Tractorul romanesc..

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

flo wrote: 17 Feb 2023, 14:20
Dar se ia o hotarare gresita , remotorizarea acestuia cu motor de import .
Cine fabrica motorul? Il mai putea oferi?
Honda, doar scrie in prospect Flo , nu pun de la mine .
Mai greu de gasit piese de schimb import si ateliere capabile in primii ani dupa 1990 , nu-i asa ?
Pe langa ca era scump .
Dupa un timp greseala a fost observata , si tractorul a fost remotorizat cu un motor de Brasov se zice , in doua pistoane , de 22 CP , nu am auzit niciodata de el, dar daca nu am auzit eu nu inseamna ca nu exista .
Dar era prea tarziu , momentul se pierduse .
Ar fi putut pune un motor Diesel mic de la Aerostar Bacau de la inceput .
Chiar ar fi putut aduce licenta plus utilaje pentru fabricatia motorului de Brasov sau Bacau la Miercurea - Ciuc .
Nu-mi spune ca nu era posibil , uzina noastra a facut niste investitii enorme pentru retehnologizare inainte de privatizare fara nici un sprijin de la Bucuresti , adica vreo forma de subventie , ca atunci inca se putea .
Am acceptat salarii mai mici , am sacrificat prezentul ca sa avem viitor .
Iar dupa privatizare , pe vremea antirusului Petrov Turnatoru ` , rusii au demontat si carat tot la ei .

Revenind la oile , si tractoarele noastre , exista inca pe net de vanzare , nu le cumpara nimeni , se cere incepand de la 4100 de euro / cabina facuta din teava rectangulara , tabla si geamuri potrivite / pana la 5600 de euro / fara cabina . Dupa pretul de cumparare , nu ? :D
Si piese de schimb pe sponci .
Insa luna trecuta s-a vandut unul prin Olanda ( Payses Bajos scria la mine ) cu cabina din fibra de sticla pe schelet metalic , excelent / estetic lucrata , si s-a vandut cu un pret care mi se pare corect , 1400 de euro .

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

De motorul romanesc intrebam.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

flo wrote: 18 Feb 2023, 16:54 De motorul romanesc intrebam.
Da si dumneata un Google , am gasit chiar azi-dimineata un video cum il tot reglau , nu am date despre el .

Motorul de Aerostar Bacau arata asa :
Aerostar7.jpg
Aerostar8.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

flo wrote: 18 Feb 2023, 16:54 De motorul romanesc intrebam.
In acea vreme se apucasera si alte firme , multe din industria de aparare , de facut tractoare mici .
Aici cel de la Uzina Mecanica Mija , cu motor import licenta Lombardini de 12,5 CP , asa spuneau atunci , marca DMB vad acum , nu stiu de unde venea .
mija 1.jpg
mija 2.jpg
Site-ul uzinei , proaspat actualizat, spune ca mai au in stoc tractorase de acest tip , plus scule pentru el .
https://ummija.ro/produse-si-servicii/
Date tehnice - tip prospect
https://ummija.ro/wp-content/uploads/20 ... i-MT12.pdf
Cartea tehnica
https://ummija.ro/wp-content/uploads/20 ... a-Mt12.pdf
Motopompa , cu acelasi motor
https://ummija.ro/wp-content/uploads/20 ... POMPA-.pdf
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

NNnicusor wrote: 18 Feb 2023, 19:20
flo wrote: 18 Feb 2023, 16:54 De motorul romanesc intrebam.
Da si dumneata un Google , am gasit chiar azi-dimineata un video cum il tot reglau , nu am date despre el .

