Inaltare Aro 10

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

Post Reply
Luc
Incepator
Incepator
Posts: 15
Joined: 07 Apr 2011, 08:58
Location: Curtea de Arges

Inaltare Aro 10

Post by Luc »

Salut ,
1. Posibilitati de marire a garzii la sol pentru ARO 10 .
Am citit pe forum mai multe variante, care credeti ca e cea mai buna varianta ?
2. Sistemul de directie ( model nou, cu caseta in fata ), mai exact capetele de bara se pot repara cumva ?
De cumparat noi cred ca se gasesc la Campulung, dar sunt foarte scumpe am inteles .

User avatar
CRISX
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 19 Dec 2009, 13:33
Location: BUCURESTI
Contact:

Re: Inaltare Aro 10

Post by CRISX »

1. roti mai mari in diametru.
2. iei " miezu " din capetele de bara de la aro24 .
User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Inaltare Aro 10

Post by offroad m461 »

Pe fata se poate pune T.uri mari, eventual plus distantiere ( asa am facut eu dar le.am dat jos distantierele pt ca nu imi mai intrau pivotii inapoi pe portfuzeta, am pus si niste poze cu tot ansamblu pe aici pe forum), jante pe 15 cu cauciucuri marisoare dar nu mai mari de 215 R 15

Pe spate se poate splingui arcurile, sau se poate monta distantier intre arcuri si axa, dar e mai complicat, pt ca va trebui bride mai lungi si modificate si amortizoarele, sau ar mai fi o solutie dar nush daca merge sigur, sa schimbi cerceii arcurilor cu uni mai lungi :D
User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Inaltare Aro 10

Post by offroad m461 »

iar la capetele de bara o sa intampini probleme dak o inalti, si eu deja pe o parte i.am facut modificare si anume:

poti adapta capetele de bara de aro 24x si le poti schimba fara sa mai faci modificari, exact ca la aro 24x
iei capetele de bara originale de aro10 si tai cu flexu usor exact pe langa capatul de bara dar nu il tai de tot, doar cat are teava grosime, iar apoi il desurubezi, va trebui sa iasa
apoi iei capatul de bara de aro 24x si va trebui sa.i montezi o piulita de blocare exact cum sunt la aro 10 cele din mijloc si apoi infiletezi capul de bara pe teava de pe care ai desurubat capatul vechi de bara, il reglezi la dist si apoi strangi piulita de blocare (cand le cumperi capetele de bara va trebui sa tii cont de partea filetului si atentie la gresoare, sa fie cu gresoarele spre exterior)
asa faci si in partea cealalta si ai rezolvat problema
avantajul este la costuri, 30 lei un cap de bara de 24x adica 60 lei perechea fata de 200 lei un ansamblu aro 10x pe o parte a masini, adica te costa 120 lei capetele de bara de la roti in loc de 400 lei cele originale care de fapt tot de aro 24x sunt infiletate pe teava si data sudura, le poti si suda dar e mai practic sa desfaci o piulita in loc sa tai cu flexul si sa sudezi ( ultima oara cand am facut toata fata am dat pe 2 ansambluri vreo 3 mil parca, de export, cele de uzina erau 400 lei amandoua)

eventual se poate face la fel si la bara cea mare de directie, k se le inlocuiesti cu cele de 24x, e mult mai practic :D



Eu am mai modificat si acele tevi mici pe care am montat capul de bara, le.am taiat si le.am indoit astfel incat atunci cand masina este pe roti capatul de bara sa stea perfect orizontal cu linia masini ( nu se face modificarea cu masina pe cric ci pe roti ) tot ansamblul va avea forma apropiata uni S se castiga enorm la flexarea capetelor de bara pe teren ;)


Succes %%- good luck

User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Inaltare Aro 10

Post by offroad m461 »

Ai aici link.ul cu topic.ul unde am inaltat masina de fata cu cativa cm, ar fi fost mai bine sa fi dat un search si gaseai cateva topic.uri deja facute despre inaltarea garzi la sol aro 10x

viewtopic.php?f=53&t=6400
User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 571
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: Inaltare Aro 10

Post by icXu »

offroad m461 wrote:Eu am mai modificat si acele tevi mici pe care am montat capul de bara, le.am taiat si le.am indoit astfel incat atunci cand masina este pe roti capatul de bara sa stea perfect orizontal cu linia masini ( nu se face modificarea cu masina pe cric ci pe roti ) tot ansamblul va avea forma apropiata uni S se castiga enorm la flexarea capetelor de bara pe teren
Pune te rog niste poze cu noile "S''-uri ca sunt si eu in aceeasi situatie.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Inaltare Aro 10

Post by Soryn »

capetele de bara..1 merge reparat cu mijloc de 24...cel deal doilea nu merge.. pentru ca difera, montati voi de 24.dupaia va plangeti pe forum ca sunt proaste piesele
User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Inaltare Aro 10

Post by offroad m461 »

Nu stiu ce nu a mers la tine Sorin, modificarea este facuta sa poti schimba capul de bara cu totul, fara sa mai demontezi capele de bara, acum calitatea depinde de la producator la producator, cumpara fiecare dupa buzunarul sau sau dupa cum crede de cuviinta ca ar fi mai bun.

