Transmisie Aro 10
- aro_geo
- Membru
- Posts: 190
- Joined: 09 Nov 2008, 21:37
- Location: Bucuresti
Transmisie Aro 10
Dupa cum se vede in pozele de mai jos, iesirea din cutia de transfer pentru puntea spate nu este pe mijlocul masinii (am luat ca reper acea traversa a sasiului prin care trece cardanul apoi am masurat). Ca sa ma asigur de cele constatate am masurat si simetria cutiei fata de sasiu. Rezultat: nu este simetrica . Din cauza nesimetriei cutiei, cardanele nu sunt "in linie dreapta" pana la puntea spate (trag concluzia ca de aici masina are acele vibratii ce se manifesta de la 80 km/h).
Cred ca nesimetria provine de la traversa de fixare din spatele cutiei (cutie cu 4 trepte) pe care se afla acel tampon de cauciuc. Traversa respectiva se regleaza in vreun fel? Sa fie vreo eroare de fabricatie a traversei (rebut). A mai intalnit cineva asa o situatie? Ce sfaturi puteti sa imi dati?
PS: Aroul asa se prezinta din fabrica, nu s-a umblat la cutie si/sau cardane.
Cred ca nesimetria provine de la traversa de fixare din spatele cutiei (cutie cu 4 trepte) pe care se afla acel tampon de cauciuc. Traversa respectiva se regleaza in vreun fel? Sa fie vreo eroare de fabricatie a traversei (rebut). A mai intalnit cineva asa o situatie? Ce sfaturi puteti sa imi dati?
PS: Aroul asa se prezinta din fabrica, nu s-a umblat la cutie si/sau cardane.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- niscu
- Membru de elita
- Posts: 735
- Joined: 20 Oct 2009, 17:14
- Location: Galati-Tulcea
Re: Transmisie Aro 10
Pentru vibratiile produse la 80km/h pot fi mai multe cauze. Chiar si neechilibrarea rotilor duce la unele vibratii,ca si nesimetria sasiului [ce rezulta din accidente], sau geometria rotilor fata, gresita. Totusi daca crezi ca problema provine de la cardan atunci uzura e cauza si nu pozitia fata de axa masinii.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Transmisie Aro 10
salut ! la motorizarea cu renault 1.9 D cutia de transfer are iesirea execentric asezata in partea opusa celei de dacia, deci e aceasi chestie dar pe dos, si eu nu am avut o parere buna despre chestia asta , insa sunt masini care au unghiurile si mai mari intre cutie si grupuri,
rulmentul intermediar e si el ecentric montat -asa sunt gaurile mai aproape de o latura a sasiului fata de cealalta
verifica rotile intai pentru vibratii, cauciucurile sa nu fie deformate,jantele sa fie drepte,. echilibrare a roti
pe urma verifca cum se aseaza janta pe butuc, daca se centreaza pe centru butucului.
pe urma treci la cardan , rulmentu intermediar daca e bun .
reglaj nu ai cum sa ii faci la cutie stanga dreapta, doar daca inclini motoru intro parte se roteste reductorul.
sau daca muti suportu/ti? polizata sudura /resudat) de pe suportul mare din teava care vine prins de sasiu.
rulmentul intermediar e si el ecentric montat -asa sunt gaurile mai aproape de o latura a sasiului fata de cealalta
verifica rotile intai pentru vibratii, cauciucurile sa nu fie deformate,jantele sa fie drepte,. echilibrare a roti
pe urma verifca cum se aseaza janta pe butuc, daca se centreaza pe centru butucului.
pe urma treci la cardan , rulmentu intermediar daca e bun .
reglaj nu ai cum sa ii faci la cutie stanga dreapta, doar daca inclini motoru intro parte se roteste reductorul.
sau daca muti suportu/ti? polizata sudura /resudat) de pe suportul mare din teava care vine prins de sasiu.
- aro_geo
- Membru
- Posts: 190
- Joined: 09 Nov 2008, 21:37
- Location: Bucuresti
Re: Transmisie Aro 10
Referitor la vibratii va spun ca sunt venite original din fabrica. Un rand complet de cauciucuri l-am schimbat deja si nicio imbunatatire. Apoi am schimbat si jentile originale cele cu offset pozitiv cu unele cu offset neutru pt stabilitate (plus ca arata mult mai bine masina, nu mai e asa ingusta intre roti). Dupa schimbarea acestora nicio imbunatatire. Rulmentul intermediar e in mintile lui dar ma intreb de ce el este fix pe mijlocul masinii iar cutia ba. De ce cardanele nu sunt in linie dreapta? Nu de aici provin problemele? La mine treaba cu vibratiile era ceva combinat. Pe langa vibratii avea si un huruit. Pe asta l-am rezolvat dupa ce am reglat grupul spate. Stiam ca are ceva joc dar nici chiar asa mare. Reglajul asta era din fabrica!!. Trecand peste socul cu "original din fabrica" (la fel si termostat pus invers din fabrica) dupa reglaj nu mai huruie dar inca vibreaza. Acum ma duce gandul ca ori e ceva cu cutia ori e cardanul dezechilibrat (crucile sunt aliniate). Nu cred ca poate fi din altceva.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Transmisie Aro 10
reductorul are rulmenti buni?,daca joaca trenu mobil din el ,se misca si cardanul o data cu el,. si pinioanele din interior
- aro_geo
- Membru
- Posts: 190
- Joined: 09 Nov 2008, 21:37
- Location: Bucuresti
Re: Transmisie Aro 10
Nu stiu starea rulmentilor dar ce iti pot spune este ca vibratiile alea sunt venite din fabrica. De aceea nu cred ca baietii aia au pus rulmenti uzati. E adevarat ca reductorul o avea jocuri dar sa se manifeste asa? Imi vibreaza pana si retrovizoarea. De ce nu se simte nimic inainte de 80 km/h ca doar jocul ala nu dispare de acolo.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Transmisie Aro 10
ceva are, si la un anumit numar de rotati ,intra in rezonanta.
trebuie verificat la microscop de la cutie si pana la grup spate,
de exemplu poate fi o furca de la cardan usor indoita de la montaj neatent al cruci pe cardan, rezultand dezechilibru., crucile cardanului sunt cu reviziile de intretinere la zi?(gresaj adica), culisanta e buna are joc,e gresata, crucile nu trebuie sa aiba nici ele, nici un pic de joc,
ar mai trebui sa v-a readuceti aminte in caz ca stiati ,faptul ca la 5000 piese fabricate, nu ies toate la fel, cel putin cand se lucreaza cu masini cu control semiautomat si omul care le controleaza nu e robot,are slabiciuni oricat de bine ar fi el instruit,odata tot mai scapa ceva, , cum se foloseau in uzine , tehnologie din ani 70-75
pana si in 2011 la marile concerne de autovehicule mai apar scapari, nu e ceva nou, referitor la aliniamentul cardanului din fabrica!
+ cardanul lucreaza la niste unghiuri ciudate., in sensul ca,intermediarul e drept aliniat cu reductorul, iar problema e zic eu intre intermediar si grupu spate. din cauza unghiului in decursul anilor , cele diesel au alfel montat cardanul, unghiul fiind mai mic intre grup si cardan
rulmentu intermediar la cele in 4 trepte benzina ,e si el ecentric montat fata de sasiu, nu crezi ia ruleta si masoara, e diferenta de 1 cm 2 nu mai stiu exact cat
trebuie verificat la microscop de la cutie si pana la grup spate,
de exemplu poate fi o furca de la cardan usor indoita de la montaj neatent al cruci pe cardan, rezultand dezechilibru., crucile cardanului sunt cu reviziile de intretinere la zi?(gresaj adica), culisanta e buna are joc,e gresata, crucile nu trebuie sa aiba nici ele, nici un pic de joc,
ar mai trebui sa v-a readuceti aminte in caz ca stiati ,faptul ca la 5000 piese fabricate, nu ies toate la fel, cel putin cand se lucreaza cu masini cu control semiautomat si omul care le controleaza nu e robot,are slabiciuni oricat de bine ar fi el instruit,odata tot mai scapa ceva, , cum se foloseau in uzine , tehnologie din ani 70-75
pana si in 2011 la marile concerne de autovehicule mai apar scapari, nu e ceva nou, referitor la aliniamentul cardanului din fabrica!
+ cardanul lucreaza la niste unghiuri ciudate., in sensul ca,intermediarul e drept aliniat cu reductorul, iar problema e zic eu intre intermediar si grupu spate. din cauza unghiului in decursul anilor , cele diesel au alfel montat cardanul, unghiul fiind mai mic intre grup si cardan
rulmentu intermediar la cele in 4 trepte benzina ,e si el ecentric montat fata de sasiu, nu crezi ia ruleta si masoara, e diferenta de 1 cm 2 nu mai stiu exact cat
Last edited by Soryn on 25 Sep 2012, 16:05, edited 4 times in total.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Transmisie Aro 10
aici se vede diferenta, ai sa zici ca e poza offset fata de centru masini,
eu zic ca nu e asa!
eu zic ca nu e asa!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Incepator
- Posts: 22
- Joined: 05 Dec 2009, 16:03
- Location: Campulung
Re: Transmisie Aro 10
Eu cred ca este intermediarul...nu are treaba unghiurile cardanelor.
- aro_geo
- Membru
- Posts: 190
- Joined: 09 Nov 2008, 21:37
- Location: Bucuresti
Re: Transmisie Aro 10
Vom investiga mai amanuntit. Timp sa fie. Nu ma las pana nu o dovedesc.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Transmisie Aro 10
[/quote][quote="aro_geo"]Dupa cum se vede in pozele de mai jos, iesirea din cutia de transfer pentru puntea spate nu este pe mijlocul masinii (am luat ca reper acea traversa a sasiului prin care trece cardanul apoi am masurat). Ca sa ma asigur de cele constatate am masurat si simetria cutiei fata de sasiu. Rezultat: nu este simetrica . Din cauza nesimetriei cutiei, cardanele nu sunt "in linie dreapta" pana la puntea spate
Vad ca te-ai pus cu ruleta pe gaura aia din sasiu.Nu e obligatoriu pentru cardan sa treaca prin centrul gaurii.Probabil ca gaura din sasiu sa fie mai mare din cauza diverselor motorizari.Gaura tehnica.E centrata pe traversa chit ca e mai mare,atata tot.
Blocurile de locuinte din Paris construite pe vremea lui Napoleon aveau subsoluri,un spatiu enorm pe casa scarii(in care spatiu au fost montate ulterior lifturi)si multe localuri(dulapuri) tehnice in casa scarii la toate etajele care si-au dovedit eficacitatea si in zilele noastre pentru conducte gaze,cablarii diverse adica electricitate,telefonie,contorizare.
Vad ca te-ai pus cu ruleta pe gaura aia din sasiu.Nu e obligatoriu pentru cardan sa treaca prin centrul gaurii.Probabil ca gaura din sasiu sa fie mai mare din cauza diverselor motorizari.Gaura tehnica.E centrata pe traversa chit ca e mai mare,atata tot.
Blocurile de locuinte din Paris construite pe vremea lui Napoleon aveau subsoluri,un spatiu enorm pe casa scarii(in care spatiu au fost montate ulterior lifturi)si multe localuri(dulapuri) tehnice in casa scarii la toate etajele care si-au dovedit eficacitatea si in zilele noastre pentru conducte gaze,cablarii diverse adica electricitate,telefonie,contorizare.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- aro_geo
- Membru
- Posts: 190
- Joined: 09 Nov 2008, 21:37
- Location: Bucuresti
Re: Transmisie Aro 10
Pai ziceam si eu ca ar fi normal ca, cardanul sa treaca fix pe mijloc altfel nu se neutralizeaza unghiurile crucilor si la turatii mai mari incepe sa vibreze (cel putin asa am citit eu la teorie). Dupa cum a zis si Sorin sunt masini care au unghiurile si mai mari intre cutie si grupuri. Eu de asta am intrebat sa aflu daca la mine era normal sau nu si dc asta este cauza problemelor mele.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Transmisie Aro 10
mai zic o data,.verifica crucile,.sa nu aiba joc, greseazale! daca nu sti ce e aia gresare la o articulatie universala cauta pe google!
90 % din masini care au acele articulati universale cu intretinere nu sunt gresate la timp, dupa 5 ani degeaba te trezesti ca vrei sa ungi daca vaselina e pietroi in cruce, vaselina iti ajunge decat la un capac,
aro 10 dupa 93 are in jur de 12 nipluri de gresare /transmisie /directie, iar de gresare periodica mai e nevoie la o multime de componente, balamale usi, cablu capota, incuietori, pedalier, furca ambreiaj CV,.coloana,manete timonerie-cutie reductor!. directie, restu de balamale, asta asa in mare la ochi spuse
cautati manualul de intretinere pentru dacia 1300 si acolo precizeaza fiecare operatiune de genul asta la 3000-5000- 10000 20000 km,
90 % din masini care au acele articulati universale cu intretinere nu sunt gresate la timp, dupa 5 ani degeaba te trezesti ca vrei sa ungi daca vaselina e pietroi in cruce, vaselina iti ajunge decat la un capac,
aro 10 dupa 93 are in jur de 12 nipluri de gresare /transmisie /directie, iar de gresare periodica mai e nevoie la o multime de componente, balamale usi, cablu capota, incuietori, pedalier, furca ambreiaj CV,.coloana,manete timonerie-cutie reductor!. directie, restu de balamale, asta asa in mare la ochi spuse
cautati manualul de intretinere pentru dacia 1300 si acolo precizeaza fiecare operatiune de genul asta la 3000-5000- 10000 20000 km,
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Transmisie Aro 10
de ce curge practic vaselina din cruci, din cauza unghirilor crucile lucreaza, se incalzesc ,iar vaselina curge zboara!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Transmisie Aro 10
teoretic si crucile daca raman fara lubrifiere,fier pe fier, pot induce vibratii in cardan , !