Cerere sfat motor potent

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
Gheo
Nou venit
Nou venit
Posts: 7
Joined: 14 Sep 2018, 07:26
Location: Tg-Jiu

Cerere sfat motor potent

Post by Gheo »

Salut, vreau si eu un sfat, pe viitor vreau sa achizitionez un Aro 244, care ar fi cea mai buna motorizare pentru un 244? As vrea sa-l fac de strada/oras si sa reziste la multe drumuri scurte'lungi, poate chiar de daily. Eventual si potent de mici modificari pentru a mari puterea.

User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Cerere sfat motor potent

Post by toni »

In ordinea fiabilitatii: Andoria 4cti90, Toyota diesel 2L-T, Toyota benzina 2RZ-FE. Cam astea sunt cele mai rafinate si fiabile motorizari.

Andoria: Motor foarte simplu si fiabil. Consuma putin si e suficient de puternic. Porneste foarte usor la temperaturi negative. Versiunea euro 3 cu intercooler a fost singura motorizare euro 3 montata pe aro. Are 100 de cai si 230 de NM in varianta stoc.
Toyota diesel 2L-T: Motor fiabil dar cu mai multa electrica. Daca e pusa la punct electrica merge ceas. Vine imperecheat cu cutie si reductor tot toyota. Cand schimbi vitezele te simti in turism, nu in camion ca la cutiile romanesti. Se poate imbunatati, adaugi intercooler, debitezi pompa si mai castigi vreo 20-30 de cai.
Toyota benzina 2RZ-FE: Injectie multipunct, 140 de cai. E si mai complicat pe partea electrica ca si diesel-ul dar cat timp e pus la punct merge bine.

Ar mai fi dar nu recomand:

Peugeot: Cu pompa lucas am vazut ca e cam lesinat, se poate pune pompa bosch dar nu prea stiu detalii.
L25: Motor fiabil dar greu de reglat carburatia. Daca nu ai benzinarie acasa fereste-te de el, consuma si 25 la suta daca nu e reglat bine.
L27: Un adevarat fiasco al ingineriei de la campulung, au pastrat o mare parte din piesele de la L25 si a iesit un motor foarte nefiabil, fierbe des.
L127 (brasov): Majoritatea ARO care le gasesti la vanzare sunt cu acest motor. La baza motor de tractor si porneste greu iarna, de evitat daca nu vrei sa te faci fochist. Fumega, vibreaza din toate incheieturile, uzeaza pivotii pe fata, e zgomotos dar trage ca un bivol. Majoritatea au fost folosite la carcat cartofi, remorci, la furat lemne din padure cu minima mententanta.
Perkins, VM, VAMO, Chrysler, Ford, etc: Nu am vazut niciunul in realitate, nu ma pot pronunta.
Alexa8787
Membru
Membru
Posts: 110
Joined: 27 Feb 2016, 19:57
Location: Buzau

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Alexa8787 »

Salutare! Cu motor Chrysler am eu de 1 an de zile si sunt foarte multumit de el. Din punctul meu de vedere este un motor fiabil. In cazul in care ai nevoie de informatii cu privire la tipul acesta de motor, ma poti contacta.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Constantin »

Nu are rost să te gândești la confort sau performanțe vest.
Vrei aro?
Trebuie să faci jurământu' de onoare că nu vorbești de rău firma, nu-l blestemi p'ăla care ț'a dat virusu' sau pă samsaru' care ți-a vândut tinicheaua directorului sau nuș cărui senator(echivalent băbuță golf Germania).
După etapele astea ar trebui să treci testul psihologic care să te facă să înțelegi că e normal să vinzi teren din curte, o parte din casă, un rinichi doar pentru a avea o mașină funcțională la nivelu' anilor opzeci... Dacă ai gagică sau nevastă, ar fi bine să renunți la ea din timp(de ce să sufere și ea, săraca?).
În continuare, să zicem că ai trecut cu brio etapele enumerate propun să începem cu, abia, condiția numărul unu...
1.posesorul de aro trebuie să fie un as al mânuirii patentului, sârmei, să știe pe de rost toate rugăciunile la Doamne-Doamne feritoare de pene, controale în trafic, jocuri în volan, cruci și alte subansamble mișcătoare pe hurdubaie, etc, etc...
2.posesorul de aro trebuie să știe că la plecarea în cursă(chiar și până la chioșcu' comunal) este necesar indiferent de anotimp să aibă în portbagaj:șubă groasă, căciulă de astrahan, pături de lână, chibrituri, felinar cu gaz lampant, făclie,topor, 100 de metri de sfoară groasă de cânepă, cizme de cauciuc, cort, un bax de dero, tuci, undițe/sulițe/arc, buhai și pocnitori, două trei cărți de Jules Verne, busolă, 10 litri de uleimotor, 3litri ulei cutie și 5 kile de ulei de la pésédé, făină, bulion și ceva zacuscă, două borcane de miere de la Apicola, 4 filtre de motorină, două canistre de motorină, disc de ambreiaj, un cardan spate, o planetară, două cruci cardanice, un electromotor (Iskra dacă se poate), două injectoare, o pompă de injecție, piston cu cămașă, cuzineți toate cotele, pompă de ulei, curea alternator cu alternator cu tot, o macara geam șofer, săpun și pastă de dinți în caz că misiunea durează mai mult de 4 luni, două baterii de 100 de amperi fiecare, șufă groasă, becuri, pistol de lipit, trusă de traforaj, briceag, drujbă, grup electrogen, 50 de metri de cablu, ceva bani și carnetul de donator de sânge și organe parafat la zi...
3....
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Constantin »

