Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
alex_440068
Membru
Membru
Posts: 197
Joined: 04 May 2008, 15:04
Location: Bucuresti

Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by alex_440068 »

hume89 wrote: ba da am discuri ventilate...in cazul ca nu e pompa bendix mai trag cu dot 4?

...sigur ai discuri ventilate?

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by myke »

mosu wrote: @hume,aroul lui alex,ca si al meu din pacate,nu are punte de 24 pe spate.
lichidul de frana dot4 zice lumea ca e compatibil cu dot3 mie mi-a topit garniturile(de dacia),in concluzie chiar daca e clar mai bun dot 4,baga ce este recomandat pentru pompa ta.
daca schimbi si garnituri la pompa e ok ca poti sa verifici inainte(le bagi in lichid o ora)si atunci merge dot4
Garniturile erau coapte...si cind te-ai apucat sa le chinui cu aerisiri si altele sigurat au cedat...sau ai bagat dot5.Subtantele din dot3 sunt identice cu cele din dot4 , la dot 5 difera.la toate masinile care leam avut am trecut de pe 3 pe 4 ba la unele chiar am complectat cu dot4 peste dot3.Nu sunt extrem sa ma joc cu frinele sau directia...astea la mine sunt sfinte..
Image
mosu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 319
Joined: 27 Feb 2007, 05:41
Location: Bucuresti
Contact:

Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by mosu »

Nici macar nu stiam ca exista dot5 si nu ,nu erau coapte.Dupa prima incercare am luat alt lichid,alte garnituri si le-am incercat prin imersie in lichid si din nou cele de pompa se topeau(deveneau lipicioase) cele de etrier si pistoane nu.Garniturile erau „de fabrica â€
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by myke »

Pai daca cele de etriere si de pistoane nu iar cele de pompa da...nu te pune pe ginduri calitatea celor de pompa?Pe mine m-ar pune...trebuiau sa se topeasca toate...nu unele nu altele da...
Image

mosu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 319
Joined: 27 Feb 2007, 05:41
Location: Bucuresti
Contact:

Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by mosu »

Omule asta e...nu am gasit atunci garnituri pentru pompa care sa reziste.Poate acum situatia e alta,eu am spus doar ce am patit eu.Dupa ce am incercat si alte garnituri de srl si la fel,am presupus ca este alta compozitie la garniturile de pompa si am bagat tot dot3.Nu i-mi permit sa dau sfaturi altora,nu intr-un domeniu unde nu sunt  specialist,dar cred ca merita un pic de atentie partea cu sistemul de franare si daca producatorul recomanda pentru un anumit tip de pompa dot3 eu din asta o sa pun.Acum daca am probleme cu garnituri la pompa cumpar pompa cu totul
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by myke »

Pe orice lichid de frina dot4 scrie compatibil dot3.Cind aparuse aro nu exista dot4.Dot 4 e un dot3 imbunatatit , punctul de fierbere e mai mare cu vreo 50 de grade.
Si mi-ati varzuit topicul de tot.Astea sunt dicutii tenice nu au legatura cu modificarile facute de fabrica la dieselane.
Rog un moderator sa-l spliteze daca poate
Image
mosu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 319
Joined: 27 Feb 2007, 05:41
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by mosu »

Multumim pentru mutare desi nu cred ca este foarte interesant...domnu doctor eu nu am zis ca dot4 nu e compatibil cu dot3,ci ca unele garnituri de la pompele de frana romanesti nu sunt  %%- good luck
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by Misi din Cluj »

