Nemultumiri legate de transportul in Bucuresti, licitatii trucate, etc.

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

Unde? ;))

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

Pe varful jojei probabil :). Important este ca asa apare si pe site-urile din strainatate, ca e fabricat un Romania, desi conducerea ATP Exodus se lauda ca e " Made in Maramures" :)
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

Ehh, apare pe site-urile care au preluat comunicatul maramureşenilor, "chineji" zic altceva! https://www.facebook.com/14155723951696 ... =3&theater
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

Inseamna ca la Baia Mare baga comionul din China in hala, dezlichesc sigla S si lichesc sigla T :). Cine stie ce contract au cu chinezii....

User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

flo wrote: 15 Jun 2020, 12:17 A descris pe naiba. A insiruit tot soiul de aiureli pe care si le poate imagina numai unul care habar nu are ce inseamna o specificatie tehnica. Sunt convins ca nu a contribuit cu un rand intr-o specificatie tehnica. Cu atat mai putin intr-un caiet de sarcini.
Inca nu a aratat cum ar enunta cerinta privind fiabilitatea.

Uite cam cum arata o specificatie tehnica. Vezi in ea aiurelile pe care si le imagineaza?
Eu ti-am dat exemplu legat strict de licitatiile despre care am scris, nu din imaginatia mea ci din ce este si in presa. Tu in schimb imi zici cum e la masini de pompieri, de politie si alte licitatii care mai sunt in tara asta. Off topic in primul rand. Sa ma exprim si pe intelesul tau. Eu iti spun ca sunt hoti de buzunare in piata la Obor intr-o discutie despre piata Obor si tu imi zici ca nu exista asa ceva ca la tine la piata Gorjului toti baietii din piata sunt cantareti in corul bisericii.

Toate anchetele si procesele de la DNA, contestatii si reluari de licitatii sunt asa de forma, stim cu totii ca au castigat turcii la toate licitatiile ca asa s-a nimerit. Toate articolele din presa sunt sponsorizate de Mercedes si Man, nu exista furaciuni ca am vazut eu la pompieri. Nu ti se pare ca exagerezi putin ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

BAGADI, tata!
Pai cand se persista cu aiureli cums a nu devin incrancenat..

1). Cum sa avantajeze pe unul , cand trebuia sa prezinte autoritatii contractante minim trei producatori care pot fabrica produsul? Chiar admiram fiabilitatea Mercedes, dar ce importanta are?
Intreb si eu: De unde sa stiu eu ca cei care comenteaza nu sunt decat indivizi care au idei preconcepute , incapabili sa inteleaga o legislatie?
2) Este o cerinta tehnica. Nu e barem. Valoarea este stabilita in urma consultarilor.
De altfel daca citeai atent, observai ca este vorba de un G. Asadar si din aceasta cerinta se deducea o valoare minima.
3) De ce sa modifice?
Ce ti se pare nefiresc la 2 si 3?
4) Nu inteleg nedumerirea.
5) Adica cum "cerinte stricte" ? Cum de renume?
Pentru ca este discriminare. Pricepi? Pica solicitarea la prima contestatie. Cerinta nu face decat sa restranga numarul ofertantilor, pe motive altelele decat cele stabilesc performantele. Nu se pot solicita decat referinte care sa ateste faptul ca furnizorul are capacitatea de a produce la termen intreaga cantitate licitata. Nu abtibildul este relevant. Daca observai, se solicita ca echipamentele sa fie certificate CE. Documente care pot fi obtinute si de firme turcesti, chinezesti, papuase, etc.
"Sau de ce nu se face referire la o revista de specialitate sau un organism de specialitate care face un top anual al fiabilitatii producatorilor? "Troliu produs de o companie din top 5 stabilit de entitatea X" Banuiesc ca nu vorbesti serios. Cum sa soliciti asa ceva? Revista este autoritate publica? Sau entitatea X?
Din moment ce se prezinta certificate pentru standard de calitate, produsele sunt omologate, exista certificari CE, inseamna, POTRIVIT LEGII, ca produsul indeplineste conditiile de patrundere pe piata.
Crezi tu ca RAR sau alt organism similar isi va permite sa intocmeasca clasamente de fiabilitate?
Nu poti admite decat decizii ale organismelor publice recunoscute de lege ca pot emite documente in acest sens. Faptul ca organismul profesional al inginerilor de automobile emite un studiu din care rezulta ca furnizorul X de echipamente are cele mai fiabile produse, nu inseamna ca poti folosi acest studiu in evaluare.


