Taxă de poluare în București
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2456
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Taxă de poluare în București
Taxă de poluare în București. Cât vor plăti șoferii în funcție de mașina pe care o au
Dacă aveţi o maşină care poluează, din 2023 nu veţi mai putea conduce prin Capitală, dacă nu veţi plăti o taxă.
Proiectul presupune înfiinţarea unei zone de Emisii Reduse pe toate drumurile publice din Bucureşti pentru o perioadă de șase ani, începând de anul viitor. În acest fel, Primăria Capitalei va încerca să reducă poluarea, conform normelor europene, scrie Antena 3.
Tarifele pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an. Aceleaşi taxe se aplică şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.
Autospecialele SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice sunt exceptate.
Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete şi către sprijinirea în achiziţionarea unui maşini electrice sub 1500 kg.
Vehiculele care trebuie să achite taxa:
- motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri - non-euro şi EURO 1
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2
- benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg - non-euro şi EURO 1
- diesel - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2
- diesel - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
Taxele pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2
Taxă 1 zi: 20 lei
Taxă 3 zile: 55 lei
Taxă 7 zile: 120 lei
Taxă 30 de zile: 500 lei
Taxă 365 de zile: 5.500 lei
Taxele pentru mașinile care nu sunt înregistrate în Capitală
Taxa zilnică – 20 lei
Taxă 5 zile – 90 lei
Taxă 7 zile – 120 lei
Taxă 30 de zile – 500 lei
Taxă 365 de zile – 5500 lei
România, angajament de reînnoire a parcului auto în PNRR
În luna noiembrie 2021, ministrul Mediului Tanczos Barna a spus că "în PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, n.r.), România s-a angajat să reducă numărul maşinilor mai bătrâne de 15 ani. Până când nu vom avea un guvern care să-şi asume această decizie ar fi prematur, în calitate de ministru interimar, să dau eu soluţia. Propunerea mea este aceeaşi pe care am spus-o de mai multe ori. Statul să vină să susţină predarea acestor maşini mai vechi de 15 ani cu o anumită sumă de bani.
În paralel, să facem posibilă majorarea taxelor locale în cazul maşinilor vechi şi poluante, astfel încât să nu existe nu doar coerciţia, ci şi un sprijin real din partea statului român şi un angajament din partea celor care predau aceste maşini vechi că nu vor mai cumpăra şi nu vor mai înmatricula vehicule mai vechi de 15 ani şi vor folosi sumele respective, dacă doresc, să cumpere maşini mai puţin poluante, noi", a explicat Tanczos, într-o conferinţă de presă, organizată joi, conform Agerpres.
p.s. multumim guvernului si politicienilor pentru conditiile minunate de munca si viata oferite si pe aceasta cale va asiguram ca vom plati in avans sumele, chiar si majorate, pe noi nu ne deranjeaza, jubilam pentru binefacerile civilizatiei in care traim...
Dacă aveţi o maşină care poluează, din 2023 nu veţi mai putea conduce prin Capitală, dacă nu veţi plăti o taxă.
Proiectul presupune înfiinţarea unei zone de Emisii Reduse pe toate drumurile publice din Bucureşti pentru o perioadă de șase ani, începând de anul viitor. În acest fel, Primăria Capitalei va încerca să reducă poluarea, conform normelor europene, scrie Antena 3.
Tarifele pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an. Aceleaşi taxe se aplică şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.
Autospecialele SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice sunt exceptate.
Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete şi către sprijinirea în achiziţionarea unui maşini electrice sub 1500 kg.
Vehiculele care trebuie să achite taxa:
- motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri - non-euro şi EURO 1
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2
- benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg - non-euro şi EURO 1
- diesel - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2
- diesel - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
Taxele pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2
Taxă 1 zi: 20 lei
Taxă 3 zile: 55 lei
Taxă 7 zile: 120 lei
Taxă 30 de zile: 500 lei
Taxă 365 de zile: 5.500 lei
Taxele pentru mașinile care nu sunt înregistrate în Capitală
Taxa zilnică – 20 lei
Taxă 5 zile – 90 lei
Taxă 7 zile – 120 lei
Taxă 30 de zile – 500 lei
Taxă 365 de zile – 5500 lei
România, angajament de reînnoire a parcului auto în PNRR
În luna noiembrie 2021, ministrul Mediului Tanczos Barna a spus că "în PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, n.r.), România s-a angajat să reducă numărul maşinilor mai bătrâne de 15 ani. Până când nu vom avea un guvern care să-şi asume această decizie ar fi prematur, în calitate de ministru interimar, să dau eu soluţia. Propunerea mea este aceeaşi pe care am spus-o de mai multe ori. Statul să vină să susţină predarea acestor maşini mai vechi de 15 ani cu o anumită sumă de bani.
