Salut!Sper ca am postat unde trebuie,daca nu rog sa fie mutat!
Este vorba de montarea unui motor diesel cu o flansa adaptoare intre el si cutia de viteze.
Cum nu am mai facut asta si am auzit mai multe versiuni despre montaj,intreb si aici poate este cineva care a mai facut asa ceva.
Ce am gasit comun ,este faptul ca daca motorul si cutia nu sunt centrate bine se poate rupe discul sau priza de putere!
Ma intereseaza ce modificari trebuie facute in zona ambreiajului,la rulmentul de presiune si daca trebuie facuta o bucsa la priza de putere in zona arborelui cotit?
Mentionez ca se poate folosi discul de ambreiaj de Dacia fi 200,avand aceleasi diametru cu discul de pe motor.
Montare motor diesel cu flansa
Moderators: mariusjaz, socratee
- pcv
- Membru Devotat
- Posts: 330
- Joined: 30 Dec 2007, 16:11
- Location: PITESTI
Montare motor diesel cu flansa
in the end we are just stardust
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Montare motor diesel cu flansa
Vrei sa pui motorul de pe papuc diesel? daca da , ai nevoie de carcasa ambreiaj de papuc diesel si priza directa de papuc diesel
- pcv
- Membru Devotat
- Posts: 330
- Joined: 30 Dec 2007, 16:11
- Location: PITESTI
Re: Montare motor diesel cu flansa
Nu,ca asa era simplu.Vreau sa pun un motor de 1.5 l de Isuzu,cele puse pe Opel.
in the end we are just stardust
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2397
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Montare motor diesel cu flansa
Am vazut ceva similar cu ani in urma la un service din Oradea, niste baieti ce puneau motoare de Mercedes Cobra pe cutia de IMS/Aro.
In principiu se face un desen-sablon cu flansa motorului si un altul cu flansa cutiei, sudau niste piulite pentru prezoane si calculau cota dintre motor si cutie plecand de la original.
Aveau tabla groasa de 5 mm si foloseau freza la debitarea materialului si sudura pentru carcasa, iesea ceva destul de ok.
George Pantelimon stia mai multe detalii, inclusiv ceva numere de telefon.
Motorul de Cobra e foarte fiabil, dar nu prea trage in teren, musai trebuie reductor dar nici asa nu e ceva grozav, fix ca Peugeot-ul aspirat.
Pentru Aro 10 sa pui alt motor trebuie omologare individuala, foarte complicat, daca o vrei inmatriculata legal.
In principiu se face un desen-sablon cu flansa motorului si un altul cu flansa cutiei, sudau niste piulite pentru prezoane si calculau cota dintre motor si cutie plecand de la original.
Aveau tabla groasa de 5 mm si foloseau freza la debitarea materialului si sudura pentru carcasa, iesea ceva destul de ok.
George Pantelimon stia mai multe detalii, inclusiv ceva numere de telefon.
Motorul de Cobra e foarte fiabil, dar nu prea trage in teren, musai trebuie reductor dar nici asa nu e ceva grozav, fix ca Peugeot-ul aspirat.
Pentru Aro 10 sa pui alt motor trebuie omologare individuala, foarte complicat, daca o vrei inmatriculata legal.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- pcv
- Membru Devotat
- Posts: 330
- Joined: 30 Dec 2007, 16:11
- Location: PITESTI
Re: Montare motor diesel cu flansa
Vreau sa ii pun motor diesel pt ca va fi folosita doar pe camp pe drumuri pt acces agricol.
Flansa o pot face la ceva gen Cnc,dar vreau sa stiu ce mai trebuie facut pe langa ea!
Flansa o pot face la ceva gen Cnc,dar vreau sa stiu ce mai trebuie facut pe langa ea!
in the end we are just stardust
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2397
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Montare motor diesel cu flansa
Cauta carcasa de ambreiaj de VW sau Renault, se potrivesc o gramada de motoare diesel si merg la fix pe cutia de Aro.
Poate la priza de putere trebuie modificari, pui de papuc diesel, se mai gasesc noi.
Daca ai deja motorul de isuzu, ti-as recomanda sa iei legatura cu nea Radu din Dragoslavele, te poate ajuta cu tot ce trebuie si nu lucreaza scump.
Esti din Pitesti, deci e aproape.
Poate la priza de putere trebuie modificari, pui de papuc diesel, se mai gasesc noi.
Daca ai deja motorul de isuzu, ti-as recomanda sa iei legatura cu nea Radu din Dragoslavele, te poate ajuta cu tot ce trebuie si nu lucreaza scump.
Esti din Pitesti, deci e aproape.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- pcv
- Membru Devotat
- Posts: 330
- Joined: 30 Dec 2007, 16:11
- Location: PITESTI
Re: Montare motor diesel cu flansa
Nu am motorul inca,dar am de unde lua la pret bun!
Pe carterul de Vw se potriveste si motorul de 1.9 l ? Daca ar merge,iau un Golf 3 cu totul ca iesi mai bine decat sa iei doar motorul !
Pe carterul de Vw se potriveste si motorul de 1.9 l ? Daca ar merge,iau un Golf 3 cu totul ca iesi mai bine decat sa iei doar motorul !
in the end we are just stardust
- pcv
- Membru Devotat
- Posts: 330
- Joined: 30 Dec 2007, 16:11
- Location: PITESTI
Re: Montare motor diesel cu flansa
Un numar de telefon pt nea Radu?vercingetorix wrote: ↑05 Jun 2020, 15:24 Cauta carcasa de ambreiaj de VW sau Renault, se potrivesc o gramada de motoare diesel si merg la fix pe cutia de Aro.
Poate la priza de putere trebuie modificari, pui de papuc diesel, se mai gasesc noi.
Daca ai deja motorul de isuzu, ti-as recomanda sa iei legatura cu nea Radu din Dragoslavele, te poate ajuta cu tot ce trebuie si nu lucreaza scump.
Esti din Pitesti, deci e aproape.
in the end we are just stardust
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2397
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
- pcv
- Membru Devotat
- Posts: 330
- Joined: 30 Dec 2007, 16:11
- Location: PITESTI
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Montare motor diesel cu flansa
Treaba cu bucsa din arbore trebuie facuta doar daca priza cutiei are sprijin acolo, pentru ca sunt cutii la care priza nu are sprijin. Apoi trebuie sa ai in vedere disc de ambreiaj care merge pe priza respectiva, si placa de presiune care merge pe volanta, adica a motorului. Comanda ambreiajului iar trebuie avuta in vedere, ca de obicei e pe cutie, dar actioneaza placa de presiune, care e a motorului. Ai ceva de dansat la imperecheat piese...
ARO CLUB ROMANIA