Sistem franare intr-o stare jalnica

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
ionuttufa
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 28 Dec 2013, 19:24
Location: arges

Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by ionuttufa »

Salut tuturor ,numele meu este Ionut si sunt nou pe aici. In primul rand vreau sa felicit pe cei care se impica sa dea o mana de ajutor pe aici. ;D
Am cumparat de curand un utilaj care este facut pe sasiu de aro cutia de viteze este de Aro puntile sunt de TV din cate stiu eu si motorul de tractor in 3 pistoane. Am niste probleme cu franele prima data avea frane doar pe o roata pe spate dar prin putina munca am reusit sa fac frane si la rotile din fata . problema este ca imi raman franele blocate din cate am vazut eu are niste supape la pompa pe iesiri cand slabesc cunducta de frana rotile se deblocheaza popa cred ce e de aro e simpla are doar 2 iesiri si scrie pe ea AS . In butuci saboti sunt actionati de 2 cilindri se potrivesc garnituri de aro pe cilindri? Astept raspunsuri !Multumesc mult!! ^:)^
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
socratee
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 313
Joined: 19 Apr 2012, 13:36
Location: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by socratee »

Talere de TV, deci, sistem de franare de TV.. pompa de Aro. din cate stiu eu,garniturile sunt diferite fata de cele de ARO. Daca vrei , o sa iti spun dimensiunea lor. Se poate sa fie dusa pompa. Din moment ce ea tine rotile blocate,iar cand desfaci conducta se deblocheaza,inseamna ca e presiune in instalatie. Normal pompa,cand iei piciorul de pe pedala trebuie sa faca vid,incat instalatia sa nu mai fie sub presiune.
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by razvy »

supapa pompa de frana boala lor
schimba pompa cu una de straina , chiar si fara servo ca nu prea ai nevoie de servofrana
User avatar
gabybuz
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 28 Feb 2013, 22:39
Location: oradea

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by gabybuz »

socratee wrote:Talere de TV, deci, sistem de franare de TV.. pompa de Aro. din cate stiu eu,garniturile sunt diferite fata de cele de ARO. Daca vrei , o sa iti spun dimensiunea lor. Se poate sa fie dusa pompa. Din moment ce ea tine rotile blocate,iar cand desfaci conducta se deblocheaza,inseamna ca e presiune in instalatie. Normal pompa,cand iei piciorul de pe pedala trebuie sa faca vid,incat instalatia sa nu mai fie sub presiune.
Sunt identice garniturile avand in vedere ca este de aro ,doar nu credeti ca romanii o facut 10 feluri de pompe ,pe de alta parte la prietenul de mai sus mi se pare ca sunt cam strangulate conductele ,este?
Si garnituri sa nu puneti niciodata de baia mare.
La cilindrii e alta treaba nu potrivesc de pe aro dar tot de baia mare sa nu pui:D
It's about respect!

ionuttufa
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 28 Dec 2013, 19:24
Location: arges

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by ionuttufa »

Pe spate am observat ca are un singur cilindru .Deci la cilindri din fata nu se potrivesc garnituri de aro .Eu am 2 pompe si una are un fel de supape si cea de pe masina alt fel ,cu toate ca pompele sunt identice . In legatura cu pompa de frana de masina straina e o idee foarte buna si eu m-am gandit la asta. Dar pe fata nu se poate face modificare sa pun talerele sabotilor in asa fel incat sa pun cilindru de aro.
Mersi mult de raspunsuri !! Astept sfaturi! >:)
User avatar
gabybuz
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 28 Feb 2013, 22:39
Location: oradea

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by gabybuz »

Supapele alea sunt o prostie ,pt ca in set de garnituri astea afermarket nu sunt ca si cele originale si de aici e diferenta,in legatura cu cilindri -GARNITURILE POTRIVESC LA TOTI CILINDRI, nu conteaza ca pe fata sunt 2 si pe spate 1....
Oricum nu stiu daca se mai gasesc garnituri de acelea.
It's about respect!
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by florian »

Faptul ca se blocheaza rotile din fata iar dupa slabirea holenderului acestea se deblocheaza inseamna ca cel putin pe circuitul fata, pompa ramane in presiune. Verifica cursa libera a pistoanelor pompei de frana si verifica daca pedala de frana se retrage corespunzator, adica pe cursa maxima de retragere. Daca ridici cu varful pantofului pedala de frana, si franele se deblocheaza inseamna ca deja ai rezolvat problema. In acest caz poti monta un arc suplimentar care sa favorizeze retragerea completa a acesteia.
ionuttufa
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 28 Dec 2013, 19:24
Location: arges