Motorul de Aerostar Bacau arata asa :
Aerostar7.jpg
Aerostar8.jpg
Multumesc! ^:)^ ^:)^
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

Un tractor de care nu am mai auzit nimic , OMT 150 , produs de SC FORMA SA Botosani
IMG_3446.JPG
IMG_3448.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

NNnicusor wrote: 18 Feb 2023, 19:20
Motorul de Aerostar Bacau arata asa :
Aerostar7.jpg
Aerostar8.jpg
Tractor cu motor Aerostar de 12 CP , aici pe forum
https://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f= ... 10#p138657
Image
Image
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

Expo Agricola '88 , canalul YouTube Video Wasteland
https://www.youtube.com/watch?v=cvS0NlBHGec

Masina de scos cartofi , nu a apucat sa intre in productia de serie
mas agr ro 88 10.jpg
SI ce bine ne-ar fi prins dupa 1990 .
Tot la bilonator am ramas , ba tras de cal ba de tractor de 45 CP .
Plus scormonit.
Nu mai vorbesc de durerea de mijloc dupa o zi de lucru indoit in doua .
Saracie .
Cand prindeai pe cineva cu o masina de scos pe brazda , era " binele " .
Una cam asa ca aceasta kaki din imagine , cu scuturator :
mas agr ro 88 12.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

Un vis spulberat , dupa 1996 : dezvoltarea agriculturii particulare romanesti
Pana la acea data agricultura romaneasca mergea bine .
Aveam planuri reale .
Primul era sa cumparam un tractor de 100 CP , si cu el , in prima urgenta un plug cu trupite si o masina de recoltat porumb stiuleti , ca sa scapam de culesul manual .
O vreme a mers cu culesul manual , pentru gospodarie , pe suprafete mici , cu prieteni / colegi pe datorie , o data la unul o data la altul .
Dar am inteles ca trebuia sa ne modernizam pe masura ce cresteam productia .
IMG_0035.jpg
IMG_0006.jpg
mas agr ro 88 18.jpg
Dar a venit anul 1997 .
Taranistii si-au urmarit interesele clientelare .
Au vandut sistemul de comert cu cereale unor " investitori strategici " din Siria, Albania .
Mai mult , au deturnat subventia de la agricultor la comerciant , cu minciuna ca o vom regasi in pretul de achizitie al cerealelor .
Pur si simplu ne-au ruinat .
Sincer , erau atat de redusi incat si-au distrus propria asa-zis baza electorala , fermierul roman .
Dar asa facusera si in perioada interbelica .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

Era inainte de 1989 .
Ni se prezentau noi realizari in domeniul mecanizarii agriculturii .
Spre exemplu remorci de distribuit furaje in grajduri .
IMG_0065.jpg
mas agr ro 88 14.jpg
Popaganda interna si propuneri pentru export .
Caci cum agricultura se facea in mare parte cu elevi , studenti, militari vedeam realitatea .
Utilajele de acest tip care existau erau in mare parte abandonate pentru economie de motorina .
Distributia furajelor se facea cu caruta .
Apa , paie si bataie .
Incepuse degringolada .
Nici macar nu se mai ascundea , ni se prezenta in mass-media oficiala , ca masura de economie si .....progres .
IMG_0080.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

Caruta , la nivel de politica agricola nationala in ultimii ani inainte de 1989 ...
In anii in care produceam masini agricole de top .
caruta.jpg
caruta 1.jpg
caruta 2.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Tractorul romanesc..

Post by dragospetres »

NNnicusor,am vazut si eu la inceputul anilor '90 cata diferenta era intre propaganda si realitate in ce priveste mecanizarea agriculturii.Parcul de combine,din ce-am vazut eu in zona,era praf si pulbere.Ati pomenit mai sus de "mecanizarea" agriculturii cu ajutorul cailor.Aveti aici confirmarea intr-un studiu de specialitate:http://www.stiri-economice.ro/agricultu ... -1989.html
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

Dragos ,
Dupa 1990 au reinceput sa apara caii in agricultura romaneasca la particulari .
Semn de saracie .
Nici acest motiv nu e unul de bucurie .
Am mai spus-o , ca sa obtinem un credit pentru un tractor de 45 CP , remorcuta monoax si un plug au trebuit puse gaj in banca doua proprietati care azi insumate trec de 300 000 de euro .

