Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Bancuri,clipuri si orice altceva de descretit fruntea

Moderator: costy84

Post Reply
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by Constantin »

Păi ce, vă faceți că nu vedeți?
Azi la Mureș un pilot român a doborât un МИГ 21...
România1-URSS 0

Ungurii o să spună că ei l-au doborât primii, da' n-o să-i creadă nimeni cunoscute fiind vitejia și pregătirea armatei române.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by ardeleanu »

Bine ca pilotul a scapat cu viata de data aceasta, probabil a fost ultimul sau zbor pe supersonic... daca va mai fi considerat apt medical pentru zbor (o catapultare cu tehnologia "razboiului rece" lasa, in general, sechele pe viata) va trece, in cel mai bun caz, la elicoptere.
Intamplarea a facut ca sotia sa lucreze, in urma cu ceva vreme, la ceea ce se numea pe atunci Comandamentul Armatei a 4-a Transilvania. Cum era direct subordonata comandamentului aviatiei, am avut ocazia sa cunoastem, ea mai mult, eu mai mult dupa program, mai multi piloti, parasutisti, personal militar si civil etc
Total ilegal, pot sa o recunosc acum, am fost la marginea pistei, la Campia Turzii, pe timpul unui exercitiu de noapte (cel mai impresionant) al escadrilei de vanatoare. Cand decolau, in fortaj, desi erau la cateva sute de metri de noi, vibra totul in jurul nostru cu o intensitate greu de suportat. Ma intreb cat incasa pilotul aflat la mansa. Cum spunea ei, este ca si cum "ai sta direct cu curu pe o racheta care decoleaza".
Cat despre MIG-urile 21, chiar si cele modernizate (toti pilotii spuneau, in gluma, ca este ca si cum ai pune un bord de Mercedes de ultima generatie la o Lada comunista sau Trabant), erau numite "sicrie zburatoare". No comment.
Din pacate, numarul insemnat de pierderi de vieti umane si material, confirma acest "renume".
Nu mai spun de familiile acestor piloti, care cand stiu ca "au zbor" stau cu sufletul la gura...
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by Constantin »

Acu' după spusele martorului binocular primarul comunei mureșene mare expert în aviație militară cică pilotu' ce prăbuși aeroplanu' va fi considerat erou. Ăla avea focu' la cur călare p'o rachetă și se uita prin hublou să-l "cra-șeze" departe de bordeiele din sat. Yo zic că acolo i-a bubuit jicleru și din reflexu' fricii a tras de maneta scaunului ejectabil. În realitate el voia să tragă frána de mână să-l repare în câmp departe de civilizație ca să nu-i fure piese din el...Să vezi acu' mușamalizări meapeniste demne de Mata Hari și teorii constipaționiste de la Mata Hala națională Șodzilla senatoarea tâmpilor.
Dacă ăsta e erou, cum poate fi catalogat un pilot care decolează și aterizează fără evenimente?
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by ardeleanu »

Vechii demoni se desteapta...

https://www.libertatea.ro/stiri/rusia-v ... ur-3515051
https://www.stiripesurse.ro/vladimir-pu ... 50983.html

Niste ingerasi, ce mai una, alta, nu stiu ce are lumea asta rea cu ei... >:D

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by ardeleanu »

Frumoasa spaniola... ;)

https://baltasar.com/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by flo »

Constantin wrote: 20 Apr 2021, 16:50 Flo, nu e cu dedicație pentru tine dar acu' vo' 7 ani m-am dus cu un prieten la gineri-său să-l ajutăm să instaleze(practic doar eu) baia și bucătăria...
La un moment dat l-am trimis pe ginerică, pompier, să oprească apa sau gazul de la contoarul de la poartă. A ajuns în fața robinetului și ne-a întrebat în ce sens se oprește...
În caz de conflict la poarta casei eu zic să stăm în banca noastră, pe întuneric la fereastră după perdea cu mâna pe secure... Am avea și noi o dată în viață șansa să ne dăm elvețieni...
Posibil. Am intalnit si eu. La facultate, la examenul de grad (nu de licenta pt ingineri) am solicitat unui student sa estimeze pana la ce etaj ar putea lucra cu autoscara R8135 de 33m , la inclinatia maxima. Se uita lung. L-am ajutat: hai ca-i simplu, cu teorema lui Pitagora.
Nu intelegea cum sa aplice in practica asa ceva.
Imagineaza-ti cata carte cunosc aia care nu intra in facultate. Nu mai vorbesc de cei care nu trec de bacalaureat. Asta-i tineretul liber si frumos. Dar nicidecum prea inteligent.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by flo »