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by ionuttufa »

socratee wrote:Talere de TV, deci, sistem de franare de TV.. pompa de Aro. din cate stiu eu,garniturile sunt diferite fata de cele de ARO. Daca vrei , o sa iti spun dimensiunea lor. Se poate sa fie dusa pompa. Din moment ce ea tine rotile blocate,iar cand desfaci conducta se deblocheaza,inseamna ca e presiune in instalatie. Normal pompa,cand iei piciorul de pe pedala trebuie sa faca vid,incat instalatia sa nu mai fie sub presiune.
Daca sti dimensiunile la garniturile de la cinindri chiar mi-ar fi de folos.

Pedala de frana nu are arc ea revine cu ajutorul arcului din pompa poate fi si asta o cauza pt ca pedala de frana revine mai lent si supapa se inchide .pedala e foarte tare.
Multumesc mult pentru raspunsuri!! Mai astept sfaturile voastre!
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by razvy »

Punei un arc de readucere neaparat , la zecar nu am arc ca nu trebuie , la 24 am lasat fara arc , pedala cadea singura si se infrana , apoi am pus arc si nu sut probleme , la 24 am pompa de frana de raba , e cu simplu circuit
ionuttufa
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 28 Dec 2013, 19:24
Location: arges

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by ionuttufa »

Maine o sa pun arc la pedala o sa mai curat din nou supapele de pe iesiri ii fac aierisirea si va spun ce a iesit.o sa revin si cu niste poze la adaptarea arcului.
Multumesc tuturor ! :)
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by niku111 »

Pune-i o pompa de frina de la orice masina straina sau una de Raba ,scapi de stresul inexistentei frinelor in ambele variante.
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by Ady »

Salut, am avut aceeasi problema, chiar de mai multe ori nu numai o data cu Aro cel vechi si iti spun sigur ca sunt de vina garniturile din pompa de frana, din cauza lichidului de frana sau materialelor proaste se "umfla" si dupa cateva franari nu isi mai revin la starea initiala si tin sistemul sub presiune ==> roti infranate.
Observi mai mult pe fata pentru ca sistemul este construit de asa natura incat fata sa franeze mai puternic.
Daca te tine buzunarul....schimba pompa cum ti-a mai fost sugerat de ceilalti colegi si...incearca si curata toti cilindri asta in cazul in care nu stii exact istoricul masinii.

Bafta!
ionuttufa
Incepator
Incepator
Posts: 21
Joined: 28 Dec 2013, 19:24
Location: arges

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by ionuttufa »

Am pus un arc la pedala asa provizoriu sa vad daca sistemul de franare functioneaza corect ,dar nici un efect .Am ajuns la concluzia ca e pompa de frana dusa.O sa achizitionez o pompa frana de raba noua as vrea si sa o montez,nistes sfaturi cine a mai montat ce modificari a facut.
multumesc mult!! ^:)^
ionutzzz123
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 519
Joined: 03 Sep 2010, 22:38
Location: bucuresti
Contact:

Re: Sistem franare intr-o stare jalnica

Post by ionutzzz123 »

Nu trebuia sa pui arc la pedala de frana, din ce inteleg eu de la colegii de mai sus, au vrut sa zic de arcul din pompa, in pompa pe care o ai tu sunt doua arcuri, e posibil ca unul din ele, respectiv cel de fata sa fie slab sau poate chiar sa nu existe. O poti desface sa vezi ce are, se desface foarte usor. Dupa care, cel mai recomandat este sa ii schimbi garniturile pompei, eu am luat de seinsa autofren, cod D1268, eu am gasit la cei de la unix garniturile, sunt vreo 20 de lei... Asta in caz ca nu vrei sa schimbi pompa, dar cel mai idicat este sa pui una de masina straina, eventual ce de tip volvo care a mai fost pusa.
In legatura cu cilindrii de fata, nu stiu de unde sa iei garnituri pentru cilindri, dar iti pot spune ca daca franele se deblocheaza cand desfaci conductele, nu au probleme cilindrii. In principiu daca se infraneaza si nu ai scurgeri de lichid la roata (se observa foarte usor pentru ca se umfla vopseaua dupa taler de obicei) nu ai de ce sa umblii pe la roata.

Post Reply