Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
- Misi din Cluj
- Membru legendar
- Posts: 1005
- Joined: 24 Oct 2007, 10:37
- Location: Cluj-Napoca
Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
Fiecare producator are o lista cu modificarile efectuate de-a lungul timpului la un anumit model de masina!
Cum la Aro nu a existat asa ceva, ar trebui sa intocmim noi asa ceva!
Avem o gramada de masini incepand din 1980, pana in 2003.
Este destul de greu, dar daca fiecare se uita la masinile celorlalti si vede cu ce difera astea fata de a lui, atunci am putea intocmi o astfel de lista cu variantele si modificarile efectuate in timp, de catre producator... poze descrieri etc.
Problema este daca le amestecam si cu masinile mesterite si tunate ulterior, atunci iese un ghiveci si tot nu aflam mare lucru.
Putem face aceasta chestie, atat pentru Aro 10, cat si pentru Aro 24.
Pentru M461 exista deja ceva pe siteul celor de la retromobil.
Ce parere aveti? Incercam sau nu iese ceva constructiv?
Cum la Aro nu a existat asa ceva, ar trebui sa intocmim noi asa ceva!
Avem o gramada de masini incepand din 1980, pana in 2003.
Este destul de greu, dar daca fiecare se uita la masinile celorlalti si vede cu ce difera astea fata de a lui, atunci am putea intocmi o astfel de lista cu variantele si modificarile efectuate in timp, de catre producator... poze descrieri etc.
Problema este daca le amestecam si cu masinile mesterite si tunate ulterior, atunci iese un ghiveci si tot nu aflam mare lucru.
Putem face aceasta chestie, atat pentru Aro 10, cat si pentru Aro 24.
Pentru M461 exista deja ceva pe siteul celor de la retromobil.
Ce parere aveti? Incercam sau nu iese ceva constructiv?
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
- cristi-devildnb
- Membru de elita
- Posts: 756
- Joined: 03 Apr 2007, 10:18
- Location: craiova
- Contact:
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
aro 10 a fost construit in mai multe variante de caroserie si motor pe care nici eu nu le stiu in totalitate, sper ca impreuna sa centralizam informatia
estetic si mecanic el a fost inbunatatit in permanenta ajungandu-se la modelul super ce avea mecanica si sasiul de 24x
variantele de caroserie pe care le stiu sunt:
10.1
mk0:
v pe capota
decupaturi aripi patratoase
fara mrl
jante dacia 13inch
hayon se deschide din 2 planuri
ceasuri dacia 1300
suspensie independenta spate si frane pe disc spate
grila radiator cu decupaturi elicoidale perpendiculare barii
faruri dacia 1300
directie cu caseta suspendata si 2 semicasete
motor dacia 1300
triple rosii din lateral
suport numar exterior
deschizatori usi interior tip dacia
fara maner exterior la usi
mk1
punte rigida spate cu arcuri pe foi si frana pe disc
apar mrl
apar manere exterioare la usi
mk2
u pe capota
decupaturi ascutite aripi imbracare cu bandouri plastic
apar semnalizatoare laterale tip dacia 1310
jante noi 14 inch 3 prezoane
hayon se deschide intr-un singur plan
ceasuri cu turonetru dacia 1310
punte rigida spate, arcuri lamelare, frana tambur
grila radiator dreptunghiuri mici
directie caseta in spate
motor dacia 1400
servofrana, dublu circuit
triple in linii
capac aerisitor spate
deschizatori usi interior tip oltcit
capac buson benzina
mk3
decupaturi aripi in forma bandourilor
jante 14 si 15 inch in 6 prezoane
grila radiator cu decupaturi elicoidale mici orizontale
faruri dacia 1310 )(4 rotunde)
directie cu caseta in fata
iluminatori numar direct pe caroserie
maneta reductor mutata in spatele schimbatorului
bara din fibra neagra cu suport proiectoare
bancheta spate noua
capac aerisitor spate prelungit pe inbinarea aripii spate
diferential blocabil
mk4
capota, grila, spilere si bandouri din fibra stil suv
bord cn
motor dacia 1.6
suport rezerva tip nou
oglinzi papuc
asta e un fisier mai vechi de prin calculator, update ii facem alta data ca lovi masina si sunt suparat
