Renault, probleme ?
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Da, am lucrat dar nu in domeniul productiei. Ceea ce spui tu cu executatul ordinelor e un sistem militar. Un manager pe tara al unui concern poate oricand induce unele decizii in board-ul grupului, el prezinta cifrele dar tot el prezinta tendintele pietei si alte aspecte subiective, plus ca si-o cam asuma. Ca sa nu spunem ca unele decizii se iau si altfel, cine cu cine merge la vanatoare, la curve etc. VW are un CEO, Skoda are un CEO, Seat are altul.....toti raspund in fata grupului VW care cuprinde si alte marci. Disensiuni intre ei apar clar, doar nu-i comunism dar am deraiat de la frantuz
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Ma bucur ca unii mai cred in Mos Craciun si la varste mai inaintate...
Acuma ca tu crezi ca neamtul are acelasi sistem de valori si gandire ca si damboviteanu este dreptul tau iarasi.
Pe pielea mea (si nu numai) am reinvatat aici legea dura care spune ca la sef te duci cu ideile tale si iesi cu ale lui sau... somer. Nu a lipsit mult sa fiu in a doua categorie, doar fiindca am incercat la sedinta anuala cu responsabilii sa sugerez ca putem face si altfel decat prevedea strategia de moment a grupului, definita de cei foarte mari din grup.
Cum se zice pe aici, cand te p... contra vantului, te cam uzi.
Acuma este drept ca speranta moare ultima, dar nu umple frigideru.
Referitor la concedieri, marile companii nici nu mai vorbesc de licentieri de personal, ci de reduceri de resurse...Nu mai avem nici macar nume, suntem doar niste resurse, carne de tun ca pe vremuri...
Sa vedem de unde o sa fie "reduse" cele circa 10.000 de locuri de munca din uzinele Renault din strainatate.
Acuma ca tu crezi ca neamtul are acelasi sistem de valori si gandire ca si damboviteanu este dreptul tau iarasi.
Pe pielea mea (si nu numai) am reinvatat aici legea dura care spune ca la sef te duci cu ideile tale si iesi cu ale lui sau... somer. Nu a lipsit mult sa fiu in a doua categorie, doar fiindca am incercat la sedinta anuala cu responsabilii sa sugerez ca putem face si altfel decat prevedea strategia de moment a grupului, definita de cei foarte mari din grup.
Cum se zice pe aici, cand te p... contra vantului, te cam uzi.
Acuma este drept ca speranta moare ultima, dar nu umple frigideru.
Referitor la concedieri, marile companii nici nu mai vorbesc de licentieri de personal, ci de reduceri de resurse...Nu mai avem nici macar nume, suntem doar niste resurse, carne de tun ca pe vremuri...
Sa vedem de unde o sa fie "reduse" cele circa 10.000 de locuri de munca din uzinele Renault din strainatate.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Din cate am inteles eu, nu vor mai angaja personal nou daca cel existent va ajunge la pensie sau va demisiona ceea ce nu ar fi un soc prea mare. Partea cu demisia de buna voie si nesilit de nimeni e interpretabila. Am fost "incurajat" o data sa-mi dau demisia
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Si tu ?
Deci ai inteles cum este treaba cu demisia "de buna voie si nesilit de nimeni".
Nu stiu cum este legislatia in Romania, dar in Franta, daca iti dai demisia, nu ai dreptul la somaj etc.
Asa ca nu prea se inghesuie lumea la dat demisia decat daca firma ofera niste conditii interesante.
La firma pentru care lucreaza sotia s-au facut restructurari pe plan international. Angajatii din SUA au plecat cu... salariul pe luna respectiva, la polul opus, cei din Germania cu salariul in avans pana pe doi ani (in functie de vechimea in firma), plus un an ramas in acte salariat la firma, platit, cu toate drepturile, fara obligatia de a se prezenta la munca, ca sa aiba timp sa-si caute alt loc de munca sau sa-si deschida o afacere. Bineinteles, fara drept la somaj. Toti cei care mai aveau cativa ani pana la pensie au semnat rapid, absolut normal. La conditii din astea nemtesti as pleca si eu urgent.