În paralel, să facem posibilă majorarea taxelor locale în cazul maşinilor vechi şi poluante, astfel încât să nu existe nu doar coerciţia, ci şi un sprijin real din partea statului român şi un angajament din partea celor care predau aceste maşini vechi că nu vor mai cumpăra şi nu vor mai înmatricula vehicule mai vechi de 15 ani şi vor folosi sumele respective, dacă doresc, să cumpere maşini mai puţin poluante, noi", a explicat Tanczos, într-o conferinţă de presă, organizată joi, conform Agerpres.
p.s. multumim guvernului si politicienilor pentru conditiile minunate de munca si viata oferite si pe aceasta cale va asiguram ca vom plati in avans sumele, chiar si majorate, pe noi nu ne deranjeaza, jubilam pentru binefacerile civilizatiei in care traim...
Daca nu Aro, atunci ce ?
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4638
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Taxă de poluare în București
Daca s-ar vrea cu adevarat reducerea poluarii etc. s-ar interzice pur si simplu accesul vehiculelor poluante. Adevarul este ca bate vantul prin visterie si guvernantii nu mai stiu cum sa bage mana tot mai adanc in buzunarul fraierului votant. Promisiuni electorale goale si ecologie de mahala.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2048
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Taxă de poluare în București
Era de asteptat asa ceva. Pe langa saracia de la buget, Bucurestiul este obligat sa intreprinda ceva in sensul descurajarii folosirii masinilor poluante.
Pe Firea o injurau. Nu ii facea neaparat placere, ca dovada ca a renuntat la masura cand a vazut ca ii dauna electoral.
Eu nu inteleg de ce exista indivizi care se arata uimiti. Aveau toate motivele sa se astepte la asa ceva.
Pe Firea o injurau. Nu ii facea neaparat placere, ca dovada ca a renuntat la masura cand a vazut ca ii dauna electoral.
Eu nu inteleg de ce exista indivizi care se arata uimiti. Aveau toate motivele sa se astepte la asa ceva.
-
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 21 Feb 2016, 12:04
- Location: Bucuresti
Re: Taxă de poluare în București
Din cate am vazut pe net, se pare ca a fost fumigena...cica Primaria Copitalei a dat un comunicat din care rezulta ca Mucusor nu e de acord cu asta...
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3361
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Taxă de poluare în București
Marele familion cu euro3-4-5-6 - cu dpf off... Atât am avut de zis.
-
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 21 Feb 2016, 12:04
- Location: Bucuresti
Re: Taxă de poluare în București
Pai daca unora le pute sa ia Logan nou cu banii de Pasat SH cu 500000 km, ca nu au mai mult la dispozitie dar trebuie sa arate ca « au valuare »...daca s-ar face ITP pe bune peste tot, nu ar mai fi problema asta...pe unde imi fac veacul in perioada asta, la tara lumea are si masini mai vechi...dar sunt intretinute corespunzator, ca Tuv nu glumeste...
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4638
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Taxă de poluare în București
"ITP pe bune peste tot"...hai ca am ras bine. Este ca si cum ai zice "daca toti oamenii ar fi cinstiti".
Nu doar in Romania se ia ITP-ul pe "prietenie" + o bancnota "grasa". Te asigur din proprie experienta, nu din auzite.
Cat despre Passat SH, anul trecut am vandut cel care mi-a servit de masina de serviciu pe parcursul a aprox. 470.000 km, si, evident, a trebuit sa mearga la ITP. Rezultatele la poluare au fost la nivelul unei citadine noi. Iar confortul, comportamentul rutier etc. nu se compara. Bineinteles, revizii facute la timp, la reprezentanta autorizata, nu doar adaugat ulei cand se aprinde becul.
Nu doar in Romania se ia ITP-ul pe "prietenie" + o bancnota "grasa". Te asigur din proprie experienta, nu din auzite.
Cat despre Passat SH, anul trecut am vandut cel care mi-a servit de masina de serviciu pe parcursul a aprox. 470.000 km, si, evident, a trebuit sa mearga la ITP. Rezultatele la poluare au fost la nivelul unei citadine noi. Iar confortul, comportamentul rutier etc. nu se compara. Bineinteles, revizii facute la timp, la reprezentanta autorizata, nu doar adaugat ulei cand se aprinde becul.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2048
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Taxă de poluare în București
Prin 2015 receptionam pt Pompieri vreo 50 de Loganuri , achizitionate prin DRPCIV. Se intampla la un dealer din Voluntari (mi scapa numele). Directorul de acolo reprosa ca "nu s-a facut ceva" ca Volkswagen sa nu poata castica cu Polo. I-am explicat ca ce doreste este infractiune, nu patriotism.