Repet capetele de bara de aro 10 sunt una si aceleasi cu cele de aro 24x numai ca sunt infiletate pe 2 tevi si data sudura in capatul tevi iar intre ele sa montat acel surub de reglare a unghiului cu contrapiulitele de blocare, am argumentat cum poti sa afli asta.

Eu am montat la mine si mi sa potrivit perfect cu modificarile de mai sus, dar am schimbat doar pe partea stanga, acolo am avut probleme adica joc si nu am mai avut nici timp sa modific si pe dreapta dar urmeaza sa fac modificarea asta si pe partea dreapta a masini, iar pe viitor imi va fi mai usor sa schimb un cap de bara la un pret foarte mic.

Poze inca nu am si nu am cum sa fac acum pentru ca nu sunt in tara, dar am sa fac cand ma intorc, cand o sa schimb si pe partea cealalta.


Oricum pana acum eu cred ca asta este o modificare ce avantajeaza toti posesori de aro 10x si nu este foarte complicat de facut, cand o sa fac si poze o sa fie mai simplu de inteles :) in plus ar fi nevoie de cate o piulita care sa mearga pe fiecare capat de bara 24x ca cele de blocare la aro 10x dupa ce se regleaza unghiu la directie. %%- good luck
User avatar
CRISX
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 19 Dec 2009, 13:33
Location: BUCURESTI
Contact:

Re: Inaltare Aro 10

Post by CRISX »

Haideti sa nu mai facem confuzii !
Puteti inalta caroseria si juma de metru , garda la sol - adica distanta dintre pamant si punctul cel mai de jos al masinii , centrul diferentialului spate - ramane neschimbata .
Caroseria o inalti ca sa incapa roti mai mari in diametru, iar rotile , eeeei , rotile mai mari vor fi cele care vor inalta diferentialul spate fata de pamant .
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Inaltare Aro 10

Post by Soryn »

uitate ce cursa are conurile cu bila din capetele de a10 si dupa.la cele de 24 si sa ne zici si noua
User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Inaltare Aro 10

Post by offroad m461 »

Mentionez ca exact la asta m.am uitat inainte sa modific, sunt perfect identice, crede.ma ca stiu ce spun ;)
User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Inaltare Aro 10

Post by offroad m461 »

CRISX wrote:Haideti sa nu mai facem confuzii !
Puteti inalta caroseria si juma de metru , garda la sol - adica distanta dintre pamant si punctul cel mai de jos al masinii , centrul diferentialului spate - ramane neschimbata .
Caroseria o inalti ca sa incapa roti mai mari in diametru, iar rotile , eeeei , rotile mai mari vor fi cele care vor inalta diferentialul spate fata de pamant .





Dar nu sa facut nici o confuzie, ai dreptate masina se poate inalta de la sol la diferential numai din roti, iar caroseria, sasiul il poti inalta din suspensi, tampoane, etc, asta o cam stie toata lumea.


Inca un aspect, daca se inalta foarte mult masina iarasi nu e bine , se va modifica centrul de greutate care va fi mai sus deci pericol de rasturnat cum se intampla foarte des la samuraiuri,( un prieten la dat pe o parte in padure din cauza asta iar eu mergem linistit pe unde el nu a putut sa treaca ) din cauza inaltarii foarte mari si ecartamentului mic, deci vreti garda la sol imensa ganditiva si la consecinte in teren, un 60 cm la caroserie cred ca este suficient pt aro. ;D
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Inaltare Aro 10

Post by Dan CHIRIAC »

Apropos de confuzii, cu scuzele de rigoare, cred ca ai vrut sa scrii 60 mm.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Inaltare Aro 10

Post by offroad m461 »

De la sol la pragul usi un 60 cm este suficient pt un aro avand in vedere ecartamentul mai mare ca la samurai, inaltat din suspensi si roti si nu din tampoanele caroseriei ;D
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Inaltare Aro 10

Post by Dan CHIRIAC »

A! daca te refereai la distanta de la sol la prag, e alta poveste.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Post Reply