In Franta poti spera la cateva luni de salar, in functie de vechimea in firma si de acordurile negociate. Asta daca nu esti CEO etc si pleci cu o prima de ordinul milioanelor (se numeste parasuta aurita, traducere directa din franceza) si pensie de zici ca castigi la LOTO in fiecare luna.
Ca de obicei, catelu mic plateste toate borcanele sparte.
Asteptam vesti de la conducerea Renault care trebuie sa detalieze planul de restructurare.
Deci ai inteles cum este treaba cu demisia "de buna voie si nesilit de nimeni".
Nu stiu cum este legislatia in Romania, dar in Franta, daca iti dai demisia, nu ai dreptul la somaj etc.
Asa ca nu prea se inghesuie lumea la dat demisia decat daca firma ofera niste conditii interesante.
La firma pentru care lucreaza sotia s-au facut restructurari pe plan international. Angajatii din SUA au plecat cu... salariul pe luna respectiva, la polul opus, cei din Germania cu salariul in avans pana pe doi ani (in functie de vechimea in firma), plus un an ramas in acte salariat la firma, platit, cu toate drepturile, fara obligatia de a se prezenta la munca, ca sa aiba timp sa-si caute alt loc de munca sau sa-si deschida o afacere. Bineinteles, fara drept la somaj. Toti cei care mai aveau cativa ani pana la pensie au semnat rapid, absolut normal. La conditii din astea nemtesti as pleca si eu urgent.
In Franta poti spera la cateva luni de salar, in functie de vechimea in firma si de acordurile negociate. Asta daca nu esti CEO etc si pleci cu o prima de ordinul milioanelor (se numeste parasuta aurita, traducere directa din franceza) si pensie de zici ca castigi la LOTO in fiecare luna.
Ca de obicei, catelu mic plateste toate borcanele sparte.
Asteptam vesti de la conducerea Renault care trebuie sa detalieze planul de restructurare.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Si in Romania, daca iti dai demisia, nu ai drept la somaj. Aici se intampla ceva mai perfid cu demisiile "incurajate!". Angajatorul se bucura ca aduci cifre si chiar inchide ochiul la niste artificii, niste inginerii inofensive de interpretare a normelor si procedurilor in interesul unor anume clienti, de multe ori prieteni ai celor din conducerea companiei . Se bucura cu tine de reusita, iti da chiar un bonus dar....in momentul cand vine o perioada mai dificila si constata ca plateste prea multe salarii, te cheama in birou si iti aduce aminte de acea portita interpretabila pe care ai gasit-o pentru a ajuta anumiti clienti. Doar n-o s-o dea afara pe nepoata sau pe aia pe care o **te . Pionul, inca o data, e carne de tun.
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: Renault, probleme ?
Multe informatii, nu le putem verifica, dar cert este una: noi, europenii, consumatori de bunuri, nu ma refer la mine, decidem într-un final daca o marca ca Renault va disparea, sau nu. Prin comportamentul nostru. Asiaticii nu sunt prosti. Europenii cam sunt prosti. Vânzarile de automobile asiatce în Europa, mai ales cele coreene si japoneze cresc într-un ritm enorm, asta în timp ce vânzarile marcilor europene în Europa scad. Deci, tot cumparatorii de chinezarii hoatrasc soarta concernelor europene. În Corea sau Japonia nu vezi (aproape) nici un Renault pe strazi, pe câd Europa se umple de porcariile lor. Acuma o sa sara multi în sus, ca nu-si permit o masina europeana si vai ce ieftine sunt cele asiatice. Nu prea este asa. Comparând bine, o sa va dati seama, ca cele asiatice au atins de mult pretul celor europene. Iar la durata de viata, cele asiatice sunt la pitici înca. Ele când au atins vârsta de 10 ani, sunt complet consumate.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Da si nu, Werner... Stii ca m-am "indragostit" de Passat dupa ce am condus multi km diverse modele de Renault si Peugeot. Citroen nu am mai apucat fiindca concesionarul francez mi-a spus ca nu poate sa-mi vanda un model echivalent la pretul afisat de VW in vitrina (diferenta la pret era de mai bine de 10%).
