M 461 Probleme la partea electrica
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
M 461 Probleme la partea electrica
Salut colegi!
Am dat de o probleme majora, pentru mine, si-mi pun toate sperantele-n voi sa o rezolv:
A-Am ramas fara baterie si, la o verificare simpla, am constatat ca luminile de frana sunt aprinse in permanetza(Atunci cand am curent
Am presupus ca o fi pe undeva un contact care ramane blocat, l-am cautat, dar nu stiu unde o fi!
Poate cineva sa-mi spune unde e ascuns contactul respectiv?
Pun si o poza cu ce vad eu la pedale.
B-Dupa ce i-i dau curent de la alta baterie, motorul se aude frumos, chiar pot sa rulez cativa km.
Cand sunt cel mai fericit, moare motorul! Asa, aiurea! Dupa ca. 15-20 min. de functionare.
Poate cineva sa-mi dea un sfat ce sa caut, unde sa caut?
Va rog sa nu-mi spuneti ca pe langa un scurt-circuit care-mi descarca bateria mai am si generatorul terminat!
Cu sperantze,
cim95
Am dat de o probleme majora, pentru mine, si-mi pun toate sperantele-n voi sa o rezolv:
A-Am ramas fara baterie si, la o verificare simpla, am constatat ca luminile de frana sunt aprinse in permanetza(Atunci cand am curent
Am presupus ca o fi pe undeva un contact care ramane blocat, l-am cautat, dar nu stiu unde o fi!
Poate cineva sa-mi spune unde e ascuns contactul respectiv?
Pun si o poza cu ce vad eu la pedale.
B-Dupa ce i-i dau curent de la alta baterie, motorul se aude frumos, chiar pot sa rulez cativa km.
Cand sunt cel mai fericit, moare motorul! Asa, aiurea! Dupa ca. 15-20 min. de functionare.
Poate cineva sa-mi dea un sfat ce sa caut, unde sa caut?
Va rog sa nu-mi spuneti ca pe langa un scurt-circuit care-mi descarca bateria mai am si generatorul terminat!
Cu sperantze,
cim95
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Daca cobori in jos pe conducta de frina ce iasa din pompa ai sa gasesti o cruce cu 3 conducte si un contact hidraulic al frinei de picior.Scoate firele si vezi daca se sting luminile de stop pe frna.Vizavi de incarcare ,trebuie masurat cu un voltmetru pt. siguranta.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
NIKU, multumesc mult! Mi-ai dat o "gura de aer" Macar stiu unde sa ma uit si sper sa rezolv problema. Oricum vroiam sa intreb colegii ce o fi ca toata zona dreapta, unde este pompa de benzina, este cam umedata. Impresia mea este ca nu-i de la pompa ci de la capacul chiuloasei.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Salut NIKU!
Am reusit sa gasesc intrerupatorul luminilor de frana!
L-am gasit ud, l-am demontat, remontat si am constatat ca ramane in continuare in pozitie cuplata chiar dupa ce iau contactul de la cheie. Daca ii scot contactele directe atunci luminile se sting.
Deci am localizat prima problema.
Cu ocazia asta, am facut o tura de proba si mi s-au bloctat ambele roti pe fatza! Un mecanic s-a uitat in rezervorul principal ptr. lichid de frana si mi-a spus ca pistonul prinicpal este blocat. Habar nu am de unde a vazut el asta!?
Asa am ajuns la a doua problema
Nu stiu daca asta este explicatia ca si intrerupatorul de lumini spate este blocat!? M-am uitat in piesa intrerupatorului dar nu am vazut nimic care ar trebui sa miste sus-jos ca sa inchida-deschida ceva.
Daca tot am ajuns sa curat rezervorul cilindrului, am constatat ca garniturile de cauciuc de la cilindrii principali de frana si ambreaj sunt "praf"
Am dat de problema nr. 3
In acest moment nu stiu daca trebuie sa deschid un alt topic unde sa cer sfaturi ptr. instalatia de franare sau sa continui aici.
Continui:
Am demontat cilindrul principal de frana si acum nu stiu ce sa fac:
-Sa procur un cilindru nou, complet, care costa ca. 60 Euro sau sa cumpar doar mansoane noi si seturi noi ptr. cilindru? Pretul ar fi ca. 30 Euro
-Nu-mi dau seama daca cilindrul principal al ambreajului este identic cu cel de la frana?
Intelegi pe unde ma invart?
Am reusit sa gasesc intrerupatorul luminilor de frana!
L-am gasit ud, l-am demontat, remontat si am constatat ca ramane in continuare in pozitie cuplata chiar dupa ce iau contactul de la cheie. Daca ii scot contactele directe atunci luminile se sting.