Replica lui a fost ceva de genul: Domnilor, dar la prestanta politistilor nu v-ati gandit? Ce zice cetateanul cand coboara politistul dintr-un Polo?
Pe mine m-a umflat rasul si l-am rugat sa vina pana in prag, de unde i-am aratat Loganul meu din
2005 cu usile din fata gaurite de rugina. I am aratat si un Passat sh al uni coleg. Il cumparase tot pe atunci cu aproape 7000 euro. Eu cheltuisem 8900 pe Loganul nou. Masina lui era impecabila. Si el rulase mai mult ca mine. L-am intrebat: Cand cobori dintr-o masina impuscata de rugina dupa numai 5 ani (usile din 2010 erau strapunse), despre ce prestanta putem vorbi?
Doctore, sincer, nu este nevoie neaparat sa-ti puta Loganul. Pur si simplu poti gasi si solutii mai ieftine pt confort mai bun.
Nu inseamna ca orice tinichea adusa din occident poate fi o astfel de solutie.
ITP pe bune zici? Pai s-ar putea ca multe Loganuri sa treaca pe dreapta. Numai pt aspect.
Altfel, niste pompieri austrieci povesteau ce fac si ei ca sa obtina indulgenta la inspectii tehnice.
-
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 21 Feb 2016, 12:04
- Location: Bucuresti
Re: Taxă de poluare în București
Si Flo si Ardeleanu aveti dreptate, dar ati si sesizat nuantele a ce vroiam sa zic - nu orice masina adusa de afara e OK, sunt si tinichele, multe intretinute la limita sau deloc ajung sa fie vandute drept fete mari unor cumparatori creduli din RO...
Cand ziceam Passat ma refeream generic la limuzina SH adusa din vest de samsari, cu kilometrajul manarit si facuta din bucati uneori...si care ajung la oameni de buna credinta, care nu pot sau nu stiu cum sa caute o masina cinstita si ii imbogatesc pe toti fanii de salam si alti cantautori...cu complicitatea RAR si altora...
Cand ziceam Passat ma refeream generic la limuzina SH adusa din vest de samsari, cu kilometrajul manarit si facuta din bucati uneori...si care ajung la oameni de buna credinta, care nu pot sau nu stiu cum sa caute o masina cinstita si ii imbogatesc pe toti fanii de salam si alti cantautori...cu complicitatea RAR si altora...
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4638
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Taxă de poluare în București
Vrei sa afli kilometrajul adevarat al unei masini aduse din Occident? Sunt site-uri pe care poti sa-l verifici contra unei sume modice. Nu te pricepi la mecanica si vrei sa fii sigur de ce cumperi? Platesti un control tehnic la o reprezentanta etc. Va asigur, in cazul in care masina "este cu cantec", samsarul va refuza sa mearga cu dvs. la control, deci treaba este rezolvata rapid si simplu.
Simple chestii de bun simt as zice eu. Cand nu te pricepi, faci apel la specialisti, nu la varul prietenului vecinului...
Fara suparare.
Simple chestii de bun simt as zice eu. Cand nu te pricepi, faci apel la specialisti, nu la varul prietenului vecinului...
Fara suparare.

-
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 21 Feb 2016, 12:04
- Location: Bucuresti
Re: Taxă de poluare în București
Ai mare dreptate. Dar, nu toata lumea este atat de cerebrala sa gandeasca cu ratiunea...iar, in cele mai multe cazuri, samsarii ii simt pe « fraieri » ca sa le zicem generic. Au un fler a parte si daca simt slabiciune, se duc pana in panzele albe...
La noi mai e si chestia aia pe care nu o inteleg, de a se intinde omul mai mult decat plapuma...au unii 5000 de euro de masina, o iau de toti banii, in loc sa mai lase ceva acolo de neprevazut...de aia avem toate gioarsele cu DPF si EGR off pe strada, cu gume SH vechi de 10 ani dar « cu carne » si alte alea...
La noi mai e si chestia aia pe care nu o inteleg, de a se intinde omul mai mult decat plapuma...au unii 5000 de euro de masina, o iau de toti banii, in loc sa mai lase ceva acolo de neprevazut...de aia avem toate gioarsele cu DPF si EGR off pe strada, cu gume SH vechi de 10 ani dar « cu carne » si alte alea...
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4638
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Taxă de poluare în București
Doua lucruri "se platesc" in lumea asta... PROSTIA si domnia. 

-
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 21 Feb 2016, 12:04
- Location: Bucuresti
Re: Taxă de poluare în București
Corect...si din pacate, lumea nu invata...
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2048
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti