ARO M461 Revizie bare de directie

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 615
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by cim95 » 09 Oct 2020, 21:55

Apai, prieteni, eu m-am apucat sa curat cat mai bine vaselina verche-spalat cu benzina, suflat cu aer, asteptat cateva zile sa se usuce cum trebuie si urmeaza sa gresez tot ce-i gol pe acolo.
Am cumparat si pasta lubrifianta "albastra"!
Sincer sa fiu, am ramas uimit ca , in "magazine" s-a ajuns la pasta "galbena" sau pasta "albastra". Pe undeva nu se potriveste cu ce am invatat eu la scoala. Stiam ca exista o gama intrega de lubrifianti pentru diferite cazuri de aplicatie. Definitia "albastra" mi se pare cam.......
Dar, nu ar fi singurul exemplu prin care m-am convins ca, cel putin in domeniul tehnic, Romania si Blocul est nu a prezentat doar aspecte "inapoiate".
Ma rog, asta este parerea mea.


User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3564
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by ardeleanu » 09 Oct 2020, 22:10

Ai dreptate, adevaratii profesionisti folosesc lubrifiantii in functie de aplicatie si utilizeaza cataloage de fabricant pentru a face "alegerea potrivita", culoarea nefiind un criteriu determinant...

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3302
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by Soryn » 09 Oct 2020, 22:37

Îți e greu să scrii pe google vaselina rulmenți , într-o limbă internațională, apoi să apeși enter? Asta ce are Mobilgrease™ XHP 222 NGLI 2 rulmenti,. Și pentru cruci directie pivoți cea Mobilgrease™ 222 Special tot NGLI 2 cu molibden ? Acum vezi ce găsești local , în magazine. Sunt N producători.

User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 401
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by toni » 10 Oct 2020, 02:44

ardeleanu wrote:
09 Oct 2020, 22:10
Ai dreptate, adevaratii profesionisti folosesc lubrifiantii in functie de aplicatie si utilizeaza cataloage de fabricant pentru a face "alegerea potrivita", culoarea nefiind un criteriu determinant...
La ARO daca te iei dupa producator recomanda unsoare. Au cam standardizat in ultima vreme dupa culori, in general la rulmenti este albastra.

Daca te ocupi cu reparat masini, nu cred ca stai sa cauti prin cataloage sa vezi ca la ARO se pune o specificatie la rulmenti si la Nissan alta. Sunt rulmenti conici de roata, poate chiar facuti de acelasi producator, Koyo, SKF sau alta firma. Ma indoiesc ca SKF iti recomanda o specificatie si Koyo alta. Aaaa, daca meseriasul iti pune rulmenti UTB ca aia a avut in curte, sincer cred ca ii poti pune si vaselina de avion ca tot isi fac joc.


cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 615
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by cim95 » 10 Oct 2020, 10:39

Soryn wrote:
09 Oct 2020, 22:37
Îți e greu să scrii pe google vaselina rulmenți , într-o limbă internațională, apoi să apeși enter? Asta ce are Mobilgrease™ XHP 222 NGLI 2 rulmenti,. Și pentru cruci directie pivoți cea Mobilgrease™ 222 Special tot NGLI 2 cu molibden ? Acum vezi ce găsești local , în magazine. Sunt N producători.
Nu SORYN, nu mi-e greu sa caut pe net nici sa folosesc pasta "albastra" "rosie" "verde", etc, chiar si untura de porc , daca este buna. ;))
Eu m-am mirat doar ca s-a ajuns la un produs general. Foarte bine!
Revizia asta o fac ptr. prima data in viata si, nefind mecanic auto, intreb si ascult sfaturile celor cu experienta si bunavointa.
Spe ca nu am suparat pe cineva cu intrebarile mele. Cine vrea raspunde, cine nu, NU!

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 615
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by cim95 » 28 Oct 2020, 19:24

Ma apropi de finalul reviziei si revin cu o intrebare mai veche:
Ce lichid de frana este recomandat la IMS / ARO M461?
In ultimi ani am folosit DOT4
La ultima revizie, 2016, WERNER mi-a recomandat DOT5. Producatorul avertizeaza insa ca DOT 5 poate distruge garniturile.
Voi ce folositi?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 713
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by BAGADI » 28 Oct 2020, 22:25

Nu sunt expert dar cum poate un lichid pe baza de silicon sa distruga garnituri din cauciuc? Eu stiam ca le protejeaza :-?? Frec cu silicon de ani buni chedere pe la masini, chedere de la geamuri, mai nou si anvelope Danubiana :)

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 615
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by cim95 » 29 Oct 2020, 15:48

@BAGADI_Nu stiu ce sa spun referitor la intrebarea si comentariul tau. Am cautat produsul DOT 5 de care amintea WERNER acum cativa ani si m-am mirat ce scrie la recomandari.

http://www.korrosionsschutz-depot.de/we ... dot5-500ml
Se specifica ca, in mod ciudat, ataca unele garnituri din silicon-cauciuc.

Daca nu primesc alte informatii am sa folosesc in continuare DOT 4

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by Werner » 29 Oct 2020, 19:19

Eu pot doar sa ma repet. Am schimbat lichidul "normal" cu cel siliconic si de atunci nu mai am probleme. Cred ca sunt deja vreo 4 ani de când l-am schimbat si de atunci nu am mai schimbat nici o garnitura. Am liniste. La 240 cu frâne pe disc pe fata, la fel este siliconic, nici acolo nu am probleme.

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 615
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by cim95 » 04 Nov 2020, 15:04

Cu ajutorul vostru, multa munca din partea mea si bunavointa mecanicului austriac,
AM PRIMIT VERIFICAREA TEHNICA PE 2 ANI!
Multumesc!
Provizoriu, am schimbat lichidul de frana tot cu DOT4. Poate reuseam sa primesc la timp lichid DOT 5 din Germania dar nu am vrut sa risc ca noile mansete si garnituri comandate in Slovacia sa nu fie compatibile.

In iarna, poate reusesc sa ma ocup de alte reparatii si revizii si la primavara sa o iau de la capat.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3564
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by ardeleanu » 04 Nov 2020, 15:41

Felicitari!
In Austria, verificarea tehnica a vehiculelor de colectie este data doar pe 2 ani?
Sau M-ul nu este (inca) de colectie?

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4779
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by Constantin » 04 Nov 2020, 16:35

La Francia, din memorie e vo' 5 ani...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 615
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by cim95 » 04 Nov 2020, 19:26

Toturismu' este Vehicul istoric nu de "colectie", daca nu cumva ptr. voi, in Francia, are acelasi inteles.
Vehicul istoric in Austria:
-Mai vechi de 30 de ani
-poate circula 120 zile/an, cu Caiet de parcurs completat la data
-detine un talon in care se specifica ca emisiile de gaze sunt exceptate de la norma
-Vignette rosie, pentru verificarea tehnica

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3564
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by ardeleanu » 04 Nov 2020, 19:51

In Franta este un pic diferit...
-Vehicul de colectie (carte grise collection - certificat de inmatriculare "colectie"), peste 30 de ani, verificare tehnica tot la 5 ani, iar daca este pus in circulatie inainte de 01/01/1960 nu are nevoie de control tehnic
-Vehicul "istoric" (Carte d’Identité FIVA - valabila 10 ani) - verificarea vehiculului de catre un comisar tehnic, pentru clasarea acestuia in una din cele cinci categorii FIVA, precum si in una din cele patru categorii FIVA de conservare
Treaba cu caietul de parcurs a existat si in Franta acum ceva vreme, dar cei de la federatie au reusit nu numai sa ne scape de el, ci si sa permita accesul vehiculelor de colectie chiar si in zonele cu restrictii de poluare.

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4779
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: ARO M461 Revizie bare de directie

Post by Constantin » 04 Nov 2020, 21:10

... există totuși cel puțin un hic:asigurarea.
Lu' Moshe de la birou' de asigurări tre să-i faci o declarațiune, oricum plătești asigurarea degeaba. Ăla cu foaia de parcurs era Ițic, frate-su'...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche


Post Reply