Diferenta calitativa este din ce in ce mai mare, estetic nu mai vorbesc, modelele Renault recente sunt banale, aproape urate. in ultimii ani Renault nu a facut decat sa vanda filialele de autobuze, de tractoare, de camioane si cea de automatica. Totul ca sa iasa bani rapid si sa le dam in fiecare an tot mai mult la actionari.
De ce as cumpara Renault in Franta, daca uzinele se inchid pe capete, calitatea este mediocra si nu fac decat sa sacrifice totul pentru a da cat mai multe dividente actionarilor privati?
Cred ca vremurile glorioase ale marcii Renault sunt apuse de ceva timp, din pacate...
Referitor la marcile asiatice etc ai dreptate, insa politica de protectionism ar trebui sa inceapa de sus in jos, nu invers.
Pe cand un slogan gen "EUROPE FIRST" ?
Sa mai si radem un pic :
https://www.youtube.com/watch?v=QlcAq-5fBH0
https://www.youtube.com/watch?v=WcH9eWBs9fw
https://www.youtube.com/watch?v=Pxtl4zNpYsk
Diferenta calitativa este din ce in ce mai mare, estetic nu mai vorbesc, modelele Renault recente sunt banale, aproape urate. in ultimii ani Renault nu a facut decat sa vanda filialele de autobuze, de tractoare, de camioane si cea de automatica. Totul ca sa iasa bani rapid si sa le dam in fiecare an tot mai mult la actionari.
De ce as cumpara Renault in Franta, daca uzinele se inchid pe capete, calitatea este mediocra si nu fac decat sa sacrifice totul pentru a da cat mai multe dividente actionarilor privati?
Cred ca vremurile glorioase ale marcii Renault sunt apuse de ceva timp, din pacate...
Referitor la marcile asiatice etc ai dreptate, insa politica de protectionism ar trebui sa inceapa de sus in jos, nu invers.
Pe cand un slogan gen "EUROPE FIRST" ?
Sa mai si radem un pic :
https://www.youtube.com/watch?v=QlcAq-5fBH0
https://www.youtube.com/watch?v=WcH9eWBs9fw
https://www.youtube.com/watch?v=Pxtl4zNpYsk
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Gusturile nu se discuta dar eu cred ca Renault a construit masini frumoase in ultimii ani. Talisman, Captur si Kadjar ( design facut de un roman din Satu Mare) sunt masini superbe. Nu am sa inteleg insa niciodata design-ul adoptat de Peugeot dar mai ales de Citroen, ma depaseste
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Esti sigur pentru romanul care a facut design-ul ? Pe aici ziarele zic altceva...
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 14385.html
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 17392.html
Si vorbind de dividendele Renault, un mic istoric :
https://www.bnains.org/archives/action. ... 0000131906
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 14385.html
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 17392.html
Si vorbind de dividendele Renault, un mic istoric :
https://www.bnains.org/archives/action. ... 0000131906
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Acum nu, nu mai sunt sigur ca designer-ul este roman . La noi in presa a aparut alt autor....
https://www.google.com/amp/s/m.zf.ro/am ... i-14910607
Au crescut dividendele Renault ca aluatul...inseamna ca cineva isi baga coada acum ca sa se aseze pe tronul rombului... Dezbina ( falimenteaza sau da impresia de dificultati ) si cucereste ( cumpara ieftin ).
https://www.google.com/amp/s/m.zf.ro/am ... i-14910607
Au crescut dividendele Renault ca aluatul...inseamna ca cineva isi baga coada acum ca sa se aseze pe tronul rombului... Dezbina ( falimenteaza sau da impresia de dificultati ) si cucereste ( cumpara ieftin ).
