Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Moderator: costy84
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Relativ la subiectul mai sus mentionat au aparut diverse polemici.
Din cate se poate remarca in Codul tehnic FIVA (vezi http://retromobil.ro/), un vehicul poate sa fie "istoric" chiar daca a suferit anumite modificari (vezi categorii si grupe), in conditii bine definite.
Din cate se poate remarca in Codul tehnic FIVA (vezi http://retromobil.ro/), un vehicul poate sa fie "istoric" chiar daca a suferit anumite modificari (vezi categorii si grupe), in conditii bine definite.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2396
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
In Italia se admite GPL la vehicule istorice.
In Romania nu se poate.
In Romania esti respins la comisia tehnica daca bara nu este aliniata perfect caroseriei.
Hilar, dar asta e realitatea.
Personal am vazut vehicule istorice cu servofrana si servodirectie desi astea sunt modificari consistente.
Si eu as fi curios sa aflu conditiile privind modificarile acceptate de comisiile RCR.
In traficul actual fara o frana cu servo iti pui viata in pericol.
Identic pentru sistemul de franare simplu/dublu circuit.
Nu sunt masini sa circuli zilnic dar atunci cand o faci consider ca siguranta e pe primul loc.
In Romania nu se poate.
In Romania esti respins la comisia tehnica daca bara nu este aliniata perfect caroseriei.
Hilar, dar asta e realitatea.
Personal am vazut vehicule istorice cu servofrana si servodirectie desi astea sunt modificari consistente.
Si eu as fi curios sa aflu conditiile privind modificarile acceptate de comisiile RCR.
In traficul actual fara o frana cu servo iti pui viata in pericol.
Identic pentru sistemul de franare simplu/dublu circuit.
Nu sunt masini sa circuli zilnic dar atunci cand o faci consider ca siguranta e pe primul loc.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
În România se poate orice cu condiția să ai mai multe perechi de cojones, să fii din boboru' hales sau să fii pesedist...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Pai esti avertizat de la inceput de faptul ca a fost "Armonizat cu legislatia Romana", acest Cod tehnic FIVA...
Sper ca in sensul bun... Hai ca devin rautacios.
Sper ca in sensul bun... Hai ca devin rautacios.
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Nu cred sa refuze atestarea pe motiv ca se monteaza servo directie/frana daca acestea sunt din linia de asamblare a marcii/modelului; categoric ca pentru adaptari facute cu piese de la alte marci sa fie discutii.
Referitor la gaz, nu cred ca ar putea refuza atestarea pentru asa ceva care a circulat pe strada la vremea respectiva
Referitor la gaz, nu cred ca ar putea refuza atestarea pentru asa ceva care a circulat pe strada la vremea respectiva
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2396
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Eu nu m-as risca sa bag bani in modificari dupa care sa fii respins la comisie.
Atit timp cat nu se stiu ce modificari sunt acceptate, o lasi ca din fabrica.
Ulterior o poti face, desi semnezi o declaratie pe propria raspundere...
Atit timp cat nu se stiu ce modificari sunt acceptate, o lasi ca din fabrica.
Ulterior o poti face, desi semnezi o declaratie pe propria raspundere...
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Ehh, vedeți că este cineva aici pe forum care vă poate învăța cum să atestați mașina chiar dacă nu este conformă!
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Cei care considera ca au fost respinsi nejustificat de catre Retromobil sau cei care au nelamuriri/comentarii legate de atestarea istorica a vehiculelor in Romania, puteti sa va adresati direct Federatiei:
https://fiva.org/en/contact-us-2/
Lectura interesanta:
https://fiva.org/en/commissions/technic ... 9e169-920f
https://fiva.org/en/contact-us-2/
Lectura interesanta:
https://fiva.org/en/commissions/technic ... 9e169-920f
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2396
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Mai nou la nivelul RAR este o comisie ce face atestari, se pare ca si RAR este autorizat FIVA.
E mai complicat si birocratic dar pina la urma se poate.
E mai complicat si birocratic dar pina la urma se poate.
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru
- Posts: 194
- Joined: 26 Oct 2020, 18:22
- Location: Sibiu
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Atentie cu aceste observatii, nu sunt in regula, RAR doar verifica masina si inscrie mentiunea “vehicul istoric” in carte. Nu atesteaza. Pentru a obtine aceasta mentiune in carte trebuie sa ai atestatul de la RCR. Singura autoritate FIVA. Masina trebuie sa fie originala sau cat mai aproape de original, este o chestiune de bun simt. Daca nu era RCR noi nu mai vedeam IMS-uri in Romania. Iar pe termen lung ar fi disparut si Aro-urile. E important sa le avem originale si sa le atestam, fac parte din patrimoniul tehnic al Romaniei. Nimic nu e perfect in Romania, nici Clubul nu e, dar e singura solutie, veti vedea ca anii trec si nu vei mai vedea astfel de masini, noile legi antipoluare le vor elimina pe toate. Poate nu vi se pare mult dar in 10 ani lucrurile se vor schimba iar noi suntem datori sa mentinem aceste masini autentice. Daca ai masina atestata o poti conduce pe mai departe chiar daca vor fi unele restrictii. Si v-am spus, nu numai pentru noi ci si pentru cei care vin din urma si care vor afla ca aici a existat uzina Aro
Multumesc, cu stima Cristian Tase / Aro 10 / Sibiu / 0742141585 / cristiantase@yahoo.com
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2396
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Mai cauta informatii, s-ar putea sa afli lucruri noi.CristianTase wrote: ↑22 Nov 2020, 19:25 Atentie cu aceste observatii, nu sunt in regula, RAR doar verifica masina si inscrie mentiunea “vehicul istoric” in carte.