... bidon gol și furtun de clismă pentru tras motorină, vaselină, gresor, două borne baterie, pensulă, grund, deruginol, ceară, vopsea, lumânări, apă demineralizată pentru baterie, aspirină, supozitor, extraveral, seringă cu ac, garou, penicilină, fișă de observație, carnet de sănătate, câine cu lanț (fără coteț, dacă nu mai e loc în aro poate dormi sub aro), timbre, plicuri, pix, dosar cu șină, cameră de aer, levier, strung, bormașină cu mandrină mecanică și burghiu' ăl mai bun, ecuson pe piept cu numele și adresa...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Constantin »

... am uitat să menționez la macaraua geam șofer ar fi bine să aveți și manivela pereche dar și fața de ușă. Totuși cel mai bine ar fi să aveți în portbagaj o ușă completă cu tot cu oglinda retrovizoare și o nicovală cu baros în caz că nu se potrivește la balamale.
Pe aro se poate priponi o scară din lemn de 4 metri în caz de cules nuci, alune, mere sau lupi...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Cerere sfat motor potent

Post by BAGADI »

Constantin wrote: 30 Dec 2019, 23:01 ... am uitat să menționez la macaraua geam șofer ar fi bine să aveți și manivela pereche dar și fața de ușă. Totuși cel mai bine ar fi să aveți în portbagaj o ușă completă cu tot cu oglinda retrovizoare și o nicovală cu baros în caz că nu se potrivește la balamale.
Pe aro se poate priponi o scară din lemn de 4 metri în caz de cules nuci, alune, mere sau lupi...
:) Bravo! Totuși, când da Doamne Doamne și pornește și mai da Doamne Doamne și începe să se miște de vibrează și rinichii in tine....e extaz pur - cel puțin pentru mine. Spunea Clarkson că pe o Alfa nu te poți supăra când se strica pentru că e prea frumoasa. ARO nu e foarte frumos dar are ceva aparte....
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Cerere sfat motor potent

Post by BAGADI »

Gheo wrote: 29 Dec 2019, 20:10 Salut, vreau si eu un sfat, pe viitor vreau sa achizitionez un Aro 244, care ar fi cea mai buna motorizare pentru un 244? As vrea sa-l fac de strada/oras si sa reziste la multe drumuri scurte'lungi, poate chiar de daily. Eventual si potent de mici modificari pentru a mari puterea.
Salut! Daca vrei un daily și insiști sa fie ARO, sfatul meu este sa cauți un 244 cu o caroserie bună și acte in regula, sa refaci TOATA instalația electrică cu cabluri/siguranțe/relee moderne, sa refaci TOATA instalația de frânare cu elemente de Volvo de exemplu și să înlocuiești motorul cu ceva de VW, Mercedes sau BMW dar de generație mai veche, cu cât mai putina electronică și cât mai puțin plastic pe ele. Asta e visul meu ;). Am un 244 din '92 cu motor de Brașov, original 99% la care țin mai mult decât la nevasta dar îmi doresc încă un 244 cu motor "capsulat" (cum se spunea că au mașinile Daewoo când au apărut în România) in care sa am încredere că mă duce în Grecia cu toată familia. In State de exemplu, apar tot mai mulți români nostalgici care găsesc pe acolo ARO dintre cele puține exportate acolo și le pun motoare de Chevrolet sau Ford, cu clima și toate anexele civilizate :). In California cu un ARO cu motor de Brașov ești uscat ca o smochina până la primul semafor :).
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Cerere sfat motor potent

Post by ardeleanu »

Sa ai ARO este ca si casnicia, la bine si la ...mai putin bine, la inceput este sex story, pe urma love story, apoi jurnal de actualitati si ... roata se poate invarti sau nu. Cum ti-o fi norocul. ;))
Constantin are, partial, dreptate, dar ce spune el este doar partea goala a paharului, ramane de vazut daca partea plina, pe care o descoperi si o apreciezi doar in timp, poate echilibra sau inclina balanta pe pozitiv.
In zona Tg.Jiu ai o multime de pasionati ai marcii ARO care te pot ajuta in luarea unei decizii (si nu numai).
Bafta! %%- good luck
Gheo
Nou venit
Nou venit
Posts: 7
Joined: 14 Sep 2018, 07:26
Location: Tg-Jiu

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Gheo »

toni wrote: 29 Dec 2019, 22:40 In ordinea fiabilitatii: Andoria 4cti90, Toyota diesel 2L-T, Toyota benzina 2RZ-FE. Cam astea sunt cele mai rafinate si fiabile motorizari.

Andoria: Motor foarte simplu si fiabil. Consuma putin si e suficient de puternic. Porneste foarte usor la temperaturi negative. Versiunea euro 3 cu intercooler a fost singura motorizare euro 3 montata pe aro. Are 100 de cai si 230 de NM in varianta stoc.
Toyota diesel 2L-T: Motor fiabil dar cu mai multa electrica. Daca e pusa la punct electrica merge ceas. Vine imperecheat cu cutie si reductor tot toyota. Cand schimbi vitezele te simti in turism, nu in camion ca la cutiile romanesti. Se poate imbunatati, adaugi intercooler, debitezi pompa si mai castigi vreo 20-30 de cai.
Toyota benzina 2RZ-FE: Injectie multipunct, 140 de cai. E si mai complicat pe partea electrica ca si diesel-ul dar cat timp e pus la punct merge bine.

Ar mai fi dar nu recomand:

Peugeot: Cu pompa lucas am vazut ca e cam lesinat, se poate pune pompa bosch dar nu prea stiu detalii.
L25: Motor fiabil dar greu de reglat carburatia. Daca nu ai benzinarie acasa fereste-te de el, consuma si 25 la suta daca nu e reglat bine.
L27: Un adevarat fiasco al ingineriei de la campulung, au pastrat o mare parte din piesele de la L25 si a iesit un motor foarte nefiabil, fierbe des.
L127 (brasov): Majoritatea ARO care le gasesti la vanzare sunt cu acest motor. La baza motor de tractor si porneste greu iarna, de evitat daca nu vrei sa te faci fochist. Fumega, vibreaza din toate incheieturile, uzeaza pivotii pe fata, e zgomotos dar trage ca un bivol. Majoritatea au fost folosite la carcat cartofi, remorci, la furat lemne din padure cu minima mententanta.
Perkins, VM, VAMO, Chrysler, Ford, etc: Nu am vazut niciunul in realitate, nu ma pot pronunta.

Deci tot Andoria e cel mai ok. Cam greu de gasit, dau doar de Brasov fara acte sau fiscal. Multumesc mult de tot.
Gheo
Nou venit
Nou venit
Posts: 7
Joined: 14 Sep 2018, 07:26
Location: Tg-Jiu

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Gheo »

BAGADI wrote: 30 Dec 2019, 23:37
Constantin wrote: 30 Dec 2019, 23:01 ... am uitat să menționez la macaraua geam șofer ar fi bine să aveți și manivela pereche dar și fața de ușă. Totuși cel mai bine ar fi să aveți în portbagaj o ușă completă cu tot cu oglinda retrovizoare și o nicovală cu baros în caz că nu se potrivește la balamale.
Pe aro se poate priponi o scară din lemn de 4 metri în caz de cules nuci, alune, mere sau lupi...
:) Bravo! Totuși, când da Doamne Doamne și pornește și mai da Doamne Doamne și începe să se miște de vibrează și rinichii in tine....e extaz pur - cel puțin pentru mine. Spunea Clarkson că pe o Alfa nu te poți supăra când se strica pentru că e prea frumoasa. ARO nu e foarte frumos dar are ceva aparte....

La un moment dat credeam cae reteta de cozonac sau ceva:)) Deci fiecare tura e practic o expeditie cum era la Bear Grylls. :D ;D Multumesc, dar la cat iubesc Aro 244, m-as risca, am avut in familie IMS Bv, 2 aro 243 2.5 Benzina si un Bv+ 320 Bv. Moartea mea a fost 244 cand am vazut la cineva din comuna mea.( Zona Gorj inca are multe Aro pe strazi)
Gheo
Nou venit
Nou venit
Posts: 7
Joined: 14 Sep 2018, 07:26
Location: Tg-Jiu