Deci am localizat prima problema.
Cu ocazia asta, am facut o tura de proba si mi s-au bloctat ambele roti pe fatza! Un mecanic s-a uitat in rezervorul principal ptr. lichid de frana si mi-a spus ca pistonul prinicpal este blocat. Habar nu am de unde a vazut el asta!?
Asa am ajuns la a doua problema
Nu stiu daca asta este explicatia ca si intrerupatorul de lumini spate este blocat!? M-am uitat in piesa intrerupatorului dar nu am vazut nimic care ar trebui sa miste sus-jos ca sa inchida-deschida ceva.
Daca tot am ajuns sa curat rezervorul cilindrului, am constatat ca garniturile de cauciuc de la cilindrii principali de frana si ambreaj sunt "praf"
Am dat de problema nr. 3
In acest moment nu stiu daca trebuie sa deschid un alt topic unde sa cer sfaturi ptr. instalatia de franare sau sa continui aici.
Continui:
Am demontat cilindrul principal de frana si acum nu stiu ce sa fac:
-Sa procur un cilindru nou, complet, care costa ca. 60 Euro sau sa cumpar doar mansoane noi si seturi noi ptr. cilindru? Pretul ar fi ca. 30 Euro
-Nu-mi dau seama daca cilindrul principal al ambreajului este identic cu cel de la frana?
Intelegi pe unde ma invart?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Hristos A Inviat!!
De unde cumperi pompa de frana noua cu 60euro?
Vezi sa nu fie Asam sau alta facatura!
De unde cumperi pompa de frana noua cu 60euro?
Vezi sa nu fie Asam sau alta facatura!
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Adevarat a inviat!
Habar nu am ce marca este! Nici nu am stiut ca exista mai multi producatori. Am crezut ca toate pompele care se mai vand sunt resturi din loturi vechi.
Am gasit cilindru pe site-ul asta:
http: // www. aro-m461 .net /ro/frana/11-cilindru-principal-de-frana-aro-m461.html
Se mai gasesc si alti furnizori dar sunt pe site-uri de GAZ 69 si costa cam 85 Euro.
De unde sa stiu ce produs este?
Ramane si intrebarea daca are rost sa incerc prima data sa schimb doar setul piston + mansonul sau sa iau de la inceput un cilindru complet nou?
Habar nu am ce marca este! Nici nu am stiut ca exista mai multi producatori. Am crezut ca toate pompele care se mai vand sunt resturi din loturi vechi.
Am gasit cilindru pe site-ul asta:
http: // www. aro-m461 .net /ro/frana/11-cilindru-principal-de-frana-aro-m461.html
Se mai gasesc si alti furnizori dar sunt pe site-uri de GAZ 69 si costa cam 85 Euro.
De unde sa stiu ce produs este?
Ramane si intrebarea daca are rost sa incerc prima data sa schimb doar setul piston + mansonul sau sa iau de la inceput un cilindru complet nou?
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: M 461 Probleme la partea electrica
...este magazinul colegului Fureteur din Cluj.Am impresia ça e un po
Pic Banat
Pic Banat
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Tot nu m-am lamurit! Am trei variante si nu stiu pe care sa o aleg:
-pun doar burduful nou si sper ca restul e ok?
-schimb setul pistonului + burduful?
-schimb tot ansamblul cilindrului ca sa stiu ca totul este nou?
Intreb asta findca exista riscul ca unele piese noi nu se potrivesc cu piesele vechi ramase sau ca ansamblul nou este de proasta cailtate.
Nu am nicio experienta in directia asta!
-pun doar burduful nou si sper ca restul e ok?
-schimb setul pistonului + burduful?
-schimb tot ansamblul cilindrului ca sa stiu ca totul este nou?
Intreb asta findca exista riscul ca unele piese noi nu se potrivesc cu piesele vechi ramase sau ca ansamblul nou este de proasta cailtate.
Nu am nicio experienta in directia asta!
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Pompa de frina si ambreiaj sunt identice constructiv,singura diferenta este ca pompa de frina are o supapa pt. mentinerea unei presiuni in sistemul de frinare.Recomand inlocuirea pompei defecte.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Salut NIKU!
Intretimp am comandat un set nou ptr. cilindru principal + mansoane cilindru.
Am desfacut si curatat cilindrii principali frana si ambreaj.
AM OBSERVAT CA LA CILINDRU DE AMBREAJ II LIPSESTE SUPAPA DIN CAPATUL ARCULUI SI M-AM GANDIT CA S-A PIERDUT. AM PUS ARCUL NOU CARE ARE ACEEA SUPAPA!