Pe forumul classiccar cluj este o discutie despre obtinerea atestatului direct de la RAR, fara a mai trece prin Retromobil.
Platesti o taxa suplimentara si procedura este similara cu cea de la Retromobil.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
"Daca nu era RCR noi nu mai vedeam IMS-uri in Romania. Iar pe termen lung ar fi disparut si Aro-urile."CristianTase wrote: ↑22 Nov 2020, 19:25 Atentie cu aceste observatii, nu sunt in regula, RAR doar verifica masina si inscrie mentiunea “vehicul istoric” in carte. Nu atesteaza. Pentru a obtine aceasta mentiune in carte trebuie sa ai atestatul de la RCR. Singura autoritate FIVA. Masina trebuie sa fie originala sau cat mai aproape de original, este o chestiune de bun simt. Daca nu era RCR noi nu mai vedeam IMS-uri in Romania. Iar pe termen lung ar fi disparut si Aro-urile. E important sa le avem originale si sa le atestam, fac parte din patrimoniul tehnic al Romaniei. Nimic nu e perfect in Romania, nici Clubul nu e, dar e singura solutie, veti vedea ca anii trec si nu vei mai vedea astfel de masini, noile legi antipoluare le vor elimina pe toate. Poate nu vi se pare mult dar in 10 ani lucrurile se vor schimba iar noi suntem datori sa mentinem aceste masini autentice. Daca ai masina atestata o poti conduce pe mai departe chiar daca vor fi unele restrictii. Si v-am spus, nu numai pentru noi ci si pentru cei care vin din urma si care vor afla ca aici a existat uzina Aro
De unde si pana unde aceasta afirmatie? Cunosc personal, in Romania, zeci de ARO si de M-uri care nu au nici o treaba cu RCR ... Sa nu exageram anumite lucruri.
-
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 21 Feb 2016, 12:04
- Location: Bucuresti
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Corect. Asa cum ziceam pe alt topic, ar fi indicat ca RCR sa faca intai curat in ograda, sa respecte codul FIVA si dupa aia sa comenteze.
Il rog pe colegul vercingetorix sa-mi dea mai multe detalii despre autentificarea la RAR daca se poate, chiar si in privat.
La RCR este un domn la comisia tehnica care spune ca o masina modificata nu se poate astesta. Desi codul FIVA spune altceva...ma rog, am un mail de la dansul in care zice ca regulamentul FIVA nu se aplica la noi, sau ceva de genul...desi la acceasi speta FIVA a zis ca mine. Exact, acelasi RCR care a atestat dacii visiniu metalizat, dacii cu CD player si inchidere centralizata si altele asemenea.
Il rog pe colegul vercingetorix sa-mi dea mai multe detalii despre autentificarea la RAR daca se poate, chiar si in privat.
La RCR este un domn la comisia tehnica care spune ca o masina modificata nu se poate astesta. Desi codul FIVA spune altceva...ma rog, am un mail de la dansul in care zice ca regulamentul FIVA nu se aplica la noi, sau ceva de genul...desi la acceasi speta FIVA a zis ca mine. Exact, acelasi RCR care a atestat dacii visiniu metalizat, dacii cu CD player si inchidere centralizata si altele asemenea.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Cum spuneam mai sus, cei care au nemultumiri/nelamuriri pot contacta direct la FIVA. Avand in vedere faptul ca RCR elibereaza un atestat FIVA, trebuie sa respecte regulamentului respectivei federatii, adaptat legislatiei din Romania.
Pe de alta parte, regulamentul FIVA nu interzice modificari gen CD player, inchidere centralizata etc.
Greu de facut legi pentru bunul simt...
Pe de alta parte, regulamentul FIVA nu interzice modificari gen CD player, inchidere centralizata etc.
Greu de facut legi pentru bunul simt...
Last edited by ardeleanu on 26 Nov 2020, 10:07, edited 1 time in total.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2396
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania
Mie imi place mult prevederea din regulamentul RCR ce afirma ca hotararile comisiei sunt definitive !
Asta dpdv juridic e o aberatie, un analfabetism cras de-ti vine sa le dai cu cartea in cap.
ORICE decizie a unei entitati civile poate fi atacata in contencios administrativ.
Doar o instanta de judecata de grad superior (curte de apel sau de casatie) poate pronunta hotarari definitive in vreo privinta.
In fine, ilegala este ilegalitatea in care se complac.
Pacat ca nu s-a gasit nimeni pina acum sa le bage pe gat prostiile cu care isi bat joc de oameni.
Si nu e vorba de conducerea centrala cat de unii membrii ai comisiilor, fiecare se crede un Ceausescu.
Si linkul de pe classic car cu atestarea fara Retromobil : http://classiccar.3xforum.ro/post/23105 ... vizul_RCR/
Asta dpdv juridic e o aberatie, un analfabetism cras de-ti vine sa le dai cu cartea in cap.
ORICE decizie a unei entitati civile poate fi atacata in contencios administrativ.
Doar o instanta de judecata de grad superior (curte de apel sau de casatie) poate pronunta hotarari definitive in vreo privinta.
In fine, ilegala este ilegalitatea in care se complac.
Pacat ca nu s-a gasit nimeni pina acum sa le bage pe gat prostiile cu care isi bat joc de oameni.
Si nu e vorba de conducerea centrala cat de unii membrii ai comisiilor, fiecare se crede un Ceausescu.
Si linkul de pe classic car cu atestarea fara Retromobil : http://classiccar.3xforum.ro/post/23105 ... vizul_RCR/
Daca nu Aro, atunci ce ?