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Pana la urma, daca marca este preluata si continua sa traiasca (vezi Opel), care este problema?
Orgolii? Sa nu uitam ca Renault a fost o marca nationalizata...toate se platesc candva.
Orgolii? Sa nu uitam ca Renault a fost o marca nationalizata...toate se platesc candva.
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: Renault, probleme ?
Cert este, ca noi trebuie sa cumparam mai mult marfuri europene, decât tot felul de rahaturi asiatice. Care marca europeana, nu conteaza, depinde de gustul si preferintele fiecaruia. Daca te duci în orice tara asiatica, nu o sa vezi produse europene, decât extrem de rar. Sau, în China, acolo marfurile europene sunt apreciate, dar majoritatea din ele sunt produse local.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
De acord cu tine, cu conditia sa fie adevarate produse Made in Europe, nu doar etichete ca sa justificam preturi ridicate.
Last edited by ardeleanu on 31 May 2020, 21:42, edited 1 time in total.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Renault, probleme ?
Ca pepenii de Dăbuleni din Turcia...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Renault, probleme ?
In Romania se practica o anume mizerie, cu "demisia". Cu precadere in perioade de criza sau cu persoane pe care le observa ca sunt disperate sa obtina o slujba se aplica metoda demisiei in alb.
Magaria a fost favorizata si de modificarile facute la Codul Muncii de catre rahatul de boc. Problema a fost sesizata lui basescu pe mai multe canale si i s-au propus solutii, de catre specialisti din Ministerul Muncii, care sa descurajeze fenomenul. Jigodia de matelot a refuzat zgomotos. Orice incercare de remodificarea a Codului Munciia fost imediat huiduita de multinationale, ambasade, etc. iar guvernele, indiferent de culoare, au renuntat.
Werner corect preciza ca masinile asiatice sunt consumate la 10 ani. Nu intamplator. Inca acum vreo douazeci de ani citeam despre faptul japonezii reusisera sa obtina un control al fiabilitatii in sensul ca dupa o anumita perioada (cca. 10 ani) mare parte a componentelor incep sa cedeze. Cele din plastic, care incepeau sa fie din ce in ce mai multe, au fost primele puse la punct. Asa ca dupa 10 ani musai iti cumperi masina. Japonezii nu faceau un secret din asta, lucru confirmat de un carosier roman agreat de Dacia care lucrase cu ceva ani in urma la Nissan.
Sunt de acord sa cumpar o masina europeana sau romaneasca, pentru a proteja industria locala, dar cu o conditie: sa nu fiu pagubit.
De ce as alege un Duster in loc de o Vitara ?
Magaria a fost favorizata si de modificarile facute la Codul Muncii de catre rahatul de boc. Problema a fost sesizata lui basescu pe mai multe canale si i s-au propus solutii, de catre specialisti din Ministerul Muncii, care sa descurajeze fenomenul. Jigodia de matelot a refuzat zgomotos. Orice incercare de remodificarea a Codului Munciia fost imediat huiduita de multinationale, ambasade, etc. iar guvernele, indiferent de culoare, au renuntat.
Werner corect preciza ca masinile asiatice sunt consumate la 10 ani. Nu intamplator. Inca acum vreo douazeci de ani citeam despre faptul japonezii reusisera sa obtina un control al fiabilitatii in sensul ca dupa o anumita perioada (cca. 10 ani) mare parte a componentelor incep sa cedeze. Cele din plastic, care incepeau sa fie din ce in ce mai multe, au fost primele puse la punct. Asa ca dupa 10 ani musai iti cumperi masina. Japonezii nu faceau un secret din asta, lucru confirmat de un carosier roman agreat de Dacia care lucrase cu ceva ani in urma la Nissan.
Sunt de acord sa cumpar o masina europeana sau romaneasca, pentru a proteja industria locala, dar cu o conditie: sa nu fiu pagubit.
De ce as alege un Duster in loc de o Vitara ?