Nu am stiut ca exista aceasta diferenta intre cilindrul de frana si cel de ambreaj!
AM PROCEDAT GRESIT?
Dupa toata munca asta am dat de urmatoarea problema:
NU MAI POT SCHIMBA VITEZELE!
Probabil ca-i lipseste ceva presiune in circuitul ambreajului si nu stiu cum sa rezolv!
Ceva sfaturi utile?
Intretimp am comandat un set nou ptr. cilindru principal + mansoane cilindru.
Am desfacut si curatat cilindrii principali frana si ambreaj.
AM OBSERVAT CA LA CILINDRU DE AMBREAJ II LIPSESTE SUPAPA DIN CAPATUL ARCULUI SI M-AM GANDIT CA S-A PIERDUT. AM PUS ARCUL NOU CARE ARE ACEEA SUPAPA!
Nu am stiut ca exista aceasta diferenta intre cilindrul de frana si cel de ambreaj!
AM PROCEDAT GRESIT?
Dupa toata munca asta am dat de urmatoarea problema:
NU MAI POT SCHIMBA VITEZELE!
Probabil ca-i lipseste ceva presiune in circuitul ambreajului si nu stiu cum sa rezolv!
Ceva sfaturi utile?
-
- Membru de elita
- Posts: 524
- Joined: 15 Apr 2009, 20:41
- Location: Suceava
Re: M 461 Probleme la partea electrica
...demonteaza din nou pompa de ambreiaj, scoate ce ai pus in plus(supapa),aeriseste bine si ar trebui sa ai din nou ambreiaj. Chiar eu ti-am mai spus ca pompele sunt diferite aici:viewtopic.php?f=54&t=10323
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Ai dreptate LICA_LKW!
Am pierdut din vedere informatia din cauza stresului. Inseamna ca setul pe care-l aveam este complet. M-a derutat faptul ca vanzatorul are in kit ptr. ambele pompe.
Ok, scot supapa!
Poti, te rog, sa-mi explici cum aerisesc?
Am pierdut din vedere informatia din cauza stresului. Inseamna ca setul pe care-l aveam este complet. M-a derutat faptul ca vanzatorul are in kit ptr. ambele pompe.
Ok, scot supapa!
Poti, te rog, sa-mi explici cum aerisesc?
-
- Membru de elita
- Posts: 524
- Joined: 15 Apr 2009, 20:41
- Location: Suceava
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Cu placere! Ai nevoie si de un ajutor sa faca ''pedale''. Montezi pompa pe masina fara a monta si conducta. Tii un deget apasat in locul conductei iar ajutorul apasa de cateva ori pedala pana iti iese lichid cu presiune pe langa deget(degetul actioneaza ca o supapa lasa lichidul sa iasa dar nu lasa pompa sa traga aer la revenirea pedalei). Cu pedala neapasata eliberezi orificiul,montezi conducta si treci la aerisirea propriu-zisa. Cilindrul receptor al ambreiajului are pe el un aerisitor,ajutorul apasa repetat pedala pana incepe sa se intareasca un pic. Cu pedala apasata slabesti aerisitorul,o sa iasa la inceput numai aer,Strangi la loc aerisitorul si se reia ciclul,ajutorul face pedale,cand simte ca pedala se ''intareste'' tine apasat,tu dai drumu la aerisitor si tot asa pana iese numai lichid si pedala devine ''tare''. Foarte importanta este sincronizarea cu ajutorul care nu are voie sa elibereze pedala la fiecare ciclu de aerisire pana tu nu strangi aerisitorul. Grija la ochi si locurile unde ajunge lichidul pe vopsea ca o dizolva.
Nu este o explicatie tocmai academica dar sper sa ma fi facut inteles.
Nu este o explicatie tocmai academica dar sper sa ma fi facut inteles.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
Multumesc mult, am priceput procedeul!
Maine ma apuc de pedalat.
Maine ma apuc de pedalat.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: M 461 Probleme la partea electrica
In afara de contactul pentru stopuri frana, cel care se afla situat pe circuitul hidraulic, MAI EXISTA VRE-UN INTRERUPATOR ELECTRIC ascuns pe undeva?
Cineva si-a dat cu parerea ca ar fi un intrerupator, tip veioza, in habitaclu, pe care-l actioneaza pedala de frana.
EU NU AM GASIT NIMIC ACOLO!?
Cineva si-a dat cu parerea ca ar fi un intrerupator, tip veioza, in habitaclu, pe care-l actioneaza pedala de frana.
EU NU AM GASIT NIMIC ACOLO!?