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Gheo »

ardeleanu wrote: 31 Dec 2019, 00:01 Sa ai ARO este ca si casnicia, la bine si la ...mai putin bine, la inceput este sex story, pe urma love story, apoi jurnal de actualitati si ... roata se poate invarti sau nu. Cum ti-o fi norocul. ;))
Constantin are, partial, dreptate, dar ce spune el este doar partea goala a paharului, ramane de vazut daca partea plina, pe care o descoperi si o apreciezi doar in timp, poate echilibra sau inclina balanta pe pozitiv.
In zona Tg.Jiu ai o multime de pasionati ai marcii ARO care te pot ajuta in luarea unei decizii (si nu numai).
Bafta! %%- good luck

Mersi, da, in Gorj inca sunt multe Aro-uri pe strazi, le fac poze tot timpul cand trec pe langa ele:))
In zona de Novaci/Crasna/Polovragi sunt multe, in special 243,320 si 10. 244 mai putine
In Tg-Jiu mai rar, poate umba cu ele doar cand au nevoie si trec pe acolo din necesitate.
User avatar
motul
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 384
Joined: 21 Jan 2012, 20:04
Location: Hunedoara
Contact:

Re: Cerere sfat motor potent

Post by motul »

Sa nu crezi tot ce se spune aici. Se mai si exagereaza. Daca tot vrei sa-ti cumperi un ARO, poti, dar sa fie in regula actele. Ca restul se fac cu multa rabdare si pasiune. De ex. eu asa am invatat meserie, ma referer sa repar masini. Dar nu m-am plans ca am ramas fara directie si a trebuit singur sa mi-l repar.
Asa ca poti linistit sa-ti iei.
Spor la cumparat. Aici pe acest forum, daca va mai exista, o sa gasesti sfaturi la diferite probleme pe care osa le intampini. Nu ia in serios toate balivernele enumerate mai sus. Daca ai simtul umorului poti sa te distrezi, asa cum m-am distrat si eu cand le-am citit.
ARO= Automobile Romanesti Off-road. Adevarat spus!!!
Gheo
Nou venit
Nou venit
Posts: 7
Joined: 14 Sep 2018, 07:26
Location: Tg-Jiu

Re: Cerere sfat motor potent

Post by Gheo »

motul wrote: 31 Dec 2019, 09:15 Sa nu crezi tot ce se spune aici. Se mai si exagereaza. Daca tot vrei sa-ti cumperi un ARO, poti, dar sa fie in regula actele. Ca restul se fac cu multa rabdare si pasiune. De ex. eu asa am invatat meserie, ma referer sa repar masini. Dar nu m-am plans ca am ramas fara directie si a trebuit singur sa mi-l repar.
Asa ca poti linistit sa-ti iei.
Spor la cumparat. Aici pe acest forum, daca va mai exista, o sa gasesti sfaturi la diferite probleme pe care osa le intampini. Nu ia in serios toate balivernele enumerate mai sus. Daca ai simtul umorului poti sa te distrezi, asa cum m-am distrat si eu cand le-am citit.
Caut cu orice motor inafara de Bv, ca sa fie cu acte, fiscal si sa nu fi fost muncit.
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Cerere sfat motor potent

Post by mihai71 »

Motorizare Mercedes 2.5 TD , OM602.962
Mercedes-Benz
Model 250
Generație 250 (W124)
Modificare (Tip motor) 250 D Turbo (126 Hp)
Anul inceperii productiei 1989 an
Anul opririi productiei 1993 an
Tipul caroseriei Sedan
Număr de scaune 5
Număr de uşi 4
Performanță
Consumul de combustibil - urban 9.6 l/100 km
24.5 US mpg
29.43 UK mpg
Consumul de combustibil - extra-urban 5.6 l/100 km
42 US mpg
50.44 UK mpg
Consumul de combustibil - mixt 7.4 l/100 km
31.79 US mpg
38.17 UK mpg
Tipul de combustibil Motorină
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h 12.3 sec
0 - 60 mph 11.7 sec
Viteza maximă 198 km/h
123.03 mph
Motorul
Putere 126 CP @ 4600 rot/min
Cuplu 231 Nm @ 2800 rot/min
170.38 lb.-ft. @ 2800 rot/min
Amplasarea motorului Faţă, Longitudinal
Modelul motorului OM 602 D 25 A / 602962
Volumul motorului 2497 cm3
152.38 cu. in.
Numărul de cilindri 5
Poziţionarea cilindrilor in linie
Diametrul cilindrilor 87 mm
3.43 in.
Cursa cilindrilor 84 mm
3.31 in.
Raport de compresie 22
Numărul de supape per cilindru 2
Sistemul de combustibil Diesel - Standard injecţie diesel (SDI)
Tipul turbinei Garet
Distribuție Ohc Lant dublu
Rockere partidul te vrea tuns

Post Reply