Zicea Ardeleanu ca triciclurile apar din motive ecologice .
Aici in Spania pe vremea saraciei din epoca Franco erau destule .
Acum nu se mai utilizeaza , decat pe la paradele de masini de epoca .
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

dragospetres wrote: 19 Feb 2023, 14:40 NNnicusor,am vazut si eu la inceputul anilor '90 cata diferenta era intre propaganda si realitate in ce priveste mecanizarea agriculturii.Parcul de combine,din ce-am vazut eu in zona,era praf si pulbere.Ati pomenit mai sus de "mecanizarea" agriculturii cu ajutorul cailor.Aveti aici confirmarea intr-un studiu de specialitate:http://www.stiri-economice.ro/agricultu ... -1989.html
Din almanahul Stiinta si Tehnica din acele vremuri
hipo1.jpg
hipo2.jpg
La cateva pagini distanta , erau reportaje despre calculatoare, laseri, CNC-uri , avioane realizate in Romania.
Vremuri .
Sper totusi sa nu prindem totusi vremuri cu alte restrictii de energie si mancat greieri .
https://www.timesnewroman.ro/ovi/meniu- ... -valentin/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

Fara sa fiu specialist in agricultura, spun ca faramitarea suprafetelor agricole a insemnat un motiv in plus la terminarea unei agriculturi si asa slab mecanizate. Sa nu se uite ca agricultura de subzistenta nu a fost fiscalizata ani de zile, lasata ca o supapa sociala. Insa a insemnat blocarea dezvoltarii agriculturii. Dupa revolutie, la URA vin reprezentantii uzinei Semanatoarea sa comande refabricarea a 2 autocamioane RABA cu cabina dubla. ROMAN le-ar fi onorat comanda in cateva luni. Noi in 2 saptamani le-am facut masinile. La ce le trebuiau? Sa livreze prin tara, tot soiul de utilaje marunte. Moara cu ciocanele, mini-incubatoare, pluguri hipo, carute, etc. Cu toate ca Romania avea deficit de combine, nu primisera NICIO comanda pt asa ceva. Iar cele functionale abia gaseau de lucru. Ca era scump sa seceri si sa treieri cu o Gloria. Spune Nicusor de gaj. Pai acum fac 300000 euro. Pe vremea aceea cu cat le putea vinde oare?
O garsoniera cumparata cu 4000 de dolari prin 1994, a fost vanduta in 2008 cu 40000 euro. Vorbim de epoci diferite.
Pe langa nefiscalizare, agricultura a pagubit statul si prin faptul ca toate creditele capatate de fostele CAP-uri au fost neplatite. Nu mai vorbesc de lucrarile de irigatii si amenajarea terenurilor aflate in lucru si care nici finalizate nu au fost , dar nici platite de catre beneficiari. Las la o parte distrugerea sistemului de irigatii, asa energofag cum era.
Trecerea de la productia CAP-urilor si IAS-urilor de catre mici proprietari, fara capital, era din capul locului o solutie neviabila la scara serioasa. Prin anii 1998-2000 se tot solicitau rapoarte privind activitatea GAZ-urilor. Care erau costurile pe unitate pt carne de porc, lapte, furaje, porumb, etc. Daca munca militarilor nu era contabilizata rezultau preturi f bune pt piata romaneasca. Socotind munca lor, dar care continea si costurile cazarii si hranirii pe langa cel al muncii, devenea nerentabila. Dar pe hartie, caci in realitate, ministerul nu reusea in acelasi buget sa asigure hrana. Cand a inceput procesul de aderare si pe piata patrundeau produse din UE, subventionate, deja era alta poveste. Cum imediat au disparut si militarii intermen, au disparut si GAZ-urile. Dar agricultura romaneasca nu a putut tine pasul. Azi , mare parte a terenurilor se afla in proprietatea sau in exploatarea firmelor straine. Romani sunt f putini. De ce? Lipsa fortei financiare. Lipsa negocierii domeniului la momentul aderarii.

Post Reply