pai eu am vaxzut anul trecut cateva masini motorizate cu asa ceva ... sunt cele care au fost pe la diverse regii (apa, electrica, gaze, etc) vandute 9mai degraba daruite) pe nimica toata la jmecherasi.
pret mediu ptr o masina echipata cu asa ceva era cam 80-100 mil ... dar mai tot ce am vazuit eu eram samsarite ... vopsite ptr aspect etc
daca te pasioneaza si mai dau pesate asemennea 'ocazii" iti forwardez numarul de tel
kato wrote:
baciudibaciu wrote:
Mai sunt cateva tipuri de motoare care au echipat modelele ARO 24/32.Printre acestea este si TDX28-02 EURO 2
caracterristicile tehnice sunt urmatoarele
alezaj x cursa {mm} 97 x 90
cilindree totala {cmc} 2660
raport de comprimare 20.8 :1
putere nominala {kw/cp} 64/87
turatia nominala {rot/min } 3500
cuplul maxim {Nm/Kgfm} 191/19.5
turatia la cuplul maxim {rot/min} 1900
consum specific de combustibil {g/CPh} 195
masa motorului uscat {kg } 238
inaltime motor {mm} 695
latime-cu filtru de ulei montat {mm} 565
lungime - cu carcasa ambreiaj montata {mm} 970
Echipament standard:
turbosuflanta Garrett
epurator ulei
pompa de injectie cu distribuitor rotativ si corector de debit
supapa EGR
pompa de vid
electromotor 12v/3kw
pompa de apa centrifugala
ventilator mecanic cu cuplu vascos
alternator 12v/1000w
bujii incandescente de preancalzire rapida {max 7 sec.} si releu electronic
pompa hidraulica pentru servodirectie
Echipament optional :
compresor climatizare.
Asa se prezinta TDXul derivat din ,derivat din ,derivat din.
Acum ar fi de preferat sa citim parerile celor care folosesc sau au folosit acest tip de motor si concret daca este/a fost bun de ceva
se mai gasesc motoarele astea pe undeva si la ce pret ??
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 3.72
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent
Raport grup conic: 3.72
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 3.72
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent
Raport grup conic: 3.72
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.714
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.714
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.714
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.714
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: discuri ventilate
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: discuri ventilate
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: Toyota, reductor planetar si distributie prin lant, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.6500
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: discuri ventilate
Spate: tamburi, simplex
Roti: jante 7JJx15CH, pneuri P235/75R15 M+S
Directie: servoasistata, cu surub si bile recirculate
Instalatie electrica: baterie 1 x 12V 66A/h, alternator 12V 900W
Motor: Toyota 2RZ-FE
4 cilindrii in linie, 4 timpi, aprindere prin scanteie
Aspirat - admisie naturala, injectie electronica, benzina fara plumb
Raport de compresie: 9.5:1
Alezaj x cursa - mm: 95 x 86
Capacitate cilindrica - cmc: 2438
Putere maxima - kW(CP)/rpm: 103(140)/5000
Cuplu maxim - Nm(kgfm)/rpm: 212(21.6)/4000
Ambreiaj: Toyota, monodisc uscat, comanda hidraulica
Cutie de transfer: Toyota, reductor planetar si distributie prin lant, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.6500
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.125
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.125
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: discuri ventilate
Spate: tamburi, simplex
Roti: jante 7JJx15CH, pneuri P235/75R15 M+S
Directie: servoasistata, cu surub si bile recirculate
Instalatie electrica: baterie 1 x 12V 66A/h, alternator 12V 900W
Last edited by MagnuM on 15 Feb 2010, 21:39, edited 4 times in total.