Te anunt ceva trist. Nu de putine ori, fie organismele de certificare au mintit, fie producatorii nu au respectat tehnologia si produsul nu era conform iar cel care cumpara se afla intr-o situatie f dificila.
Adica, te poti trezi cu masini mai grele ca valoarea din COC, mai poluante (arhicunoscut scandalul) si daca vrei sa contesti omologarea, atunci platesti toata reevaluare si in final vezi ca nu ai dreptate, fiindca RAR si similarii din strainatate nu se prea contrazic. Asa le este lor bine. Iar in acest timp, procedura de achizitie este suspendata, finantare dispare de cele mai multe ori si te trezesti cu ochii in soare si fara bani si fara masini. Las la o parte faptul ca nu prea cunosc autoritati contractante care sa poata justifica usor o cheltuiala de acest gen, adica pentru reverificarea certificarii. Care daca se dovedeste inutila, va trebui platita de functionari. Cine crezi ca risca? Pai cu testele de poluare trucate ce forte s-au pus in miscare ca sa demonstreze falsul? Are guvernul tarii forta asta?
Iti amintesti de incendiul de la cladirea de langa Biserica Armeneasca din 2009? In urma evenimentului s-au expertizat materialele. Panourile exterioare nu erau ignifugate, chiar daca documentele asa spuneau. Si nu era marfa orientala.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 15 Jun 2020, 14:57
flo wrote: 15 Jun 2020, 12:17 A descris pe naiba. A insiruit tot soiul de aiureli pe care si le poate imagina numai unul care habar nu are ce inseamna o specificatie tehnica. Sunt convins ca nu a contribuit cu un rand intr-o specificatie tehnica. Cu atat mai putin intr-un caiet de sarcini.
Inca nu a aratat cum ar enunta cerinta privind fiabilitatea.

Uite cam cum arata o specificatie tehnica. Vezi in ea aiurelile pe care si le imagineaza?
Eu ti-am dat exemplu legat strict de licitatiile despre care am scris, nu din imaginatia mea ci din ce este si in presa. Tu in schimb imi zici cum e la masini de pompieri, de politie si alte licitatii care mai sunt in tara asta. Off topic in primul rand. Sa ma exprim si pe intelesul tau. Eu iti spun ca sunt hoti de buzunare in piata la Obor intr-o discutie despre piata Obor si tu imi zici ca nu exista asa ceva ca la tine la piata Gorjului toti baietii din piata sunt cantareti in corul bisericii.

Toate anchetele si procesele de la DNA, contestatii si reluari de licitatii sunt asa de forma, stim cu totii ca au castigat turcii la toate licitatiile ca asa s-a nimerit. Toate articolele din presa sunt sponsorizate de Mercedes si Man, nu exista furaciuni ca am vazut eu la pompieri. Nu ti se pare ca exagerezi putin ?
Presa spune mari tampenii. Si sunt suficienti tampiti sa le creada fara sa cerceteze. Aminteste-ti de Loganul de politie de 70000 de euro. Sunt cretini care si in ziua de azi sunt convinsi ca s-a incercat o magarie. Prostie preluata si invartita de presa si acum. Ce inseamna "stim cu totii"? Astia "totii" sunt vreo autoritate?
Nu fa efortul sa te exprimi pe intelesul meu. Straduieste-te sa te raportezi la lege. Evident, mai intai studiaz-o. Asa poti sa intelegi ce ar putea fi real si ce nu din ce se scrie in presa. Nu prea m-ai convins ca ai inteles ce permite legislatia in domeniul achizitiilor publice.
Nu s-a scris in presa ca a existat comision cand politia a achizitionat Polo? Am explicat cum s-a derulat procedura. Am facut parte din comisie. Am explicat ca totul se putea urmari pe SEAP si interveni daca se descoperea ceva.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