ardeleanu wrote: 20 Apr 2021, 17:08 Hai sa fim seriosi... Doar nu credeti ca o sa dea cineva pe mainile racanilor echipamente militare sofisticate? Ma rog, cei care au aceste echipamente... A trecut vremea asalturilor la baioneta. O drona inarmata este mai eficace decat multe mii de recruti. Militarii profesionisti vor actiona in teren sau din spatele ecranelor. Am vazut in '89 cat de eficace sunt trupele de racani sau garzile patriotice. Risca sa se decimeze intre ei.
Drone. Da, au eficienta lor , negresit. S-a vazut cum azerii le-au folosit cu succes impotriva armenilor.
Dar este limitata si actiunea lor. Un teritoriu este stapanit numai dupa ce racanul calca pe el. Altfel e doar parjolit.

Dar daca e cum spui acum, de ce ai simtit nevoia sa zici ca la nevoie ve ti sari si apara, cei care traiti peste hotare?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by flo »

ardeleanu wrote: 21 Apr 2021, 08:57 Bine ca pilotul a scapat cu viata de data aceasta, probabil a fost ultimul sau zbor pe supersonic... daca va mai fi considerat apt medical pentru zbor (o catapultare cu tehnologia "razboiului rece" lasa, in general, sechele pe viata) va trece, in cel mai bun caz, la elicoptere.
Intamplarea a facut ca sotia sa lucreze, in urma cu ceva vreme, la ceea ce se numea pe atunci Comandamentul Armatei a 4-a Transilvania. Cum era direct subordonata comandamentului aviatiei, am avut ocazia sa cunoastem, ea mai mult, eu mai mult dupa program, mai multi piloti, parasutisti, personal militar si civil etc
Total ilegal, pot sa o recunosc acum, am fost la marginea pistei, la Campia Turzii, pe timpul unui exercitiu de noapte (cel mai impresionant) al escadrilei de vanatoare. Cand decolau, in fortaj, desi erau la cateva sute de metri de noi, vibra totul in jurul nostru cu o intensitate greu de suportat. Ma intreb cat incasa pilotul aflat la mansa. Cum spunea ei, este ca si cum "ai sta direct cu curu pe o racheta care decoleaza".
Cat despre MIG-urile 21, chiar si cele modernizate (toti pilotii spuneau, in gluma, ca este ca si cum ai pune un bord de Mercedes de ultima generatie la o Lada comunista sau Trabant), erau numite "sicrie zburatoare". No comment.
Din pacate, numarul insemnat de pierderi de vieti umane si material, confirma acest "renume".
Nu mai spun de familiile acestor piloti, care cand stiu ca "au zbor" stau cu sufletul la gura...
Chiar sicrie zburatoare nu ar fi. Daca in timp se alocau resurse pentru mentenanta, cu siguranta numarul de accidente era mult scazut. MIG 21, este o teava supersoanica, simpla si fiabila. Dar trebuie respectata si scula asta. Si nu este un aparat pretentios.
Sa vedem ce va fi cu F16. La ultima defilare de Ziua nationala, nu s-au ridicat fiindca pista cu ceva gheata pe ea era improprie. Rusestile si Saab-urile nu sunt nazuroase. Nici europeanul. Dar, politicul a ascultat porunca licuriciului iar basescu l-a facut pe ambasadorul suedez "geambas de avioane", chiar daca oferea avioane noi si program offset. Ungurii si aici, au fost mai isteti ca noi.
Revenind la Lancer, "bordul" nou a modificat totusi, capabilitatea de lupta, mult in bine.
Spui numar insemnat de pierderi,dar nu spui cu ce compari. La ce te raportezi. Si in ce conditii. Pai ce spui de trista performanta a aparatului F 104? Ala intradevar sicriu. Verfica cate accidente sunt la numarul orelor de zbor si vei vedea ca ai gasesti o rata mica la MIG 21. Dar la toate aparatele, nu numai la cele romanesti sau cele ale unei tari prapadite. Iar din astea scade pe cele produse de eroarea umana sau datorate aspiratiei de pasari. Asadar nu te mira ca ai caderi mari cand mentenanta s-a facut cu zgarcenie. La Baza 90 Otopeni, un tanar ofiter tehnic care prezenta An 30 copiiilor, dupa ce vizitasera Spartan-ul, a afirmat: Acum sa vedem si un avion cu adevarat.
Mirat, mai cu seama ca era un om tanar, care nu putea fi banuit de nostalgie pt tehnica sovietica, l-am intrebat de ce spune asta. Pentru ca da defecte de o suta de ori mai putine ca Spartan - a fost raspunsul. Iar cu Spartan cheltuielile sunt mult mai mari.
Asadar, este bine sa fim atenti la toate aspectele.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by ardeleanu »

Depinde cum pui problema... ce mentenanta sa faci la avioane de pe vremea lui bunicu?
Cu ce piese de schimb si la ce preturi? In NATO cu avioane rusesti de la mijlocul secolului trecut? Iti pare logic?
Ai o idee la ce eforturi este supusa celula unui avion supersonic? Crezi ca daca ii da Georgel doua ciocane, cat o fi el de mare meserias, totul revine la loc? Plus o vopsea proaspata si gata avionu.
Este cam cum ai pune electronica si lansatoare de rachete ultimul racnet pe un ARO, reparat de "meseriasii" de la Campulung, care porneste la festila...daca porneste.
MIG-urile modificate au fost bune pentru ca de atat am avut bani atunci. Simplu.
Unul din motivele pentru care Concorde costa imens la nivel de mentenanta erau verificarile facute dupa fiecare zbor supersonic. Doar verificarile mobilizau o echipa impresionanta, de restul nu mai spun.
Cand am vazut ce verificari faceau la MIG-uri, am inteles de ce le numeau pilotii cum le numeau.

Sigur kalashnikov-ul este superfiabil, intretinere simpla, munitie peste tot si ieftina etc
Merge cand te bati face to face. Atat. Doar ca razboiul se face tot mai putin face to face.

Nu pot sa condamn sau sa laud faptul ca am luat F-uri. Nu cred ca avem informatiile necesare pentru a judeca corect. Poate ca au existat mai multe elemente care nu au fost facute publice. Parerea mea.
Pe de alta parte, orice ar fi achizitionat, rezultatul la nivel injuraturi/nemultumiri ar fi fost acelasi.
Intotdeauna cei de pe marginea terenului stiu mai bine decat jucatorii...

Sau puteam face ca si grecii, sa ne indatoram pe trei generatii si sa avem o aviatie militara ultimul racnet.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by flo »

Mentenanta impusa de fabricant. Simplu. Executi operatiile scrise la carte, cu materialele corespunzatoare. Nu o faci, nu zbori. Simplu. Asa e regula. Piese? Bani sa ai. Vand indienii. Chinezii. Rusii nu vor sa mai vanda. Dar gasesti in alte republici din fosta URSS.
Imagineaza-ti ca prin 1998 - 2000 inca se gaseau piese pentru motorul MIG-ului 19. Cu acest motor era echipata ASp Jet R8135 pt stins sonde.
Nu tine de logica. De buget. Nici nemtii nu au aruncat MIG 29. Inca folosesc in armata pt transport Tu 154 ramase de la fost RDG.
Am idee. Prin revizii corecte depistezi eventualele probleme. Culmea este ca celula este cea mai rezistenta. Probleme au fost cu motoarele si cu actionarile hidraulice, electrice, pneumatice.

Stii, discutia seamana cu aceea: de ce ARO de la pompierii cehi sau rdg-sti arata asa bine fata de cele ale romanilor. Fiindca romanii nu le-au ingrijit. Si din indolenta, dar mai cu seama din cauza ca nu aveau cu ce si cu cine.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by ardeleanu »

Stii treaba cu aviatia este simpla... o spun cei care fac mentenanta. Un tanc, un camion etc cand face o pana, tragi pe dreapta si astepti depanarea. La un supersonic de lupta, cu foarte, foarte rare exceptii, te poti considera norocos daca ai avut timp sa te ejectezi si sa scapi cat mai intreg.
Nu compara MIG 29 cu MIG 21. Diferenta este prea mare ca sa fie comparabile.
Iar problema cu 29 era ca aveam prea putine ca sa merite investit in ele. 21 erau cate vreai. Depasite, uzate, dar multe.
Nu poti faci mentenanta la avioane de vanatoare cu piese cumparate de pe unde apuci si cand gasesti. Stii foarte bine ca existe programe de mentenanta foarte stricte, nu merge cu schimbam data viitoare sau cand crapa.
Cand nu sunt respectate, se intampla ce am scris mai sus.
Cand incepi sa "canibalizezi" avioane de lupta ca sa ai totusi cateva capabile de zbor, este un semnal clar ca lucrurile stau rau catre foarte rau.
De ce zboara inca pe 21? In principal din doua motive (scriu si eu ce imi spuneau pilotii)... Unul recunoscut, faptul ca altceva nu au si doi, faptul ca orele de zbor pe supersonic erau/sunt foarte bine platite comparativ cu restul salariilor.
Cat despre ARO-urile pompierilor din diverse tari... uita-te in ce unitati si locatii erau... nu am vazut echipamente preistorice in marile unitati care efectueaza sute/mii de interventii pe an. Si cat de vitale erau pentru misiuni? Puteau linistiti sa le lase deoparte in caz de pana...
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by vercingetorix »

ardeleanu wrote: 28 Apr 2021, 09:53 De ce zboara inca pe 21? In principal din doua motive (scriu si eu ce imi spuneau pilotii)... Unul recunoscut, faptul ca altceva nu au si doi, faptul ca orele de zbor pe supersonic erau/sunt foarte bine platite comparativ cu restul salariilor.
F16 atat de mult laudat este un avion aparut pe piata in anul 1977.
Dupa socoteala mea, au trecut 44 de ani de atunci.
Dpmdv este uzat moral, poate doar de avion-scoala sa mai fie bun.
Daca zici nasoale de avioane americane , esti cu rusii, deci ma abtin.

Ani de zile pilotii romani nu au zburat dintr-un motiv simplu, nu se alocau bani ptr asta.
Pentru MIG21 s-au investit multi bani cu firma israeliana Elbit Systems pentru imbunatatiri tehnologice.
Constantin, ai legatura. ;D
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by Constantin »

Nu mă pricep la avioane ci un pic la evrei. Dacă au fost făcute îmbunătățiri de către israelieni treaba e clară:au schimbat nuca de la schimbător cu una de pe Alibaba, au pus radio cu usb, un gps Tomtom cu abonament și etichetă cu data următoarei revizii.
La Paris e suficient să vezi în ce hal arată mașinile evreilor. Majoritatea sunt cu 7-9 locuri(restul, mai tineri,au Smart-uri negre) lovite peste tot, cauciucuri netede...
Ce nevoie or avea unii de bombe și avioane când cu o televiziune, un virus și un răspândac poți manipula și învrăjbi sute de milioane de oameni?
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by vercingetorix »

Usor-usor, lumea se trezeste si incepe sa actioneze.
Cititi mai jos, inca nu s-a facut si filmul... ;D

20 de generali avertizează asupra unui ”război civil”


Ministrul francez al Apărării a amenințat că îi va pedepsi pe militarii activi care au semnat o scrisoare deschisă care îl avertizează pe președintele Emmanuel Macron că în Franța va izbucni un „război civil”, cu ”mii de morți”, dacă guvernul nu va apăra valorile civilizației franceze.
Guvernul a criticat această scrisoare deschisă, care a fost publicată de Valeurs Actuelles, pe 21 aprilie, la împlinirea a 60 de ani de la puciul eșuat al generalilor din Algeria împotriva președintelui Charles de Gaulle.
Nu puțini analiști susțin că există o legătură între această scrisoare care a făcut valuri în Franța și viitoarea campanie pentru alegerile prezidențiale din 2022, în contextul în care apar deja sondaje în care favorita este lidera extremei drepte franceze, Marine Le Pen. Ea și-a arătat sprijinul pentru cei 20 de generali în retragere care au semnat scrisoarea deschisă, publicând, tot în Valeurs Actuelles, un articol de opinie în care spunea: ”Dragi generali, veniți cu mine în bătălia pentru Franța”. Apoi, Le Pen a făcut un pas în spate în încercarea de a nu pierde electoratul mai moderat. Într-un interviu pentru France Info, Le Pen a fost extrem de atentă și a spus că respectă valorile democratice.
Și președintele Macron are în vedere alegerile de anul viitor, motiv pentru care a început să penduleze între stânga și dreapta politica, pentru a-și lărgi baza electorală. Pe de-o parte, Macron le oferă miliarde ecologiștilor, cu planuri ambițioase de tranziție ecologică iar, pe de altă parte, a lansat un proiect de lege privind lupta împotriva ”separatismelor”, o lege care este considerată islamofobă de partidele de stânga.
În Marea Britanie, publicația Unherd consideră că scrisoarea deschisă semnată de generalii francezi este ”scandaloasă”, folosește un limbaj provocator, a fost publicată într-o zi care aduce aminte de o tentativă de puci și este și ”mincinoasă”, câtă vreme sugerează că președintele Franței nu a luat vreo măsură împotriva ”dezagregării” Franței despre care semnatarii fac vorbire.
La originea scrisorii deschise a generalilor se află un fost căpitan de jandarmerie în vârstă de 70 de ani, care a renunțat la uniforma în 1987, Jean-Pierre Fabre Bernadac, dintr-o familie cu origini algeriene. Bernadac a studiat științe politice și a lucrat pentru o firmă privată de securitate pentru vip-uri. El spune că nu este implicat în viața politică, dar că a făcut parte din „mișcări patriotice” în perioada studiilor.
Scrisoarea atribuită lui Bernadac și publicată inițial pe un blog al ofițerilor în retragere, a fost semnată de 20 de generali în retragere și publicata apoi de Valeurs Actualles. Primul dintre semnatari este generalul de corp de armata Christian Piquemal, din Legiunea Străină, care a fost arestat în 2016 pentru că a luat parte la o demonstrație împotriva imigranților.

