Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Moderators: Werner, mariusjaz, socratee
-
- Nou venit
- Posts: 9
- Joined: 06 Sep 2020, 15:55
- Location: Bucuresti
Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Buna ziua. In august 2021 am cumparat un ARO 243 din '82 cu motorul L27D si e... putin cam naspa. Am tot cautat pana acum oameni care sa nu ma refuze cand pronunt "ARO" (mi s-a intamplat de prea multe ori) si am gasit pe unii dar lucreaza foarte prost. Scopul pe termen lung cu masina e sa o bag la retromobil, preferabil undeva la mijlocul anului viitor dar sunt constient ca nu o sa dureze atat de putin. Scopul pe termen scurt e sa ia un itp pana la vara si eventual sa ma duca pana la Rasnov si inapoi fara sa o urc pe platforma (greu si asta din cate am citit). Am 19 ani, nu am prea multa experienta de lucrat la masini pt ca sunt singurul pasionat din familie, dar ma descurc cu munca. Acum urmeaza ce trebuie stiut: am un buget de inceput relativ mic in care trebuie sa intre si piesele si manopera si sunt dispus sa lucrez si la alte masini impreuna cu potentialul... maestru... pt a compensa bugetul. Ca sa ia un ITP trebuie refacuta o tabla (fie trasa fie taiata si sudata, a gost lovit in coltul din dreapta spate pe acoperis), dezasamblat motorul pt ca bate mai rau ca politia la usa unui interlop, verificate injectoarele, franele si ambreiajul, cruci cardanice inlocuite si sper din suflet ca atat. Ok, masina e putin mai mult naspa acum ca citesc ce am scris...
Nea mecanic: "Te-a mancat in cur sa iti iei ARO, acum sa vezi ce te scarpini!"
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2333
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Ce vrei tu nu stiu daca s-a inventat pina acum.
Ar fi mai simplu si eficient sa rezolvi etapizat problema.
Pentru tabla, un tinichigiu, pentru motor, un mecanic, etc.
Nu trebuie neaparat sa le rezolvi pe toate deodata, ci pe masura ce ai buget.
Ar fi mai simplu si eficient sa rezolvi etapizat problema.
Pentru tabla, un tinichigiu, pentru motor, un mecanic, etc.
Nu trebuie neaparat sa le rezolvi pe toate deodata, ci pe masura ce ai buget.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4267
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
https://arom461.ro/
Incearca sa iei legatura cu ei, nu se stie niciodata... Macar ei nu "fug" de ARO si te pot ajuta cu niste adrese.
Mesteri buni care cauta ucenici cunosc... problema este ca sunt la Campulung si alte locatii, relativ departe de Bucuresti.
Incearca sa iei legatura cu ei, nu se stie niciodata... Macar ei nu "fug" de ARO si te pot ajuta cu niste adrese.
Mesteri buni care cauta ucenici cunosc... problema este ca sunt la Campulung si alte locatii, relativ departe de Bucuresti.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3365
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Greu. În special din cauza bugetului mic și limitat care nu lasă loc de miscare.
La ce ai povestit aici costă minim 1000 de euro piese și multă manoperă făcută de tine. + ceva costuri suplimentare pentru ore de manopera. Contează foarte mult starea mașinii, cât de muncită a fost, dacă a fost folosita 30 de ani din greu, sute de reparații, lovită, improvizații suduri si altele, rugina multa, mai bine renunti si cumperi alta mai bună.
O masina bună pe care o cumperi cu 5000 de euro - reconditionarea ei costa tot 5000 de euro să iasă perfect și bine. În total 10000. de ex.
O masina ieftina de 800 de euro în sfare foarte proastă muncită și folosita mult, degradata, reconditionarea costa 10-15-20 000 de euro și tot nu iese ca prima pe care o cumparai cu 5000e initial. Sper să înțelegi.
Pentru mai multe sfaturi trebuie să încarci poze.
La ce ai povestit aici costă minim 1000 de euro piese și multă manoperă făcută de tine. + ceva costuri suplimentare pentru ore de manopera. Contează foarte mult starea mașinii, cât de muncită a fost, dacă a fost folosita 30 de ani din greu, sute de reparații, lovită, improvizații suduri si altele, rugina multa, mai bine renunti si cumperi alta mai bună.
O masina bună pe care o cumperi cu 5000 de euro - reconditionarea ei costa tot 5000 de euro să iasă perfect și bine. În total 10000. de ex.
O masina ieftina de 800 de euro în sfare foarte proastă muncită și folosita mult, degradata, reconditionarea costa 10-15-20 000 de euro și tot nu iese ca prima pe care o cumparai cu 5000e initial. Sper să înțelegi.
Pentru mai multe sfaturi trebuie să încarci poze.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5005
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Sorine, îl sperii pe băiat cu sumele astea. Omu' à zis că vrea să ajungă la ITP nu pe prima pagină la Retromobile. Are curaj dar nu are buget. E deja mai bine decât a avea buget și a nu avea curaj. Înțeleg că motorul ar fi trompetă. E partea cea mai ieftină și ușor de schimbat. Caroseria și mecanica ar fi părțile cele mai lungi și vătămătoare... Știu, piesele sunt scumpe și multe de schimbat dar câte nu se fac cu voință?
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
-
- Membru
- Posts: 191
- Joined: 26 Oct 2020, 18:22
- Location: Sibiu
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Depinde ce vrei sa faci si cu viitorul tau sau viitoarea meserie. Daca as avea varsta ta si pasiunea as incerca sa ma angajez la Oldtimerstudio. La Moara Vlasiei este Oldtimerstudio prima firma de restaurari profesionale din Romania.