flo wrote: 15 Jun 2020, 15:16 Presa spune mari tampenii. Si sunt suficienti tampiti sa le creada fara sa cerceteze. Aminteste-ti de Loganul de politie de 70000 de euro. Sunt cretini care si in ziua de azi sunt convinsi ca s-a incercat o magarie. Prostie preluata si invartita de presa si acum. Ce inseamna "stim cu totii"? Astia "totii" sunt vreo autoritate?
Am sa incep prin a te ruga sa o lasi mai moale cu limbajul, hai sa discutam civilizat. In plus, e a nu stiu cata oara cand deviezi in off topic. Discutia a inceput pe tema licitatiei de troleibuze, autobuze, tramvaie in contextul poluarii din Bucuresti. Tu incepi sa zici despre camioane, autospeciale si alte lucruri care nu au nimic de a face cu subiectul.

Am inteles, te-ai ocupat inclusiv de licitatia respectiva de Polo, ok, a fost cinstita se pare. Din ce imi aduc aminte au fost discutii despre faptul ca VW a ofertat cu undeva la 30e mai putin per masina decat Dacia si existau suspiciuni ca cineva din interior le-ar fi comunicat pretul celor de la Dacia incat ei sa oferteze mai putin. Stiu cum functioneaza asemenea licitatii, teoretic e vorba de plic inchis, nu e nevoie sa imi explici. Culmea e ca licitatia pentru Metrouri fix din asemenea motiv s-a anulat, protagonistii fiind cercetati de DNA.
Ce inseamna "stim cu totii"? Astia "totii" sunt vreo autoritate?
Nu ai inteles figura de stil, era o ironie. Contestatiile si cercetarile DNA sunt asa degeaba dupa parerea ta si s-a nimerit sa fie toti trei castigatorii companii turcesti fara sa fie nimic necurat in treaba asta. E mai bine asa ?
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

Ehe, 30 euro/maşină tot era ceva la tot lotul, "Oferta Porsche România pentru 400 de autoturisme VW Polo a fost cu 2,4 lei mai mică decât oferta Renault pentru 400 de Logan-uri, așa că Poliția România a luat 400 de mașini Polo."
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

BAGADI wrote: 15 Jun 2020, 14:54 Inseamna ca la Baia Mare baga comionul din China in hala, dezlichesc sigla S si lichesc sigla T :). Cine stie ce contract au cu chinezii....
Ceva de genul din moment ce și bena vine tot din China.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

Flo........"2) Este o cerinta tehnica. Nu e barem. Valoarea este stabilita in urma consultarilor.",asa ai scris. Aici voiam sa ajung, aici poate interveni subiectivismul, ca sa nu spun "interese" . Mintea mea, care nu gandeste numai in articole de legi si mai aude una-alta, nu neaparat din presa, isi poate imagina asa un scenariu cu 3 membri ai grupului tehnic, toti patrioti si admiratori ai Duster-ului : "Viorele.....pentru Politia de frontiera, hai sa punem o garda la sol minima de 200 mm, doar avem drumuri grele, ce sa caute un Vitara pe ele? Cine sta sa culeaga plasticele de scuturi care cad de sub ea? Hai sa vedem...Cine ar mai ramane competitori? Iveco Massif, Mercedes G-classe, x, y.....Asta e....daca vor oferi un pret bun, bravo lor! Da-l in ma-sa pe ala de la VW care ne-a oferit cate un Tiguan de showroom cu 10.000 km in bord si discount de 50 %. Sa zica 《 Merci ! 》ca nu-l reclamam, noroc mare are ca e fratele lu' Ionescu. "

