Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

CatalinMotorga
Junior
Junior
Posts: 71
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga »

toni wrote: 03 Apr 2021, 00:37 O restaurare a unui ARO presupune multe costuri. Pornind de la mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie si asa mai departe. Nu stiu ce piese ai cumparat tu de cei 3000 de lei, dar vezi ca nu tot ce e in magazin se si potriveste sau tine mai mult de cateva mii de km :)

Pentru o restaurare ca la carte ai de lucrat mult la partea mecanica sa fie fiabila. Inseamna sa ajungi sa fi prieten cu strungarul, sa modifici piesele proaste (vechi sau noi din magazin). Doar un set de cauciucuri mai de doamne ajuta sunt minim 1500-1700 de lei. Usor, usor se aduna sumele astea si ajungi la suma pe care am scris-o eu :).

Sa nu uitam de acte. Masinile de la armata trebuie sa fie autentificate de RAR inainte sa fie inscrise in circulatie. Asteapta-te si acolo la costuri semnificative plus diverse cereri mai mult sau mai putin pe fata de a acorda anumite "atentii".
Eu nu vreau sa restaurez mașina , doar sa înlocuiesc piese defecte, bucși pivoți etc.
Deocamdată atâta ma au costat piesele, și nu cred ca mai trebuie multe pentru ca mașina sa fie funcțională.
Costuri extra desigur pot apărea dacă am sa schim motor și chestii de genu, insa doar ca sa o pun pe linia de plutire și sa funcționeze cu piesele ce le-am găsit nu cred ca voi ajunge la 3000 euro.
Da, știu ca unele piese noi nu vor tine foarte mult, asta e, se schimba și e adevărat ca poți sa bagi lejer și 15.000 de euro in mașina dar nah acum depinde ce vrei pe ea și de la ea.
Extra costuri or sa fie e o mașina care cere reparații.
Înscrierea nu ma costa mult aici in Suedia cu asta am noroc și din fericire nu e nevoie de atenții și alte cadouri, e o alta cultura, una sănătoasă din punctul asta de vedere.
Aro, a new passion or....journey

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI »

Tu o poți inmatricula in Suedia doar pe baza unei facturi de la armata?
CatalinMotorga
Junior
Junior
Posts: 71
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga »

BAGADI wrote: 03 Apr 2021, 00:54 Tu o poți inmatricula in Suedia doar pe baza unei facturi de la armata?
Mașina are acte plus factura de vânzare cumpărare, e tot ce am nevoie.
M-am interesat înainte.
Aro, a new passion or....journey
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI »

Super! Ia-o repede acolo ;)

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by ardeleanu »

toni wrote: 02 Apr 2021, 20:06
ardeleanu wrote: 02 Apr 2021, 19:22 Deci motor si cutie Mercedes, frane Volvo, scaune ai sa pui altele ca in originale te intepenesti la drum lung... si asta-i doar inceputul...ce mai ramane ARO? Sigla?
Mai bine iti iei direct un G vechi, pui sigla de ARO pe el si iesi de doua ori mai ieftin si de 10 de ori mai fiabil. Linia caroseriei este aceeasi...
Nu fi carcotas ca si tu ai piese de pe vreo 4-5 masini diferite montate pe forester.
Daca punem si zecarul, sunt 4, ca sa fiu mai precis. Sasiu/caroserie ARO, motorizare/cutie Peugeot/Renault, pompa de frana Volvo si... pivotii. Plus elemente ARO boutique, dar banuiesc ca tot la ARO intra.
Cu singura deosebire (exceptie facand pivotii) ca sunt montate de uzina ARO,in serie, nu intr-un atelier de cartier.
Singura modificare cu care am fost de acord, pe motiv ca stiu ca a fost conceputa inginereste, cu multe studii si teste, au fost pivotii.
De altfel, asa am si ales masinile, construite pentru exploatare vest, nu pentru armata romana. Asta nu inseamna ca sunt la acelasi nivel calitativ cu un G, bineinteles.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by ardeleanu »

BAGADI wrote: 03 Apr 2021, 00:54 Tu o poți inmatricula in Suedia doar pe baza unei facturi de la armata?
In toate tarile civilizate (ma rog, iara o sa-mi sara in cap "patriotii") se poate inmatricula pe baza unei facturi care arata provenienta utilajului. Cu conditia sa fie un vehicul omologat pentru circulatia rutiera.
In Franta se pot inmatricula vehicule si doar pe baza unei declaratii pe proprie raspundere si a unui atestat de la FFVE (Federatia Franceza de Vehicule de Epoca).
Aici ar trebui sa isi miste...posteriorul cei din Romania, nu doar sa acorde atestate de vehicule de epoca aiurea.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI »

Să știi că da, ar trebui relaxate normele ca să putem salva mașinile abandonate care nu mai au toate actele, fiscal, etc...
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by Soryn »

In Europa, astazi, reteaua de service si tractari auto este mult mai extinsa si usor de contactat in caz de necesitate, decât acum 20 de ani.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by Constantin »

Soryn wrote: 03 Apr 2021, 11:37 In Europa, astazi, reteaua de service si tractari auto este mult mai extinsa si usor de contactat in caz de necesitate, decât acum 20 de ani.
... și la fiecare 5 farmacii,4 bănci, 3 Meca Ymage, două săli de pariuri ai și câte un Remat frumos...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by flo »

ardeleanu wrote: 03 Apr 2021, 09:18
BAGADI wrote: 03 Apr 2021, 00:54 Tu o poți inmatricula in Suedia doar pe baza unei facturi de la armata?
In toate tarile civilizate (ma rog, iara o sa-mi sara in cap "patriotii") se poate inmatricula pe baza unei facturi care arata provenienta utilajului. Cu conditia sa fie un vehicul omologat pentru circulatia rutiera.
In Franta se pot inmatricula vehicule si doar pe baza unei declaratii pe proprie raspundere si a unui atestat de la FFVE (Federatia Franceza de Vehicule de Epoca).
Aici ar trebui sa isi miste...posteriorul cei din Romania, nu doar sa acorde atestate de vehicule de epoca aiurea.
Care , cei din Romania?
Sunt curios la cine te gandesti. Pentru ca eu sunt un pic mirat ca tocmai cei care detin si sunt pasionati de ceea ce numim vehicule de epoca, nu intreprind demersuri privind initiative legislative.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni »

Cei de la retromobil nu au interes, si nu vad ce ce ar avea. Nu are nicio treaba ca e retro sau non retro cu inmatricularea pe baza unei facturi de la armata. Singura diferenta intre o inmatriculare normala este ca masina desi a fost in circulatie, nu a fost inscrisa cu numere normale, ci cu cele de armata. Majoritatea nu au carte de identitate, deci RAR-ul va face una in momentul in care faci autentificarea la RAR.

Pasii pentru inscriere in Romania ai unei masini cumparate de la armata sunt aproximativ la fel cu cei ai unei masini cumparate din afara. Autentificare RAR cu emiterea cartii de indentitate, inscriere la fisc si apoi la politie. Daca vrei sa o faci istorica, poti opta pentru atestarea retromobil inaintea autentificarii RAR. RAR-ul va fi obligat sa mentioneze in CIV atestarea de vehicul istoric.

Unele tari UE cer (sau cel putin cereau mai demult) inscrierea in Romania pentru autovehiculele cumparate de la armata. Mai precis CIV, talon, numere si actul de proprietate. Cel putin pentru Bulgaria, stiu pe cineva care a fost obligat sa o inscrie intai in Romania ca sa o poata trece pe Bulgaria (motor BV si nu avea anii pt istorica).
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by flo »

Atentie ! Armata si mai nou MAI nu inscriu in sistem propriu. Inregistreaza. Lucru diferit. Si juridic. Exista masinai atat cu numere de inregistrare MAI xxxxx si in acelasi timp si cu nr. de inmatriculare B 30 XXX, in perfecta legalitate. Asadar este firesc sa se pretinda inmatriculare si sa nu se recunoasca inregistrarea. Au fost dificultati sa se permita accesul in afara granitelor a masinilor inregistrate si nu inmatriculate.
Eu nu prea inteleg care ar fi problema cu factura de la armata. Pentru provenienta , zic eu, ar fi suficienta. Problema este : RAR recunoaste masina ca fiind omologata? N-ai CIV. Bun. Dar certificat de omologare Coc ai? Ca daca nu ai, este firesc sa ti se pretinda parcurgerea parcursului de omologare.
Pentru masinile armatei , mai cu seama cele care au zacut prin stocuri de rezerva, de mobilizare, nimeni nu s-a obosit sa obtina CIV s.a.m.d.n nefiind nici bani, nici personal.

Intreb, ca si alta data. Cum de cei de la retromobil nu au interes sa obtina facilitati, prin modificarea legislatiei, privind impozitarea, accesul la piesele si epavele supuse valorificarii de catrea armata sau interne (cat or mai fi)? Ca erau injurati cei din armata ca dau piese la institutiile de cult si nu se gandesc la cei care se straduiesc sa pastreze masini vechi. Nu cei de la armata trebuie sa se gandeasca.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni »

In plus, daca nu ma insel, ce a fost omologat intr-o tara care acum e in UE dar in anul de fabricatiei al masinii nu era in UE, certificatul de omologare nu este retroactiv si total aplicabil in cadrul UE. Eu am avut probleme la RAR cu masina importata din Cehia, fabricata in 2004. A trebuit sa fac omologare individuala. Aparent ARO 328 cu motorizare Andoria Euro 3 a fost omologat doar pt Cehia iar Romania nu era in UE in 2004.

Am auzit de la cineva care nu a putut inmatricula ARO in Italia cu motor Brasov, nu stiu in detaliu considerentele dar presupun ca legat de omologare/poluare.

Daca nu ma insel, cartile de indentitate ale vehiculelor au fost introduse in Romania prin anii 97-98. E normal ca o masina a armatei fabricata in anii 80-90 sa nu aiba CIV, mai ales cele pastrate in stoc, cum sunt cele cu 1-2-3-4000km. Nu au circulat deci nu au avut nevoie de CIV.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by ardeleanu »

flo wrote: 03 Apr 2021, 22:38
ardeleanu wrote: 03 Apr 2021, 09:18
BAGADI wrote: 03 Apr 2021, 00:54 Tu o poți inmatricula in Suedia doar pe baza unei facturi de la armata?
In toate tarile civilizate (ma rog, iara o sa-mi sara in cap "patriotii") se poate inmatricula pe baza unei facturi care arata provenienta utilajului. Cu conditia sa fie un vehicul omologat pentru circulatia rutiera.
In Franta se pot inmatricula vehicule si doar pe baza unei declaratii pe proprie raspundere si a unui atestat de la FFVE (Federatia Franceza de Vehicule de Epoca).
Aici ar trebui sa isi miste...posteriorul cei din Romania, nu doar sa acorde atestate de vehicule de epoca aiurea.
Care , cei din Romania?
Sunt curios la cine te gandesti. Pentru ca eu sunt un pic mirat ca tocmai cei care detin si sunt pasionati de ceea ce numim vehicule de epoca, nu intreprind demersuri privind initiative legislative.
Cei de la Retromobil Club Romania, ei se lauda ca sunt reprezentantii FIVA in Romania...
Exact asta face FFVE in Franta, iti verifica datele, chiar si fizic utilajul in anumite cazuri, si iti elibereaza un atestat, in baza caruia (plus prezentat la control tehnic, pentru cele care au nevoie), "prefectura" iti inmatriculeaza utilajul ca vehicul de colectie. A nu se confunda cu cartea de identitate FIVA, care este cu totul altceva.
Daca vrei, este un fel de document care inlocuieste certificatul de inmatriculare pe care utilajul ar fi trebuit sa-l aiba intr-o lume perfecta. Am inmatriculat asa in Franta o remorca care a apartinut armatei USA, cedata armatei franceze si reconditionata in ateliere care nu mai exista, cumparata de o alta persoana la licitatie publica... si pentru care nu aveam, bineinteles, nici un act sau factura... a durat cateva luni, corespondenta cu specialisti din USA, Franta, dureri de cap cu administratia etc...are topic undeva pe forum.
Atentie, aceasta inmatriculare impune niste restrictii, dar si aduce o multitudine de avantaje, cum ar fi controlul tehnic la 5 ani, acces nelimitat (sa vedem pana cand) in zonele de restrictii legate de gradul de poluare al vehiculelor, nedeclararea vehiculului ca epava in caz de accident/sinistru etc.

Hai ca am reusit sa poluam grav topicul. Scuze... ^:)^
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by flo »

Scuze si din partea mea.
Multumiri lui Ardeleanu pentru informatii. Poate se "inspira" si romanii.

Post Reply