estetic si mecanic el a fost inbunatatit in permanenta ajungandu-se la modelul super ce avea mecanica si sasiul de 24x
variantele de caroserie pe care le stiu sunt:
10.1
mk0:
v pe capota
decupaturi aripi patratoase
fara mrl
jante dacia 13inch
hayon se deschide din 2 planuri
ceasuri dacia 1300
suspensie independenta spate si frane pe disc spate
grila radiator cu decupaturi elicoidale perpendiculare barii
faruri dacia 1300
directie cu caseta suspendata si 2 semicasete
motor dacia 1300
triple rosii din lateral
suport numar exterior
deschizatori usi interior tip dacia
fara maner exterior la usi
mk1
punte rigida spate cu arcuri pe foi si frana pe disc
apar mrl
apar manere exterioare la usi
mk2
u pe capota
decupaturi ascutite aripi imbracare cu bandouri plastic
apar semnalizatoare laterale tip dacia 1310
jante noi 14 inch 3 prezoane
hayon se deschide intr-un singur plan
ceasuri cu turonetru dacia 1310
punte rigida spate, arcuri lamelare, frana tambur
grila radiator dreptunghiuri mici
directie caseta in spate
motor dacia 1400
servofrana, dublu circuit
triple in linii
capac aerisitor spate
deschizatori usi interior tip oltcit
capac buson benzina
mk3
decupaturi aripi in forma bandourilor
jante 14 si 15 inch in 6 prezoane
grila radiator cu decupaturi elicoidale mici orizontale
faruri dacia 1310 )(4 rotunde)
directie cu caseta in fata
iluminatori numar direct pe caroserie
maneta reductor mutata in spatele schimbatorului
bara din fibra neagra cu suport proiectoare
bancheta spate noua
capac aerisitor spate prelungit pe inbinarea aripii spate
diferential blocabil
mk4
capota, grila, spilere si bandouri din fibra stil suv
bord cn
motor dacia 1.6
suport rezerva tip nou
oglinzi papuc
asta e un fisier mai vechi de prin calculator, update ii facem alta data ca lovi masina si sunt suparat
Last edited by Anonym on 17 Dec 2008, 20:09, edited 1 time in total.
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
- Sherban
- Membru
- Posts: 110
- Joined: 28 Feb 2007, 19:33
- Location: c-lung muscel
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
la CESAR s-a incercat un fel de facelift... a fost un 11.4 Super, denumit ARO IEZER care avea caroserie de 11.4, sasiu A24, motor Andoria, faruri si bord de supernova, iar in spate erau 2 scaune ca cele din fata care aveau montate niste masute pliabile... din pacate nu mai stiu povestea masinii, stiu doar ca pana sa preia AMROM fostul CESAR, zacea abandonat in curtea din fata... imi pare foarte rau de masina aia pt ca era foarte frumoasa si toata lumea intorcea capul dupa ea
-
- Nou venit
- Posts: 4
- Joined: 25 Oct 2008, 16:00
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
Intru si eu cu o intrebare: au fost variante de aro10 cu 5 usi? Daca e asa, care? As cumpara unul cu 5 usi,dar sa aiba aer conditionat si servodirectie.....C servodirectie cred ca as gasi, dar a.c. s-a pus pe vreunul?
PS. : Azi am gasit forumul si m-am apucat sa citesc putin. Imi plac masinile ARO, dar nu stiu inca multe despre motorizari si variante. Imi pusesem in gandi sa iau o LADA Niva, dar ARO 10 arata mult mai bine...
PS. : Azi am gasit forumul si m-am apucat sa citesc putin. Imi plac masinile ARO, dar nu stiu inca multe despre motorizari si variante. Imi pusesem in gandi sa iau o LADA Niva, dar ARO 10 arata mult mai bine...
- COSMIN D
- Membru de elita
- Posts: 608
- Joined: 27 Oct 2007, 19:32
- Location: Constanta
- Contact:
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
Se numeste ARO 11. Daca iei la scarmanat forumul aflii tot ce vrei. Cu putin noroc poate apare unul chiar aici
- claus4fly
- Membru Devotat
- Posts: 279
- Joined: 23 May 2008, 19:17
- Location: Petrosani(HD)
- Contact:
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
Am descoperit intr-o gradina acest sasiu de aro 10.
ce este interresant pe el:
-directia este cu caseta + 2 semicasete de directie
-spatele este pe arcuri lamelare dar are sistemul de franare pe discuri cu etrieri (ca pe fata).
Pentru a imbogatii continutul acestui topic rog pe cunoscatori sa spuna pe ce modele a fost folosit si ce tip de sasiu este.
ce este interresant pe el:
-directia este cu caseta + 2 semicasete de directie
-spatele este pe arcuri lamelare dar are sistemul de franare pe discuri cu etrieri (ca pe fata).
Pentru a imbogatii continutul acestui topic rog pe cunoscatori sa spuna pe ce modele a fost folosit si ce tip de sasiu este.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
aro 10.4, 1.4 benzina, 1991
aro 10.4 Trappeur, 1.9dT turbodiesel, 2000 http://www.youtube.com/watch?v=sqcN6Vjr7_8
aro 10.4 Trappeur, 1.9dT turbodiesel, 2000 http://www.youtube.com/watch?v=sqcN6Vjr7_8
- claus4fly
- Membru Devotat
- Posts: 279
- Joined: 23 May 2008, 19:17
- Location: Petrosani(HD)
- Contact:
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
si inca 2 poze cu acelasi sasiu
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
aro 10.4, 1.4 benzina, 1991
aro 10.4 Trappeur, 1.9dT turbodiesel, 2000 http://www.youtube.com/watch?v=sqcN6Vjr7_8
aro 10.4 Trappeur, 1.9dT turbodiesel, 2000 http://www.youtube.com/watch?v=sqcN6Vjr7_8
- Misi din Cluj
- Membru legendar
- Posts: 1005
- Joined: 24 Oct 2007, 10:37
- Location: Cluj-Napoca
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
E model de trecere intre Aro 10 Mk1 si Mk2, adica 1983
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
- amb13
- Membru legendar
- Posts: 1553
- Joined: 02 Mar 2008, 20:15
- Location: petrila-hunedoara
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
Claus, unde ai gasit sasiul ala?,banuiesc ca este de pe la noi din zona, nu vinde nimic de pe el?
-
- Nou venit
- Posts: 3
- Joined: 28 Aug 2009, 19:42
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
salut
se poate spune si ani in care au fost produse modelele mko, mk1, mk2, mk3,mk4
Multumesc
se poate spune si ani in care au fost produse modelele mko, mk1, mk2, mk3,mk4
Multumesc
- Cip
- Membru Devotat
- Posts: 415
- Joined: 24 Jan 2009, 15:14
- Location: Tg-jiu-bucuresti
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
stie cineva care sunt dimensiunile unui aro10.1? adica latime/lungime/inaltime...distanta de la scaunul din spate pana la haion...
ideea e...daca a incercat cineva sa puna bara de dacia 1310 pe aro10.1?daca se potrivesc ca dimensiuni
ideea e...daca a incercat cineva sa puna bara de dacia 1310 pe aro10.1?daca se potrivesc ca dimensiuni
E greu pana incepi...pe urma e si ma greu...
- hbogdan
- Membru Devotat
- Posts: 473
- Joined: 11 Dec 2009, 20:50
- Location: Constanta
- Contact:
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
Distantele se gasesc in manual, poti sa le aproximezi cu o rigla intrucat sunt la scara:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
Bara de Dacia pe ARO 10 nu cred ca se poate pune. ARO este considerabil mai lat.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- cristi-devildnb
- Membru de elita
- Posts: 756
- Joined: 03 Apr 2007, 10:18
- Location: craiova
- Contact:
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
din ce am masurat eu e vorb de max 10mm
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
- cristian54mcm
- Membru Devotat
- Posts: 491
- Joined: 26 Sep 2010, 23:01
- Location: Curtea de Arges
- Contact:
Re: Aro 10 - variante si modificari efectuate in timp
O rugaminte ptr cine are cunostinte despre modelul 11.4 super.Ce motoare au avut si daca au existat date tehnice despre aceste masini.Ma intereseaza acest model in vederea unei posibile achizitii.Va multumesc!