Tu, care esti in domeniu, ipotetic vorbind.....se pot alinia planetele asa cum am scris eu sau bat campii 100% ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 15 Jun 2020, 15:37
flo wrote: 15 Jun 2020, 15:16 Presa spune mari tampenii. Si sunt suficienti tampiti sa le creada fara sa cerceteze. Aminteste-ti de Loganul de politie de 70000 de euro. Sunt cretini care si in ziua de azi sunt convinsi ca s-a incercat o magarie. Prostie preluata si invartita de presa si acum. Ce inseamna "stim cu totii"? Astia "totii" sunt vreo autoritate?
Am sa incep prin a te ruga sa o lasi mai moale cu limbajul, hai sa discutam civilizat. In plus, e a nu stiu cata oara cand deviezi in off topic. Discutia a inceput pe tema licitatiei de troleibuze, autobuze, tramvaie in contextul poluarii din Bucuresti. Tu incepi sa zici despre camioane, autospeciale si alte lucruri care nu au nimic de a face cu subiectul.

Am inteles, te-ai ocupat inclusiv de licitatia respectiva de Polo, ok, a fost cinstita se pare. Din ce imi aduc aminte au fost discutii despre faptul ca VW a ofertat cu undeva la 30e mai putin per masina decat Dacia si e. Stiu cum functioneaza asemenea licitatii, teoretic e vorba de plic inchis, nu e nevoie sa imi explici. Culmea e ca licitatia pentru Metrouri fix din asemenea motiv s-a anulat, protagonistii fiind cercetati de DNA.
Ce inseamna "stim cu totii"? Astia "totii" sunt vreo autoritate?
Nu ai inteles figura de stil, era o ironie. Contestatiile si cercetarile DNA sunt asa degeaba dupa parerea ta si s-a nimerit sa fie toti trei castigatorii companii turcesti fara sa fie nimic necurat in treaba asta. E mai bine asa ?
Ce este nelalocul lui in limbajul meu? Constantin insulta fara jena un popor si nu vad sa fi miscat pe cineva. Ba mai isi manifesta si intentia sa impuste pe considerente politice.
Da, legat de troleibuze si autobuze. De aiurelile acelea cu prototipul. Asta incercam sa va fac sa intelegeti. Ca nu are importanta treaba cu prototipul. Fiindca nu este obligatoriu sa faci dovada ca ai produs fix un tip de autobuz. Daca faci dovada ca ai furnizat troleibuze in cantitatea si la termenul considerate corespunzatoare este suficient.

Ce pret sa le furnizeze cei din interior? Inca o dovada ca nu intelegi ce-i cu o licitatie electronica. Nu spune ca stii, caci faci dovada clara ca nu cunosti . Nu inteleg de ce te ambitionezi sa afirmi asta. Nu pretind eu ca sunt expert. In plic inchis vin ofertele. Celele tehnice intr-un plic. In altul cele de calificare, unde se gaseste oferta financiara, documente care demonstreaza ca nu exista datorii la stat, dovada capacitatii de realizare (prin puteri prorii sau prin terti sustinatori), etc. Acestea din urma se deschid in sedinta publica. Dupa analiza se anunta calificarile si daca eventual sunt solicitate clarificari. Totul este public. Deci ofertele de pret, care nu trebuie sa depaseasca cerinta maxima a beneficiarului sunt cunoscute de toti. Ofertele tehnice sunt evaluate apoi in comisie. La final, daca se constata ca toate ofertele tehnice sunt conforme se transmit concluziile si se solicita derularea licitatiei electronice. In licitatia electronica se fac ofertele, SIMULTAN, de catre toti competitorii. De unde sa cunoasca cineva din interiorul benficiarului cat va licita DACIA? Crezi ca aia sunt tampiti sa spuna cuiva? In derularea licitatiei electronice beneficiarul nu intervine. El doar este anuntat la final despre clasament. Si afla ca pretul cel mai mic a fost oferta pentru Polo. Daca imi amintesc bine a fost mult mai mult de 30 de euro diferenta. Electronic se poate oferta pana la 80% (daca imi amintesc bine) din oferta initiala. Daca este sub 80% obligatoriu trebuie sa ofere explicatii si sa prezinte argumente serioase. Altfel i se anuleaza oferta electronica. Asta ca sa se evite cacialmaua, popular vorbind. Daca cunosteai si intelegeai cum functioneaza o astfel de procedura nu pomeneai despre „existau suspiciuni ca cineva din interior le-ar fi comunicat pretul celor de la Dacia incat ei sa oferteze mai putin”. Asadar este multa nevoie sa ti se explice.