Multumesc, cu stima Cristian Tase / Aro 10 / Sibiu / 0742141585 / cristiantase@yahoo.com
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3365
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Păi dacă și 1000 de euro de cheltuit pentru reparatii e prea mult, atunci poti sa il ajuti tu să treaca de itp cu 50 de euro, să se și plimbe fără să o care cu platforma etc. O masină veche de 40 de ani.Constantin wrote: ↑27 Jan 2022, 17:11Sorine, îl sperii pe băiat cu sumele astea. Omu' à zis că vrea să ajungă la ITP nu pe prima pagină la Retromobile. Are curaj dar nu are buget. E deja mai bine decât a avea buget și a nu avea curaj. Înțeleg că motorul ar fi trompetă. E partea cea mai ieftină și ușor de schimbat. Caroseria și mecanica ar fi părțile cele mai lungi și vătămătoare... Știu, piesele sunt scumpe și multe de schimbat dar câte nu se fac cu voință?
Nu e biciletă să o repari cu 200 de lei.
- toni
- Administrator
- Posts: 489
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Nu stiu cati dintre voi ati incercat sa discutati cu Vladimir, eu am facut-o. Mi-a trimis poze si mi-a povestit istoria masinii. Masina nu e in stadiul de cotet "luat de la armata". A circulat pana de curand si a reusit sa parcurga o anumita distanta pe roti cu ea pana s-a stricat motorul.
Pentru luat ITP pe bune nu trebuie sa sudezi toata caroseria la TIG la Dandu Auto Stil. Merge si sa chituiesti + vopsesti local. La fel, poti repara franele si cu piese din dezmembrari.
E un drum lung de la a reusi sa o incropesti incat sa iei ITP-ul pe bune si sa te poti plimba drumuri scurte cu ea pana la atestarea Retromobil.
Pentru luat ITP pe bune nu trebuie sa sudezi toata caroseria la TIG la Dandu Auto Stil. Merge si sa chituiesti + vopsesti local. La fel, poti repara franele si cu piese din dezmembrari.
E un drum lung de la a reusi sa o incropesti incat sa iei ITP-ul pe bune si sa te poti plimba drumuri scurte cu ea pana la atestarea Retromobil.
-
- Membru
- Posts: 144
- Joined: 04 Jan 2019, 13:54
- Location: Piatra Neamt
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Ai toata stima mea. O reparatie provizorie a caroseriei se poate face relativ usor. Nu va fi ceva de durata, dar macar stii ca operatia o sa trebuiasca reluata (am vazut reparatii impecabile peste caciula, spuma, nu mai zic de rugina despre care proprietarii nici nu stiau nimic).
Si motorul se poate aduce la o stare de functionare ce permite trecerea de rar.
Dupa aceia.....microbul este adanc intrat.
Si motorul se poate aduce la o stare de functionare ce permite trecerea de rar.
Dupa aceia.....microbul este adanc intrat.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2333
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Nu-ti recomand reconditionarea sau restaurarea folosind piese recuperate, chiar daca au un grad de uzura acceptabil.
In materie de frane si directie cel putin foloseste doar componente noi si de calitate, e vorba de siguranta personala.
La orice alt capitol (electric, motor, transmisie, etc) mai poti folosi si piese rulate.
Din experienta proprie, orice improvizatie sau compromis calitativ mai tarziu se razbuna.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- toni
- Administrator
- Posts: 489
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Caut restaorator in zona Bucuresti care sa ma primeasca si ca ucenic.
Daca voi gasiti tamburi, saboti sau etrieri noi de la magazin vreau si eu
Tamburii se pot cumpara de la dezmembrari in stare buna si se pot duce la strunjit. Sabotii la fel, daca cei de pe masina sunt morti, mai bine iei unii de calitate si ii duci sa bata ferodouri decat sa montezi gunoaiele care se gasesc la magazin. Etrierii la fel, se pot reconditiona.
Ambreiajul la fel, decat sa iei kit facut in china mai bine mergi la Ribs si iti bat ferodouri de kevlar pe un disc bun, de la mama lui.
Personal m-am lecuit cu piesele de la magazin, la capitolul sistem de franare. Dupa ce ne-au trimis de la magazin tambur nou strunjit numai pe jumatate sau am montat cilindrii receptori care curgeau de noi (calitate Autospeed). Prezoane facute pe genunchi cu strungari beti vandute ca noi la magazin. Dupa ce le-am bagat la presa (nu cu ciocane), nu intra tamburul pe prezoane. Furtun de frana care s-a rupt in teren ramanand doar filetul in etrier, etc.

Tamburii se pot cumpara de la dezmembrari in stare buna si se pot duce la strunjit. Sabotii la fel, daca cei de pe masina sunt morti, mai bine iei unii de calitate si ii duci sa bata ferodouri decat sa montezi gunoaiele care se gasesc la magazin. Etrierii la fel, se pot reconditiona.
Ambreiajul la fel, decat sa iei kit facut in china mai bine mergi la Ribs si iti bat ferodouri de kevlar pe un disc bun, de la mama lui.
Personal m-am lecuit cu piesele de la magazin, la capitolul sistem de franare. Dupa ce ne-au trimis de la magazin tambur nou strunjit numai pe jumatate sau am montat cilindrii receptori care curgeau de noi (calitate Autospeed). Prezoane facute pe genunchi cu strungari beti vandute ca noi la magazin. Dupa ce le-am bagat la presa (nu cu ciocane), nu intra tamburul pe prezoane. Furtun de frana care s-a rupt in teren ramanand doar filetul in etrier, etc.