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea
Cutie de transfer: Chrysler (New-Process), reductor planetar si distributie prin lant,, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.7200
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.714
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent (mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic)
Raport grup conic: 4.714
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: discuri ventilate
Spate: tamburi, simplex
Roti: jante 7JJx15CH, pneuri P235/75R15 M+S
Directie: Ford, servoasistata, cu surub si bile recirculate
Instalatie electrica: baterie 1 x 12V 66A/h, alternator 12V 900W
Motor: Ford Cosworth BRG
6 cilindrii in V, 4 timpi, aprindere prin scanteie
Aspirat - admisie naturala, injectie electronica multipunct, benzina fara plumb
Raport de compresie: 9.5:1
Alezaj x cursa - mm: 93.03 x 71.99
Capacitate cilindrica - cmc: 2935
Putere maxima - kW(CP)/rpm: 108(147)/5500
Cuplu maxim - Nm(kgfm)/rpm: 225(23)/3500
Ambreiaj: Mazda, monodisc uscat, comanda hidraulica
Cutie de transfer: Borg-Warner, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.4800
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 4.714
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent, mecanism de blocare a diferentialului electropneumatic
Raport grup conic: 4.714
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: discuri ventilate, kit Cosworth, ABS
Spate: tamburi, simplex, kit Cosworth, ABS
Roti: jante 7JJx15CH, pneuri P235/75R15 M+S
Directie: Ford, servoasistata, cu surub si bile recirculate
Instalatie electrica: baterie 1 x 12V 66A/h, alternator 12V 700W
Motor: VM 06-B
4 cilindrii in linie, 4 timpi, aprindere prin compresie
Turbo - supraalimentat, injectie indirecta, motorina
Raport de compresie: 22:1
Alezaj x cursa - mm: 92 x 94
Capacitate cilindrica - cmc: 2500
Putere maxima - kW(CP)/rpm: 73.5(100)/4200
Cuplu maxim - Nm(kgfm)/rpm: 215.7(22)/2200
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 3.72
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent
Raport grup conic: 3.72
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 3.72
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent
Raport grup conic: 3.72
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cutie de transfer: ARO, nesincronizata, reductor si distributie prin pinioane, 2 trepte
H - 1.0000
L - 2.1267
4x2 spate / 4x4
Axa fata: ARO, motoare nepermanent, cu mecanisme de rulare libera manuale in butuci
Raport grup conic: 3.72
Suspensie independenta, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Axa spate: ARO, motoare permanent
Raport grup conic: 3.72
Suspensie dependenta, arcuri cu foi, amortizoare hidraulice cu dublu efect
Frana de serviciu: dublu circuit, hidraulica, servoasistata
Frana de parcare: mecanica, pe rotile din spate
Fata: tamburi, duplex
Spate: tamburi, simplex
Cine ne poate spune cate ceva despre acest motor :VM 06B . Are cineva asa ceva pe masina ?
Intreb pentru ca este la vanzare o masina cu un astfel de motor si ar fi util de stiut pentru eventualii cumparatori.
Amu, prea multe nu stiu nici eu despre acest motor. Stiu decât ca este italian si a fost montat si pe Jeep Wrangler, versiunea pentru Europa. Jeepurile veneau ca CKD la Graz/Austria, iar acolo le implanta acest motor VM. De ARO stiu ca s-a facut o serie mica, dar nu ARO 10, ci ARO 24. Parca tot pentru Italia. Masina asta probabil ca e facuta asa.... Are acte în regula, ca mai de mult se putea omologa. Sau a fost facuta si omologata de CESAR. Poate stie maryn mai multe!
Nu mai este de vinzare....o pastrez in continuare...11-4 este mecanica aro mare,motorul este italian si este omologat de aro.S-au pus pe Aro pentru Germania.Nu am schimbat decit bujiile incandescente este neumblat la motor...este un motor f.usor am tot taiat din arcurile pe fata dar tot rigida este.pornire usoara cu o baterie de 75 A.are baia modificata sa nu dea in gr. fata,consum f. bun 7,5-8 la suta masina fiind usoara 1300 kg.,distributia pe pinioane,ambreiaj aro 24( schimbat o data pina acum,masina este 2002).Am auzit ca sint motoare cu problema la garniturile de chiulasa(are 4 chiulase), cu racirea,dar nu am avut niciodata probleme.Altceva ce sa mai spun?va salut
Motoarele VM sunt printre cele mai bune motoare diesel dar din ce stiu eu sunt fabricate dupa producatori consacrati ex. mercedes OM sau detroit motors. Eu am un tractor goldoni cu motor vm 3000cm si 95cp ,are in jur de 3000 de ore si merge perfect.
Motoarele VM sint produse in Italia de VM motori, sint de multe capacitati de la 2l, 2,4 2,5 2,7 3,1l Firma face multe tipuri de motoare nu numai ,,celebrul,, 4 chiulase, e un fel de Perkins al italienilor.
Motoarele de care vorbiti sint f. bune cit merg si nu umbli la ele, ca dupa aia...De asemenea sint foarte sensibile la supraincalziri (chiulasele), si desi fug de maninca pamintul mai maninca si cite un arbore si cite un turbo. Daca vreodata aveti probleme cu vreo chiulasa (garnitura arsa) o sa vedeti despre ce e vorba. Motorul are camasi amovibile si se bucseaza blocul de Indenor (peugeot) de 2,5l f. bine cu ele.
Vreau sa va mai spun ca mot.V.M. de pe masina mea este de 2499 cm3 si a venit cu 2 radiatoare ,unul normal mai mic si unul pentru conditii grele,antigelul este unul specific acestui motor(nu stiu fabricatia),este incadrat la non-euro cu toate ca ar iesi euro 2(mi-au zis la itp) si daca ii pui un ulei bun(eu folosesc valvoline)nu o sa ai prob. cu turbina sau arborele.Ce nu imi place la el este zgomotul injectiei ,aproape de al motorului L27 dar la 100 c.p. se merita.
Motorul Toyota 2RZ-FE (benzinarul de 140cp) a fost montat din fabrica si pe 324?
Unii oameni vorbesc din experienta, altii, din experienta, nu vorbesc!
Experienta este cel mai dur profesor, pentru ca intai iti da testul si apoi iti spune care era lectia.