DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by dragospetres »

L-am observat si pe cel cu cabina rosie,dar nu e "el".Sper, ca intr-o buna zi,sa-l vedem si pe :
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by flo »

NNnicusor wrote: 13 Feb 2023, 15:18 @ dragospetres
https://www.youtube.com/watch?v=kJFpMHdmyzA
Momentul 2:33:24 , cabina de culoare visinie
Grozav filmul. Arata realitatea. Munceam si ne chinuiam sa scoatem ceva. Daca cu cu tunul de 76,2 mai era cum era, cu cel de 100 incepea gafaiala. 215 CP sau 256 (daca erau si aia) se dovedeau insuficienti. Oricum, grozav filmul. Multumim. Din ce an oare?
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by NNnicusor »

flo wrote: 13 Feb 2023, 22:15
NNnicusor wrote: 13 Feb 2023, 15:18 @ dragospetres
https://www.youtube.com/watch?v=kJFpMHdmyzA
Momentul 2:33:24 , cabina de culoare visinie
Grozav filmul. Arata realitatea. Munceam si ne chinuiam sa scoatem ceva. Daca cu cu tunul de 76,2 mai era cum era, cu cel de 100 incepea gafaiala. 215 CP sau 256 (daca erau si aia) se dovedeau insuficienti. Oricum, grozav filmul. Multumim. Din ce an oare?
Daca o sa te uiti cu atentie incepand cu momentul 2:16:16 o sa vezi ca totusi se descurca bine la trecerea prin vad si teren greu si cu obuzierul de 122 mm si cu tunul AT de 100 mm model 1977 care totusi cantareste 3150 kg .

Camioanele sunt AM 443 pe mecanica de TAB-C-79 , se recunosc usor dupa reductoarele din roata , deci 154 CP , prospectele sunt pe forum .
https://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f= ... &start=105
Camionul a fost dezvoltat pe vremea cand era ministru regretatul gen.dr.ing. Nicolae Spiroiu , ultimul ministru care s-a ocupat serios de dezvoltarea industriei nationale de aparare .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by flo »

Scuze. "deci 154 CP". Nu stiu de mi-a umblat gandul la RABA. Cu motorul ala chiar se misca . Oricum, 154CP sunt insuficienti.

User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by toni »

Motorul de 154 cai era cumva cel de Saviem turbo ?
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by NNnicusor »

toni wrote: 16 Feb 2023, 00:50 Motorul de 154 cai era cumva cel de Saviem turbo ?
Da .
Image

https://www.youtube.com/watch?v=kJFpMHdmyzA
In cazul nostru , observ in cabina ceva : panoul de control al preincalzitorului .
Il recunosc pentru ca la catanie pe cele doua autospeciale din plutonul meu s-au montat prin 1986 ( erau SR 114M dieselizat cu motor de 135 CP , preincalzitorul s-a montat la cativa ani dupa dieselizare ).
PC preinc 1.png
PC preinc 2.png
Te salveaza de festila .
L-am vazut folosit o singura data , pe un DAC 665T , aveam un maistru militar " con dos cojones " pe acea autospeciala , a preincalzit si a pornit la cheie .
Pe vremea aceea scoteam autostatiile impinse din parcul auto pentru economie . Si culmea , carburantul disparea apoi din rezervoare , de a trebuit sa o recunoasca comandantul regimentului la convocarea-bilant .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by NNnicusor on 16 Feb 2023, 09:26, edited 2 times in total.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by NNnicusor »

flo wrote: 15 Feb 2023, 23:50 Scuze. "deci 154 CP". Nu stiu de mi-a umblat gandul la RABA. Cu motorul ala chiar se misca . Oricum, 154CP sunt insuficienti.
Doar ai vazut mai omule ca se descurca si cu tunurile AT de 57 , 75, 76 , 85 si 100 , ba si cu obuzierele de 100 si 122 .
SI pe sosea , si pe platou , si in vad , si in gropi .
Oricum , la vremea respectiva se spunea ca se va folosi la tractarea gurilor de foc " pana la calibrul 100 mm "
Nu am fost atent totusi la trecerea dealurilor , in weekend o sa urmaresc tot materialul , sunt totusi 3 ore .
Ai vazut ce se spune in primele 10 secunde de video ? :D

Ai vazut ca in ziua de astazi obuzierele de 152 se tracteaza cu DAC 665T ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by flo »

Sincer nu stiu cu ce se tracteaza obuzierele de 152. Dar mobilitatea nu-i totusi la inaltimea unei armate serioase din zilele noastre. Dar vorba aia: Iubim ce avem. Oricum trebuie sa fie constienti ca zilele sunt numarate. Au noroc ca nu au rulajul unei autospeciale de pompier (care nici ala nu se compara cu a unei ambulante spre exemplu), caci ar intelege repede ce inseamna lipsa pieselor de schimb. Pt motoare RABA acum 6 ani , abia mai gaseam seturi motor facute prin China. Discuri de ambreiaj asisderea. Calitatea lor=dezastru. Camere de franare, tot asa f greu de gasit.
Daca in tara s-ar fabrica un motor de 300-400 CP ar fi bun si pt camioane militare si pt transportoare, masini de geniu si multe altele. Dar cine face un motor pt doar cateva mii de bucati?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by flo »

toni wrote: 16 Feb 2023, 00:50 Motorul de 154 cai era cumva cel de Saviem turbo ?
Ala, care cand iti era lumea mai draga se incalzea peste masura.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by NNnicusor »

flo wrote: 16 Feb 2023, 12:18 Pt motoare RABA acum 6 ani , abia mai gaseam seturi motor facute prin China. Discuri de ambreiaj asisderea. Calitatea lor=dezastru.
Hmmmm, si cat se injura / batjocorea calitatea produselor noastre .
flo wrote: 16 Feb 2023, 12:18 Au noroc ca nu au rulajul unei autospeciale de pompier (care nici ala nu se compara cu a unei ambulante spre exemplu), caci ar intelege repede ce inseamna lipsa pieselor de schimb.
Da , am vazut prin presa on-line ambulante cumparate cu tam-tam , azi abandonate din lipsa de piese de schimb . Si nimanui nu-i pasa .
flo wrote: 16 Feb 2023, 12:18 Sincer nu stiu cu ce se tracteaza obuzierele de 152. Dar mobilitatea nu-i totusi la inaltimea unei armate serioase din zilele noastre.
Pai iti spun eu , cu DAC 665T .
De vreo 10-15 ani .
Au casat tractoarele de artilerie pe senile , si nu au cumparat DAC 887 , pe care totusi montasera motoare import ca sa nu mai fie denigrati , desi si motorul de 360 CP inca merge .
In schimb , bani de panselute si borduri , generali si colonei ....
flo wrote: 16 Feb 2023, 12:18
Daca in tara s-ar fabrica un motor de 300-400 CP ar fi bun si pt camioane militare si pt transportoare, masini de geniu si multe altele. Dar cine face un motor pt doar cateva mii de bucati?
Se uita prea repede de Tractorul U650 Baicoi .

Si daca ne uitam mai departe , se poate si asa :
https://www.youtube.com/watch?v=-inYCr-fV3Q
https://www.youtube.com/watch?v=NIPX1m1nvuY
Si eu nu-mi permit sa rad de ei : oamenii acestia nu si-au batjocorit bruma de industrie cu care au pornit , acum produc , inafara de tractoarele UTB batjocorite la noi , electronica, fibre de inalta rezistenta , electronica , avione , rachete , chiar si bombe atomice .
In schimb , la noi , ce m-a frapat cand am dat cu ochii acasa : incep sa apara tricicluri de transport usor , simbol al saraciei .
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by ardeleanu »

Cred ca faci o confuzie referitor la triciclurile de transport usor... nu sunt neaparat un simbol al saraciei, ci mai degraba, cele putin in Europa, al ecologiei.
Cat despre asiatici care lucreaza in conditii mizerabile, ce sa zic, nimeni nu rade de ei, dar nici nu cred ca au calitatea unei linii robotizate Made in Japan.
Despre echiparea armatei romane am mai discutat, as prefera o schimbare totala, de la armament la mijloace de transport, poate chiar de "filozofie". In epoca dronelor si satelitilor militari, noi discutam de sisteme de lupta de varsta parintilor nostri, daca nu si mai rau. F16 (si nu numai) este un pas inainte, dar doar un mic pas.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by flo »

F16- un pas in anii 80. Nu rad de ei. Dar sa fim sinceri si daca ar reusi o calitate acceptabila, productivitatea ar ucide un asa producator. Si nu-s de ras, caci IMS cam in asa conditii a aparut. M-a amuzat teribil cum verifica "bataia" cu palma pe universalul strungului. Si nu rad de ei pt ca URA Obor producea camasi de RABA, volante RABA si Saviem, coroane de RABA si Saviem in conditii tehnologice ceva mai rasarite, dar nu cu f mult.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by NNnicusor »

DAC 444T cu sasiu lung - a se compara lungimea platformei / caroseriei cu cea a DAC 665T alaturat .
https://www.facebook.com/photo/?fbid=66 ... 0050652148
DAC 444T lung.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: DAC 665 ,,Noaptea Nemirei"

Post by NNnicusor »

O imagine color a DAC 444T cu sasiu lung
DAC 444T sasiu lung.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply