Honda, doar scrie in prospect Flo , nu pun de la mine .
Mai greu de gasit piese de schimb import si ateliere capabile in primii ani dupa 1990 , nu-i asa ?
Pe langa ca era scump .
Dupa un timp greseala a fost observata , si tractorul a fost remotorizat cu un motor de Brasov se zice , in doua pistoane , de 22 CP , nu am auzit niciodata de el, dar daca nu am auzit eu nu inseamna ca nu exista .
Dar era prea tarziu , momentul se pierduse .
Ar fi putut pune un motor Diesel mic de la Aerostar Bacau de la inceput .
Chiar ar fi putut aduce licenta plus utilaje pentru fabricatia motorului de Brasov sau Bacau la Miercurea - Ciuc .
Nu-mi spune ca nu era posibil , uzina noastra a facut niste investitii enorme pentru retehnologizare inainte de privatizare fara nici un sprijin de la Bucuresti , adica vreo forma de subventie , ca atunci inca se putea .
Am acceptat salarii mai mici , am sacrificat prezentul ca sa avem viitor .
Iar dupa privatizare , pe vremea antirusului Petrov Turnatoru ` , rusii au demontat si carat tot la ei .
Revenind la oile , si tractoarele noastre , exista inca pe net de vanzare , nu le cumpara nimeni , se cere incepand de la 4100 de euro / cabina facuta din teava rectangulara , tabla si geamuri potrivite / pana la 5600 de euro / fara cabina . Dupa pretul de cumparare , nu ?
Si piese de schimb pe sponci .
Insa luna trecuta s-a vandut unul prin Olanda ( Payses Bajos scria la mine ) cu cabina din fibra de sticla pe schelet metalic , excelent / estetic lucrata , si s-a vandut cu un pret care mi se pare corect , 1400 de euro .