Se poate amesteca fara probleme lichidelecde frana DOT3 cu DOT4.
Insa daca folosesti masina in conditii normale, fara excese (offroad extrem), cu DOT3 te descurci dfara probleme si nici nu ataca garniturile de frana mai vechi.
DOT4, intr-adevar ataca unele garnituri de frana mai vechi, care au fost facute sa reziste doar la DOT3.
Am patit si eu asa, dar cu garniturile noi, de obicei, nu sunt probleme
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by ydaniel »

problema este din cauza garniturilor produse de diverse srl:vm comp ...
cele de fartec si de rolast-daca mai gasiti,sunt f bune.
eu recomand lichid de frana TEXTAR si CHIMOPAR ambele do4 8)
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by myke »

ydaniel wrote: problema este din cauza garniturilor produse de diverse srl:vm comp ...
cele de fartec si de rolast-daca mai gasiti,sunt f bune.
eu recomand lichid de frana TEXTAR si CHIMOPAR ambele do4 8)
Chimoparul nu mai e ce a fost...Textar n-am incercat.O sticla de elf de jumate de kil e 200 de mii.si cum lichidul de frina se schimba o data la 2-3 ani(cam in atita timp se considera ca stringe suficienta apa in el sa-i scada calitatile)....
Sunt 2 chestii cu care nu ma joc...directie si frine. :>-
Image
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by ydaniel »

1l de lichid de frana TEXTAR dot 4 e 25lei. :D
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by Soryn »

Topicul accesta trebuie mutat la sectiunea Tren de Rulare .

Dot 5 este utilizat doar pentru masinile de armata si cele istorice care zac cu anii .
Teoretic pate fii utilizat în instalațiile care îl folosesc deja, sau cele care au tot sistemul nou . Instalațiile de frânare tradiționale ce folosesc lichid de frana clasic pe baza de glicol sunt construite pentru acesta . Cilindri și garniturile au toleranțe prestabilite ce permit umflarea garniturilor la contactul cu lichidul de frână (dot 3,4 si 5.1) ,așa sunt construite ,unflarea cauciucului cu până la 5% . În cazul lichidului tradițional cilindri ruginesc în zona din exterior garniturilor ,unde nu este prezent lichid de frână .Se întâmplă asta pentru că sunt construite din metale diferite netratate corespunzător .
Ce întârzie efectul de coroziune este vaselina aplicată în exterior (vaselină compatibila cu lichidul de frână și garniturile) și miscarea .
Dot 5 nu se amestecă cu apa ,lucru nu prea bun deoarece în cazul pătrunderii ei in sistem poate să înghețe ,ruginească local .
Până una alta tot lichidul traditional este mai bun ,mai ales că este disponibil peste tot .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by ardeleanu »

Cam cati dintre voi schimba complet lichidul de frana periodic (2 ani la VW si este lichid de frana de calitate, nu improvizatii)?
Nu mai vorbesc de intretinerea preventiva a sistemului de franare.
Asteptam sa crape ceva sau sa nu mai functioneze deloc si atunci incepem sa ne plangem de calitatea proasta etc.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by Soryn »

În materie de aro și dacia clasic ,nu a schimbat nimeni lichidul de frână .Doar când apăreau probleme ,sau cine știe cum rar de tot .
Dacă ar fi să ne luăm complet după teoria lui Werner ,că a scăpat complet de problemele la frâne după ce a trecut la lichid de frână siliconic dot5 , cred că nu ar mai fi existat nici o mașină modernă care să folosească în continuare lichid tradițional (dot 3 ,4 sau 5.1) .Tind să cred că îmbunătățirea este foarte mică ,aproape insesizabilă , și mai mult placebo din moment ce înlocuiști toate garniturile vechiului sistem .
Vaselina pentru clindri este cea din imagini .Evident,există fabricată și de către alți producători .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Compatibilitate lichid de frana dot3 cu dot4

Post by Werner »

Nu prea. Eu anual schimbam garniturile cilindrilor de frâna. Evident ca foloseam garnituri noi. Dar, nu vreau sa-i zic nimanui ce are de facut. Fiecare foloseste ce cred ca este mai bine pentru el, sau pentru masina lui. De exemplu Harley Davidson livreaza motocicletele din serie cu acest lichid de frâna siliconic. De ce nu se foloseste de catre toti producatorii de automobile? Este foarte simplu: cu o masina moderna te duci din 2 în 2 ani la service, cu una coreana, anual. Iar la aceste intervale de service, bineînteles ca se schimba si lichidul de frâna. Lichid, manopera si alte chitibusuri se pun pe facuta clientului, plus timp de lucru. Asta este teoria mea. :-??

Post Reply