Iată scrisoarea generalilor

”Situația este gravă. Franța este amenințată de mai multe pericole mortale. Noi, care chiar și în retragere suntem soldați ai Franței, nu putem rămâne indiferenți la soarta frumoasei noastre țări.
Drapelul tricolor nu este doar o bucată de pânză, el simbolizează tradiția celor care, indiferent de culoarea pielii și de religia lor, au slujit Franța și și-au dat viața pentru ea. Pe acest drapel stă scris ”Patrie și Onoare”. Or, onoarea noastră ține acum de denunțarea dezagregării care ne afectează patria.
Dezagregare care, printr-un soi de antirasism, are un singur scop: să genereze pe teritoriul nostru o stare anormală, o ură între comunități. Astăzi, unii vorbesc despre rasă, despre indigeni, despre teoria decolonizării, însă acești partizani fanatici și plini de ură nu vor decât război rasial. Ei nu ne înțeleg țara, tradițiile ei, cultura ei, ei vor să o vadă dezagregându-se, în timp ce îi distrug trecutul și istoria. Astfel, ei amenință statui și glorii militare și civile, punând sub semnul întrebării tradiții vechi de secole.
Dezagregare care, odată cu islamismul și gloatele din mahalale, duce la ruperea mai multor părți ale țării, pentru a le transforma în teritorii supuse unor dogme care sunt împotriva constituției noastre. Or, toți francezii, indiferent care ar fi religia lor, sunt acasă peste tot in Hexagon; nu pot exista orașe sau cartiere în care să nu se aplice legile Republicii.
Dezagregare, pentru că ura începe să fie mai puternică decât fraternitatea în timpul manifestațiilor în care puterea folosește forțele de ordine pe post de țapi ispășitori, în fața francezilor în veste galbene care dau glas disperării. Asta în timp ce indivizi infiltrați și cu cagule vandalizează magazine și amenință forțele de ordine. Iar acestea din urmă nu fac decât să execute ordinele, uneori contradictorii, date de voi, guvernanților.
Pericolele devin tot mai mari, iar violența crește de la o zi la alta. Cine își imagina acum zece ani că un profesor va fi ucis și decapitat la ieșirea de la cursuri? Or, noi, slujitorii Națiunii, care ne-am pus viața în pericol pentru a ne respecta jurământul, așa cum cere statutul de militar, nu putem rămâne spectatori pasivi în fața unor asemenea evenimente.
De asemenea, cei care conduc țara trebuie neapărat să găsească curajul necesar pentru eradicarea acestor pericole. Pentru asta este suficient să aplice fără abatere legile care există deja. Nu uitați că, la fel ca și noi, majoritatea concetățenilor sunt sătui de ezitările voastre și de tăcerile voastre vinovate.
Așa cum spunea cardinalul Mercier, primatul Belgiei, ”când prudența este peste tot, curajul nu e nicăieri”. Deci, doamnelor și domnilor, destul cu tărăgănarea, situația este gravă, iar munca ce ne așteaptă este colosală; nu mai pierdeți timpul și să știți că suntem gata să susținem politicile care vor avea în vedere salvgardarea națiunii.
Pe de altă parte, dacă nu se vor lua masuri, laxitatea va se va răspândi implacabil în societate, provocând în cele din urmă o explozie și intervenția camarazilor noștri în serviciu activ, într-o misiune pe teritoriul național pentru protejarea valorilor noastre constituționale și apărarea compatrioților noștri.
Nu mai este timp de tergiversări, altfel, mâine, un război civil va pune capăt acestui haos, iar cei care își vor pierde viețile din cauza voastră se vor număra cu miile”.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce am mai vazut prin alta parte inclusiv la TV

Post by ardeleanu »

vercingetorix wrote: 28 Apr 2021, 13:05
ardeleanu wrote: 28 Apr 2021, 09:53 De ce zboara inca pe 21? In principal din doua motive (scriu si eu ce imi spuneau pilotii)... Unul recunoscut, faptul ca altceva nu au si doi, faptul ca orele de zbor pe supersonic erau/sunt foarte bine platite comparativ cu restul salariilor.
F16 atat de mult laudat este un avion aparut pe piata in anul 1977.
Dupa socoteala mea, au trecut 44 de ani de atunci.
Dpmdv este uzat moral, poate doar de avion-scoala sa mai fie bun.
Daca zici nasoale de avioane americane , esti cu rusii, deci ma abtin.

Ani de zile pilotii romani nu au zburat dintr-un motiv simplu, nu se alocau bani ptr asta.
Pentru MIG21 s-au investit multi bani cu firma israeliana Elbit Systems pentru imbunatatiri tehnologice.
Constantin, ai legatura. ;D
https://www.zf.ro/eveniment/realitatea- ... i-15852113
Cumparam de cat avem bani...
Poti sa zici nasoale cat doresti de avioanele americane, nu se supara nimeni. Nu sunt avioane ultimul racnet, dar fata de Mig 21 saltul este imens.

Hai sa o luam invers... cine ne poate, macar teoretic, apara daca vecinul rus face nasoale?
O singura superputere militara. De aici si faptul ca "ne iubim" asa tare cu ei.
Nu este prietenie, ci doar alianta in functie de interese. Restul sunt povesti de adormit fraierul votant.
Atata tot ca aceasta "protectie" are un pret. Ramane de vazut daca noi vom reusi sa profitam de anumite avantaje sau doar vom plati ca fraierii.

Cum am mai spus, sunt tare curios cum va evolua dotarea Fortelor Navale Romane. "Batalia" pentru "ligheanul" numit Marea Neagra se anunta cel putin interesanta.

Post Reply