Dreptul la contestatii este unul larg. Poate prea permisiv. La subiectul Otokar ii explicam lui costy ca nu vor avea castig de cauza si de ce. Si a fost exact cum am spus.
DNA are obligatia sa cerceteze orice reclamatie. Din experienta proprie, cam 90% din cazuri se sting fara consecinte penale. Toti cei pe care ii cunosc din politie, jandarmerie, pompieri, cercetati de DNA in cazuri de achizitii de autovehicule in ultimii 10 ani au primit fie NUP fie au fost achitati. Asta inseamna ca DNA le-a distrus unora, alora achitati, cariera si sanatatea fara rost.
ATENTIE! Nu spun ca nu sunt magarii. Insa atentie ce cititi!
Pot fi aranjamente. Dar este riscant sa pierzi in contestatii. Sa zicem ca vrei livrare in termen scurt, iar favoritul are deja produsul pregatit. Risti la contestatie sa nu iti fie admise argumentele pentru care impui termenul. Atunci nu ai facut nimic si in plus favoritul risca falimentul daca nu castiga pe bune. Las la o parte partea penala.
Se mai pot lansa proceduri in perioade in care nu se mai prezinta ofertanti fiindca au deja asigurate comenzi pentru productie. Dar si aici, cine isi asuma riscul sa nu semneze eventuale contracte asteptandu-te pe tine? Vezi, metoda de anulare a procedurile este o varianta. In felul asta afli cam ce isi permit sa ofere ceilalti. Dar si aici ai riscul sa nu ti se admita anularea.
Se mai pot face unele chestii la acordurile cadru cu mai multi castigatori. Dar asta inseamna niste ani si produse uneori in numar redus. Deci nu-i mare sfaraiala.
Ce spune presa este de multe ori departe de realitate. Fie din ignoranta, fie ca doresc subiecte interesante, fie ca sunt platiti. Daca insa cunosti legea poti pricepe cam ce ar fi necurat.
Uite, subiectul cu anularea licitatiei castigate de polonezii de la WISS este, recunosc, neclar pentru mine. Documentul invocat de Arafat nu ar fi indreptatit la anularea licitatiei. Precizez ca atunci cand costy mi-a aratat subiectul nu stiam despre ce este vorba. Dar doua instante i-au dat dreptate lui Arafat. Inseamna ca au mai fost si alte documente prezentate in instanta despre care presa nu a stiut sau nu a dorit sa le aminteasca.

In Romania, spre deosebire de alte state, din cauza fricii de fraude (intemeiate de altfel) armonizarea legislatiei europene privitor la achizitiile publice s-a facut in asa fel incat procedurile sunt stufoase si rigide. In plus se aplica prevederi privind conflictul de interese chiar absurde. Pe mine ma obliga sa declar pe proprie raspundere ca nu am rude de pana la gradul patru care direct sau indirect sa colaboreze cu unul dintre ofertanti, in conditiile in care am rude care nu mai locuiesc in tara si nici legatura cui ei nu am tinut-o. Asta in vreme ce in Italia un primar ofera curatenia orasului prpriei firme.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

BAGADI wrote: 15 Jun 2020, 16:35 Flo........"2) Este o cerinta tehnica. Nu e barem. Valoarea este stabilita in urma consultarilor.",asa ai scris. Aici voiam sa ajung, aici poate interveni subiectivismul, ca sa nu spun "interese" . Mintea mea, care nu gandeste numai in articole de legi si mai aude una-alta, nu neaparat din presa, isi poate imagina asa un scenariu cu 3 membri ai grupului tehnic, toti patrioti si admiratori ai Duster-ului : "Viorele.....pentru Politia de frontiera, hai sa punem o garda la sol minima de 200 mm, doar avem drumuri grele, ce sa caute un Vitara pe ele? Cine sta sa culeaga plasticele de scuturi care cad de sub ea? Hai sa vedem...Cine ar mai ramane competitori? Iveco Massif, Mercedes G-classe, x, y.....Asta e....daca vor oferi un pret bun, bravo lor! Da-l in ma-sa pe ala de la VW care ne-a oferit cate un Tiguan de showroom cu 10.000 km in bord si discount de 50 %. Sa zica 《 Merci ! 》ca nu-l reclamam, noroc mare are ca e fratele lu' Ionescu. "

