spuneam ca autoritatea competenta s-a exprimat pe asa speta.

Ce traznaie este aia cu fiabilitatea demonstrata? Cum o evaluezi? Nici vorba sa existe ce spui tu.
Singura modalitate de referire asupra fiabilitaii este cerinta privitoare la garantia oferita. In plus, omologarea RAR (sau similara) este dovada ca mobilul este sigur si are performantele cerute.
Tu faci cum justifica Arafat: sa solicitam sa prezinte dovezi a produs, omologat si vandut, produs foarte asemanator cu cel licitat, pe motiv ca asa ne asiguram ca vom avea ceva despre care cunoastem ca-i bun, ca nu ofera surprize neplacute. Evident ca ANAP i-a dat-o peste bot, considerand cerinta discriminatorie. E la fel de adevarat ca s-au gasit destui tampiti care il ridicau in slavi pentru binele ce il dorea institutiei, dar care nu se oboseau sa studieze legislatia si sa inteleaga ca era ilegal ce dorea. Erau convinsi ca cel care face specificatia nu doreste sa introduca cerinte care sa conduca la modelul favorit. Daca ai fi vazut ce opinii faceau la proiectul de specificatie , te umfla rasul. La ambulante solicitau echipamente medicale indicand firma si modelul pe motiv ca experienta arata ca sunt potrivite si fiabile. Chiar daca constatarea lor era corecta, nu intelegeau de ce nu puteam emite asa cerinte din moment ce existau motive justificate. Pur si simplu nu intelegeau legea. Dar mai apoi comentau. Cum foarte multi nu citesc legea si chiar daca o citesc nu pricep mare lucru, atunci numarul celor care comenteaza stramb este foarte mare.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Pai asa candidez si eu, am mai facut si eu ARO, nu conteaza ca nu am experienta in a produce troleibuze de 12m.

Ce vroiam sa zic, si poti sa ma contrazici, e ca puteau face caietul de sarcini incat sa se incadreze si Mercedes, Man, Solaris, Iveco, etc, masini care au calitate demonstrata, nu discutabila. Daca acum cand au autobuze Mercedes si troleibuze IrisBus, facute de producatori celebrii se plang de piese, de la Otokar, Durmazlar, Bozanskaia si alti producatori obscuri, la ce sa te astepti ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

ARO nu intra in aceasi categorie. Dar daca se licita refabricarea de autoturisme de teren si faceai dovada ca ai fi produs numarul de unitati in perioada de timp precizata, puteai participa. Evident respectand si celelate cerinte.

De unde stii ca nu se incadrau? Pai OTOKAR a concurat singura?
Citeste aici: http://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=1 ... lit=otokar
si aici: https://www.economica.net/firea-cumpara ... z57Yx3AggN

Parca si MAN si MERCEDES s-au incadrat in cerinte? Nu asta rezulta?

Ce inseamna "calitate demonstrata" si ce inseamna "calitate discutabila" ? Cum soliciti dovezi de calitate obiective? Unele care sa fie evaluate prin "admis" sau "respins". Mai corect "cerinta indeplinita", "cerinta neindeplinita".
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Ca sa iti raspund la ultima intrebare, Man, Mercedes, Solaris, etc, fac troleibuze de minim 30 de ani, unele din ele inca mai circula in diverse metropole. S-au dovedit fiabile. Bozanskaia vine cu un prototip facut pe genuchi intr-un garaj.

Post Reply