Tu, care esti in domeniu, ipotetic vorbind.....se pot alinia planetele asa cum am scris eu sau bat campii 100% ?
Dragule, legea spune ce este drept sau nu. Asadar, daca vrem sa judecam corect, ne raportam la lege.
Daca nu gandesti asa, inseamna ca pentru tine nu legea stabileste ce-i rau, ca pleci de la prezumtia ca musai exista „interese” si ca este relevant numai ce se barfeste. Pai asta este model de obiectivitate? Ca vad ca in termeni de obiectivitate-subiectivitate doresti sa gandesti.
Subiectivism poate fi. Repet insa, trebuia sa se prezinte trei modele care s-ar fi incadrat in cerinte. La autovehicule considerate normale. Deci interese ar fi pentru cel putin trei producatori.
Totusi sa nu uitam ca nu poti emite o specificatie in care sa se incadreze toti producatorii. Asadar, unii raman pe dinafara.
Aminteai de subiectivism si grija pentru fiabilitate. Canda am aflat ca Roman nu a cumparat caietul de sarcini am rasuflat toti usurati. Daca lipsa de fiabilitate ar fi putut fi argument de descalificare, ROMAN era in capul listei si cu muuuuuult spatiu pana la al doilea nume. Tot ce a livrat ROMAN in ultimii ani reprezinta un cosmar. Iar service-ul ca si inexistent. ROMPRIM, cunoscutul producator roman de autsopeciale ar fi avut asisderea probleme.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

Păi la fel au răsuflat şi cei de la M.Ap.N când Roman a refuzat încredinţarea directă a contractului pentru 173 de camioane. ;))
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

flo wrote: 15 Jun 2020, 17:19 Ce este nelalocul lui in limbajul meu? Constantin insulta fara jena un popor si nu vad sa fi miscat pe cineva. Ba mai isi manifesta si intentia sa impuste pe considerente politice.
Da, legat de troleibuze si autobuze. De aiurelile acelea cu prototipul. Asta incercam sa va fac sa intelegeti. Ca nu are importanta treaba cu prototipul. Fiindca nu este obligatoriu sa faci dovada ca ai produs fix un tip de autobuz. Daca faci dovada ca ai furnizat troleibuze in cantitatea si la termenul considerate corespunzatoare este suficient.
Poate mi s-a parut, dar asa pare ca ii faci pe toti care nu sunt de acord cu parerile tale tampiti, cretini, prosti. Uite citatul mai jos. Cu Constantin a fost alta socoteala, a mai fost banat temporar aici pe forum pentru insulte explicite, nu vad legatura.
Presa spune mari tampenii. Si sunt suficienti tampiti sa le creada fara sa cerceteze. Aminteste-ti de Loganul de politie de 70000 de euro. Sunt cretini care si in ziua de azi sunt convinsi ca s-a incercat o magarie. Prostie preluata si invartita de presa si acum. Ce inseamna "stim cu totii"? Astia "totii" sunt vreo autoritate?
Eu ti-am dat link-uri din presa unde este clar screenshot din caietul de sarcini. Scrie acolo clar sa fie omologat de RAR sau alta entitate similara din alta tara europeana. Producatorul e obligat sa demonstreze ca a fabricat in serie asa ceva pana acum, e scris de ei, nu de mine. Nu am banuit asta, scrie acolo negru pe alb iar tu incerci sa ma contrazici demonstrandu-mi ca autospecialele de pompieri se fac pe comanda si ca nu exista asemenea cerinte. Dovada ca la Targu Jiu si la Ploiesti a fost respins fix din acelasi motiv, ai capturile de ecran in link-ul de mai jos.

https://mainnews.ro/exclusiv-primaria-c ... e-sarcini/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply